Budeme radi keď nám nechajú aspoň bicykle.
Zákaz řizení důchodcům
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Zákaz řizení důchodcům
Však už rozširujú.Len na to idú cestou ekonomiky.
Budeme radi keď nám nechajú aspoň bicykle.
Budeme radi keď nám nechajú aspoň bicykle.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
- Reklama
Re: Zákaz řizení důchodcům
Uz aj na elektrobicykle sa bude vyžadovať vodičský 
Re: Zákaz řizení důchodcům
Tak u nas v Cr je hodne zraneni na elektrokolech prave u senioru, neodhadnou rychlost a je vymalovano. Svet je dnes rychlejsi nez za jejich mladi, kdy byly silnice jen plne konskych povozu.
Re: Zákaz řizení důchodcům
Najnebezpečnejšie sú mladé nevycválané kone...
iX20 1,6i Style
Ford Fiesta 1,4 TDi
Ford Fiesta 1,4 TDi
Re: Zákaz řizení důchodcům
Presne, hlavne ti v cervenych audi to jsou nejhorsi ridici.
Re: Zákaz řizení důchodcům
Najviac nehod je kvoli opatrnym vodičom v strieborných tojoootach, tak zdržujú, az clovek riskuje, ked ich ide predbiehať kde by sa nemalo 
Re: Zákaz řizení důchodcům
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Re: Zákaz řizení důchodcům
To ti nevim, u vas na Slovensku jsem jich moc nevidel.
Re: Zákaz řizení důchodcům
Máme vkus.
Sorry,ale pýtalo sa to.
Sorry,ale pýtalo sa to.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Re: Zákaz řizení důchodcům
Náhodou, mne sa tvarovo ten kombik páči, len sedieť 15 čísiel nad zemou mi príde denohestujuce
a okrem toho všetko to bol vtip 
Re: Zákaz řizení důchodcům
Mno, nedavno jsem potkal souseda, co bydlel par metru od nas a jel v nejakym malym citroenu. Cerstvy duchodce mimochodem at jsme v tematu. A rika ze vezl maminku do nemocnice, ze ji je 90. A ja rikam proc si nekoupi vyssi auto, aby se mamince lepe nastupovalo. A on rika, ze naopak, ze starsi lide se zmensuji a tim padem se jim nastupuje do nizkeho auta lepe. Tak asi tak
Ad to auto, musis udelat kompromisy, chtel jsem automat a NE turbo, ale klasiku automat a kombik. Pak vychazi akorat japonci.
Tady uz jsem to rozebiral.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... t&start=15
Kazdy nepotrebuje jezdit v dodavce, navic po 3500km spotreba komb necele 4 litry, to je ok na kombik 140 koni s "baterkou".
Ad to auto, musis udelat kompromisy, chtel jsem automat a NE turbo, ale klasiku automat a kombik. Pak vychazi akorat japonci.
Tady uz jsem to rozebiral.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... t&start=15
Kazdy nepotrebuje jezdit v dodavce, navic po 3500km spotreba komb necele 4 litry, to je ok na kombik 140 koni s "baterkou".
Re: Zákaz řizení důchodcům
Nie, náhodou si dobre vybral, páči sa mi to auto. Keby to išlo na baterku aspon 100km, bolo by to celkom fajn. Akurat na prifrcky okolo komina je to zbytocne dlhe a nízke. S tym nastupovanim netreba ani čakať do dochodcovskeho veku. Moja prítulka je po operácii kolena, tak ju vozím v pezote, ale minule sme boli ďalej, tak sme išli s Rexom(s civilným kolesami, tudiz nizky profil
) a na vystupovanie a nastupovanie som jej zobral hokrlík, aj tak to nebolo bohviečo. V časoch, ked som mal veľké problémy s chrbticou, tak bol kurewsky problem z tohto auta vôbec vystúpiť
.Ale to.uz nemá s vodičmi dôchodcami nic spoločné. Ono samotný pojem dôchodca je zavadzajuci. Niekto 80 rocny dá na frak aj mnohým mladším, nieje to.o veku, ale o fyzickej a mentálnej kondícii. A tam to zakon hovori jasne, ked stanovuje podmienky na získanie a udržanie si vodičského oprávnenia.
Re: Zákaz řizení důchodcům
Z 3000 km to na baterku jelo 50%, ale ne v kuse, chvili baterka, chvili motor a ani o tom nevis, je to tichy.
-
cestovatelcasem
- **
- Příspěvky: 185
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: Zákaz řizení důchodcům
Taky něčím přispěju do diskuze z vlastní zkušenosti i ze zahraničí.
Když vidím svýho udržovanýho otěcka (73), býv. poloprofi sportovce, který se ještě v 55ti slaňoval jako horolezec ve Vysokejch Tatrách, kterej dopředu umí spoustu věcí odhadnout a jezdí opatrně (hlavně v zimě na sněhu se mu absolutně nevyrovnám) a srovnám si ho s těmi dnešními mladými kretény, co si v zimě i na horách myslejí, že je ten ABS, EPS atd. zachrání, myslím si o dnešních mladých vymaštěncích svý...
Pak Milosh trochu pozapomněl na obrácený problém. Co takhle důchodci - chodci?? To, co vidím já, to je jeden sebevrah za druhym. Alespoň ve větších městech. Nejenže přechází skoro bez varování a pomalu na červenou, mimo přechod, na nejblbějším místě, ale ještě si to štráduje jakoby úhlopříčně nejdelší možnou cestou... šílený. A když ho zajedeš, tak se vsaď, že ti českej trestní soud i při zachycení autokamerou stejně dá flastr, protože jsi nepřizpůsobil rychlost a situaci stavu městskýho provozu... takzvaně "máš předpokládat, že ve městě choděj alkoholici, motající se bezďáči a nesoudní důchodci"...
Zkušenost z cest č.1:
Na N.Zélandu jsme projezdili oba hlavní ostrovy výhradně MHD, i když to bylo složitý (malá MHD zasíťovanost, málo vlaků), protože nesnáším řízení vpravo... V Aucklandu jsme nastupovali do (zjevně kvalitního) busu, kterej jel až do Wellingtonu. Takže bratru cca 650km nejrůznějším terénem s řadou zatáček, s tím, že 80-90% bylo za dne, zbytek u Wellingtonu už za noci. A víte kdo jako řidič nastupoval v Aucklandu do busu? Udržovaný decentní děda cca 75+ bez nadváhy, s brýlemi! Říkal jsem si, že přeci tak dlouhou cestu téměř naráz (byla jediná delší přestávka na svačinu atd. při průjezdu pouštěmi a jedna mikropřestávka u Turangi nedaleko jezera Taupo) nemůže dát, že se určitě budou ti řidiči někde střídat... NE! Odřídil to sám a na konci vypadal docela v pohodě... A celou cestu ještě občas dělal výklad cestujícím do interkomu...
Zkušenost z cest č.2:
V Jižní Koreji, konkrétně na tom jejich známym ostrově JeJu, jsme jeli busem MHD na tamní slavnou pláž hyeopjae. Při cestě autobusák málem, fakt málem (rezerva cca 1m) sejmul zboku se přibočující starou babičku na nějakym skůtru. Přibočovala se dokonce ani ne z nějaký vedlejší silnice, ale jakoby z nějakýho vnitrodvora, asi malá fabrika... Vůbec se nedívala/nerozhlídla, jestli náhodou nejede něco v pruhu, kam se přibočovala. Tý babce bylo tak 80+. Autobusák, zjevně tamní místní znalý poměrů, s chladnym klidem celej bus za pár minut zastavil a osobně se vypravil do toho vnitrodvora, evidentně "vyčinit" nějakým jejím nadřízeným/blízkým... Chlapi, byste koukali, jak staří řidiči tam občas jezděj... Ale jinak je pravda, že to, co jsme v tý zemi viděli, nás přesvědčilo o tom, že ta jejich společnost nějak nestíhá civilizační pokrok. Takzvaně od pěstování rýže rovnou k elektroautům. Sice maj zbrusu nový auta skoro všude (kromě zapadlejch venkovů), ale jinak znalost Aj mizerná a taxikáři občas snad negramotný nebo co...
Když vidím svýho udržovanýho otěcka (73), býv. poloprofi sportovce, který se ještě v 55ti slaňoval jako horolezec ve Vysokejch Tatrách, kterej dopředu umí spoustu věcí odhadnout a jezdí opatrně (hlavně v zimě na sněhu se mu absolutně nevyrovnám) a srovnám si ho s těmi dnešními mladými kretény, co si v zimě i na horách myslejí, že je ten ABS, EPS atd. zachrání, myslím si o dnešních mladých vymaštěncích svý...
Pak Milosh trochu pozapomněl na obrácený problém. Co takhle důchodci - chodci?? To, co vidím já, to je jeden sebevrah za druhym. Alespoň ve větších městech. Nejenže přechází skoro bez varování a pomalu na červenou, mimo přechod, na nejblbějším místě, ale ještě si to štráduje jakoby úhlopříčně nejdelší možnou cestou... šílený. A když ho zajedeš, tak se vsaď, že ti českej trestní soud i při zachycení autokamerou stejně dá flastr, protože jsi nepřizpůsobil rychlost a situaci stavu městskýho provozu... takzvaně "máš předpokládat, že ve městě choděj alkoholici, motající se bezďáči a nesoudní důchodci"...
Zkušenost z cest č.1:
Na N.Zélandu jsme projezdili oba hlavní ostrovy výhradně MHD, i když to bylo složitý (malá MHD zasíťovanost, málo vlaků), protože nesnáším řízení vpravo... V Aucklandu jsme nastupovali do (zjevně kvalitního) busu, kterej jel až do Wellingtonu. Takže bratru cca 650km nejrůznějším terénem s řadou zatáček, s tím, že 80-90% bylo za dne, zbytek u Wellingtonu už za noci. A víte kdo jako řidič nastupoval v Aucklandu do busu? Udržovaný decentní děda cca 75+ bez nadváhy, s brýlemi! Říkal jsem si, že přeci tak dlouhou cestu téměř naráz (byla jediná delší přestávka na svačinu atd. při průjezdu pouštěmi a jedna mikropřestávka u Turangi nedaleko jezera Taupo) nemůže dát, že se určitě budou ti řidiči někde střídat... NE! Odřídil to sám a na konci vypadal docela v pohodě... A celou cestu ještě občas dělal výklad cestujícím do interkomu...
Zkušenost z cest č.2:
V Jižní Koreji, konkrétně na tom jejich známym ostrově JeJu, jsme jeli busem MHD na tamní slavnou pláž hyeopjae. Při cestě autobusák málem, fakt málem (rezerva cca 1m) sejmul zboku se přibočující starou babičku na nějakym skůtru. Přibočovala se dokonce ani ne z nějaký vedlejší silnice, ale jakoby z nějakýho vnitrodvora, asi malá fabrika... Vůbec se nedívala/nerozhlídla, jestli náhodou nejede něco v pruhu, kam se přibočovala. Tý babce bylo tak 80+. Autobusák, zjevně tamní místní znalý poměrů, s chladnym klidem celej bus za pár minut zastavil a osobně se vypravil do toho vnitrodvora, evidentně "vyčinit" nějakým jejím nadřízeným/blízkým... Chlapi, byste koukali, jak staří řidiči tam občas jezděj... Ale jinak je pravda, že to, co jsme v tý zemi viděli, nás přesvědčilo o tom, že ta jejich společnost nějak nestíhá civilizační pokrok. Takzvaně od pěstování rýže rovnou k elektroautům. Sice maj zbrusu nový auta skoro všude (kromě zapadlejch venkovů), ale jinak znalost Aj mizerná a taxikáři občas snad negramotný nebo co...
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zákaz řizení důchodcům
No tak já tam byl v r. 2013 asi týden na pozvání od Hyundai a dokonce jsem tam měl možnost u večeře sedět a rozmlouvat s výkonným místopředsedou představenstvá Hyundai Motor a nemám tak negativní zážitky ani názory. Protože mi bylo akorát 60,
mi uspořádal narozeninovou párty i s dortem. Byl jsem i na tom Jeju. Taky nás vzali na jachtu do Pacifiku na lov ryb, ten probíhal tak, že Korejec navlékl na háček návnadu, když ryba zabrala a byla vytažena na loď Korejec jí z háčku "vysvobodil" a navlékl novou návnadu atd. atd. V elektronice, té běžné spotřební, jsou nahony před námi, to co jem tam tenkrát viděl se u nás dnes ještě neprodává. Ale je tam obrovský kontrast třeba supermoderní prodejna zvukové elektroniky a na chodníku proti ní u silnice stánky s nějakými rybími "pochoutkami" v podobě třeba velké sušené sépie, která byla tvrdá si jako prkno.... Viděli jsme ale výrobu aut v korejských závodech
(konkrétně výrobu Sonáty = I40) a jejich vývojové středisko. JeJu jsme projížděli jen turisticky,
tam má svůj vlastní hotel atriového typu, ale autobusem jsme nějak nejezdili. V autech.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2014, barva bílá káva
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2014, barva bílá káva