1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1705
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Maras »

Tohle není otázka na mně, Toníku. Navíc šlo jen o jakési doladění SW si myslím, ale kdoví co je za tou změnou vše za úpravy. :-k Jinak, dnešní doba je celkově taková absurdní, atˇuž se podíváš kdekoli.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Reklama
 

Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od WalterB »

Cože? To jako že by to bylo dán SW nastavením a šlo by to upravit? Přiznám se, že to mě snad ani nenapadlo. Měl jsem za to, že je to spíš mechanická věc. To snad abych se začal těšit na garančku :D
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od petzl62 »

Maras píše: 12 črc 2023, 15:25 Tohle není otázka na mně, Toníku. Navíc šlo jen o jakési doladění SW si myslím, ale kdoví co je za tou změnou vše za úpravy. :-k Jinak, dnešní doba je celkově taková absurdní, atˇuž se podíváš kdekoli.
Naprosto ti rozumím, moje pocity jsou už několik let stejné a nelepší se to. :-k
No nic, zpátky k tématu :-#
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
zopper
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od zopper »

Maras píše: 12 črc 2023, 15:25 Jinak, dnešní doba je celkově taková absurdní, atˇuž se podíváš kdekoli.
Nedá mi to: https://www.youtube.com/watch?v=02wB3om_Mbo
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od TheFirstman »

Maras píše: 12 črc 2023, 09:43 Rozjezdy jak popisuješ byly u MY 2020. Co jsem vyměnil auto za MY 2022 je tam vše v pořádku. Třeba mi to tu potvrdí majitelé stejného ročníku.
Mám auto od září 2022 (MY 2023) a toto už je skutečně vyřešené.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od pirko7 »

Argument blb ten co neumí točit atmosferu mě vždy vykouzlí usměv na tváři, asi není třeba více dodávat. Myslím že ty co to tvrdí absolutně neznají limity svých aut, natož aut jiných:lol:

Maras jabka hrušky už porovná tazatel. Rozhoduje mezi častým dilematem. Jedno auto na klid a do města, druhé pro zabavu a za město.

Mám auto 2022 a řazení 1-3 vnímám jako problém, je tam nutný cvik, jednička je krátka když se brzo odřadí, dvojka se šileně udusí, nebo škubne než se vzpamatuje. Ze 2-3 je to pak hodně o citu aby zařazení viditelně nehouplo se spolujezdcem. Vše je třeba dělat s určitou opatrnosti a mít to už v noze. Pak se to dá. Ale pujčoval jsem auto, seděl jako spolujezdec a schodli jsme se na "podivnosti".

Jinak auto jsem několikrat k 6000ot dostal, ale nemá to smysl, tomu autu to stejně nic už nedá, stačí nad 3500 kdy je plný krouťák, ty koně dynamiku stejně už nedělají nijak citelnou u tohoto DPI. Předjíždím běžne v rozmezí 3500-5000 otaček a stejně se strachem :lol: .

Jackovi zavidím, jeho odhodlaní a spokojenost s touto atmosferou je fakt super ale souhlasím s tím že DPI je ve městě lepším autem jak TGDI. Osobně jsem to vyzkoušel a mohu to potvrdit. Nicmene TGDI jsme se pár z nás shodli že to chce automat a idealně bez MHEV = kia.

Nevím zda se tu už jen dohadujem mezi sebou, a zda to tazateli něco dalo? :D :D :D :D
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od clifftorr »

usměv ti sice vykouzlí , ale atmo 16v točit max na 2000ot/min dělá jen pírko a idioti
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od i30mpact »

Říká se tomu ekojízda, Vaculík o tom teďka měl nějaký video. ;)

Blbý je, když pak jedeš někam daleko (třeba naloženej na dovolenou) a zkejsneš v koloně za něčím pomalým.
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od JackK78 »

Pírko7, to není vůbec o odhodlání. To auto mí jízdními vlastnostmi vyhovuje. Za mě bych mu spíš trochu natáhnul převody, protože si myslím, že ten motor na to má. Teď si nevzpomenu, ale jedno auto s podobným motorem má jen 5 kvalt a na tu pětku točí stejně jako i30 na 6. Já bych spíš jen trochu natáhnul ty převody než abychom tomu přidal další převod.

Po městě se s tím dá v klidu jet 50 na 5 nebo 6 a točit kolem 1500 otáček bez nějakých pazvuků nebo poškození motoru. Je to dáno tím, že v těchto otáčkách nevnikají ve válci extrémní tlaky a motor taky nemá tak velký výkon. Není prostě přebuzený. Krom toho ta atmosféra má v těchto otáčkách lepší záběr než u turbomotoru, kde ještě nezabralo turbo. Jenže jak začne zabírat turbo, tak se motor stává přebuzeným a generuje příliš mnoho výkonu pro danou jízdu. Při těch nízkých otáčkách pak začne dunit, zvláště pak u tříválců, kde prostě nejde rozumně točit pod cca 2 tis. otáček.

To jsou moje postřehy a zkušenosti z jízd tří rozdílných motorů. Na volné dálnici bych uvítal výkon a těžkou převodovku turbomotorů, ale copak se dnes dá po dálnicích prohánět 130 a více? Mnohdy je člověk rád, že jede vůbec 90 a těch 130 km/h dá 1.5DPI v klidu a bez nějaké extrémně vysoké spotřeby a hluku. Ano, má to jiný zvuk, ale to mi popravdě vyhovuje, protože je ten motor slyšet a dá se podle zvuku klidně řadit. Jak ale chcete řadit podle zvuku u auta, kde není motor slyšet? To si jedete a pak kouknete na otáčkoměr a tam svítí 4000 otáček. 1.5 DPi klidně občas vytočím a vymetu pavouky, což motoru jen prospěje, ale kdo tohle dělá u svého turbomotoru, když to kvůli výkonu dělat nemusí? A pak se diví, že mají zakarbonovaný motor.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Pjotr1 »

Tak já to se svým turbem zrovna dělám. Poslední dobou jezdím jen krátké cukačky a když dojíždím domu (naše ulice má od poslední křižovatky asi 300m omezení na 30km/h) a mám ohřátý motor tak nastavím tempomat, zařídím 1° a na 4000 ot/min je právě 30km/h.
Ale upřímně nevím jestli to něčemu pomůže.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od pirko7 »

clifftorr píše: 15 črc 2023, 00:22 usměv ti sice vykouzlí , ale atmo 16v točit max na 2000ot/min dělá jen pírko a idioti
A kde jsi sebral, že tento motor točím max na 2000ot :lol: :lol: :lol:
A ještě by mě zajimalo proč tu píšeš 16v? 1,5 není šestnácti ventyl. Samá větší perla :lol: :lol: :lol:
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od idam.i »

Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od pirko7 »

https://www.auto-data.net/en/hyundai-i3 ... 10hp-40291 Možná že by to mohl vědět Maras, ale timhle motorem se nikde neohaní že má 4 ventyly na válec. Obvykle to je vždy vykouzlené 16v na zadcích těchto aut.

Number of cylinders 4
Engine configuration Inline
Number of valves per cylinder 4
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od pirko7 »

Pro mě smutné překvapení tedy. ](*,)
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od idam.i »

Nápis 16v bolo na píšenie sa v 90.kách. :wink:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“