Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Jo jenže oni se budou cukat:)
Já bych to nejdřív zkusil projet nějakou chytrou nabíječku v režimu opravy. A pak ta reaktivace ISG.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7919
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

sulfatace hlavnej (startovacej) baterie po roku? ojejej, to musel stat namahy odrovnat EFB bateriu :shock:
Mame doma Stonica (momentalne 20 000km) od 12.2021 a posledny pol rok jazdi fakt kratke trasy (casto, nie vzdy teraz ho caka 250km v kuse) a proste raz za dva tyzdne napojim LIDL nabijacku, rezim AGM/EFB (snehova vlocka - preco to maju tak oznacne, neputajte sa ma) a cele to funguje uplne napohodu. Neverim, ze baterka vydrzi 5+ rokov ako bolo bezne este donedavna, ale myslim ze rok je skutocne velmi malo. Problem je ze to clovek na reklamaciu neuhra
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Ok, jinými slovy zvážit, zda dohadování se servisem nebude se výsledku dražší (na čas) než koupě nabíječky. Klíčové slovo je pulzní nabíjení? Např. tato https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-na ... p100361587?

S předchozí I30 jsem za skoro 7 let baterii vůbec nemusel řešit :roll:
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Ano.

Příspěvek od Mexičan je trochu zcestný, ptz v autě není EFB, ale AGM. Sněhová vločka je tam proto, že v zimě to limituje nabíjení na tuším 14,5v a stejně tak to mají AGM.
Dobijet co 14 dní je celkem otrocina, vzhledem k tomu, že auto má být odpojeno od baterie a že po odpojení baterie se zase má reaktivovat ISG 4 hodinovým čekáním a následnými starty.

"Sulfatace" probíhá ihned po poklesu napětí pod určitou úroveň, agm jsou k ní nejméně náchylné. Ale postupně se to nasbíral - cesty do školky a zpět.

Ještě mi kamarád elektrikář tvrdil, že desulfatace probíhá pomocí proudu a ne napeti, nicméně moje metoda pulzním napětím fungovala.

Pokud to čte někdo z oboru, byl bych rád, kdyby mi tu vyvrátil nesmysly, pokud je píšu:)
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 377
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od mozecek »

Pouzivate nejaky baterkovy monitor? Mate to odsledovane i tam? Mam ted cerstve BM6 z aliexpresu (jako superdeal byl jen za 280 i s postou) a prijde mi naprosto paradni. Dat a zkusenosti mam zatim za 5 dni malo, ale z dlouhodobeho hlediska mit historii akumulatoru bude fajn .. ac nechci delat reklamu a kupte si co chcete, tak jsem vahal jestli staci protoze se nikde nepise ze si i uklada hodnoty do pameti i pokud neni pripojen telefon cely mesic. Nakonec je teda videt jak moc se mi vybije aku po dvou dnech stani apod. Z hodnot uplne nadseny nejsem ale je mozne ze to auto resp dalsi doplnky jako kundoplasic neco stale papkaji.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Tak jsem začal nákupem multimetru za 300. Po 15m jízdy po městě a následném 3h stání napětí 12,37 V. V neděli autu na plachtění nestačila ani cesta 2x 50 km, ale dneska ráno zase na křižovatce normálně zafungoval start stop. No nemine mne pokusné dobití baterky, pak uvidím.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Stálo by zato zjistit, zda se může dobíjet baterie připojena do auta bez následků na start stop.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7919
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

a preco by to malo mat nasledky? ja osobne tak baterku v Stonicu (EFB, start/stop) nabijam bezne. Vsetko je pripojene, baterka v aute
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1705
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Maras »

mozecek píše: 27 čer 2023, 09:52 Pouzivate nejaky baterkovy monitor? Mate to odsledovane i tam? Mam ted cerstve BM6 z aliexpresu (jako superdeal byl jen za 280 i s postou) a prijde mi naprosto paradni. Dat a zkusenosti mam zatim za 5 dni malo, ale z dlouhodobeho hlediska mit historii akumulatoru bude fajn .. ac nechci delat reklamu a kupte si co chcete, tak jsem vahal jestli staci protoze se nikde nepise ze si i uklada hodnoty do pameti i pokud neni pripojen telefon cely mesic. Nakonec je teda videt jak moc se mi vybije aku po dvou dnech stani apod. Z hodnot uplne nadseny nejsem ale je mozne ze to auto resp dalsi doplnky jako kundoplasic neco stale papkaji.
Tak jsem na něj koukal na Ali a samozřejmě se píše, že ukládá hodnoty měsíc. Klidně si ho používej, ale nezapomeń , že i toto zařízení samo o sobě odebírá trochu energie z baterky. I proto mám třeba plašičku na kuny na 9V baterii.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 377
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od mozecek »

jo jo.. kundoplasic pry 2mA, battery monitor 1.5mA, sledovac od pojistovny Uniqa to budou taky aspon 3mA kdo vi .. ale docela s baterkou zacvici bluelink .. staci pustit apku tj. provet dotaz na stav auta a hned je na krivce videt jak se propadne :-D tak snad radeji ani nechci vedet co bluelink zere kdyz jakoze nic nedela #-o
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Mexican píše: 27 čer 2023, 17:05 a preco by to malo mat nasledky? ja osobne tak baterku v Stonicu (EFB, start/stop) nabijam bezne. Vsetko je pripojene, baterka v aute
Potřeboval bych to zjistit pro AGM baterii v I30 1.5 tgdi (jak je uvedeno v názvu tématu)
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

To mě taky zajímá. Podle návodu je to explicitně zakázáno, zároveň obecné návody na netu říkají, že to tam výrobci píšou jen pro sichr.
Nechce se mi po odpojení baterky všechno znova nastavovat.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Já myslím že to právě oblbne ten senzor a pak je z toho obyč benzínové turbo bez hybridní ficury plachtění. Už zas týden jezdím jen školku, takže to asi brzo vyzkouším...
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7919
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

shmaic píše: 27 čer 2023, 19:24
Mexican píše: 27 čer 2023, 17:05 a preco by to malo mat nasledky? ja osobne tak baterku v Stonicu (EFB, start/stop) nabijam bezne. Vsetko je pripojene, baterka v aute
Potřeboval bych to zjistit pro AGM baterii v I30 1.5 tgdi (jak je uvedeno v názvu tématu)
agm a efb ma ten isty nabijaci prud. Vzhladom k tomu, ze vyrobca sa chrani prakticky vo vsetko sposobom "nestrkajte macku do mikrovlnky" tak ano, pise mnoho veci ktore nedodrziavaju na dielni ani autorizaky. Tam sa bezne pocas updatov infotainmentu auta davaju na nabijacky
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od i30mpact »

mozecek píše: 27 čer 2023, 09:52 Pouzivate nejaky baterkovy monitor? Mate to odsledovane i tam? Mam ted cerstve BM6 z aliexpresu (jako superdeal byl jen za 280 i s postou) a prijde mi naprosto paradni. Dat a zkusenosti mam zatim za 5 dni malo, ale z dlouhodobeho hlediska mit historii akumulatoru bude fajn .. ac nechci delat reklamu a kupte si co chcete, tak jsem vahal jestli staci protoze se nikde nepise ze si i uklada hodnoty do pameti i pokud neni pripojen telefon cely mesic. Nakonec je teda videt jak moc se mi vybije aku po dvou dnech stani apod. Z hodnot uplne nadseny nejsem ale je mozne ze to auto resp dalsi doplnky jako kundoplasic neco stale papkaji.
https://doubleagent.net/2023/05/21/a-ca ... r-location
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“