Cukání DCT při rozjezdu za studena
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Cukání DCT při rozjezdu za studena
Zdravím, mám i30 rok 2019 1.6CRDI 100kW se 7stp. DCT. Po nastartování za studena při rozjezdu cuká - čím větší zima tím více cuká. Po pár metrech (tak 5-10m v závislosti na venkovní teplotě) se uklidní a poté již vše funguje naprosto v pořádku. Nemáte s tím prosím někdo zkušenost? Najeto 72tis, olej v převodovce vyměněn v létě při 63tis. Cukání bylo už i před tím, jen při vyšších letních teplotách bylo méně výrazné.
- Reklama
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Vzhľadom na konštrukciu prevodovky (suché spojky), má na toto výmena oleja nulový vplyv. Dôvod bude úplne prozaický... spojky si pýtajú o výmenu aj keď im ešte na oko (z pohľadu opotrebovania v diagnostike) nič nemusí byť.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Mne a ostatným to viac či menej cuká od začiatku, pri prvej zime som mal najazdených 16tis km a cukalo to rovnako ako teraz pri 50tis.
Mne pomáha keď nechám takto v zime auto na voľnobehu pokým vypne “sytič” a spadnú otáčky. Potom cuká ten prvý rozbeh minimálne.
Tým ,že to robí aj na manuáloch (https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=190&t=41726) si myslím ,že to bude nejaká eko vychytávka manažmentu studeného motora.
Mne pomáha keď nechám takto v zime auto na voľnobehu pokým vypne “sytič” a spadnú otáčky. Potom cuká ten prvý rozbeh minimálne.
Tým ,že to robí aj na manuáloch (https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=190&t=41726) si myslím ,že to bude nejaká eko vychytávka manažmentu studeného motora.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Presne jak pise storman - taky nechavam ohrat na volnobehu. Ale s dieselem to bude asi na dlouho
Santa Fe TM 2.2 2020
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
i30 PDe fastback 1.5 DCT
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
i30 PDe fastback 1.5 DCT
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Zaujímavé je, že iné automobilky pri podobne konštrukčne riešených prevodovkách týmto netrpia.. a keď je človek v rámci záruky (2r/40tkm) dostatočne otravný, tak
na záruku vymení spojky. A rovnako tým netrpí ani celá produkcia DCT
... ale nie úplne zanedbateľné percento smoliarov.. asi tam budú mať problém s výrobnými toleranciami, prípadne s konštrukčným návrhom mechatroniky vzhľadom na rozptyl výrobných tolerancii jednotlivých dielov... s motorom to nebude mať spoločné nič podľa mňa..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Ja som práve preto na tretej garančke trval na teste adaptácii spokoj a obidve mali nad 90%.
Jazdím ale 80%+ len diaľnice a mimo mesto takže u mňa sa moc spojky nenadrú.
Jazdím ale 80%+ len diaľnice a mimo mesto takže u mňa sa moc spojky nenadrú.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Lenže keď to už trhá fakt otravne a servis začne riešiť reklamáciu, tak spojky na výmenu opotrebené rozhodne nie sú... počítaná životnosť je takmer vždy tých 80-90%... preto tá moja domnienka a konštrukčnej chybe...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Do i30 a Tucsona se dává stejný automat?
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Jasné... postavené je to skoro na tom istom základe...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Neignoruje... len i20/i30/bayon/kona/tucson sú považované za malé a kompaktné autá kde to ani konkurencia nepreháňa a bežne ako automatický základ montuje DCT so suchými spojkami...
keďže
už roky do týchto áut neponúka skutočne plnotučný pohon (rozumej 2.0 turbodiesel), tak nemá ani dôvod riešiť DCT s mokrými spojkami...
V prípade HEV/PHEV išli cestou planétové automatu, tak holt DCT s mokrými spojkami úplne vyhaslo.
Pokiaľ malo SFE ešte k dispozícii aj normálny pohon, tak štandard bola 8st DCT s mokrými spojkami (tak ako to má Kia Sorento stále v ponuke).
keďže
V prípade HEV/PHEV išli cestou planétové automatu, tak holt DCT s mokrými spojkami úplne vyhaslo.
Pokiaľ malo SFE ešte k dispozícii aj normálny pohon, tak štandard bola 8st DCT s mokrými spojkami (tak ako to má Kia Sorento stále v ponuke).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Nepreháňa no v ponuke má.Aj s 1,5ku v benzíne.
Tak ako bol nezmysel 3-válce ,tak aj suché spojky nemajú logiku.
Tak ako bol nezmysel 3-válce ,tak aj suché spojky nemajú logiku.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Čo Ti na to napísať.. treba sa chovať rozumne pri nákupe.
Keď chcem automat prípadne HEV/PHEV, tak
nekupujem pretože sú značky ktoré to majú lepšie vychytané už na prvý pohľad... či už ten automat, alebo tú elektrifikáciu...
Keď chcem automat prípadne HEV/PHEV, tak
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Pánové z posledních dvou příspěvků, hodně dobře zhodnoceno
Víc bych to nerozváděl
Víc bych to nerozváděl
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 76650 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky, nebo prémiové paliva.
6,9l/100km
Aktuálně 76650 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky, nebo prémiové paliva.
Re: Cukání DCT při rozjezdu za studena
Ahoj, a co cukani pri couvani? Sem tam kdyz vyparkovavam do mirneho kopce, tak auto zacuka, ale fakt hodne, az se auto klepe a divim se, ze to nechcipne. Řešil někdo?