Vynecháva jeden valec
Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 08 úno 2025, 14:13
Vynecháva jeden valec
Zdravím, mám problem s i30 1.4 2008. Pred dvoma dnami som ráno naštartoval auto a nešiel mi jeden valec. Tak som vymenil sviečky. Po naštartovaní fungovalo všetko v poriadku po dobu 2 minút a potom sa ta chyba začala opakovať. Skontroloval som aj cievky. Jedine čo som urobil pred dvoma dňami, bol som natankovať benzín. Doteraz som s autom nemal žiadne problémy a to som druhý majiteľ.
- Reklama
Re: Vynecháva jeden valec
Zkus to znovu dotankovat, ale někde jinde. Pak už je to loterie kabely, cívky a to nejlepší nakonec tj. vysypaný katalyzátor.
Re: Vynecháva jeden valec
včera pri jazde cez dedinu pri 50 kmh zrazu začal blikať "oranžový motor" a auto sa mi zdalo že na 3 valce a o chvilu na 2 valce ,,, tak som vypol a radšej odťah domov. Teraz je v servise a ide sa zisťovať čo tomu je. Auto mám 3 dni 

i30 CW - 1,4 cvvt 80 kW 2011 facelift 1. gen
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20640
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vynecháva jeden valec
Romanesku: A jaké auto? Jaký motor? Nájezd?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Re: Vynecháva jeden valec
1,4 cvvt 80kw - 2011 FL - boli to 2 cievky (1 a 3 valec) - odišli pár sekund po sebe - zvláštne nie ?
Auto už je ok - cena opravy 150€ cievky a 30€ robota.
A 180€ ešte odťah domov. Au au
Auto už je ok - cena opravy 150€ cievky a 30€ robota.
A 180€ ešte odťah domov. Au au
i30 CW - 1,4 cvvt 80 kW 2011 facelift 1. gen
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20640
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vynecháva jeden valec
Důležité je, že opět jezdíš a byla to jen taková "prkotina". Ačkoliv zamrzí i to.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Re: Vynecháva jeden valec
Díky za pekné slovo.
Dúfam že ano, aj keď som 1,4 gamma kupoval po spúste prečítaných webov s tým, že je to jednoduchá atmosféra a po nejakým vstupných investíciách bude na dlho klud.
No neviem - jedna z veľkých kostier v skrini je rozpadávajúci sa kat - ktorý je moc blízko motora - priamo na parohoch a po rozpadnutí keramickej vložky vplyvom vysokej teploty môže motor nasať pri brzdení motorom keramické čiastočky do valcov. Tie ich následne zbrúsia, zmizne kompresia a motor je na odpis. Síce som hneď po kúpe vymenil kat za nový - ale damoklov meč visí stále - lebo keramické katy odolajú teplotám max. 800-850 *C - kerý ko***t to tak navrhol ? Inak aj iné značky majú katy na parohoch, ale nepočul som že by bol s tým problém (aj moje druhé autíčko s motorom Fiat Fire 1,4 -70 kW).
No a Hyundai tiež nemá vymedzovanie vôle ventilov ako iné autá (Fiatka má hydroštely / r 2007) - takže treba tam po istom nábehu kontrolovať a príp. nastaviť vôľu podkladaním podložiek !!!! Ako u debilov - celý proces je vraj dlhý a nákladný. Toto som ešte nedal urobiť ... všetko ostatné áno, no z motora včera nešiel úplne čistý zvuk
Človek naozaj už dnes nevie kam s konopí ...
A to som po kúpe preventívne menil :
- katalyzátor (na parohoch - lebo toto má ešte aj zadný !!!! - ale na ten kašlem - by som sa nedoplatil)
- obe lambdy
- sviečky
- cievky
- spojku
- (rozvody, olej a zadný diel výfuku boli vraj menené pred predajom)
Ak sa ten motor posere, hodím to zo skaly a opľujem.
Dúfam že ano, aj keď som 1,4 gamma kupoval po spúste prečítaných webov s tým, že je to jednoduchá atmosféra a po nejakým vstupných investíciách bude na dlho klud.
No neviem - jedna z veľkých kostier v skrini je rozpadávajúci sa kat - ktorý je moc blízko motora - priamo na parohoch a po rozpadnutí keramickej vložky vplyvom vysokej teploty môže motor nasať pri brzdení motorom keramické čiastočky do valcov. Tie ich následne zbrúsia, zmizne kompresia a motor je na odpis. Síce som hneď po kúpe vymenil kat za nový - ale damoklov meč visí stále - lebo keramické katy odolajú teplotám max. 800-850 *C - kerý ko***t to tak navrhol ? Inak aj iné značky majú katy na parohoch, ale nepočul som že by bol s tým problém (aj moje druhé autíčko s motorom Fiat Fire 1,4 -70 kW).
No a Hyundai tiež nemá vymedzovanie vôle ventilov ako iné autá (Fiatka má hydroštely / r 2007) - takže treba tam po istom nábehu kontrolovať a príp. nastaviť vôľu podkladaním podložiek !!!! Ako u debilov - celý proces je vraj dlhý a nákladný. Toto som ešte nedal urobiť ... všetko ostatné áno, no z motora včera nešiel úplne čistý zvuk

A to som po kúpe preventívne menil :
- katalyzátor (na parohoch - lebo toto má ešte aj zadný !!!! - ale na ten kašlem - by som sa nedoplatil)
- obe lambdy
- sviečky
- cievky
- spojku
- (rozvody, olej a zadný diel výfuku boli vraj menené pred predajom)
Ak sa ten motor posere, hodím to zo skaly a opľujem.
i30 CW - 1,4 cvvt 80 kW 2011 facelift 1. gen
Re: Vynecháva jeden valec
Motor 1.4 (a rovnako aj 1.6) bol navrhnutý už podľa nových štandardov Hyundai - teda ušetriť čo najviac a stačí, ak to bez závad dožije konca záruky. Reťazový rozvod je úplný shit, pôvodná reťaz bola zosilnená retiazka z bicykla, ktorá sa bez problémov natiahla pri častejšom státí v kopci. Preto ju kórejskí súdruhovia kompletne prepracovali a ako náhradný diel je podstatne pevnejšia. Rozvodová reťaz nepríjemne cvrlikala už na novom aute pri otáčkach cca 2000-2300, avšak v servise nikdy nič nepočuli. Na motore aj na aute samotnom je množstvo konštrukčných vád, avšak stratégia Hyundai je zatĺkať, zatĺkať, zatĺkať a oficiálne nikdy nič nepriznať a všetko je akože v poriadku. Chýbajúce automatické vymedzovanie vôle ventilov je dôsledkom kreténizmu pri znižovaní nákladov - nastavenie vôle ventilov je tak komplikované, že je rozumnejšie auta sa radšej zbaviť (môj starý Accent z roku 1996 mal hydroštely a celkovo to bola v tej dobe úplne iná kvalita).
11/2009 Hyundai i30 1.4 COMFORT ESP Sport, vivid blue
04/2009 Hyundai i20 1.4. Comfort
05/1996 Hyundai Accent 1.5, dark green
04/2009 Hyundai i20 1.4. Comfort
05/1996 Hyundai Accent 1.5, dark green
Re: Vynecháva jeden valec
aj moja stará MAREA 1,6 r.v. 1997 mala hydroštely
a terajšia už cutcostovaná IDEA (2007) 1,4 tiež (na motory si Fiaťáci potrpeli - aspon na tie)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
a terajšia už cutcostovaná IDEA (2007) 1,4 tiež (na motory si Fiaťáci potrpeli - aspon na tie)

i30 CW - 1,4 cvvt 80 kW 2011 facelift 1. gen