Setrvačník po 10 000 km...

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Boryš
****
Příspěvky: 1089
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od Boryš »

Je normální že takto vypadá setrvačník po ujetí 10 000 km od výměny?
Pro info: chtěl jsem měnit komplet spojku se setrvačníkem, vyměnili jen spojkovou sadu, že umí vyřešit chycený setrvačník, po výměně sady byly projevy spojky horší než před výměnou (spojka cukala při rozjezdu víc než před výměnou, klouzala i při výjezdu kopců na D1 na Vysočině), tak po 1000 km měnili setrvačník...
Přílohy
Setrvačník foto servis 2.jpeg
Setrvačník foto servis 2.jpeg (105.48 KiB) Zobrazeno 1023 x
Reklama
 

vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od vojta.merta »

vypálený, tak nějak vypadá po 200000km a nebo s rozjezdy při 3000ot. a držení spojky v záběru
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
dibarbora
*****
Příspěvky: 2088
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od dibarbora »

Dôvod terajšej rozborky je aký? .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Boryš
****
Příspěvky: 1089
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od Boryš »

Cukání při rozjezdu, zápach při jízdě do delších kopců (hory). Ten samý důvod byl i při původní výměně. Tehdy jsem si spojku spálil sám, vím jak a vím tudíž co již nikdy nedělat... Ten smrad co šel do kabiny mně vadí. Manželce také.
vojta.merta píše: 13 črc 2022, 13:31 vypálený, tak nějak vypadá po 200000km a nebo s rozjezdy při 3000ot. a držení spojky v záběru
Rozjíždět se rozjíždím plynule, motor nevytáčím, když tak až je spojka v plném záběru a noha je z pedálu, nenechávám nohu na spojkovém pedálu déle než je nutné.
Se snažím ke spojce chovat ohleduplně. Důvod první výměny byla moje blbost, nedomyšlení možného následku...
Uživatelský avatar
dokidoki
**
Příspěvky: 101
Registrován: 20 lis 2020, 19:45
Bydliště: KOŠICE

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od dokidoki »

Boryš píše: 13 črc 2022, 16:18 Tehdy jsem si spojku spálil sám, vím jak a vím tudíž co již nikdy nedělat...
daj prosím info, aj pre ostatných, ako si to dokázal
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2088
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od dibarbora »

Boryš píše: 13 črc 2022, 16:18 Cukání při rozjezdu, zápach při jízdě do delších kopců (hory). Ten samý důvod byl i při původní výměně. Tehdy jsem si spojku spálil sám, vím jak a vím tudíž co již nikdy nedělat... Ten smrad co šel do kabiny mně vadí. Manželce také.
vojta.merta píše: 13 črc 2022, 13:31 vypálený, tak nějak vypadá po 200000km a nebo s rozjezdy při 3000ot. a držení spojky v záběru
Rozjíždět se rozjíždím plynule, motor nevytáčím, když tak až je spojka v plném záběru a noha je z pedálu, nenechávám nohu na spojkovém pedálu déle než je nutné.
Se snažím ke spojce chovat ohleduplně. Důvod první výměny byla moje blbost, nedomyšlení možného následku...
Máš evidentne niektorý z problémov:
1/ medzi volantom, sedačkou a pedálmi aj keď tvrdíš opak
2/ zodratý pôvodný zotrvačník popravil za 1000km novú spojkovú sadu a tá následne popravila nový zotrvačník
3/ "kompetentný" servis, ktorý nevie poriadne namontovať spojkovú sadu prípadne objednať kvalitné diely
4/ "kompetentný" servis, ktorý si nevšimol únik oleja z prevodovky okolo gufera a ani zamastenú lamelu, takže aj nová lamela bude mastná...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Boryš
****
Příspěvky: 1089
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od Boryš »

První bod již nebudu komentovat, jsem se vyjádřil v předchozím.
Únik oleje mi dvakrát vyloučil autorizovaný servis. Před první výměnou a i nyní před výměnou sady i se setrvačníkem, kdy jsem po nich požadoval u spojky kontrolu zda olej neteče. Jak to zjišťují nevím, ale prý to umějí.
Výměnu sady dělal uznávaný servis, bez výměny setrvačníku, jsem ji chtěl, ale pan majitel mě přesvědčil, že umí řešit připálený setrvačník. Jsem tomu uvěřil. By si snad při výměně měli všimnout že teče olej. Nebo by si toho snad všimli když měnili setrvačník po těch 1000 km...
dibarbora
*****
Příspěvky: 2088
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od dibarbora »

Niekde bude evidentne problém, pretože inak spojka nemá dôvod šmýkať... otázka ešte znie aká bola hrúbka lamely:
1/ úplne pôvodnej o ktorej píšeš, že si ju spálil
2/ tejto "novej" po tých 1000km a teraz po 10000km..

To že by si mali všimnúť... malo by sa veľa vecí a nerobí sa...
Osobne by som buď reklamoval... nech si to servis rieši.. alebo ak nemáš nervy a máš dosť peňazí tak iný servis... nemôžem si pomôcť ale ak vylúčim to k čomu sa už nevyjadruješ, tak je to holt len "maslo" servisu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Boryš
****
Příspěvky: 1089
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od Boryš »

Peněz nazbyt nemám, ale nervy mám jen jedny. A chci mít auto v pořádku abych se nemusel strachovat, že někde zůstanu stát nebo i něco horšího. A i když tomu nemusíš věřit, tak k autu se snažím chovat slušně, aby mi vydrželo nafurt. Na další již nebudu mít.
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od vojta.merta »

jediným a správným řešením je vyměnit celou spojkovou sadu znovu + důkladně zkontrolovat únik přes gufero (velmi dobrý tip), pak správné zacházení a prostě těch 10 let vydrží. Řešit to ale jako reklamaci, no, nevím nevím... #-o
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Boryš
****
Příspěvky: 1089
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od Boryš »

Snad mechanik co mění spojku ví co má vše zkontrolovat. Já u toho nebyl. Nyní mám znova vyměněnou komplet sadu i se setrvačníkem. Ta fotka je z výměny. Mechanik co to měnil mi říkal, že na drážkované hřídeli bylo vazelíny jak nasráno...
jjenda
**
Příspěvky: 257
Registrován: 27 bře 2014, 10:44

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od jjenda »

Zdravím
Já bych kolegu tak nepranýřoval. Mám také "asi" třetí sadu. V závorkách to asi je proto, že nevím jestli to v PA v záruce opravdu udělali nebo ne, protože to stále cukalo a pak se rozešli s výrobcem a už jsem jim to tam nemohl dát na reklamaci. Poprvé bylo vadné gufero z výroby a měnili komplet hřídel a spojku. Nakonec dělali spojku při 56 tis (taky ještě v záruce) v HK a chvíli to vypadalo že OK, ale teď už mám 100 tis a stejně to není pořád ono. Někdy zadrnčí hlavně když je sychravo. Proti původní závadě cukání to je ale celkem nic. Jezdím několik různých značek aut, ale HYU je na spojku nejnepříjemnější.
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Uživatelský avatar
msifa
**
Příspěvky: 168
Registrován: 21 říj 2014, 09:03

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od msifa »

Kolega je hlavně tajemný jako hrad v karpatech a pokud nechce důvod jakým způsobem zničil první spojku, tak těžko může očekávat nějakou radu.
A hlavně na to že má najeto jen cca 35 tis. km má těch závad na autě celkem dost (viz. téma drhnutí kol).
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Boryš
****
Příspěvky: 1089
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od Boryš »

Jsem spojku připálil. Jakým způsobem je celkem jedno. Pak cukala při rozjezdu a klouzala (smrděla) při jízdě do prudších kopců. Jsem myslel že oprava - výměna u odborníků závadu odstraní. Já jen chtěl potvrdit to co jsem si myslel a to že je povrch setrvačníku spálený. Jak k tomu došlo nyní vím, popsal to i uživatel dibarbora v bodu 2.

Zároveň je to i info pro další, že výměna sady bez setrvačníku může být k hočemu... Tedy u spálené spojky je to na 100 % k hočemu, i když odborník bude tvrdit že stačí vyměnit jen sadu, že to umí řešit (a pohoní setrvačník flexou)... A pak jako opravu mnohem horšího stavu než před výměnou sady vymění jen setrvačník. A že není zrovna dobré nechat se ukecat odborníkem že si spojka sedne.

A ty brzdy - to je v pořádku že takový stav disků servisy prohlašovaly za plně provozuschopný, šéf autorizovaného servisu správně označil že trochu problematická může být jen hranka?
dibarbora
*****
Příspěvky: 2088
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Setrvačník po 10 000 km...

Příspěvek od dibarbora »

Boryš píše: 15 črc 2022, 19:43 .. Tedy u spálené spojky je to na 100 % k hočemu, i když odborník bude tvrdit že stačí vyměnit jen sadu, že to umí řešit (a pohoní setrvačník flexou)...
Holt nechal si sa nachytať... a servis v ktorom tvrdia, že stačí spálený zotrvačník obrúsiť flexou treba obchádzať veľkým oblúkom. Tam by som nedal opraviť ani obyčajný fúrik (kolečko). Nabudúce budú asi tvrdiť, že valce vybrúsia ručne vodným šmirglom.... a kolesá vyvážia len tak od oka na prstoch.... :shock:
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“