Karbon na pístech GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Tommy123az
Příspěvky: 8
Registrován: 06 srp 2023, 09:33

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tommy123az »

HarvyM píše: 14 srp 2023, 11:26.
Tak se taky musím pochlubit. Minulý týden jsem to dal do autorizáku (Brno Řečkovice Auto Pokorný), dnes si to jdu vyzvednout. Olej to žralo konstantně 1l na cca. 1600km, závada připečené pístní kroužky. Jsou tam troje a ty spodní se nehýbaly a tím nestíraly olej zpět, ty horní dva docela ok. Komplet rozdělání motoru, v podstatě generálka a asi nejhorší že to odpálilo i katalyzátor. Resp. když do toho katu daly kameru, tak ta keramika byla dost poškozená od oleje a hrozilo že se to časem rozpadne a ještě by to zase mohlo poškodit motor, takže dalších 20k nahoru. No cena celkem neskutečných 82 000 Kč....
Je pravda, že se vyměnilo kde co když už to bylo rozdělané (řetěz, svíčky, ventily, všemožné těsnění, šrouby, čerpadlo na vodu), vybrousily se válce, vyčistil blok motoru, písty a dali nové kroužky. Kat je neoriginál Bosal, origoš prej stojí přes 45k, to už jsem odmítal dat...

Z té strany kde je palivo ty kroužky a písty nevypadaly tak špatně ale jak jsem psal v minulosti dával jsem pravidelně VIF z plechovky do benzínu. Takže příčina ze strany oleje, měnil jsem olej většinou kolem 16 000km (jen jednou po 18 000km, na začátku po cca 8000km) a vždy po roce. Osobně se mi nelíbí ten olej Total QUARTZ 5W-30 ACEA A5, je takový hrozně řídký. Uvažuji že tam budu dávat ten druhý typ ACEA A3 a měnit po 10k. Asi dobré do toho oleje při výměně dávat ty BG...

Co se týče vodíku, žádné zázraky jak každý prodejce tvrdí to nedělá, byl jsem v srpnu a dokonale čisté jak ti borci samozřejmě tvrdí to fakt není. Ale asi to neuškodí...

Jako celkově mě ten Hyundai a motor GDI totálně zklamal. Tu značku už si nikdy nekoupím. Teď snad dávají do všeho už jenom T-GDI. Prostě dělat generálku po 100k je hanebné, i přes pravidelný každoroční servis...


Přidám ještě fotky po opravě.
Přílohy
5.jpg
5.jpg (442.67 KiB) Zobrazeno 766 x
4.jpg
4.jpg (391.38 KiB) Zobrazeno 766 x
3.jpg
3.jpg (345.01 KiB) Zobrazeno 766 x
2.jpg
2.jpg (467.92 KiB) Zobrazeno 766 x
1.jpg
1.jpg (470.65 KiB) Zobrazeno 766 x
Reklama
 

Tommy123az
Příspěvky: 8
Registrován: 06 srp 2023, 09:33

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tommy123az »

Tak a ještě fotky po opravě.

Jako asi nejvtipnější na tom je, že jsem samozřejmě poptal asi 4 autorizáky v okolí a tam mi řekli že nic takového neumí, jedině vyměnit celý blok motoru :o Jako že koupí blok motoru za 120-130k a za 200k to vymění :) To mě fakt pobavilo...
Přílohy
5.jpg
5.jpg (425.02 KiB) Zobrazeno 764 x
4.jpg
4.jpg (248.91 KiB) Zobrazeno 764 x
3.jpg
3.jpg (233.87 KiB) Zobrazeno 764 x
2.jpg
2.jpg (150.11 KiB) Zobrazeno 764 x
1.jpg
1.jpg (185.74 KiB) Zobrazeno 764 x
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Vysous »

A jakým způsobem jsi jezdil? Jestli každej den 4km do práce, zakarbonoval bys jakejkoliv moderní přímovstřik. Tak to bohužel dneska je.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Tommy123az
Příspěvky: 8
Registrován: 06 srp 2023, 09:33

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tommy123az »

No jako mělo by to vydržet i ty 4km...

Klasicky jsem jezdil denně do práce z práce. Jedna cesta cca. 25km. Vyjedu z dědiny 15km jedu po okreskách, pak 5km po dálnici pod Brnem a pak z 5km městem a to většinou tama kde není semafor. Odpoledne to stejné jen opačně. Proto jsem si koupil benzín a né nafták, protože ten nájezd nemám tak velký. Pokud toto nezvládne auto najet ani 100k tak je něco špatně na tom autě...

Déle po dálnicích jen když byla dovolená, tj. tak 1x-2x ročně. Byl jsem s tím v Chorvatsku, Černé Hoře, Bulharsku a Slovinsku...zbytek různě po ČR. Jako že bych někde popojížděl v kolonách denně to teda ne. Ale samozřejmě jsme v ČR a někdy se tomu nedá vyhnout...
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Vysous »

Tak tenhle režim by opravdu vydržet mohl no.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
motorol
***
Příspěvky: 726
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od motorol »

A otáčky podle rádce řazení nebo se to pohybovalo i nekde výše? Jinak 100 tis km a 80 tis oprava to je skoro Kačka na kilak na servis, hnus…
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Alf6 »

Po prvních 10 km má motor cca 50 stupňů. Na to, aby motorový olej fungoval jak má potřebuje cca 80 - 100.V zimě se samozřejmě kilometrovy interval prodlouží.
Selským rozumem po nějakých cca 20 - 25 km se teplota oleje dostává na optimální teplotu, kdy plní to, co plnit olej má. Jenže zde jízda po 25 kilometrech ustane.
U přímovstriku tím hůře. Na vine není olej, ale krátké jízdy, které olej nedostatečně zahřeje. Samozřejmě měnit olej ve zkráceném intervalu je možnost, ale zde jsou na vině krátké jízdy. Mým pohledem... 8)
Jelikož zde krátké jízdy převládají, tak je na problém zaděláno. Ani dovolená s větším najezdem toto neodvrati. Krátké jízdy převládají a to je prostě pro přímovstrik konečná.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od robil »

Zajímala by mně fotka vačkových hřídelí před očištěním. Ty písty jsou řádně zakarbonované. Dík.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Pjotr1 »

Ten motor byl uvnitř opravdu ošklivě zanesený. Asi by to chtělo jak píšeš občas (ob jednu výměnu, ne do každého oleje) přidat nějaký čistič, např. BG
A určitě bych místo oleje ACEA A5 (se sníženou HTHS viskozitou) nahradil A3 (normální HTHS)
Ještě bych dal na zváženou zda to čištění vodíkem (které čistí vlivem vysoké teploty) právě nezpůsobilo vypálení katu.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od harvi »

bola by k dispozicii foto sacich ventilov zo strany sania? pripadne zanesenie v tom plastovom bloku s klapkou long/short? zaraza ma ta rychlost zanesenia kruzkov po 100k... vtedy som ja este nemal ziaden problem
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od i30mpact »

Vysous píše: 14 lis 2023, 14:37 Tak tenhle režim by opravdu vydržet mohl no.
DPi má v tomhle režimu (krátké jízdy, motor se pořádně neohřeje) předepsaný výměny oleje po půl roce. GDi ne?
Mouse80
**
Příspěvky: 220
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Mouse80 »

označit za krátkou trasu 25 km :) :) . Nakupte kola a zahodte auta :).Tohle je nějaká ekologická desinformace ne :) Vyměnujte ten olej radši každej týden , když jezdite kratnou trasu 25 km :)
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
dibarbora
*****
Příspěvky: 2088
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od dibarbora »

Keď inžinieri nezvládnu navrhnúť termo-manažment v kontexte účinnosti (množstva stratoveho tepla) motora, tak aj 50km môže byť málo…. nie 25km…..Treba sa opýtať do Renaltu s ich “slávnym” 1,2TCE….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Vysous »

Docela by mě zajímalo, jestli tenhle jsou si tohohle problému v HMC vědomi (jsou to inženýři, takže jsem si jistej, že jo) a dokázali to mezigeneračně vylepšit - například u nových SmartStream motorů. Všude psali o "integrovaných výfukových svodech" - což by snad mělo rychlost ohřívání motoru zásadně vylepšovat. Ale jestli to má už 1.4 T-GDI co je v i30ii nevím.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

To je velká otázka, protože než se naplno tenhle problém projevil, tak motor už nebyl vlastně ve výrobě.
Je to důsledek velkého tlaku na inovace v souvislosti s tlakem na emise - není dost času na testování ve všech možných i nemožných režimech. Povedenost motoru pak víc záleží na štěstí než by bylo zdrávo.
Integrované výfukové svody souvisí hlavně s rychlostí ohřevu katalyzátoru, opět jsme u emisní motivace. S prohřátím oleje a co nejdřívějším mazáním všech míst to nesouvisí.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“