Nova generacia/facelift i30

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
dibarbora
*****
Příspěvky: 2485
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od dibarbora »

Kto chce nejaké podrobnejšie info k motorom, tak nech hľadá testy KIA K4.. tam budú tie motorizácie viac než podobné. K4 má k dispozícii 1.0TGDi 85kW bez MHEV s MT6 alebo DCT7 s MHEV. 1,6TGDi je vždy s DCT7 bez MHEV v dvoch výkonoch.. 110 alebo 132kW. Budúci rok vraj doplnia HEV.. asi reinkarnáciu pohonu zo starého IONIQ/NIRO... postaveného na 1,6GDI....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Reklama
 

MiroslavJanec
*
Příspěvky: 50
Registrován: 16 črc 2024, 20:27

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od MiroslavJanec »

Budúci rok vraj doplnia HEV.. asi reinkarnáciu pohonu zo starého IONIQ/NIRO... postaveného na 1,6GDI....

Tak 1,6GDI je tiež priamovstrek - na kratke trasy nevhodny na kombinaciu HEV asi tiež nie, keďže tam sa motor tiež vypina dosť často. neviem prečo tam nie je kombinacia napr s 1.5DPi ktory je na toto vhodnejši
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9413
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od idam.i »

Určite s 1,6GDI by to bol krok vedľa. [-X
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8622
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od Mexican »

nezachytil som nejake vacsie problemy u Niro HEV / Kona HEV a IoniQ HEV s pohonnym ustrojenstvom. Inak susedia maju Konu HEV, poslednu generaciu - momentalne snad uz 30 000km a stale su nadseni. Ta 1,6 GDI v HEV je inak naladena, pracuje v inom rezime. Mne sa s tym na tej testovacej jazde (pomahal som im s vyberom) s tym slo fakt dobre, az teda na vychytavky z roku 2024 (sledovanie pozornosti vodica, upozornenia na prekrocenie rychlosti)

Nebal by som sa toho a uprimne, dneska si uz tie auta asi nekupuju ludia na 250 000km a 10 rokov, to su fakt vynimky :-) Sem tam to proste clovek prevezie pod krkom, takze taliansku udrzbu to dostane tak-ci-tak
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9413
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od idam.i »

Vermi 1,6GDI trpí karbovanim a teda že dosť.Snáď dávajú aspoň nejaké prísady.🙏
30.000km nie je ešte ten čas, no keby si mrkol do vnútra, bol by si prekvapený.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8622
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od Mexican »

takze tieto (priklad) su uz tak 4x po smrti hovoris?

najhorsia je fakt smrt z vystrasenia
Přílohy
Screenshot_2025-12-10-20-11-42-612_com.android.chrome-edit.jpg
Screenshot_2025-12-10-20-11-42-612_com.android.chrome-edit.jpg (95.25 KiB) Zobrazeno 243 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9413
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od idam.i »

Si demagóg ako Fico. :mrgreen:
Vieš čo tie auta absolvovali? Netvrdím že neprežije,tvrdím že karbónuju. :roll:
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8622
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od Mexican »

karbonuje kazdy spalovaci motor..Otazka je ako moc.
presiel som.mnoho for prave na temu HEV + 1.6GDI a skutocne nie, nie je ro problem. For som presiel mnozstvo pretoze bol jeden moment ked som bol rozhodnuty pre Niro HEV. A ponuka Ioniqov a prave Niro (Nir, neviem ako to sklonovat) ktore maju 120-170kkm je fakt dost. Proste normalne najazdy pre 6-8 roxne auta
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
sud
**
Příspěvky: 253
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od sud »

motor co najazdi 260k km za 6rokov - nema kedy karbonovat :D
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
petercheco
*
Příspěvky: 32
Registrován: 01 bře 2025, 12:22

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od petercheco »

HEV a 1.6GDI rodiny Kappa karbonuje velmi málo jen z toho důvodu, že prakticky neustále jede spalovací motor v optimálních otáčkách pánové... Je to tedy z pohledu motoru stejné, jako kdybych jezdil pouze dlouhé trasy na dálnici... Zbytek řeší elektromotor 😉
Hyundai i30 kombi 2025, 1.5 DPI 71kW, man. převodovka, Style Safety
Shell Helix Ultra AH 0w-20 / Liqui Moly Special Tec AA 0w-20
dibarbora
*****
Příspěvky: 2485
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od dibarbora »

Máš odvážne tvrdenie.. keďže zatiaľ všetky hybridy (16GDI HEV a 1,6TGDI HEV) H&K majú rýdzo paralelnú koncepciu bez plnohodnotného generátora. Systém neumožňuje mechanické odpojenie spaľovacieho motora od kolies aby zároveň aj vyrábal dostatok elektriky pre trakčný motor a akumulátor.
Takže o prevádzke v optimálnych otáčkach na spôsob Toyota, Ford, Nissan.. (asi aj Renault/Dacia) nemôže byť reči. Keď už v prípade 1,6GDI môže mať niečo vplyv na karbón/nekarbón, tak asi len trvalá prevádzka v atkinsonovom cykle..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Pokec“