Čip

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Durino
**
Příspěvky: 208
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: Čip

Příspěvek od Durino »

ToMa píše: 15 úno 2024, 09:39 To co zde tvrdíte je akorát placebo. Pokud nemáte data z brzdy nebo alespoň ze slepého testu, nemá to žádnou vypovídající hodnotu. Odkaz na stránku, kde jsou nějaké esoterické nesmysly je opravdu úsměvný. Krásné je to, jak se někomu urval kondenzátor a málem mu skončil v motoru. Něco takového skutečně doporučujete "laikům" na fóru?

Bohužel v dnešní době se množství lidí jako Vy stále zvětšuje. Lhaním (at už úmyslným, nebo kvůli tomu že skutečně věří) přesvědčují další o svých nesmyslech. Je pravda že ve Vašem případě hrozí maximálně poškození motoru a nikoho to asi neohrozí. Když lidi pili bělidlo, bylo to horší.

Z vašeho popisu je jasné, že o Vědě nemáte žádné povědomí. Věda nikdy nedělá experimenty a potom vynáší závěry. Vždy nejdříve musí existovat platná teorie, než můžete udělat experiment.
Nevím jestli máte alespoň základy fyziky (zatím bych řekl že ani ze základní školy), ale můžete popsat princip fungování té zázračné věci? Dák k tomu třeba skutečné elektrické schéma s popisem jednotlivých prvků? Protože z obrázku to prostě vypadá na kondenzátor zkratovaný kusem drátu a odporem.
Tak napriklad v pripade UF5-2 v sani je dokaz jednoduchy. Nemas ho tam - skusas zrychlenie, das ho tam - citis ine (lepsie) zrychlenie, vytiahnes ho - citis mensie (povodne) zrychlenie.
Tohle je přesně jak se Věda nedělá. Akorát se tu ztrapňujete
Takze dam do auta do sania ciernu skrinku - mam nejake zrychlenie, dam ju von, mam slabsie zrychlenie, dam napsat, mam zas vacsie zrychlenie, opakujem to a su stale rovnake vysledky pri lubovolnom pocte takychto vymien a vzdy citim zmenu, to nie je dokaz, to je placebo??? Tak potom neviem, co ocakavate, grafy z brzdy? A naco, ked VIDIM, ze to funguje? A nie len mne, ale aj dalsim ludom na inych autach, este mi dakuju, ze super, co som im tam dal. Zvysuje sa dojazd na nadrz. Ale ano, je to vase placebo... Dokonca, jeden clovek mi reportoval, ze toklo km na nadrz nikdy nespravil, ako s UF5-2. Jasne, placebo...

Ked si to niekto namontuje nespravne za filter a nasaje mu to motor, nie je moj problem, montuje sa to pred filter vduchu, takze, keby sa to rozpadlo, zachyti to filter. A hlavne, kondenzator musi byt v mieste najrychlejsieho prudu vzduchu.

Keby sa stale cakalo len na "oficialnu fyziku", nikdy by taketo zariadenie nevzniklo. To, ze tomu nerozumiete, neznamena, ze to nefunguje. Preto je dolezity ten experiment, co ale "normalny" vedec pravdepodobne nikdy neurobi, lebo to nezapada do jeho predstav. Ja som videl navod, vyskusal ho a potvrdil funkcnost zariadenia. A to mam elektro SS a VS. Ale mam otvorenu mysel, narozdiel od oponujucich. A o tom to je. Z hladiska elektrickeho zapojenia a klasickeho nahladu na to je to somarina. Ale, tato "somarina" zazracne funguje. Pricnip fungovania vam nepoviem, ja nie som autor, len uzivatel. A ani ma ten princip nemusi zaujimat, ked to robi to, co ma. Co sa tyka suciastok, kto hlada, najde. Kondenzator 220uF/200V, bezna dioda (1N5408), z praxe cim hrubsie nozicky, tym lepsie, rezistor 100kohm, lepsie na vyssi vykon, aby mal hrubsie nozicky (mechanicka pevnost).
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Čip

Příspěvek od Vysous »

Jasně, rozumím. Však každý taky jasně cítí, že těžší věci padají v gravitačním poli rychleji.

Ach... asi to nemá cenu se tady snažit. Protože si stejně myslíš svoje. Tak dál hezky nakládej ostatním na semaforu pomocí kondenzátoru v sání vzduchu, nakonec zemřeš šťastnější než my hlupáci co věří masmédiím a konvenčním hloupým fyzikům .
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
msifa
**
Příspěvky: 168
Registrován: 21 říj 2014, 09:03

Re: Čip

Příspěvek od msifa »

Durino:

Na začátku vlákna tvrdíš, že jsi zdvihnul výkon o 8 koní a moment o 10 Nm. Postupně přiznáš, že to nemáš nijak podložené a celé to je jen o pocitech. Nikde ani nezmíníš třeba porovnání zrychlení nebo pružnosti před a po úpravě (obojí se dá i v domácích podmínkách změřit), ale jen opakovaně hážeš spam, jak každému „turbu“ na světlech ujedeš (a ani tě nenapadne, že ten v tom „turbu“ možná nemá zrovna jen chuť závodit).

To samé platí, že na začátku vlákna se snažíš naznačit, že zvýšení o 8 a 10 Nm je dosaženo pouze přemapováním motoru a postupem času naopak píšeš, že to jde spíše za mechanickýma úpravama motoru.

A tu část o „neoficiální“ fyzice nemá smysl ani komentovat.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
ToMa
*
Příspěvky: 48
Registrován: 09 dub 2022, 10:29

Re: Čip

Příspěvek od ToMa »

Durino píše: 15 úno 2024, 10:06 Takze dam do auta do sania ciernu skrinku - mam nejake zrychlenie, dam ju von, mam slabsie zrychlenie, dam napsat, mam zas vacsie zrychlenie, opakujem to a su stale rovnake vysledky pri lubovolnom pocte takychto vymien a vzdy citim zmenu, to nie je dokaz, to je placebo??? Tak potom neviem, co ocakavate, grafy z brzdy? A naco, ked VIDIM, ze to funguje? A nie len mne, ale aj dalsim ludom na inych autach, este mi dakuju, ze super, co som im tam dal. Zvysuje sa dojazd na nadrz. Ale ano, je to vase placebo... Dokonca, jeden clovek mi reportoval, ze toklo km na nadrz nikdy nespravil, ako s UF5-2. Jasne, placebo...
Ano, krásně jste popsal definici placeba. Něco očekáváte, tak to dostanete. To že se nic nestale nehraje roli, mozek si to přizpůsobí.
Když si za tím tak stojíte, nebude problém udělat z někým s fóra slepý test, ne? Když už nejste ochotný poskytnout reálné měření, tak aspoň něco takového...

Trošku mi to připomíná diskuze Audiofilů, jak jim speciální switch za 100 000 zlepšil streamovanou hudbu. Ale to už jsem hodně OT
I30N Fastback DCT 2023
Durino
**
Příspěvky: 208
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: Čip

Příspěvek od Durino »

Vysous píše: 15 úno 2024, 10:16 Jasně, rozumím. Však každý taky jasně cítí, že těžší věci padají v gravitačním poli rychleji.

Ach... asi to nemá cenu se tady snažit. Protože si stejně myslíš svoje. Tak dál hezky nakládej ostatním na semaforu pomocí kondenzátoru v sání vzduchu, nakonec zemřeš šťastnější než my hlupáci co věří masmédiím a konvenčním hloupým fyzikům .
Myslim si svoje, lebo mam skusenost (nie placebo). To je rozdiel medzi mnou a oponentmi, ktori od klavesnice hned vedia, co moze a co nemoze fungovat. Pricom to nikdy nevideli ani neskusili. A ked sa im to nepaci, lebo to nesedi do ich naucenych "skatuliek", tak to hned odsudia a zosmiesnia. Tak funguje typicka obmedzena ludska hlava. Ten semafor som spomenul pri urcitych prilezitostiach (dalej bolo popisane). Nezavodim stale.
Uživatelský avatar
msifa
**
Příspěvky: 168
Registrován: 21 říj 2014, 09:03

Re: Čip

Příspěvek od msifa »

Jen jedna otázka:

Kolik ti je let?
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1469
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Čip

Příspěvek od JoKo »

Durino, ponukam ti moj cas a moje stopky. Prides, sadnem si za volant tvojej i20tky. vysusame 3x zrychlenie zrychlenia {napr. 0-100; 60-100, 80-120 na rozne prevodove stupne}, potom odstarnime tie hluposti z motora a opat 3x zmeriame zrychlenie. samozrejme, pokusy sa natocia aj na video, aby neboli pochybnosti 8)
nasledne mozes hovorit, ze to ma vplyv...

kamaratovi sa tiez zdalo, ze jeho octavia tdi {66kW} ide oproti accentu 1.3 ako z praku pri potrebe predbiehania... len zial ked sme postavili tie auta vedla seba, tak... pocit je jedna vec, ale skutocnost druha.
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Durino
**
Příspěvky: 208
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: Čip

Příspěvek od Durino »

ToMa píše: 15 úno 2024, 11:13
Durino píše: 15 úno 2024, 10:06 Takze dam do auta do sania ciernu skrinku - mam nejake zrychlenie, dam ju von, mam slabsie zrychlenie, dam napsat, mam zas vacsie zrychlenie, opakujem to a su stale rovnake vysledky pri lubovolnom pocte takychto vymien a vzdy citim zmenu, to nie je dokaz, to je placebo??? Tak potom neviem, co ocakavate, grafy z brzdy? A naco, ked VIDIM, ze to funguje? A nie len mne, ale aj dalsim ludom na inych autach, este mi dakuju, ze super, co som im tam dal. Zvysuje sa dojazd na nadrz. Ale ano, je to vase placebo... Dokonca, jeden clovek mi reportoval, ze toklo km na nadrz nikdy nespravil, ako s UF5-2. Jasne, placebo...
Ano, krásně jste popsal definici placeba. Něco očekáváte, tak to dostanete. To že se nic nestale nehraje roli, mozek si to přizpůsobí.
Když si za tím tak stojíte, nebude problém udělat z někým s fóra slepý test, ne? Když už nejste ochotný poskytnout reálné měření, tak aspoň něco takového...

Trošku mi to připomíná diskuze Audiofilů, jak jim speciální switch za 100 000 zlepšil streamovanou hudbu. Ale to už jsem hodně OT
Ak by bol niekto ochotny to otestovat, tak mu dam podrobny navod, ako to UF5-2 moze vyrobit. Nechcem sa vrtat v mojom namontovanom finalnom stave, teraz uz k tomu nie je lahky pristup. Zatial sa vsak stretavam skor so skepticizmom a vysmechom. Aj to chapem, lebo nase skolstvo neprispieva k rozvoju cloveka, skor k vytvaraniu si tych "skatuliek". Lepsie je sa s tym trosku potrapit a spravit si to sam. To je najlepsia skola. Presny popis aj s fotkami poskytnem, ak by mal niekto zaujem. Je to pareurova vec, takze financne to nemoze byt problem pre nikoho, kto ma auto. A tak sa moze presvedcit kazdy sam u seba a zhodnotit, ci to funguje, alebo nie. Mozno to brzdi aj lenivost si to vyrobit sam.
Durino
**
Příspěvky: 208
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: Čip

Příspěvek od Durino »

msifa píše: 15 úno 2024, 14:01 Jen jedna otázka:

Kolik ti je let?
A naco je to dobre vediet? Aby som sa dal zaskatulkovat? 47
Uživatelský avatar
msifa
**
Příspěvky: 168
Registrován: 21 říj 2014, 09:03

Re: Čip

Příspěvek od msifa »

Právě proto, aby k tomu škatulkování nedošlo.
Zatím dle dosavadní diskuze to vypadalo, že ti je o dost méně. Proto jsem v tom chtěl mít jasno. Nic víc, nic míň.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Durino
**
Příspěvky: 208
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: Čip

Příspěvek od Durino »

JoKo píše: 15 úno 2024, 14:04 Durino, ponukam ti moj cas a moje stopky. Prides, sadnem si za volant tvojej i20tky. vysusame 3x zrychlenie zrychlenia {napr. 0-100; 60-100, 80-120 na rozne prevodove stupne}, potom odstarnime tie hluposti z motora a opat 3x zmeriame zrychlenie. samozrejme, pokusy sa natocia aj na video, aby neboli pochybnosti 8)
nasledne mozes hovorit, ze to ma vplyv...

kamaratovi sa tiez zdalo, ze jeho octavia tdi {66kW} ide oproti accentu 1.3 ako z praku pri potrebe predbiehania... len zial ked sme postavili tie auta vedla seba, tak... pocit je jedna vec, ale skutocnost druha.
Ponuknem jednoduchsie riesenie. Natocim to, ako to zrychluje (ked sa k tomu dostanem a vyriesim uchytenie fotaku, aby to dobre natacal), vymontovavat to uz nechcem. Potom sa to moze porovnat s tabulkovymi original hodnotami pre moje auto, ake by malo byt zrychlenie. Naozaj sa nechcem uz vrtat v tomto finalnom rieseni, aby som niekoho presvedcil. Predtym som to mal umiestnene inak. Ako som pisal vyssie, ponuknem podrobny navod na vyrobu a kazdy si moze testovat, kolko chce na svojom aute. Alebo si mozes sadnut za volant mojho auta a posudit, ci takto jazdi normalna 1,25ka atmo.
Boryš
****
Příspěvky: 1089
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Čip

Příspěvek od Boryš »

Tu se člověk doví věcí o kterých konstruktéři aut nemají ani tušení...
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Čip

Příspěvek od slabostka »

počuj Durino, ty si typický konzument a šíriteľ hoaxov, hlúpostí a dezinformácií. Asi si v škole veľa nesedel inak by si vedel že platí len to čo si odmeral - v tvojom prípade nutno ODMERAŤ výkon. Odmerať znamená použiť validné meracie zariedenie. Nie "bulharský" meter kde 1m je skutočných 1.5 m. Ak si validné meranie predstavuješ tak že budeš merať niekde na ceste zrýchlenie skrz seba tak ani to nie je TO pravé meranie. Lebo keď budem chcieť tak veselo opakovane odmerám že Porsche Carrera bude mať 0-100 za dlhší čas než i20. A budem tomu veriť a budem do svera šíriť tento blud.

Debata s hlupákmi nemá zmysel. Ako povedal Werich - nad hlúposťou nevyhráš ale musíme s ňou bojovať. Zrejme preto aby nás celkom nepohltila.

" ako aj veci, co klasicka fyzika nevysvetli " - toto dať ako motto do každej fyziky základnej školy. Nech deti vedia ako dopadnú keď vzdelanie skončí na vedľajšej koľaji.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Čip

Příspěvek od oltcitak »

Si z toho robíte prdel, fakt existujú zatiaľ nevysvetliteľné veci, napr. Mne auto omnoho lepšie zrýchľuje, ked na obe vonkajsie zrkadlá uchytim perá z nejakeho ftaka, teraz mam z bažanta, ale tuším zrýchľuje pomalšie, ako ked som tam mal pera z jastraba. Skúsim zohnať zo sokola stahovaveho, tam by to malo byť najlepsie(je to jeden z najrýchlejších ftakov) a ešte som vypozoroval, ze ked si cestovateľské pneu 245/75/16 na ocelovych rafkoch Dotz zmením za 225/75/15 na origos hyu hlinikacoch, tak je to este lepsie, neviem to sice nejak vedecky zdôvodniť, ale tie pera sa rýchlejšie ohybaju, takze jasný dôkaz účinnosti tohto riešenia. Predpokladám, že všadeprítomný "eter" sa hromadí pred autom v minusom poli a vzadu za autom plusové pole a rozdiel tychto poli pomáha posúvať auto vpred a tým akoby zvyšuje výkon motora. Samozrejme môžem to dokázať a natočiť video ako sa perá rýchlejšie ohybaju, len musím vymyslieť ako uchytiť kameru na bočné okno, aby sa nehýbala. Stay tuned. 8) :lol:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 946
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Čip

Příspěvek od Minko »

Oltcitak tak ten pokus si pozriem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: aspon nieco realne a nie domnienky a dohady :mrgreen:
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Odpovědět

Zpět na „i20 Úpravy (tuning)“