Zajímavá, určitě "tempting" kombinace

Jenže, co tak vím (a pročetl jsem si už TÜV/gutachten certifikátů hafo) pro použití na i30N (ale i i20N) musela být kola
speciálně certifikovaná. Jako kdyby šlo o zcela samostatné/jiné

vozidlo.
Tj. občas bylo možné najít typy kol, která sice měla certifikaci pro i30N, ale ne pro normální i30. Např. taková Borbet W 80840 8x18, ET50 (nebo i ET40), která sice umožňovala zápis až 245/35 R18 kol, ale jen pro i30N... Stejně tak třeba Ronal R68 68R8905 9x18, ET40, která umožňovala zapsatelnost dokonce až 255/35 R18 (např.
https://www.elektrony.cz/cs/alu-kola/ro ... /provedeni ), ale
(v těchhle max. rozměrech pneu) jen na i30N...
Zapsat taková "N" kola (=výhradně pro N) pro normální i30 je údajně velmi drahá a časově náročná záležitost.. Pokud si dobře pamatuju, musel by takový vlastník i30N kol pro použití na normální i30 provést de facto homologaci stejnou, jakou by býval musel provést i výrobce kol. A pro každý jednotlivý kus kola na každou nápravu.. Cena se prý pohybovala nad 100tis., někdy až 300tis., záleželo na rozsahu homologace, viz třeba info v článku ze Světa Motorů z r.2019 "
firma zanikla, jméno žije dál"..