1.5DPi špecifikacia oleja

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od slabostka »

Na hybride 0w20 250 000km takze tie dristy o polievkach ci nedostatocnych mazacich vlastnostiach si nechajte pre skolkarov 🥳
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od dibarbora »

Keď sa niekto mentálne zasekne v dobe 5W30 ….. tak sa ťažko transformuje premýšľanie do doby 0w20 a menej….
úplne rovnako to bolo pri prechode z 10w40 na 5w40 alebo z 5w40 na 5w30….

vždy z toho bola riedka polievka….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Karl Uwe
Příspěvky: 5
Registrován: 28 srp 2023, 08:02

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Karl Uwe »

Ono to neni o 0W-20 nebo 5W-30, ale o motoru, kvalite navrhu, vyroby a kvalite oleje. Kazdy vyrobce ten olej spacha nejak jinak a jsou tam dost rozdily v testech ac maji stejnou viskozitu. Zakladu je nekolik a i prisady pouziva kazdy jine. Takze neni olej 0W-20 jako 0W-20 nebo 5W-30 jako 5W30. A kdyz se pak podiva nekdo na ty normy ktere olej plni, tak zjisti ze jsou tam dost rozdily. Takze vybrat dobry olej neni o tom tam nalit 0W-20, API SP, GF-6A
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od dibarbora »

Všeobecne… vrátane teba to s tým olejom moc prežívate…. je jasné, že oleje aj tej istej špecifikácie sa výrobca od výrobcu budú v detailoch líšiť…. ale tie detaily sú pre reálnu prevádzku zanedbateľné…. rsp. rozdiel by bol možno v čase a nábehu keď bude auto riešiť niekto úpĺne iný….. alebo problémom bude už hrdza a nie motor….
všetky oleje majú spoločného menovateľa a to výkonostnú normu…. a dokonca oleje v rovnakej fľaši ale inej šarže sa môžu vizuálne, pachom… zásadne líšiť…..

výkonostná norma daná automobilkou je proste minumum, čo musí olej spĺňať a to mimum je zároveň optimum na prevádzku…… a podstatne dôležitejšie pre spokojné spolunažívanie s autom, je ten olej meniť v intervale danom výrobcom prípadne upravenom podľa charakteru prevádzky auta…….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 75
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od rs0158 »

jezdím něco přes 10 tisíc ročně
na další garančku už nepojedu
nechám si do auta dát olej 5W-30
olej 0W-20 považuju za drahý, při mém nájezdu a při ceně auta ( v době koupi lehce přes 400 tisíc )
stále věřím, že "kvalita" oleje je normovaná, a při očekávané životnosti motoru do 250 tisíc km by měl vyhovět každý olej
koneckonců 1,5DPI není žádná raketa, a já jezdím spíše defenzívně
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
jan73
*
Příspěvky: 28
Registrován: 25 srp 2017, 12:45

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od jan73 »

Oleje 0w20, 5w-20, 0w-30, 5w-30 môžu mať po najazdení napr. 5-6000 km + veľmi podobnú kinematickú viskozitu pri 100 st. Celzia na úrovni (9-12) v závislosti od miery znehodnotenia,znečistenia oleja alebo jeho degradácie.
Voda (skondenzovaná voda pri krátkych jazdách) v oleji nad 3% zvýši kin. viskozitu ; tá tak môže kľudne stúpnuť u oleja 0w-20 z napr.8,5 na 9,8, čo je už hodnota oleja 0w-30.
Zas u oleja 0w30 nariedeným nespáleným benzínom kin. viskozita cca 10-10,5 klesne aj do hodnôt cca 8,5 čo je už zas olej 0/5w-20.
Zvýšenie viskozity spôsobia aj sadze, napr. pri netesnom priestnom krúžku, všetko sú faktory , ktoré ovplyvňujú kin. viskozitu olejov. Spaľovací motor v prevádzke nie je laboratórium s optimálnymi, konštantnými podmienkami ako teplota, vlhkosť, záťaž motora..... preto u týchto motorov použitie olejov pri malých spárových vôľach motorov Smartstream 1,2 a 1,5 DPI celkom pekne vystihujú v Rusku a odporúčajú :
a/ u nových vozidiel používať bez lámania si mozgových závitoch oleje 0w20 alebo 5w20
b/ po najazdení 80-100.000 km prejsť na oleje 0w30 , 5w30 s HTHS 2,9 -3,5 , čo sú oleje A5 a C2
c/ po najazdení 150.000 km prejsť až v prípade zaznamenaného úbytku oleja na oleje s HTHS nad 3,5, čo sú oleje A3, C3, C4.
Všetko záleží od prevádzkových podmienok a technického stavu motora.
Michael30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2021, 10:02

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Michael30 »

Súhlasím, síce som nečítal Ruské návody ani foŕa, ale čítal som xxx hodín o olejoch, fóra a všetko možne o motor Dpi. Už dávnejšie som prišiel na názor že určite po záručnej dobe (budem mať najazdené cca. 70 000km) taktiež prejdem na: "oleje 0w30 , 5w30 s HTHS 2,9 -3,5 , čo sú oleje A5 a C2".
Len sa čudujem že nikto nepíše návody na výmenu oleja, - či je jednoduché vymeniť olej aj v domácich podmienkach. Autom výjsť na tehly.... + 5cm svetlá výška. Na starších autách ktoré som doposiaľ mal sa mi stačilo +5cm, ale kórejca mám len 3r. - ale to už asi patrí do inej témy.
i30 1.5DPi
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Mexican »

vymenit doma olej je uplna pohoda. Len teda neviem ako to ma DPI, ale u TGDi motoro sa olejovy filter nelogicky prestahoval dole takze:

1, treba davat dole kryt motora (co sa casto nezaobide bez znicenych/stratenych plastovych srobov
2, cele je to viac spinava praca a menej pohodlna ako ked bol filter kusok od nalievacieho hrdla

idealne mat bud najazdy (mne stacia tie zo sveta karavaningu Fiamma Level Up) alebo dva zdvihaky. Rozdhodne som si vsak istejsi ked je to na tych klinoch :-) No a dobre je si kupit kluc na filtre (asi 100kc). No a potom je to uz o zrucnosti aby ten olej z vypustaku nebol vsade
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Maras »

Celý kryt dolů nemusíš sundávat. Je tam jen kousek zakrývající filtr.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Michael30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2021, 10:02

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Michael30 »

vďaka za info, lenže keď chcem mať auto v rovine, tak potrebujem štyri nájazdy.
i30 1.5DPi
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Mexican »

nepotrebujes. paradoxne to vytecie lepsie ak je predok vyssie :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“