Konec velkého techničáku v ČR

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Co ty na to?

Jsem pro
5
63%
Je to zbytečné
3
38%
 
Celkem hlasů: 8

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Konec velkého techničkáku v ČR

Příspěvek od petzl62 »

Odjinud píše: 04 led 2024, 10:48 Ad Portál občana - já e-identitu nemám, e-banking mám přes heslo a potvrzení do mobilu. Přijde mi to jako vnucování něčeho, co moc lidí nechce a zodpovědné osoby neví, jak to "udat". Viz například datových schránek - jak to vnutili všem živnostníkům.
Jsem na tom úplně stejně a v tomhle s tebou naprosto souhlasím. :!: :idea:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2043
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Konec velkého techničkáku v ČR

Příspěvek od milosh »

Pristup nekterych lidi ve 21.stoleti mi pripada jak u myho tchana, kterej si pro duchod jeste chodi na postu :roll:
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Konec velkého techničkáku v ČR

Příspěvek od Axel.Foley »

Já zase nechápu, proč někdo pořád direktivně rozhoduje za mně, co a jak mám dělat, proč se mi snaží vzít možnost volby. Bez ohledu na to, zda to život zkomplikuje nebo ulehčí.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2043
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Konec velkého techničkáku v ČR

Příspěvek od milosh »

Steve Jobs jednou řekl: Lidé často nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete.

Tak to vidim ja, hodne lidem staci svuj svet a nechapu, ze si mnohe veci mohou usnadnit.

To mas kolego stejny jako s autem, tos mohl jeste jezdit v i30, ta taky stacila ne? :)
motorol
***
Příspěvky: 726
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Konec velkého techničkáku v ČR

Příspěvek od motorol »

Ano, stále se rozhoduje za nás. Kdyby te popadla nostalgie a chtel sis zavolat z budky telefonem, tak mas taky smůlu, muzes si zavolat jen z nejake ze které se stala knihobudka tim, ze otevres dvere nebo vytáhnout vlastní mobil.
Stejne tak hádám, ze valná většina lidi nechce auto se start/stop, asistentem vedení v pruzích,… tam taky nemůžeš rict ne, Ja chci tohle auto bez toho.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
zopper
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Konec velkého techničkáku v ČR

Příspěvek od zopper »

milosh píše: 05 led 2024, 08:41 Steve Jobs jednou řekl: Lidé často nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete.
Tak to vidim ja, hodne lidem staci svuj svet a nechapu, ze si mnohe veci mohou usnadnit.
Já bych to řekl trochu jinak. Když něco znáš a používáš dlouhé roky, tak si zvykneš na to, co funguje, co ne, a naučíš se přemýšlet v mantinelech toho, co umíš. I když to bude celkově hloupé řešení, tak ho znáš. Když pak přijde nějaká změna, byť sebelepší, tak to od tebe vyžaduje nějakou investici (čas, mentální energie, ...) si zvyknout na tu novou věc či postup. A pokud nevidíš důvod, proč to dělat, tak to přirozeně vyvolá nějaký odpor. Nikomu se nechce učit se nějaké nové zbytečnosti. A je už celkem jedno, jestli na to řekneš "dělal jsem to takhle na úřadě šedesát let a fungovalo to," nebo "to je tenhle rok už potřetí, co se ten podnikový systém kompletně předělává." Příčina je stejná - proti sobě stojí přínosy, které musíš vidět, proti nejistotě, negativům, a nákladům na změnu.

Odbývat nebo zesměšňovat lidi, kterým se změna nelíbí, to nezlepší. Někdy stačí si poslechnout konkrétní obavy a vysvětlit, proč to není problém. Ale přiznejme si, v rámci digitalizací se často postupuje stylem "práci, kterou dřív dělal úředník/prodavač přehodíme na občana/zákazníka s argumentem 'můžete si to udělat sami i mimo pracovní dobu, hurá' a přitom se navíc zapomene, že jsou lidi, kteří se prostě nedokážou po internetu pohybovat bezpečně, natož aby se vyznali v nějakém zamotaném, nepřehledném systému. A bylo by lepší, kdyby se jim nechala papírová cesta, byť bude vyžadovat cestu do vedlejšího města, nebo hodinové čekání na telefonu, než je tlačit do používání něčeho, z čeho mají v lepším případě panickou hrůzu a v horším skončí jejich technika během prvního týdne v nějakém botnetu a jejich e-identita na černém trhu.

Já tyhle pokroky v digitalizaci vítám, datovku používám jako soukromá osoba už dlouho, daňové přiznání podívám elektronicky... Ale chápu, že ne každý v tom vidí ty přínosy, co já.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2043
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Konec velkého techničkáku v ČR

Příspěvek od milosh »

S tímto přístupem bychom tady ještě jezdili na koních :lol:
Jose_D
*
Příspěvky: 14
Registrován: 24 čer 2021, 17:49

Re: Konec velkého techničkáku v ČR

Příspěvek od Jose_D »

za mě super. Tyhle papírové doklady (které jsou reálně opisem nějakého registru) byl takový duch Rakouska-Uherska..
Stejně ten centrální registr už máme, tak proč to rovnou nezpřístupnit.
ToMa
*
Příspěvky: 48
Registrován: 09 dub 2022, 10:29

Re: Konec velkého techničkáku v ČR

Příspěvek od ToMa »

motorol píše: 05 led 2024, 09:06 Ano, stále se rozhoduje za nás. Kdyby te popadla nostalgie a chtel sis zavolat z budky telefonem, tak mas taky smůlu, muzes si zavolat jen z nejake ze které se stala knihobudka tim, ze otevres dvere nebo vytáhnout vlastní mobil.
Stejne tak hádám, ze valná většina lidi nechce auto se start/stop, asistentem vedení v pruzích,… tam taky nemůžeš rict ne, Ja chci tohle auto bez toho.
Srovnávat konec papírového techničáku se strat/stop je opravdu absurdní. Stejně je dnes registr to hlavní, takže akorát skončí nesmyslná formalita v podobě papíru, který je reálně k ničemu. Jakékoliv snížení byrokratické nebo papírové zátěže je cesta správným směrem
I30N Fastback DCT 2023
motorol
***
Příspěvky: 726
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Konec velkého techničáku v ČR

Příspěvek od motorol »

Mě je přechod fuk (jestli mam doma velký TP nebo ne -nevidim rozdíl), pokud už jde nevozit cokoliv kromě obcanky a ta bude brzo v mobilu tak za mě vsema 10 pro. Tesim se na cesty do práce bez peněženky, kterou vozim jen kvůli řidičáku, technicaku a podobným blbostem. Už od doby co nekde napsali, ze obcanka, řidičák, technicak bude v mobilu se na to tesim ( jedine co pak nechci je měnit mobil). To byla jen narážka na to, ze je spousta veci, které většina lidi nechce a stejne jsou (i když v tomto případě mi odpor uniká).
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Odjinud
***
Příspěvky: 900
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Konec velkého techničkáku v ČR

Příspěvek od Odjinud »

... a mezitím v ČR...
"Lidé často nevědí, co chtějí, dokud jim to nepřikážete."
vláda ČR

:mrgreen:
milosh píše: 05 led 2024, 08:41 Steve Jobs jednou řekl: Lidé často nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Odpovědět

Zpět na „Pokec“