Motor 1,5 T-gdi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1,5 T-gdi
Auto v profile mám... dokonca dve... tie iných značiek z minulosti nepíšem...
1/ skús si trochu doštudovať ako je konštrukčne riešené vypínanie spojky pri iMT a ako sú ovládané spojky napr. pri 7DCT Hyundai v i30/Tucson.. pochopíš, že to prirovnanie k tomu MB rozhodne z cesty nie je.
2/ Ty máš a chváliš si.. ja zase nepochopím, čo už len môže byť super na prekonávaní umelého odporu pružiny na spojkovom pedáli... asi máš nohu kalibrovanú na milimetre... mňa ešte učili v autoškole jazdiť s citom na nohy, ruky, uši a zadok (Š120 to už nebola....).
3/ Ostatné otázky... ja som nikde nespochybňoval pokrok, takže tvoje otázky od veci neriešim.. poukázal som len na "inováciu", ktorá rozhodne tak super asi nebola , keďže vydržala horko ťažko asi 2 modelové roky než sa vrátili k starému riešeniu...
1/ skús si trochu doštudovať ako je konštrukčne riešené vypínanie spojky pri iMT a ako sú ovládané spojky napr. pri 7DCT Hyundai v i30/Tucson.. pochopíš, že to prirovnanie k tomu MB rozhodne z cesty nie je.
2/ Ty máš a chváliš si.. ja zase nepochopím, čo už len môže byť super na prekonávaní umelého odporu pružiny na spojkovom pedáli... asi máš nohu kalibrovanú na milimetre... mňa ešte učili v autoškole jazdiť s citom na nohy, ruky, uši a zadok (Š120 to už nebola....).
3/ Ostatné otázky... ja som nikde nespochybňoval pokrok, takže tvoje otázky od veci neriešim.. poukázal som len na "inováciu", ktorá rozhodne tak super asi nebola , keďže vydržala horko ťažko asi 2 modelové roky než sa vrátili k starému riešeniu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
Re: Motor 1,5 T-gdi
Takže iba krátko, pretože táto debata, ako vidím nemá konca...dibarbora píše: ↑24 lis 2024, 22:59 Auto v profile mám... dokonca dve... tie iných značiek z minulosti nepíšem...
1/ skús si trochu doštudovať ako je konštrukčne riešené vypínanie spojky pri iMT a ako sú ovládané spojky napr. pri 7DCT Hyundai v i30/Tucson.. pochopíš, že to prirovnanie k tomu MB rozhodne z cesty nie je.
2/ Ty máš a chváliš si.. ja zase nepochopím, čo už len môže byť super na prekonávaní umelého odporu pružiny na spojkovom pedáli... asi máš nohu kalibrovanú na milimetre... mňa ešte učili v autoškole jazdiť s citom na nohy, ruky, uši a zadok (Š120 to už nebola....).
3/ Ostatné otázky... ja som nikde nespochybňoval pokrok, takže tvoje otázky od veci neriešim.. poukázal som len na "inováciu", ktorá rozhodne tak super asi nebola , keďže vydržala horko ťažko asi 2 modelové roky než sa vrátili k starému riešeniu...
1.To že nemáš auto som samozrejme myslel, že nemáš iMT prevodovku a preto tvoje príspevky sú iba čisto „naštudovaná“ teória... ja iMT mám, tak píšem vlastné skúsenosti...
2.A si predstav, že mňa v autoškole učili na Š120...
3.Ano tvoje prirovnanie MB-brzdy cez kábel je skutočne pletenie „jabĺčok nie s hruškami, ale so zemiakmi „
4.Ak by si pozorne čítal, čo píšem, zistil by si, že som nikde nespomenul, že aktuátor u iMT je rovnaký ako u DCT... iba to, že je to konštrukčný prvok ktorý funguje roky...nie je to žiadna novinka
5.Moja noha nie je kalibrovaná, (ak ťa príliš zaujíma, pošlem ti fotku...) ale mám okrem i30 1,5T-GDI 2023 s iMT, aj i30 1,4CVVT 2009... keď presadnem z nového do starého, tak je odpor spojky neporovnateľne väčší- nekomfortný... (opäť: ja mám čo porovnávať), nie je to naštudovaná teória z netu...
i30 1.5 T-GDI 2023 PLAY, Bordový
+
i30 1.4 CVVT 2009 Confort ,Strieborny
+
i30 1.4 CVVT 2009 Confort ,Strieborny
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20471
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1,5 T-gdi
mirisko2:
1. Předchozí příspěvek se necituje
2. Je fajn, že jsi s iMT spokojený. Přeji, ať ti (a všem majitelů) to dlouho zůstane. Akorát přestaň laskavě celkem agresivně tvrdit, že jen a jen ty máš pravdu. Navíc, co vyhovuje jednomu, nemusí druhému - z mého pohledu je toto řešení totální nesmysl.
3. A teď se do mně můžeš pustit, že plácám bláboly a nevím, o čem píšu.
4. Teprve čas a najeté kilometry ukážou...
1. Předchozí příspěvek se necituje
2. Je fajn, že jsi s iMT spokojený. Přeji, ať ti (a všem majitelů) to dlouho zůstane. Akorát přestaň laskavě celkem agresivně tvrdit, že jen a jen ty máš pravdu. Navíc, co vyhovuje jednomu, nemusí druhému - z mého pohledu je toto řešení totální nesmysl.
3. A teď se do mně můžeš pustit, že plácám bláboly a nevím, o čem píšu.
4. Teprve čas a najeté kilometry ukážou...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Re: Motor 1,5 T-gdi
Priateľu nič nepletiem... asi sa tomu rozumieš fakt málo... pri DCT je obyčajný servopohon... pri iMT máš aktuátor vo forme zdroja hydraulického tlaku pre médium - hydraulická kvapalina (niečo ako riadené čerpadlo) ktorá potom ovláda vypínacie ložisko a tu je kameň úrazu a paralela s MB... oboje je na rovnakom princípe pričom najväčším problémom riešenia MB bola "naprogramovaná životnosť" - kde po XYZ stlačeniach pedálu sa celý systém zablokoval s ním aj auto a bolo treba vymieňať už v tom čase za pár tisíc eur. Teraz ma presvedč, že presne také prekvapenie nečaká aj teba v prípade riešeniamirisko2 píše: ↑25 lis 2024, 22:13
3.Ano tvoje prirovnanie MB-brzdy cez kábel je skutočne pletenie „jabĺčok nie s hruškami, ale so zemiakmi „
4.Ak by si pozorne čítal, čo píšem, zistil by si, že som nikde nespomenul, že aktuátor u iMT je rovnaký ako u DCT... iba to, že je to konštrukčný prvok ktorý funguje roky...nie je to žiadna novinka

A to už radšej pomlčím o tom, že klasická spojka má spoločnú vyrovnávaciu nádržku (a teda aj časť okruhu) s brzdami, takže výmena kvapaliny prebieha počas jedného servisného úkonu... ty to tam máš samostatne a aj servisný manuál predpokladá extra úkon.. výmenu kvapaliny v systéme iMT.
Treba si občas okrem vozenia aj niečo prečítať a potom tu mudrovať...

Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Áno ano, priateľu , vidím, že si „skutočný odborník-povedal by som až génius“, ak prirovnávaš aktuátor k čerpadlu...asi sa s tebou naozaj nemám o čom baviť, vieš čo je čerpadlo?? Vieš čo je aktuátor??! A vieš čo je servopohon??! Tieto pojmy sa ti totálne pletú...dibarbora píše: ↑26 lis 2024, 17:38Priateľu nič nepletiem... asi sa tomu rozumieš fakt málo... pri DCT je obyčajný servopohon... pri iMT máš aktuátor vo forme zdroja hydraulického tlaku pre médium - hydraulická kvapalina (niečo ako riadené čerpadlo) ktorá potom ovláda vypínacie ložisko a tu je kameň úrazu a paralela s MB... oboje je na rovnakom princípe pričom najväčším problémom riešenia MB bola "naprogramovaná životnosť" - kde po XYZ stlačeniach pedálu sa celý systém zablokoval s ním aj auto a bolo treba vymieňať už v tom čase za pár tisíc eur. Teraz ma presvedč, že presne také prekvapenie nečaká aj teba v prípade riešeniamirisko2 píše: ↑25 lis 2024, 22:13
3.Ano tvoje prirovnanie MB-brzdy cez kábel je skutočne pletenie „jabĺčok nie s hruškami, ale so zemiakmi „
4.Ak by si pozorne čítal, čo píšem, zistil by si, že som nikde nespomenul, že aktuátor u iMT je rovnaký ako u DCT... iba to, že je to konštrukčný prvok ktorý funguje roky...nie je to žiadna novinka
.
A to už radšej pomlčím o tom, že klasická spojka má spoločnú vyrovnávaciu nádržku (a teda aj časť okruhu) s brzdami, takže výmena kvapaliny prebieha počas jedného servisného úkonu... ty to tam máš samostatne a aj servisný manuál predpokladá extra úkon.. výmenu kvapaliny v systéme iMT.
Treba si občas okrem vozenia aj niečo prečítať a potom tu mudrovať...![]()

A tie tvoje elektrické brzdy naprogramované na XYZ stlačení u MB...to fakt stým nemá absolútne žiadny súvis... to je úplne iný systém ... to ako by si povedal, že aktuátor pri DCT sa po XZY preradení, zablokuje a treba ho vymeniť ... nie! pokial funguje, nič ho nezablokuje a je tam stále.... (aj keď na druhej strane, každá súčiastka v každej značke auta sa môže pokaziť predčasne..)
...ďalšia kravina ktorú píšeš... kopírujem:
„A to už radšej pomlčím o tom, že klasická spojka má spoločnú vyrovnávaciu nádržku (a teda aj časť okruhu) s brzdami, takže výmena kvapaliny prebieha počas jedného servisného úkonu... ty to tam máš samostatne a aj servisný manuál predpokladá extra úkon.. výmenu kvapaliny v systéme iMT“
Jediná pravda na tom je, že brzdový systém a spojka majú rovnakú nádržku na kvapalinu.... to mi chceš tvrdiť, že keď je servisný úkon výmeny kvapaliny na brzdách... sa ti automaticky vymení aj v spojkovom okruhu??! Nie, to máš tak isto ďalší servisný úkon- extraúkon... tak isto ako u iMT, iba že je iná nádržka a rovnaká kvapalina....
Ale to tvoje „čerpadlo“ nemalo chybu, ešte teraz sa smejem, pobavil si ďakujem...



A vrátim sa ešte na začiatok tejto „plodnej“ debaty“.... JA mám auto s iMT...TY nemáš s iMT.... JA som napísal, že tá spojka sa mi veľmi páči z hladiska užívania, ide krásne ľahko, je presná atď...
To je to isté, ako keď TY si kúpiš turistické topánky a JA nie.... ty napíšeš svoje reálne skúsenosti , ako sa ti dobre nosia, netlačia, neodierajú ti päty, nepremokajú, nepotia sa ti nohy... a JA ti budem oponovať, (aj keď ich nemám) lebo som si niekde na nete prečítal, ako nie sú dobré.... zamysli sa nad sebou... maj sa pekne TY-čerpadlo....



i30 1.5 T-GDI 2023 PLAY, Bordový
+
i30 1.4 CVVT 2009 Confort ,Strieborny
+
i30 1.4 CVVT 2009 Confort ,Strieborny
- Hyundajar83
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20 dub 2019, 09:14
Re: Motor 1,5 T-gdi
Tady se pulku threadu resi plachteni, coz je uplna cipovina. Usetri to 00 nic benzinu a jeste to zatezuje behem jizdy chladici okruh, protoze zastavit motor jedouci napr 130km/h muze vymyslet jen nejake EU hlava pomazana. A kvuli EU tuhle cipovinu taky vymysleli. Ja jsem pomerne cerstvym majitem iMT i30 N-line jeste te nezmrvene 160hp verze (byt to nezmrvene je v uvozovkach mimo EU se prodava N-line ostrejsi s 1.6 T-Gdi). Na Plachteji samozrejme kaslu, jezdim jen normal a sport, jenze je tady jedno velke ALE, ktere zadne recenze nezminuji.
Pokud jezdite kratsi cesty a nebo pokud jezdite prevazne mesto a je jedno ze treba 20-30km po meste/okolo mesta. Tak se vam 48V baterie nedobije dostatecne. Jedno zda na sport nebo normal. A tedy nebude mit onen plny boost pri sport rezimu. To poznate napr pri pripojovani na dalnici atd. Boost tam bude ale tak polovicni.
K nabiti tak aby byl plny boost je treba jet aspon 80km souvisle na dalnici. Takze suma sumarum, s MHEV48V mate auto s promnenlivou pruznosti, kdy nikdy nevite, zda dostanete plny boost (ten umi uz zasadit do sedacky) a nebo jen obycejny slaby co nestoji za rec. A navic Hyu nema nikde v infotainmentu misto, kde by se dala videt hodnota nabiti MHEV48V baterky. Taky super
A tohle nikde nereknou.
Pokud jezdite kratsi cesty a nebo pokud jezdite prevazne mesto a je jedno ze treba 20-30km po meste/okolo mesta. Tak se vam 48V baterie nedobije dostatecne. Jedno zda na sport nebo normal. A tedy nebude mit onen plny boost pri sport rezimu. To poznate napr pri pripojovani na dalnici atd. Boost tam bude ale tak polovicni.
K nabiti tak aby byl plny boost je treba jet aspon 80km souvisle na dalnici. Takze suma sumarum, s MHEV48V mate auto s promnenlivou pruznosti, kdy nikdy nevite, zda dostanete plny boost (ten umi uz zasadit do sedacky) a nebo jen obycejny slaby co nestoji za rec. A navic Hyu nema nikde v infotainmentu misto, kde by se dala videt hodnota nabiti MHEV48V baterky. Taky super
A tohle nikde nereknou.
Hyu i30 Hatchback N-Line 118kW MHEV48V
Hyu i20 Smart 1.0 T- GDi 74kW
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Hyu i20 Smart 1.0 T- GDi 74kW
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Re: Motor 1,5 T-gdi
Mal si si kúpiť Kiu Ceed a mal by si to bez plachtenia a mHEV.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Hyundajar83
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20 dub 2019, 09:14
Re: Motor 1,5 T-gdi
Ten komentář jsem skoro čekal 
Důvod pro nevybrání Kie byl horší poměr cena/výkon. Buď byla výrazně horší výbava a nebo naopak vyšší cena nad můj limit.

Důvod pro nevybrání Kie byl horší poměr cena/výkon. Buď byla výrazně horší výbava a nebo naopak vyšší cena nad můj limit.
Hyu i30 Hatchback N-Line 118kW MHEV48V
Hyu i20 Smart 1.0 T- GDi 74kW
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Hyu i20 Smart 1.0 T- GDi 74kW
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8424
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,5 T-gdi
nemyslim si, ze plachtenie zatazuje chladici okruh. To by HEV modely od H/K museli stat v pangejtoch pretoze tam sa ten motor oproti MHEV vypina tak 10x castejsie. Pocitam, ze to iniznieri vymysleli podobne ako v HEV - proste PHEV ma pocas plachtenia aktivne olejove a chladiace cerpadlo
ked som svojho casu riesil nove auto tak mi prave ten MHEV nedaval moz zmysel - nie uplne transparentny a protom relativne zlozity system s relativne otaznymi benefitmi v prevadzke
ked som svojho casu riesil nove auto tak mi prave ten MHEV nedaval moz zmysel - nie uplne transparentny a protom relativne zlozity system s relativne otaznymi benefitmi v prevadzke
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1,5 T-gdi
tých 117,5kW má dať motor, generátor pridáva cca 10-11kW na chvíľku samozrejme, takže ak 0-100 píšu 8,6s (DCT) tak je/malo by byť bez podpory generátora - lebo identické zrýchlenie má v papieroch aj Ceed bez MHEV
@Hyundajar83, neviem ako chceš na diaľnici nabíjať 48V batériu ale OK
@Hyundajar83, neviem ako chceš na diaľnici nabíjať 48V batériu ale OK

i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
- Hyundajar83
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20 dub 2019, 09:14
Re: Motor 1,5 T-gdi
@Fry já někde píšu, že na dálnici zastavíš a nabíjíš baterii? Jak MHEV funguje zřejmě víš, takže jen trollíš.
Hyu i30 Hatchback N-Line 118kW MHEV48V
Hyu i20 Smart 1.0 T- GDi 74kW
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Hyu i20 Smart 1.0 T- GDi 74kW
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Re: Motor 1,5 T-gdi
keď podľa teba trolím OK, v pohoHyundajar83 píše: ↑04 kvě 2025, 09:39K nabiti tak aby byl plny boost je treba jet aspon 80km souvisle na dalnici.

i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
- Hyundajar83
- *
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20 dub 2019, 09:14
Re: Motor 1,5 T-gdi
Na dálnici konstatní jízdou, nejrychlejší možnost jak ji dobít. A aspoň 80 km vzdálenost. Zkoušel jsem 50km a nestačilo.
Hyu i30 Hatchback N-Line 118kW MHEV48V
Hyu i20 Smart 1.0 T- GDi 74kW
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Hyu i20 Smart 1.0 T- GDi 74kW
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Re: Motor 1,5 T-gdi
Asi jsem se pomýlil, ale celou dobu žiji v tom, že 48V baterie se dobijí při brždění. Prostě potřebnou energii na zpomalení/brždění přeměním na elektrickou energii, ta se uloží do baterie a pak se zase využije při rozjezdu.
Takže jízda 50, 100 nebo milion km po dálnici toho asi moc nenabije.
Nebo to prostě chápu blbě a prosím někoho fundovaného o vysvětlení.
Takže jízda 50, 100 nebo milion km po dálnici toho asi moc nenabije.
Nebo to prostě chápu blbě a prosím někoho fundovaného o vysvětlení.
Hyundai Tucson IceBreaker 1.6 T-GDI 4×4 2019
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Re: Motor 1,5 T-gdi
Přesně tak,baterie v hybridu se dobíjí při zpomalování se zařazenou rychlostí, dalnice tomu nepomůže, spíše naopak.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...