Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
zdenda40
*
Příspěvky: 28
Registrován: 06 srp 2021, 15:29

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od zdenda40 »

disfear píše: 25 pro 2023, 20:20 Ahoj, mám 1.5 DPi dva roky, najeto 25 000. Dneska první problém. Jezdím každý den, včera jsem výjimečně nikam nejel a dnes ráno jsem nemohl nastartovat. Auto točilo, mělo snahu chytnout, ale nenastartovalo. Zkoušel jsem to průběžně asi čtyřikrát za den a večer chytlo, přidal jsem plyn, pustil a chcíplo to. Asi za hodinu jsem zkusil znova a už startuje normálně. Za týden jedu na druhou garančku, tak to samozřejmě řeknu. Jen mě zajímalo, jestli se to už taky někomu stalo, případně co by to mohlo být. Díky a hezký svátky všem.
Před časem se mi stalo něco podobného, motor naskočil asi až na sedmý pokus. Od té doby bez problémů, tak to neřeším.
i30 1.5 DPi kombi Smart
Reklama
 

Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 367
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od mozecek »

mozna by nebylo spatny nacist zavady jestli se tam neco neobjevilo .. tak me napada hloupa otazka staci na i30 nejaka obyc diagnostika typu ELM327 apod .. nebo maji korejci jeste v OBD standardu neco sifrovaneho :) ?
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

XMira píše: 26 pro 2023, 11:53 Jo, a ještě k tématu: Možná plácám kravinu, ale takhle se chovala felda, když imobilizér nenačetl chip v klíči. Motor točil, na začátku i naskočil, ale hned zdechl.
To by ale auto signalizovalo na palubce, toho by si všimnul, že tam svítí něco navíc (autíčko s klíčkem).
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1699
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od XMira »

Jo, to máš asi pravdu. :-k
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 290
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Matrix44 »

Ahojte, poprosím vás o nejaké tipy a rady ohľadom zabehania nového motora 1.5 DPi.

Ďakujem a prajem pekný večer :)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 367
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od mozecek »

trošku hledej chlape, a koukni do manuálu .. ale jinak klasika - první tisíc tomu nešlapej na krk a po mé zkušenosti nejen že netahej přívěs ale ani nejezdi s plným autem do extra prudkých kopců (motor je úplný netáhlo a ty ho hned nemůžeš hnát do otáček takže spojka trpí-smrdí)
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od TheFirstman »

Hodně řadit a měnit rychlosti v rámci otáček 2 až 4 tis.. Vyvarovat se prudkému brždění, netahat přívěs.
Už to tady bylo napsáno Xkrát a je to uvedeno i v manuálu od auta :wink:
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 290
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Matrix44 »

Ďakujem. Rady od majiteľov sú veľakrát lepšie ako manuál, tak preto som chcel poradiť.

Ešte raz ďakujem a prajem pekný deň.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Matrix44 píše: 05 led 2024, 20:14 Ahojte, poprosím vás o nejaké tipy a rady ohľadom zabehania nového motora 1.5 DPi.

Ďakujem a prajem pekný večer :)
Už jsem psal minule - políčko "Hledej" vpravo nahoře :oops:

Dvě vteřiny hledání - výsledek zde https://www.hyundaiclub.net/search.php? ... %A9ho+auta
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

-zahriat primeranou jazdou
-nepodtacat
-nevytacat
-striedat rychlostne stupne a otacky
-nepozerat na spotrebu

ideal je proste vyjazdit dve/tri plne nadrze na vikendovych vyletoch, idealne okresky. To je uplne najlepsie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 290
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Matrix44 »

Ďakujem Vám :)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 39
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

Jak píší kolegové. Do tisíce km zahřát a střídat otáčky 2000-4000. Samozřejmě pokud potřebuješ občas předjet, tak to na pár sekund vytočíš víc. Mezi 1000-3000 km jsem po zahřátí zvýšil horní limit otáček na 5000, byť krátkodoběji při rozjezdech, nebo předjíždění. A po 3000 km ho klidně vyžeň k omezovači. Předjíždění, zvyšování rychlosti v připojovacích pruzích. Samozřejmě vše dělat se zahřátými provozními kapalinami a motorem. Tedy v zimě třeba po 10 km jízdy. A nechat vyměnit olej po cca 10 000 km.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 367
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od mozecek »

btw jak se DPI chova na konci otacek :D ? stara 1.6 felda chcipla motor coz bylo o drzku, VW golf 1.6 docasne elektronicky odstavil plyn a pockal az to kleslo asi o 500ot pod cervene pole (bod chcipnuti byl az nekde v pulce cervenyho pole). Teda ne ze bych byl takovej zavodnik, s DPI me ambice naprosto ochladly :P :( ale tim ze to jsou vsechno atmosfery tak je nekdy potreba plyn podusit a pak na dalnicnim najezdu kouknu do zrcatka a najednou jsou otacky vys nez by bylo vhodne. A ano vim ze u DPI to od 6200ot jde hodne do kopru, tak teoreticky by to clovek mohl poznat i pocitem.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

Řekl bych, že úplně stejně jako na každým novějším autě bude tak 6.5-7k limiter otáček, kterej ti elektronicky přiškrtí plyn a nepustí tě přes limit. Pokud se ti to stane při akceleraci a zařazeným konkrétním kvaltu, nic ti reálně nehrozí. Samozřejmě podřazením nebo přetočením při jízdě z kopce se snadno nad ten limit dostaneš.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Odjinud
***
Příspěvky: 902
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Čekám, kdy bude někoho zajímat, co se stane, když na dálnici při 150km/h dá zpátečku... :twisted:
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“