Únik chladící kapaliny když se v autě topí

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
dados232
Příspěvky: 2
Registrován: 14 zář 2023, 08:04

Únik chladící kapaliny když se v autě topí

Příspěvek od dados232 »

Zdravím všechny,

Mám hyundai i20 1.1 crdi z roku 2016. Při ročním servise se zjistilo, že mám prázdnou nádobu na chladící kapalinu. Provedla se tlaková zkouška, které nic neukázala, nikde nic neteklo vše v pořádku. Autem se jezdí bez problému nepřehřívalo se nic prostě. Pokud v autě netopím nebo nemám puštěnou klimatizaci, tak se kapalina ani nehne, ale ve chvíli, kdy se v autě zatopí nebo pustí klimatizace tak se ještě v ten den nic neztratí, ale když se podívám druhý den tak zmizne skoro půlka chladící kapaliny.

Nevíte co by mohl být problém? Jak jsem psal tlakovou zkoušku jsme v serivse dělali a ta nic neukázala

Díky moc všem za pomoc
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Únik chladící kapaliny když se v autě topí

Příspěvek od Richard555 »

No to je divné, topení ani klimatizace by neměla mít žádný vliv protože výměník tepla a výměník klimatizace - zimy nejsou nijak propojené a topení samotné se řídí nastavením klapek v systému topení. Není tam žádný kohout, který by výměník tepla zavíral, výměníkem neustále prochází teplá voda od motoru a je i natlakován stejně jako kapalina v motoru takže by neměl být rozdíl mezi topením a netopením, pokud by to teklo někde v topení teklo by to vždy.....
Možná by stálo za to zkontrolovat zda jsou hadice vedoucí k chladiči u studeného motoru na zmáčknutí měkké a po ohřátí se natlakují a ztvrdnou. V systému musí být při provozní teplotě tlak cca 0,5- 1 bar aby se voda někde v motoru nevařila. Když se v některé části motoru pokud systém není natlakován začne voda vařit vznikne větší tlak a přes víčko na chladiči nebo na expanzce to jde ven. Tím že se zapne klima, zhorší se chlazení a k výše popsanému může dojít... píšu voda - je to kratší než chladící kapalina :wink:

Někdy ty ztráty vyřeší výměna víčka chladiče , asi bys měl únik někde vidět
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
dados232
Příspěvky: 2
Registrován: 14 zář 2023, 08:04

Re: Únik chladící kapaliny když se v autě topí

Příspěvek od dados232 »

Díky za info, pokud by to bylo tím jak píše, že se nenatlakuje na požadovanou bar hodnotu, tak se systém stačí natlakovat nebo je to výměna něčeho. Moc se v tom nevyznám abych pravdu řekl v téhle věci. Myslel jsem, že by to zjistila tlaková zkouška, že ten systém netlakuje tak jak má.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Únik chladící kapaliny když se v autě topí

Příspěvek od Richard555 »

Tlaková zkouška se provádí většinou u studeného motoru , že se natlakuje systém hustilkou přes speciální víčko a sleduje se zda se tlak nemění (tedy nic neuniká). Kdežto natlakování při každém ohřevu motoru vzniká přirozenou cestou tedy rozpínavostí kapaliny při ohřevu ..... a ten tlak zařizuje právě víčko chladiče, nebo expanzky (jak u kterého auta) Ve víčku je přetlakový ventil a pokud se zvýší tlak nad stanovenou hodnotu přepustí část kapaliny do expanzky. Po vychladnutí motoru se opět kapalina vrátí přes zpětný ventil víčka a systém je stále plný a nic nechybí.....
Takže víčko chladiče je opravdu velmi důležitá součást chlazení a i docela složitá věc, která musí správně fungovat jinak přicházejí problémy
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Odpovědět

Zpět na „i20 2015- Motor a převodovka“