je normální, že má auto nějakou vůli se hýbat i když je zařazen režim "P" bez ruční brzdy?
Dnes jsem parkoval (rovinka) a po zaparkování couváním na "R" jsem zařadil "P". Auto se ale poté lehce rozjelo dopředu (mohl to být tak půlmetr cca) a pak se zastavilo. Jsem teď z toho trochu vyděšený
Auto Hyundai i30 III, 2019, 7st.automat.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
pretoze parkovaci rezim nie je parkovacia brzda. Takze si zuby v prevodoch musia sadnut do seba a tym dokde k miernemu posunu ak nie si v idealnej rovine, pripadne neurobis take to posunutie auta ked vystupujes. Napriklad Tucson NX aj v pripade minimalneho naklonu aktivuje aj parkovaciu brzdu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Mne príde 0,5m veľa a podľa mňa to nieje v poriadku, mne sa to tiež pohne, keď zaradim P ale to je pár cm, kým si teda tie zuby “sadnú” ale 0,5m sa hýbať na zaradenom P to eeee to smrdí problémom.
Půl metru mi taky nepřipadá v pořádku, to by při parkování co chvíli bral auta okolo sebe... Fakt to bylo tolik a nebo máš jen ten pocit? Já se vždycky vyděsím, protože to hodně houpne, takže vevnitř mám pocit, že odjíždím, ale zvenčí je vidět, že se auto pohne o pár centimetrů.
Tak režim P rozspoji spojky a auto proti pohybu zaistí akýmsi kolíkom/západkou, pokiaľ predchádzajúci majiteľ takto parkoval v trebárs v kopci bez ručnej je to opotrebované a preto sa auto pohybuje. Ja ručnú zaťahujem vždy keď som mimo bydlisko, doma v garáži na rovine dávam len do P, ideál by samozrejme bol ručná, potom tam hodiť N a až potom P. Auto si po vyradení do N nájde svoje miesto a “sadne si” potom pri zaradení do P nieje západka namáhaná. Takto som začal parkovať v kopcoch, lebo aj napriek postupu Ručná a potom P mi pri štarte pri zaradení D išla páka ťažko a cítil som, že tam niečo nieje OK
Nechcem kuvikať.No určite to sleduj či sa to opakuje.Aby sa náhodou už neozývalo opotrebenie spojek v dsg.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 54000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Nepadla tam zmínka o režimu AutoHold. Předpokládám, že i v tomto případě spojky taky jemně prokluzují.
Stejně tak, jako když auto samo popojíždí v koloně na adaptivní tempomat.