7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Lukas40
*
Příspěvky: 47
Registrován: 12 čer 2021, 12:37

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Lukas40 »

Měnit olej první výměnu ve 120 000km? Je dost špatně interval výměny je 50 000km max 60 000km.
Opravy a servis automatických převodovek všech tipů a značek.Repasovani hydromenicu,. Prodej náhradních dílů olejů a kapalin.. +420608675576 www.prevodovkyautomat.cz
Reklama
 

Lukas40
*
Příspěvky: 47
Registrován: 12 čer 2021, 12:37

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Lukas40 »

300 000km bez servisu? Možná vydrží ale ve stavu K. O. a repas. Z vlastní zkušenosti vím jak to vypadá.
Opravy a servis automatických převodovek všech tipů a značek.Repasovani hydromenicu,. Prodej náhradních dílů olejů a kapalin.. +420608675576 www.prevodovkyautomat.cz
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od petzl62 »

Lukas40 píše: 15 pro 2021, 18:22 Měnit olej první výměnu ve 120 000km? Je dost špatně interval výměny je 50 000km max 60 000km.
Ano u hydroměniče jednoznačně, ale bavíme se o DCT převodovce se suchými spojkami...
1.) Čili klasická převodová skříň s náplní oleje 1,7l
2.) Kapalinu v mechatronice myslíš Lukáši? Dobrá... V tom případě dotaz prosím? Jakým způsobem ji v tvém servisu měníš u :hyu: DCT převodovek a
kolik jsi jich už udělal? Děkuji za odpověď.
3.) Ví někdo z Vás zasvěcených, co vše obnáší výměna komplet spojky u DCT?
4.) Dle vlastní zkušenosti- opakuji VLASTNÍ ZKUŠENOSTI- jsem ochoten tvrdit, že spojky vydrží 200-250tis. km.
Pokud si ve 180tis. km nechám vypsat diagnostikou stav spojek a obě jsou nad 50%, věřím, že to zvládnou.
5.) Vše samozřejmě závisí na článku mezi pedály a sedadlem a stylem použití. Ale zrovna u Mexicana jsem si jist, že není technický a bezcitný imbecil,
který by nevěděl co a jak má dělat a jak se k takovému autu chovat.
6.) Je to taky trochu o štěstí na kvalitu dílu a dílů.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Mexican »

Lukas40 píše: 15 pro 2021, 18:24 300 000km bez servisu? Možná vydrží ale ve stavu K. O. a repas. Z vlastní zkušenosti vím jak to vypadá.
neradil si ty vo vlakne o Accentovi uplne ale uplne nevhodny olej do prevodovky? to si clovek tak nejak potom nechce dat poradit ani v tomto.

ja neviem co znamena "bez servisu". ja som pisal prave, ze kazdych 120kkm vymenit naplne a skontrolovat. Ked budem doma, pozriem sa do manualu u Stonicu co navrhuje servisny plan pri DCT. Ak vyrobca bude pisat tych 60, tak to zvazim. Pac uprimne to sa mi zda dost malo
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od slabostka »

sa veľmi teším na vaše postrehy v budúcnosti :D/ .... by som ale začal tým kto prečo a načo vymyslel dvojspojku.A tam by som to aj ukončil.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od dibarbora »

Nemusíš ani pozerať... pre i30 výrobca v prípade MT6 alebo DCT7 považuje olej za doživotný.... to je na jednej strane manuálu... o stranu ďalej sa hovorí o náročnejších prevádzkových podmienkach tam je interval pre obe (MT6 a DCT) 120tkm.... 100tkm je len pre hydromenič, ten sa v EU nikdy neponúkal v i30 PD.
K tým 60tkm.... taká Toyota predpisuje výmenu oleja v planétovej prevodovke hybridu 60tkm, čo je inak v porovnaní s DCT prevodovkou celkom jednoduchá vec. Na druhú stranu je tento pohon svojou konštrukciou predurčený na dlhovekosť (DCT prevodovka môže pozerať len z úctivej vzdialenosti). Pokiaľ človek nevyhľadáva nejaký pôžitok za volantom, tak ideálne riešenie....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Storman
**
Příspěvky: 164
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Storman »

Nie je náhodou DCT v :hyu: len prakticky mechanizovaný manuál, ktorý má v oleji len prevody a mechatronika so spojkami je suchá?
Tam by sa potom nemal prečo ten olej špiniť.
Ja som videl nejaké videá z velosteru a tam po 100k míľach vyšiel ružový olej.

Edit: tak som si kvapalinu pomýlil s powershift prevodoukou. Video som myslel toto: https://www.youtube.com/watch?v=aWmZ1UsVpOI
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Fry
*
Příspěvky: 83
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Fry »

Zdravím,

kúpil som si svoje prvé DCT-čko a tak zbieram info a čítam čo je vhodné a čo nie. Už som toho prečítal celkom dosť ale napriek tomu by som si chcel ujasniť pár vecí:

1. Kolóna, momentálne postupujem takto, Auto premnou sa pohne, počkám kým sa vytvorí rozumná vzdialenosť, úplne uvoľním pedál brzdy a bez pridania plynu prídem k stojacemu autu, kde zastavím a takto to opakujem. Je to OK? Počas pohybu nestojím na brzde ani nepribrzďujem. Je spojka spojená úplne? alebo musím pridať aj plyn aby sa úplne spojila?

2. Garáž, či už do nej vchádzam alebo vychádzam potrebujem si otvoriť alebo zatvoriť dvere. Teraz to proste dávam do N-ka + aktivujem parkovaciu brzdu. Stojím na úplnej rovine. Príde mi zbytočné tam na tú chvíľu pokiaľ zatvorím alebo otvorím garážové dvere dávať P-čko cez všetky polohy. Váš názor?

3. Nemám el. parkovaciu brzdu, len klasiku, čo sa stane ak mám zaradené D-čko, aktivovanú parkovaciu brzdu a uvoľním pedál prevádzkovej brzdy? Predpokladám, že auto bude stáť a nepohne sa ale spojka už bude v zábere? Bude kĺzať?

Díky.
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Uživatelský avatar
MIKIM69
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 dub 2021, 22:06

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od MIKIM69 »

Mne deň po návšteve servisu- ](*,) :D garančka,začalo svietiť upozornrnie: Riadiaci systém prevodovky.. Má niekto skúsenosť s týmto? Je mi jasné,žen do servisu s tým hneď idem..
Deuso
*
Příspěvky: 44
Registrován: 27 črc 2020, 20:44

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Deuso »

Zdravím,

chtěl bych se zeptat zda je to normální nebo to něco znamená.

Mám I3O 1,5 T-GDI s automatickou převodovkou, najeto 40000+ a začal jsem si všímat pár věcí.

1) Když parkuju a zajíždím pozadu bez plynu na parkovací místo, tak když přitom couvání přejedu předními koly, takový malý schůdek, tak slyším jak se něco pod motorem zaklepe. Tak by mě zajímalo co to je.

2) když vyjíždím z parkoviště a dávám jen trošku plynu, tak se někdy stane, že auto začne dost cukat, tak zastavím a rozjedu se víc a je to ok.

3) Někdy mi zajímavě skáčou otáčky, zvuk je jak kdybych jel z manuálem a pustil brzo spojku, viz video https://vimeo.com/926565938?share=copy


Je to normální projevy a zaváhání převodovky nebo řešit?

Děkuii.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od dibarbora »

Pri týchto prevodovkách asi aj normálny prejav... RJ si nemôže pri týchto prevodovkách so suchými spojkami dovoliť extra preklz... spojky by išli do smútku po pár km... takže výsledkom je často, že prevodovka začne po pár desiatkach tisíc km viac či menej trhať... pretože adapatačná rezerva ovládania spojok sa vyčerpá (vzhľadom na to , že spojky sú už nejako opotrebené, tak by celý systém potreboval dlhší preklz, ktorý ale nie je žiadúci)... vo výsledku máš spojky kde je ešte 70-80% materiálu... ale vzhľadom na tolerancie zvyšku prevodovky a jej ovládania sú už defacto na výmenu.. aby to prestalo trhať...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od idam.i »

Preto sa divím,že :hyu: nerieši spojky v dct v oleji.
Aj koncern,čo je celkom priekopnik v dct, už dáva olejové spojky aj do áut nižšej výkonosti.
Tam sa mení olej po 60.000km.V samotnej prevodovke sa mení olej tuším po 120.000km
V hydromenič je interval na olej cca.60.000km
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“