Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Mgls
*
Příspěvky: 69
Registrován: 27 črc 2020, 17:50

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mgls »

Díky za rady. No mám manuál, ale myslel jsem to tak, že když jedu cca 60km/h na 4 (cca 2000 otáček), tak mi na displeji radí přeřadit na 5 nebo někdy dokonce 6.
Takže to dělám správně :)
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 467
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Vysous »

Já mám teda bratříčka tohohle motoru co přišel o jeden valec, ale řídit se tou nápovědou na palubě se může jen někdo, kdo svoje auto fakt moc nemá rád. Já osobně nesnesu projev motoru pod 2k otáček (nepočítám nějaký dojíždění z kopce).
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Mgls
*
Příspěvky: 69
Registrován: 27 črc 2020, 17:50

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mgls »

Samozřejmě se tím neridim, jen me překvapuje, že je to tak nepřesné (u i20 atmosféry to napovídání docela dobře sedělo)
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Fry
*
Příspěvky: 84
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

Určite nepočúvať asistenta radenia, to robíš dobre je to mierené hlavne na zníženie spotreby ale nemyslí to na motor ;-)
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Mně těch 1500 otáček přijde v poho, projevy vyloženě podtočeného motoru začínají o dost níž. Ne, že bych tak jezdil dlouhodobě, ale třeba při plynulé jízdě na průtazích Prahou by mě nenapadlo nad 70 podřazovat z šestky. A na 50 (tachometrových 55) tam většinou nechávám pětku. Šestku by to zvládlo, ale to už je trápení motoru fakt cítit.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 382
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od mozecek »

nac cekat az na projevy podtoceneho motoru .. dycky si predstavim jak to jedu na kole a rikam si: hmm protivitr nebo mirne do kopce, to bych se na tezkej prevod najebal, radeji prehodim. S vetrem v zadech, mirne z kopce naopak - to bych se zbytecne uslapal. Na nejake hloupe sipky zcela kaslu .. ty zohlednuji tak max otacky, vubec nemaji poneti o protivetru a co vic nesleduji ani treba klepani motoru. Jestli neco malo usetris na palivu tezko rict, ale radeji tomu dam o 500 otacek vic a motor je urcite rad.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20077
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Axel.Foley »

pecka411 píše: 15 led 2024, 13:48 Mně těch 1500 otáček přijde v poho, projevy vyloženě podtočeného motoru začínají o dost níž. Ne, že bych tak jezdil dlouhodobě, ale třeba při plynulé jízdě na průtazích Prahou by mě nenapadlo nad 70 podřazovat z šestky. A na 50 (tachometrových 55) tam většinou nechávám pětku. Šestku by to zvládlo, ale to už je trápení motoru fakt cítit.
Au!
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Doktor1962
Příspěvky: 7
Registrován: 11 zář 2023, 09:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Doktor1962 »

pecka411 píše: 15 led 2024, 13:48 Mně těch 1500 otáček přijde v poho, projevy vyloženě podtočeného motoru začínají o dost níž. Ne, že bych tak jezdil dlouhodobě, ale třeba při plynulé jízdě na průtazích Prahou by mě nenapadlo nad 70 podřazovat z šestky. A na 50 (tachometrových 55) tam většinou nechávám pětku. Šestku by to zvládlo, ale to už je trápení motoru fakt cítit.
Jednou se ti to vymstí Jaromíre :D
Hyundai i30 1.5. T-GDi, MHEV, N line, Fastback
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7926
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

jazdit na 55km/h na 5. prevodovy stupen ? no ty vogo
Mozem porovnat len s 1.0Tgdi, kde to tiez dofukuje turbo (a na tych cca 1700+ to ma len mierne nizsi vykon, hmotnost auta je vsak nizsia ) ale stale tam mam stvorku a to len na rovine, ak zacne hustnut premavka tak radsej idem do tri aby som mal rezervu

1500 otacok je proste malo, tam by to pobral mozno pobral atmosfericky 2.5 liter, ktory sa montuje v US modeloch :hyu:
myslim, ze ten priamovstrek bude tak nizkymi otackami znacne trpiet karbonizaciou a namahanim rozvodoveho mechanizmu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
sud
**
Příspěvky: 216
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od sud »

1500ot je pre tgdi malo, ano po rovinke s vetrom v chrbte, bez potreby zrychlovat - ok, aj to by som tomu dal radsej 1800ot, ale niekde v zivej premavke kde potrebuje clovek reagovat na situaciu a vobec viacmenej stale - min 2000ot

ale napriklad 1,5TSI mi pride daleko huzevnatejsi a robustnejsi motor, ten si necha lubit aj nizsie otacky a celkovo posobi vyvazenejsie aj ked je vykonovo trosku slabsi
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Pozoris
*
Příspěvky: 93
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Osobně se mi zdá jak pro 1.0 T-GDi, tak i 1.5 MHEV T-GDi rozmezí 1500-2000 hodně málo. Měl jsem jak 1.0 a nyní 1.5 a u obou držím otáčky v rozmezí 2500 až 3000 ve městě a mimo klidně do 3500 a výš. 6 řadím až při 125+ na dálnici.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7926
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

Pozoris: to mi na druhu stranu prijdu celkom vysoke otacky. Ako optimum pre bezne jazdenie na tazsich prevodovych stupnoch (4 az 6) by ssom videl.medzi 2000 az 2500. Samozrejme tu sestku ako najtazsi kvalt drzat tak aby neadala pod 2200.

pochopitelne pravidelna talianska udrzba pri dobre zahriatom motore je nutnost :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Pozoris
*
Příspěvky: 93
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Mexican: Na jednu stranu máš asi pravdu, ale prostě mi pod těch cca 2300ot. nepřijde příjemný ani kultivovaný projev motoru u obou motorizací a přijde mi, že se naopak trápí. Je pravda, že tedy jezdím s průměrnou spotřebou kolem 7.5l :lol: ...

Osobně mám zažité řazení takto: na 3 do 60km/h, na 4 do 95 km/h, na 5 do 130 km/h :)
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 467
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Vysous »

Tomu říkám kontinuální italská údržba :mrgreen:
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20077
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Axel.Foley »

Pozoris píše: 16 led 2024, 08:47 Mexican: Na jednu stranu máš asi pravdu, ale prostě mi pod těch cca 2300ot. nepřijde příjemný ani kultivovaný projev motoru u obou motorizací a přijde mi, že se naopak trápí. Je pravda, že tedy jezdím s průměrnou spotřebou kolem 7.5l :lol: ...

Osobně mám zažité řazení takto: na 3 do 60km/h, na 4 do 95 km/h, na 5 do 130 km/h :)
To už je také extrém.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“