I 30 1,6 90kW(benzín) versus 1,6 CRDI 85kW(nafta)

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

akro260
*
Příspěvky: 27
Registrován: 31 kvě 2005, 18:51
Bydliště: Praha

I 30 1,6 90kW(benzín) versus 1,6 CRDI 85kW(nafta)

Příspěvek od akro260 »

Tak jsem se včera konečně svezl jak v 1,6 benzínu tak v 1,6 naftě 85kW, doporučuji všem a pak teprve začít o těchto motorech něco psát. Je to neskutečný rozdíl který jsem opravdu nečekal. Po svezení v 1,6 benzínu jsem byl vyloženě sklamaný :( a marně jsem dumal kam těch 90kW korejci schovali. Nafta je o něčem jiném, hned první přidání plynu vás zatlačí do skvěle tvarovaných a pohodlných sedáků a dál už si to jen užíváte. :D Skoro jednou tak velký krouťák než u benzínu prostě udělá své. Přesné řízení, skvělý podvozek a výborné brzdy, které mimo jiné tím že nafta má o 100kg víc nemají tak brutální nástup jako u benzínu, přesto však skvěle brzdí, vás udělají neskutečně štastným. Čekal jsem že při určitých otáčkách příjde takové to turbo nakopnutí, ale nic se nekonalo. Motor běžel kultivovaně ve všech režimech otáček a byl neskutečně pružný a tichý, což u benzínu ve vyšších otáčkác se říc skutečně nedá.
Vůbec se mě z toho autíčka nechtělo. Fakt to stojí za to se svést hned po sobě a porovnávat.
Pro mě je nafta 85kW jasná volba.
Reklama
 

Uživatelský avatar
servo
**
Příspěvky: 154
Registrován: 25 pro 2005, 21:10

Příspěvek od servo »

Ja vidim ako rozumnu volbu: ak benzin, tak 1.4, ak nafta, tak 1.6.
Tucson 2.0i CVVT + Getz 1.4i + Galloper 2.5TD
BB.
Příspěvky: 4
Registrován: 21 říj 2007, 00:41

Příspěvek od BB. »

To mi nedělejte, :( já mám v úmyslu objednat právě 1,6 benzín. Trochu jste mě zviklali, zkušební jízda proběhla s motorem 1,4 a byl svižný, proto taky čekám že 1,6 bude ještě lepší...? i když prodejce mi taky řekl, že to není nějaký hodně znatelný rozdíl.
Uživatelský avatar
adys
*
Příspěvky: 99
Registrován: 24 bře 2006, 03:44
Bydliště: KOREA

Příspěvek od adys »

Taky jsem někde četl, že když už benzin tak 1.4...1.6 není tak moc lepší...
Lantra 1994 ...1,5MPI...G4DJ
Uživatelský avatar
servo
**
Příspěvky: 154
Registrován: 25 pro 2005, 21:10

Příspěvek od servo »

Mame v rodine 1.4. (comfort) zatial max. spokojnost. Je v zabehu, takze uvidime po par tisicoch km, ale uz teraz taha skvele a pritom spoteba ma prekvapuje 6,9 podla pocitaca (70% mesto). Viac neskor ... 8)
Tucson 2.0i CVVT + Getz 1.4i + Galloper 2.5TD
rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Příspěvek od rastos »

No ked si pozriem technicke parametre, tak ta 1.6 ma krutiaci moment 154 pri 4200ot, 1.4 ma 137 pri 5000. To je myslim citelny rozdiel. Chapem, ze ked si sadnete do noveho auta, su to vsetko rovnake slimaky (preto sa to tak zda aj predajcom). Ale ked sa to zabehne, s tou 1.6 sa bude dat jazdit kludnejsie a silnejsie od nizsich otacok, 1.4 bude vzdy tak trochu "sportovejsia" - bude potrebovat trosku tocit. Jasne ze uz 1.4 je slusna, ale aj ta 1.6 ma zmysel. Ak sa veziete v obsadeni iba sofer, je fakt takmer jedno ktory motor. Ale netreba zabudat na posadku, batozinu, zapnutu klimatizaciu...
akro260
*
Příspěvky: 27
Registrován: 31 kvě 2005, 18:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od akro260 »

rastos píše:No ked si pozriem technicke parametre, tak ta 1.6 ma krutiaci moment 154 pri 4200ot, 1.4 ma 137 pri 5000. To je myslim citelny rozdiel. Chapem, ze ked si sadnete do noveho auta, su to vsetko rovnake slimaky (preto sa to tak zda aj predajcom). Ale ked sa to zabehne, s tou 1.6 sa bude dat jazdit kludnejsie a silnejsie od nizsich otacok, 1.4 bude vzdy tak trochu "sportovejsia" - bude potrebovat trosku tocit. Jasne ze uz 1.4 je slusna, ale aj ta 1.6 ma zmysel. Ak sa veziete v obsadeni iba sofer, je fakt takmer jedno ktory motor. Ale netreba zabudat na posadku, batozinu, zapnutu klimatizaciu...
No a co teprve 255 Nm, které neklesají v rozmezí od 1900 do 2750 ot./min u 1,6 CRDI/85kW. Jak říkají zasvěcení, auto prodává výkon a závody vyhrává krouťák. Tak vybírejte.
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Příspěvek od tom »

akro260 píše:
rastos píše:No ked si pozriem technicke parametre, tak ta 1.6 ma krutiaci moment 154 pri 4200ot, 1.4 ma 137 pri 5000. To je myslim citelny rozdiel. Chapem, ze ked si sadnete do noveho auta, su to vsetko rovnake slimaky (preto sa to tak zda aj predajcom). Ale ked sa to zabehne, s tou 1.6 sa bude dat jazdit kludnejsie a silnejsie od nizsich otacok, 1.4 bude vzdy tak trochu "sportovejsia" - bude potrebovat trosku tocit. Jasne ze uz 1.4 je slusna, ale aj ta 1.6 ma zmysel. Ak sa veziete v obsadeni iba sofer, je fakt takmer jedno ktory motor. Ale netreba zabudat na posadku, batozinu, zapnutu klimatizaciu...
No a co teprve 255 Nm, které neklesají v rozmezí od 1900 do 2750 ot./min u 1,6 CRDI/85kW. Jak říkají zasvěcení, auto prodává výkon a závody vyhrává krouťák. Tak vybírejte.
A co takhle si dát 2.0 CRDi VGT - 140 koní a 304Nm
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Příspěvek od rastos »

To je vsechno hezke, hosani, ale ja som reagoval na to, ci 1.4 alebo 1.6, na to sa tu kolega pytal. Jasnacka ze nafta je zase o niecom inom.
akro260
*
Příspěvky: 27
Registrován: 31 kvě 2005, 18:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od akro260 »

rastos píše:To je vsechno hezke, hosani, ale ja som reagoval na to, ci 1.4 alebo 1.6, na to sa tu kolega pytal. Jasnacka ze nafta je zase o niecom inom.
To jsme pochopili, ale přečti si název tématu :)
rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Příspěvek od rastos »

Beda vam, zakonnici a farizeji! :D Trvate na svojej teme a nevidite, ze zivot prinasa nove a nove otazky! :D :D :D
BB.
Příspěvky: 4
Registrován: 21 říj 2007, 00:41

Příspěvek od BB. »

Správně rastos - díky za odpověď, odpověděl jsi za mě.
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Tak já bych doporučil projet si ta auta ještě jednou a tentokrát se stopkami v ruce. To, že tě diesel tlačí do sedačky je sice pěkné, ale nic to nevypovídá o reálném zrychlení. Ve zrychlení z místa i dynamickém má ta 1.6 benzin jasně navrch. Navíc syrový (nový) benzin jede podstatně jinak než zajetý.
Nicméně ani jedno není vyloženě sportovní motor, takže bych se rozhodoval i na základě toho, kolik toho najezdím, jak dlouhé trasy apod.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Příspěvek od tom »

zdenek76 píše:Tak já bych doporučil projet si ta auta ještě jednou a tentokrát se stopkami v ruce. To, že tě diesel tlačí do sedačky je sice pěkné, ale nic to nevypovídá o reálném zrychlení. Ve zrychlení z místa i dynamickém má ta 1.6 benzin jasně navrch. Navíc syrový (nový) benzin jede podstatně jinak než zajetý.
Nicméně ani jedno není vyloženě sportovní motor, takže bych se rozhodoval i na základě toho, kolik toho najezdím, jak dlouhé trasy apod.
Ano, máš pravdu.
Ale aby měla ta 1,6 benzín navrch ve zrychlení ze stovky nahoru, tak musí podřadit a držet otáčky mezi 4000-6500, zatím co u nafty bude stačit jen přidat plyn... To je můj názor benzín/diesel.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
Pajk
**
Příspěvky: 407
Registrován: 04 srp 2006, 13:22
Bydliště: Vraclav is near Vysoké Mýto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajk »

Už jenom z důvodu spotřeby bych šel do toho CRDI.Když budeš chtít jezdit s benzínem trochu víc svižně hned to poznáš na spotřebě.... 8) 8) 8)
Lantra kombi 1.6-G4GR,r.v. 97
ABS,klima,dálka
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“