![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Odjinud: 1.5 DPi bych určitě na dálnice nevolil. To není podle mě motor vhodný na lítání po dálnicích. Které prostě u mě tvoří přes 70 % kilometrů. Tam bych bral 1.5 T-GDI jedině, ten litr nechci. Jezdil jsem s tím v náhradním vozidle několikrát a není to špatný motor, ale ten projev mě neoslovil na můj styl jízdy.
Já beru v úvahu jak celkový nájezd kolem těch 25 tisíc km, ale taky to že 70 % těch kilometrů jsou dálnice. Na nich trávím prostě většinu času. A krátké trasy do 10 km nejezdím vůbec, po městě taky nehrkám. Když se mám dostat na druhou stranu města, tak jedu po okruhu a dálnici. Takže z tohoto hlediska mi přijde, že na tento provoz, při cca stejné pořizovací ceně, je lepší volba na dálniční polykání kilometrů diesel. Nebo aspoň u předešlé i30 jsem naprosto spokojený s projevem i se spotřebou.
U Corolly si nejsem úplně jistý s tím, že je to hybrid. Kdybych měl mix město, okresky a sem tam dálnice, tak bych naftu nevolil a nejspíš šáhnul po ní. Navíc Corolla ve výbavě Style jenom s 1.8 vychází minimálně o 30 až 40 tisíc dráž než 308 v dieselu. Bude jezdit o něco dráž než diesel a v důsledku diesel může mít za nějaký čas problémy až bude po záruce, ale do té doby by si mohl na sebe hezky vydělat.