Ja som dal namerané čísla z Luxmetra keď som si išiel meniť vo svetlomete klasické H7 projektory za BI-LED . Preto som v jeden deň zmeral v jednej vzdialenosti svietivosť Halogénu a LED . Bol som veľmi prekvapený výsledkom že LED nemá oveľa väčšiu svietivosť ako Halogén ale Halogén mal viac luxov na väčšej ploche LED iba v strede k okrajom sa to znižovalo . Optický to bol znateľný rozdiel ale číselne nie . Výmena za LED je asi najlacnejšia možnosť zvýšenia svietivosti z mnohými obmedzeniami ale nie každému vodičový vyhovuje biele LED svetlo 6000-6500K . Niektorý prešli naspäť na Halogén lebo im biele svetlo vadilo . Ideálne je originál LED svetlo ale pri mnohých modeloch sa neponúka ,Ďalšia možnosť je výmena projektora vo svetlomete nie je veľa firiem ktoré to vykonajú a je to finančne náročnejšie ale výsledok stojí zato .Ak je špičkový projektor tak aj svietivosť je lepšia ako u mnohých originál LED svetlometov. Nakoniec je kompromis vymeniť iba svetelný zdroj za LED aj to je otázne podľa možnosti inštalácie LED žiarovky .Do mnohých je problém priestorovo umiestniť a LED žiarovka bez aktívneho chladenia nemá význam pre zlepšenie svietivosti .Všetko ma svoje pro a proti ale umenie je to zosúladiť aby bola väčšina spokojná . Mnohý sa sťažujú na oslňovanie .Jednoducho ak je rovná cesta tak k oslňovaniu nebude dochádzať ak je všetko správne nastavené . Ale ak jazdite v hornatom teréne tak na každej nerovnosti terénu z väčším stúpaním ako 1-1.5% auto ktoré bude skôr na vrchole stúpania oslní na krátky čas auto ktoré je pod stúpaním .Je to to proste fyzika platí to pre Halogén aj LED u adaptívnych svetlometov je zase neduh neskoré prepnutie na stretávacie . Hold taká je dnešná moderná doba

byroš: Ano je to pristroj na nastavovanie adaptívnych a metrix svetlometov v najmodernejších a drahších autách ktoré podľa kamery prispôsobujú zapínanie a vypínanie segmentov aby tieňovalo auta pred a oproti idúce . Ak ti praskne čelne sklo a nedáš tam originál čelne tak sa môže stať že neskalibrujú kameru a tým pádom nemáš tieňovanie , adaptivný tempomat ,udržiavnie v pruhu atd.. tak preto sa to kalibruje a nastavuje ale pre klasické LED svetla stačí bežný regloskop . A to metrix nastavovanie sklonu ma na každej náprave snímače zaťaženia pre presne nastavenie sklonu ale nemá to gyroskop takže do kopca to stále bude svietiť v rovnakom uhle ako z kopca takže tak. Automatické nastavovanie sklonu pre Xenón aj LED platí ale je iba na zadnej náprave podľa toho ti nastaví sklon ak máš plný batožiňak .Neviem či to platilo i pre LED z menším výkonom tie nemuseli mať ostrekovane svetiel bol tam limit asi 2500lux .Ale pri Halogéne to nemáš ak tam niekto namontuje LED tak by to mal používať a ani pri Halogéne to nikto alebo zopár vodičov použije a vie načo to slúži .Vidieť to na dovolenkároch ako mnohý svietia do neba
