Náhlá smrt autobaterie

Vše o garančkách a Vašich zkušenostech se servisy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
MIKIM69
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 dub 2021, 22:06

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od MIKIM69 »

Mne po tretej garančnej kontrole,tj. po troch rokoch, doporučili dobiť batériu. To som aj urobil a auto začalo plachtiť každú chvíľu.Paráda. Ale len dva dni.Potom začalo vyhadzovať rozne chybové hlášky ..V servise premerali baterku a vraj nedrží kapacitu..Výmena..Od výroby som tam mal Varta AGM 12V 70Ah 608A EN.. Teraz mi tam dali Hyundai 62Ah 540A En 12V..Po proteste,prečo tam dali slabšiu argumentovali,že taká tam bola..Hlavne,že som im ukázal fotku povodnej..Priniesli baterku ,ktorú som tam vraj mal..V živote som ju nevidel.. :D
Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2048
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od milosh »

Jde nějak zjistit, kdy už to má baterie za pár? Jsou nějaké indikátory nebo umře ze dne na den?
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5095
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od petzl62 »

Ano jsou, ale naprostý laik a někdy ani odborník je nepozná, takže pak nezbývá, než něco takového vlastnit:
https://www.sunnysoft.cz/z/513PFX-025/a ... YbEALw_wcB
Ale doslova, od náhlé smrti kdy baterie umře náhle a z plného stavu- stane se občas- takřka ne...
A nebo mít servis, který ti každou prohlídku v jejím rámci zdarma, udělá tento test s výpisem. Materiál na to mají všichni.
Ale jednou ročně to opravdu díky "chytrému" nabíjení fakt nestačí #-o
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od Pampa »

Takymito merakmi zmerias stav nabitia, zmerias ako ti nabija alternator, zistis vnutorny odpor (cize schopnost startovania), ale ci baterke hrozi rychla smrt nezistis. Taka smrt je nasledkom vnutorneho skratu ktory sa stane nahle napriklad odpadnutim kusu elektrody a zaseknutim "niekde medzi" a v prvom priblizeni vybije jeden clanok cim klesne svorkove napetie a to ma za nasledok prebijanie zvysnych clankov ktore sa uvaria (to uvarenie nejaky cas trva, takze pozorny clovek si to vsimne), pripadne sa ti ten chory clanok vybije tym skratom do 0 kapacity, tym ti klesne hustota elytu na stav ktory sa potom chova ako nevodivy clanok a proste nenastartujes.

Da sa to zistit (zistit predtym ako sa to stane) prave tym ze baterka "nedrzi" kapacitu a samovolne klesa ... presne ako bolo napisane v prispevku vyssie.

Inak toto bola klasicka chroba startych zaliatych akumulatorov, bola len vec casu kedy sa naplni priestor pod elektrodami bordelom z elektrod do takej vysky ze skratuje clanok. Standardna oprava bola skratovat taky clanok kusom plechu (kym este boli zaliate smolou, tak to slo lahko :mrgreen: )
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od Richard555 »

Já náhlou smrt baterie zažil 2x - vždy to bylo fakt nečekané např. dojel jsem ke šraňkám vypnul motor - projel vlak, já chtěl nastartovat a vše zhaslo a konec- odchod do baterčího nebe ...... krásná smrt :D
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7919
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhlá smrt autobaterie

Příspěvek od Mexican »

nahlu smrt baterie som zazil na moto. Ukazalo sa ze sa uklepala.jedna doska. Nastastie sa moto da nastartovat napohodu roztlacenim, takze som sa vratil na zakladnu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Garanční prohlídky, servis“