Jde pustit čerstvý vzduch do auta při topení?

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Uživatelský avatar
slatored
*
Příspěvky: 36
Registrován: 15 bře 2006, 11:13
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Jde pustit čerstvý vzduch do auta při topení?

Příspěvek od slatored »

Zdravím, když mám kolečko topení v prostřed, co studený vzduch?
Vstupuje do vozu přes radiátor, nebo jde rovnou zvenku čerstvý? To bych totiž potřeboval. Quli manželce. Některá auta to umí, a co Lantra?
Věděl by to někdo pls?
Reklama
 

Uživatelský avatar
kokroff
**
Příspěvky: 319
Registrován: 11 pro 2005, 18:14
Bydliště: PCE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokroff »

Pokud vim, tak se nasava vzduch z venku pokud je prepnute tlacitko pro nasavani a vzduch vstupuje z prave strany pres ventilator do stredove casti palubky dole, kde je polozeny radiator a na nem klapka, kterou ovladas pomer studeny/teply vzduch, takze podle meho nazoru stale nasavas vzduch zvenku, pouze ho bud ohrivas a nebo ne. Opravte mne jestli se mylim, nemel jsem to zase tak podrobne rozdelane.
Hyundai Lantra 1.6 16V G4GR,r.98

*** Ivan je nejlepsi!!! ***
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Jde o to, co míníš tím "čertvý vzduch" Pokud si v autě nepřepneš na vnitřní cirkulaci a nebo pokud auto není vybaveno možností vnitřní cirkulace vzduchu, tak ti jde při otevření reguláturu na stupeň větší jak nula, tj. 1- 4 /podle typu auta/ do auta vždy čerstvý vzduch / tedy vzduch z venku/ a ten můžeš pomocí regulace teploty/ modré a červené pole knoflíku/ buď pouštět studený a nebo ohřáty. Vždy to bude vzduch z venku. Pouze v případě, pokud je auto vybaveno systémem vnitřní cirkulace vzduchu se klapka vzduchu dá uzavřít/speciální tlačítko abys nemusel čuchat smrad auta před tebou/ a ventilátor ti honí v kabině pořád stejný vzduch, tedy ne čerstvý./pozor brzy se ti zamlží skla/.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
slatored
*
Příspěvky: 36
Registrován: 15 bře 2006, 11:13
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slatored »

Takže konkretně: Manželka má problém se sliznicí v nosohltanu a špatně se jí vysušený vzduch v autě dýchá. I při zapnutém topení napů. Můj dotaz tedy je, jestli jde ten vzduch zvenku do auta přes radiátor, i když je v něm studená voda. Nebo je v radiátoru trvale teplá voda a když mám topení napůl, tak klapky míchají do sebe studený (čerstvý) vzduch z venku a teplý vzduch přes radiátor. Potřeboval bych, aby se ten teplý vzduch tím studeným zvlhčoval a nebyl všechen tím radiátorem vyšušený.
Uživatelský avatar
Sokyno
**
Příspěvky: 240
Registrován: 19 říj 2007, 06:04
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Sokyno »

slatored píše:Takže konkretně: Manželka má problém se sliznicí v nosohltanu a špatně se jí vysušený vzduch v autě dýchá. I při zapnutém topení napů. Můj dotaz tedy je, jestli jde ten vzduch zvenku do auta přes radiátor, i když je v něm studená voda. Nebo je v radiátoru trvale teplá voda a když mám topení napůl, tak klapky míchají do sebe studený (čerstvý) vzduch z venku a teplý vzduch přes radiátor. Potřeboval bych, aby se ten teplý vzduch tím studeným zvlhčoval a nebyl všechen tím radiátorem vyšušený.
takze vid obrazek kdyz tocis koleckom teploty tak se prubezne zaviraji a oteviraji klapky studeneho a tepleho vzduchuten se pak micha a jede az k tvoji manzelce cize cim zimnejsi tim lepsi pro manzelku jen nevim jestli nezamrzne :lol: :lol: :lol:

Obrázek


dalsi z mich dovednosti z pocitacem, fuj se musim hambit sedim u masiny 300 dni v roku a kreslim jako dite :oops: :lol: :lol: :lol:
Obrázek
Obrázek Obrázek Hyundai Lantra 1,9 D. Hyundai Getz 1,3 Subaru Legacy 2,0 Honda Hrv 1,6
Uživatelský avatar
Ráďa
**
Příspěvky: 164
Registrován: 05 srp 2005, 15:11
Bydliště: Dv.Kr. n.L.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ráďa »

Je to jak Sokyno maluje!!!! Vždy se nasává čistý!
Při zapnuté vnitřní cirkulaci (A to SLATORED v Lantře máš) se nasává vzduch z prostoru pro lidi znovu zpět do kabiny. Tento je již vydýchaný a tak by někomu mohl vadit. Je to fajn, když jedeš kolem hnoje, nebo za 2-taktem (i když i 2-takty mi dříve voněly!).
"H" i30HB. 1,4. černá metal, 2009, palivo E85
----------------------------------------------------

dříve:"H" Lantra. 1,6, šedá metal. 1996
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Nejsem si jist, že je to tak jak to namaloval Sokyno/není jasné odkud jde vzduch do radiátoru/. Já mám dojem, že knoflíkem teploty se ovládá kohout/ventil/ topení viz. /kapitola o odvzdušňování chladícího systému/, který pouští teplou vodu z chladícího systému do radiátoru a tím ohřívá vzduch, který je do systému dodáván z venku. Takže vzduch jde vždy přes radiátor, který je buď studený a nebo patřičně teplý. Pokud je tam ještě klapka na přimíchávání studeného vzduchu, tedy vzduchu před radiátorem, je to možné a pak musí spolupracovat s polohovým regulátorem, kterým si nastavuješ kam ti to má foukat. Takže můj názor je, že čerstvý vzduch z venku jde vždy přes radiátor /s vyjímkou vnitřní cirkulace/a také přes výparník klimatizace, pokud v autě je.Ale odpovědně by to měl vědět Hujer a nebo Ivan.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
Sokyno
**
Příspěvky: 240
Registrován: 19 říj 2007, 06:04
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Sokyno »

Bruno píše:Nejsem si jist, že je to tak jak to namaloval Sokyno/není jasné odkud jde vzduch do radiátoru/. Já mám dojem, že knoflíkem teploty se ovládá kohout/ventil/ topení viz. /kapitola o odvzdušňování chladícího systému/, který pouští teplou vodu z chladícího systému do radiátoru a tím ohřívá vzduch, který je do systému dodáván z venku. Takže vzduch jde vždy přes radiátor, který je buď studený a nebo patřičně teplý. Pokud je tam ještě klapka na přimíchávání studeného vzduchu, tedy vzduchu před radiátorem, je to možné a pak musí spolupracovat s polohovým regulátorem, kterým si nastavuješ kam ti to má foukat. Takže můj názor je, že čerstvý vzduch z venku jde vždy přes radiátor /s vyjímkou vnitřní cirkulace/a také přes výparník klimatizace, pokud v autě je.Ale odpovědně by to měl vědět Hujer a nebo Ivan.
To co stu popsal je ale ne moc mozny protoze kdyz maz zapnute topeni tak je ten radiator teply az hodne horky a v momente kdybys otocil koleckem na zimny vzduch tak by to hodne trvalo kym by dojel studeny vzduch protoze radiator potrebuje hodne casu na schlazeni :?: nejsem si tim co pisu jisty ale myslim ze to ma logiku coo :lol:
Obrázek
Obrázek Obrázek Hyundai Lantra 1,9 D. Hyundai Getz 1,3 Subaru Legacy 2,0 Honda Hrv 1,6
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Ono to bude asi někde napůl, bude to ovládat kohout topení ale také klapku přívodu studeného vzduchu!!!
V kapitole o odvzdušnění je rada "pro odvzdušnění chladící soustavy otoč regulátorem na červenou a tím se dostasne voda do radiátoru a dojde k odvzdušnění systému". Pouhou klapkou vzduchu bys nic neodvzdušnil. Bude to asi zpřažené.
PS.
Jak se, podle tvé malůvky a odkud, dostává vzduch na radiátor topení???
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
Sokyno
**
Příspěvky: 240
Registrován: 19 říj 2007, 06:04
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Sokyno »

Bruno píše:Ono to bude asi někde napůl, bude to ovládat kohout topení ale také klapku přívodu studeného vzduchu!!!
V kapitole o odvzdušnění je rada "pro odvzdušnění chladící soustavy otoč regulátorem na červenou a tím se dostasne voda do radiátoru a dojde k odvzdušnění systému". Pouhou klapkou vzduchu bys nic neodvzdušnil. Bude to asi zpřažené.
PS.
Jak se, podle tvé malůvky a odkud, dostává vzduch na radiátor topení???
no taky zvenku se tam dostane jako normalne pro privod studeneho vzduchu, a to ze takhle se odvzdusnuje motor tak to je prece jasny ta voda obehne dookola i cez topeni a pak se vzduch tlaci na najvissi mozny misto protoze jde nahoru cize do vyrovnavaci nadrzky ta asi neni jen tak pre srandu kraliku nejvisi bod chlazeni vozu co ti nato. :lol:
Obrázek
Obrázek Obrázek Hyundai Lantra 1,9 D. Hyundai Getz 1,3 Subaru Legacy 2,0 Honda Hrv 1,6
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Asi si neruzumíme, já říkám, že ten knoflík modro-červený je ovládání ventilu radiátoru topení a ty říkáš, že je to oivládání vzduchové klapky. Já jsem v závěru podotkl, že že to bude asi ovládání obého tedy jak ventilu, tak klapky. My dva to nerozhodneme jsou tu povolanější !!! Jedině Hujer nebo Ivan, což jsem již také poznamenal!!!
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
slatored
*
Příspěvky: 36
Registrován: 15 bře 2006, 11:13
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slatored »

Sokyno, díky moc za (jak říká moje dcera) "tvořivý záchvat".
Ad hoc to mi posloužilo perfektně. Jestli je to tak, tak jsem rád a to hned ze dvou důvodů:
1/ Další důvod, proč jsem z Lantry stále víc nadšený (už mám druhou).
2/ Když dám kolečko jenom do leva, tak mi mamka déle vydrží:
a/ dýchat
b/ tak vůbec
Dík všem za plodnou diskusi. jj
Uživatelský avatar
slatored
*
Příspěvky: 36
Registrován: 15 bře 2006, 11:13
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slatored »

Ráďa píše:Při zapnuté vnitřní cirkulaci (A to SLATORED v Lantře máš) ...
Ještě odpověď Ráďovi - jezdím 45 let! Na vnitřní cirkulaci fakt jen okolo toho hnoje nebo za Trabantem. Šlo mi tedy jen o to, jestli přes ten radiátor projde všechen vzduch a tím se všechen vysuší a nebo jestli alespoň část nejde pustit z mrazu, rovnou mamce do nosu. No a takprejtode ! Dík za názor a radu. jj
Uživatelský avatar
Sokyno
**
Příspěvky: 240
Registrován: 19 říj 2007, 06:04
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Sokyno »

slatored píše:Sokyno, díky moc za (jak říká moje dcera) "tvořivý záchvat".
Ad hoc to mi posloužilo perfektně. Jestli je to tak, tak jsem rád a to hned ze dvou důvodů:
1/ Další důvod, proč jsem z Lantry stále víc nadšený (už mám druhou).
2/ Když dám kolečko jenom do leva, tak mi mamka déle vydrží:
a/ dýchat
b/ tak vůbec
Dík všem za plodnou diskusi. jj
ze pri tvorivy zachvat tak to si nekde zapisu.

a ses si jistej ze kdyz mamku zmrazis tak ti vydrzi dele jde to u hovedziho a jinych zviratek jen nevim ci to de taky u lidi.

zatim si nejsem jistej jestli to tak je pac mame z brunom je ste debatu a nejak si nevime rady :oops:
Obrázek
Obrázek Obrázek Hyundai Lantra 1,9 D. Hyundai Getz 1,3 Subaru Legacy 2,0 Honda Hrv 1,6
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

ventilace

Příspěvek od rade622 »

Nevím kdo z Vás má pravdu, ale topení na lantře funguje tak, že RADIÁTOR - tepelný výměník topení je stále napájen teplou vodou, a výsledná teplota se řídí polohou klapky, kterou ovládáš regulátorem - červená- modrá.
http://img260.imageshack.us/my.php?imag ... ic1ac6.jpg
Tady je schéma je tam vidět i funkce klimy. Toto bylo mnou dáno do příspěvku o elektrickém topení, pamatuješ Bruno,že. Bohužel bylo to na ukaž to, takže jsem to musel znovu nahrát a dostal jsem se k tomu až teď.
Tady je link nato původní vlákno
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... limatizace

Zdar
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Technická sekce“