Hyundai i30 1,4 Comfort - recenze uživatele

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

honzam
Příspěvky: 5
Registrován: 22 říj 2007, 07:43
Bydliště: Šumpersko

Hyundai i30 1,4 Comfort - recenze uživatele

Příspěvek od honzam »

Parametry testovaného vozidla:

1,4 l – výbava Comfort – 80 kW – benzin – 5st manuální převodovka – červená (JA)


1. Celkové dojmy

Je to auto, které na vás jak interiérem, tak exteriérem velice zapůsobí: skvělý posez a výhled (dopředu, dozadu je to horší), tichý motor (spíše slyšíte kola), modré podsvícení je velice šik , řazení velice krátké (syn prohlásil, že by se s tím dobře závodilo).

Hlavním argumentem pro koupi byl názor manželky, ale musím přiznat, že se mě tohle auto také velice líbí (nějak se mě odlišuje od stáda více méně stejných vozítek). Předtím jsem měl Felicii Combi a Renault Megane I (1,4 l, 70 kW) - tyhle auta mě slouží k porovnání.

Hodnocení vzhledu je vždy záležitostí osobního vkusu. Líbí se mi přední i zadní část (modré čočky v předních reflektorech vypadají dobře) a to i přesto, že podle různých recenzí je najdete na konkurenčních značkách. Profil boční mě tak moc neoslovil (proto jsem se jej pokusil vylepšit černými ochrannými lištami, které výšku vozu opticky snižují).

Červená barva je velice výrazná (viděl jsem i modrou a stříbrnou, též vypadají dobře).

Alternativou při výběru byl Nissan Note (v základní verzi na 298 tis, skvělé řešené úložné prostory, posuvná zadní sedadla), Fabia Elegence (vynikající výbava, ale fatální nedostatek prostoru - milé auto pro menší lidi) a Ford Fusion (malý tereňáček se slušnou výbavou, ale se sedadly alá Trabant a s dýchavičným motorem).

2. Silné stránky

a) prostor - stačí otevřít dveře a "ucítíte" jej; i zadní sedadla jsou pro velké lidi

b) tichý a hbitý motor (i v této nejslabší verzi)

c) modré podsvícení přístrojů (vyjma displeje počitače a kilometrovníku), jenž se dá v noci výrazně ztlumit a na displeji rádia úplně vypnout

d) seřiditelnost předních sedadel a dvouosově nastavitelný volant

e) účinné brzdy (až moc)

f) radio s CD zvládá MP3, má USB a IPod vstup ve středové opěrce sedadel

g) středová opěrka sedadel s dvojitým úložným prostorem (uložení pro doklady, CD, externí disk MP3)

h) rozložení zadních sedadel zvětší zadní zavazadlový prostor, jehož podlaha je zcela rovná v celé délce

i) krátké a přesné řazení

3. Slabé stránky

a) počítač

Proti Megane má I30 podprůměrný počítač (schází mě okamžitá spotřeba a přepínání funkcí na palubní desce místo na ovladači stěračů je úplně mimo – řekl bych dokonce že je nebezpečné).

Zdá se mě, že i důvěryhodnost údajů, které poskytuje, je pochybná (při plné nádrži – 53 l – hlásil dojezd 550 km a od této hodnoty stále odečítá (spotřeba by musela být soustavně kolem 10 litrů).

b) výměna žárovek

Při přebírání mě úplně vyděsilo zjištění, že výměna žárovky není záležitostí 5 minut, ale spíše případ pro servis (jak přední, kde jakousi naději máte u dálkových světel, tak zadní světla). Pokud Vám tedy odejde levé tlumené světlo, doufejte ve shovívavost strážců zákona. Zjistil jsem na internetu, že jde o všeobecný problém novějších značek (v motorovém prostoru je velká tlačenice), což mě bude slabou útěchou, až budu tenhle problém řešit někde v noci, dešti a nejlépe mimo ČR a při teplotě kolem nuly.

V návodu je řeč o jen uvolnění 3 šroubů a vyjmutí tělesa světlometu. Zapoměli v něm ale uvést, že předtím musíte – přeháním – vyjmout motor.

c) osvětlení palubní desky

Modré číslice kilometrovníku a počítače na sdruženém přístroji pod volantem jsou za světla špatně čitelné a pokud přeženete jas, bolí z nich oči.


4. Prostornost

I30 je o 14 cm širší než nová Fabia a o 8 cm než můj starý Megane. To, spolu s rozvorem kol 265 cm (Fabia 246, Megane 257 cm), je příčina onoho pocitu prostornosti, které v tomto autě máte.

5. Jízdní vlastnosti a komfort

Jsou to zatím jen první dojmy, ale

a) pocit rizika (tj. že jedu příliš rychle) mám ve srovnání s Megane na známé trati ve vyšší rychlosti (tzn. že auto je tišší a lépe sedí)

b) musím se zbavit náslechu 50 km rychlosti z bývalého auta (pokud se podívám na tachometr, domnívaje se že jedu 50 km/hod, a on ukazuje 65 km, je to důvod k zamyšlení nad počtem trestných bodů, jenž mohu nasbírat)

c) Megane má měkčí posez (na dlouhých jízdách je ale přílišná měkkost sedadel spíše na závadu), v I30 se ale cítím bezpečnější (sedadlo vás obklopuje)

6. Výkon motoru, spotřeba a hlučnost

Tichý motor (občas způsobí, že jezdím jako čerstvý absolvent autoškoly), okamžitě jde do obrátek a kupodivu i po tak málo najetých km je docela měkký (na rovině můžete udržet na 5. rychlost 50 km/hod a bez cukání motoru zrychlit).

Lépe se s ním ale jezdí při vyšších otáčkách (při záběhu rozhodně nad 2000 ot/min).

Uvnitř ani při vyšší rychlosti neslyšíte nadměrný hluk, při 130 km hluk stoupá ve vyšších frekvencích (auto "bzučí"). Je to nejtišší auto této třídy, ve kterém jsem se vezl. Na dálnici zrychluje i do táhlých kopců (pocit "startujícího letadla" je velmi zřetelný) a jeho výkon stoupá každým kilometrem záběhu.

Zatím jsem např. při hodně studeném startu (první údaj vynulovaného počitadla byl 64 l/100km, tedy spotřeba malého tanku) ujel v kopcovité oblasti mezi svým bydlištěm, Zábřehem a Šumperkem vzdálenost asi 50 km při spotřebě 6,1 l. Trasa Zábřeh-Brno a zpět (dálnice z 90 %): 6,5l. Trasa Zábřeh-Nové Město na Moravě: 6,3l. <p>

7. Kvalita sedadel

Sedadla jsou skvěle tvarována (proti např. Fusion vás dobře drží v bocích a ramenou) a přiměřeně měkká; mám ale dojem, že pro lidi s lépe vyživovanou postavou můžou být dost úzká. U řidiče lze nastavit výšku (hydraulika), sklopení opěradla (proti pružině), podélný pojezd a bederní podporu. Barevně si nelze příliš vybírat (k červené barvě ovšem tmavý potah sedadel patří).

8. Brzdy

Ostré brzdy i na nové auto. Na sněhu je třeba být opatrný. Ostatně - je to otázka zvyku. Oproti Megane vzadu nejsou bubnové ale kotoučové brzdy.

9. Zavazadlový prostor a úložné prostory

Objem 340 litrů není nijak závratný (odpovídá hatchbacku). Má šikovné úložné prostory vedle rezervy pod podlahou pro nářadí a jiné maličkosti, které vozíte sebou. Rozložené zadní sedadla jej zvětší na 1250 l s dokonale rovnou plochou a bez nutnosti demontovat hlavové opěrky zadních sedadel. Součastí výbavy je i síťka s úchyty na bocích zavazadelního prostoru (např. pro nákup). Postrádám pružné smyčky na bocích pro uchycení např. náplně do ostřikovačů. Na spodní hraně je vstup poněkud zúžený, což může omezit rozměry převážených věcí.

Chlazená uzamykatelná schránka před spolujezdcem je dobrá věc, její rozměry vás však nenadchnou. Schránky v předních dveřích jsou sympaticky tvarované pro vložení láhve, láhev (0,5 l) s pohárkem můžete uložit i u řadicí páky do lisovaných otvorů. Zadní sedadla mají jen kromě výlisu v bocích jen odkládací sítky na opěradlech předních sedadel. Kromě toho jsou k dispozici další dvě schránky (pod předním sklem na palubní desce – zde rozhodně v létě nenechávejte mražené výrobky) a u zpětného zrcátka (sluneční brýle).

Moc se mi líbí praktičnost dvou schránek ve středové loketní operce (horní je ideální na doklady), dolní přesně odpovídá rozměrům CD a lze v ní mít umístněn i IPod (vstupy USB a Aux jsou v této schránce také). Pokud by jste si nechali instalovat handsfree, měli by jste zde i připojen váš mobil.

10. Pořízení vozidla

I30 byla zakoupena v Autocentrum Šumperk na Uničovské.

Čekací doba byla jen 3 týdny, protože se našla u jiného prodejce v ČR. Protože zatím se vyrábí v Soulu, nejdelší čekací doba by tedy mohla být 3 – 4 měsíce.

Spolu s autem byla zakoupena zimní sada pneumatik a pro léto lité disky (pokud koupíte disky a pneu současně, cena je drobet nižší). Rozdíl mezi plechovými a litými disky je jen 500 Kč/kus; pokud si zvolíte litá kola jako příplatkovou výbavu pro Comfort, zaplatíte 7000. Zvláštní matematika...

Pořídil jsem si zámek řadicí páky pro klidnější spaní (nikoliv ovšem jako překážku pro skutečně vážného zájemce). Kupodivu to nebyl požadavek pojišťovny (UNIQUA), které stačil imobilizér. Bohužel jsem v následně musel reklamovat montáž, zámek bránil nejen vyřazení zpátečky, ale (pokud byl odemčen) i jejímu zařazení, což dost omezilo použitelnost vozidla.

Nakonec jsem si ještě opatřil boční černé lišty (pro ochranu dveří ), které současně významně zlepšily design bočního pohledu. Pár kousků plastu, které vám nalepí na dveře, jsou pěkně drahé - ale hezké.

Zkušenost s ČSOB Leasingem a prodejcem Autocentrum Šumperk nebyla dobrá. Všichni (leasingová společnost, prodejce a importér) se tak důkladně jistí, aby se navzájem nepodvedli, že to nakonec čekáním na velký TP odnese zákazník. Ten je v tomto spolku považován za nejméně důležitého. Kuřáci ví co to je mít cigarety, nikoliv však sirky.

Pokud můžete, vyhněte se těmto institucím nebo si alespoň ověřte, jak je to s převzetím velkého technického průkazu (možná to byla jen anomálie způsobená pochybením jednotlivců, nikoliv systému). Dost mě překvapil i názor majitele prodejny, že čas daný 10 denní (pracovní dny) platností převozní registrační značky slouží k vypořádání mezi prodejnou a zbytkem světa. Takže auto, jehož akontaci jsem složil 19.11. získalo velký TP až 3. 12.2007

Velmi mě ale potěšila rychlost přidělení SPZ na dopravce v Zábřehu (13,45 jsem zaparkoval, 14,11 jsem odjížděl s nasazenou SPZ). Je sice pravda, že jsem tam byl jediný, ale i případnou frontu řeší vyvolávacím systémem, který vám umožní si jít zatím koupit noviny a nestarat se, že vás někdo předběhne. Když si vzpomenu na horory někdejších let ....

10. Závěr

Recenze, které najdete na internetu, vesměs toto vozidlo hodnotí velmi příznivě.

Mohu po prvních zkušenostech potvrdit, že to nebyly (jen) testy objednané výrobcem či importérem, ale že na této značce skutečně něco je a budete do ní (alespoň zpočátku, než si zvyknete) vstupovat se zatajeným dechem.
Naposledy upravil(a) honzam dne 11 pro 2007, 09:50, celkem upraveno 2 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Sokyno
**
Příspěvky: 240
Registrován: 19 říj 2007, 06:04
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Sokyno »

kdo tohle vsechno cet se asi nudi myslim ze se nato nedam :lol: :lol: :lol: cekam na I 30 combi.
Obrázek
Obrázek Obrázek Hyundai Lantra 1,9 D. Hyundai Getz 1,3 Subaru Legacy 2,0 Honda Hrv 1,6
Uživatelský avatar
Motorsport
**
Příspěvky: 114
Registrován: 24 říj 2007, 22:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Motorsport »

Pocit rychlosti, nebo lépe řečeno pocit, že jedu např. 50 a přitom jedu daleko více je věc, kterou tvrdí řada majitelů a prodejců. Z tohoto důvodu byl zařazen do nabídky modul kontroly rychlosti, který snad od tohoto týdne bude k dispozici u prodejců Hyundai. Při překročení nastavené rychlosti akusticky varuje. Rychlost se nastaví dlouhým stiskem tlačítka MODE na volantu (ovládání rádia), tzn. je možno nastavit jakoukoli rychlost. Při překročení nastavené rychlosti se rozezní akustické upozornění, které lze dočasně vypnout stiskem tlačítka MODE (např. při předjíždění). Jakmile rychlost vozu klesne pod nastavenou, akustická signalizace se opět aktivuje, aby mohla při dalším překročení varovat.
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Ten Speedmetr mám již dlouho udělaný svépomocně od Blendiho mám to po desítkách a s okamžitým návratem /dlouhý stisk/ na padesátku. Je to lepší protože mohu rychlost předvolit dříve než jí dosáhnu. Je to paráda a každému doporučuji, dá se dodělat do káždého typu auta.
Jinak co bude ten Speedmetr od Hyundaie stát????? A co montáž, kdo a za kolik???
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
honzam
Příspěvky: 5
Registrován: 22 říj 2007, 07:43
Bydliště: Šumpersko

Signalizace rychlosti (Motorsport)

Příspěvek od honzam »

Spíše než akustické signály by mě byl sympatičtější tempomat. Prodejce mě ale sdělil, že do této nejslabší verze I30 není dodáván.
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Věř mi, že tempomat je super věc ale v městském provozu ho neužiješ, protože je to pořád brzda plyn a zase plyn, řazení a furt dokola. U toho Speedmetru je naopak výhoda, že ti vždy zapípá, když překročíš nastavenou rychlost,např. 50tku má to opravdu i psychologický účinek a dáš tu nohu z plynu téměř automaticky. Mě už se podařilo zaplatit ve městě 2 500Kč za rychlost a přišel jsem o 3 body, takže teď jezdím podle Speedmetru a už mě nic nenaměří. Jo a jinak stačí, aby tě dvakrát za sebou chytli na rychlosti /což dnes není žádný problém/ a přijdeš o 12bodů!!! To se mě ten Speedmetr opravdu vyplatí!!!
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Jenec
*
Příspěvky: 42
Registrován: 05 kvě 2008, 17:42
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jenec »

S tou dodací lhůtou je teď trochu problém. Právě dnes jsme si s kolegou objednávali auta, zatímco já bral skladovku, tak on bude na své čekat 4 až 5 měsíců. Prý to nějak souvisí s přechodem výroby do Nošovic, i když jeho auto bude ještě z Koreje.
i30 1.4 Comfort, Stone Black
OldaRiha
*
Příspěvky: 21
Registrován: 15 čer 2008, 11:27
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OldaRiha »

Dobrý den, zajímalo by mě, jak je to s přihrádkami na dně zavazadlového prostoru? Pročítal jsem některé disukze, a někdo je má, někdo ne. Dnes si jdem pro i30-ku, s motorizací 1,4 comfort a kdyby se náhodou stalo že bych je tam neobjevil, tak je možno na nich trvat?
Jenec
*
Příspěvky: 42
Registrován: 05 kvě 2008, 17:42
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jenec »

Přihrádky nemáme, prý to bylo jen u některých prvních kusů...
i30 1.4 Comfort, Stone Black
OldaRiha
*
Příspěvky: 21
Registrován: 15 čer 2008, 11:27
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OldaRiha »

Jenec píše:Přihrádky nemáme, prý to bylo jen u některých prvních kusů...
Takže tím pádem, není po sklopení zadních sedadel rovná plocha bez zlomů?
Jestli to je pravda, tak se mi to teda moc nelíbí...
Jenec
*
Příspěvky: 42
Registrován: 05 kvě 2008, 17:42
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jenec »

Vlastně jsme sedadla ještě nesklápěli, ale mám dojem, že když nám to při předávání ukazovali, tak tam schod nebyl, ale opěradla byly trochu dokopečka.
i30 1.4 Comfort, Stone Black
honzam
Příspěvky: 5
Registrován: 22 říj 2007, 07:43
Bydliště: Šumpersko

Dno kufru

Příspěvek od honzam »

je rovné a zadní opěradla také (podhlavníky musí být na minimu a přední sedadla tak na polovině podélného posunu). Já jsem měl asi to štěstí, že tam ty přihrádky mám (prosinec 2007), získáno z již dovezeného množství (nečekal jsem pů roku).
Uživatelský avatar
bushman
*
Příspěvky: 70
Registrován: 02 čer 2008, 21:50
Bydliště: KE

Příspěvek od bushman »

Dobrý den, zajímalo by mě, jak je to s přihrádkami na dně zavazadlového prostoru? Pročítal jsem některé disukze, a někdo je má, někdo ne. Dnes si jdem pro i30-ku, s motorizací 1,4 comfort a kdyby se náhodou stalo že bych je tam neobjevil, tak je možno na nich trvat?
priehradky mam (i30 CW), no je tam tym padom dojazdovka a nie plnohodnotne koleso.
ix35 F/L 2.0 CRDi 135kW 4x4 PREMIUM White 2/2014
i30 CW 1.6CRDi VGT 85kW STYLE, 6/2008 - bolo super no už je preč
Renault Megane 1.4 55kW, 6/1999
Jenec
*
Příspěvky: 42
Registrován: 05 kvě 2008, 17:42
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jenec »

Dojezdovka je i pokud přihrádky nemáte. Před chvílí jsem to zkoušel sklopit, opěradlo je sice rovné, ale oproti kufru (bez přihrádek) jsou 2 malé schodky, první je ještě v kufru a je tam i bez sklopení opěradel a druhý je vlastní opěradlo po sklopení. Celkem to dělá cca 10 cm výškového rozdílu. Schodky jsou od sebe asi 15 cm.
i30 1.4 Comfort, Stone Black
Uživatelský avatar
bushman
*
Příspěvky: 70
Registrován: 02 čer 2008, 21:50
Bydliště: KE

Příspěvek od bushman »

Jenec píše:Dojezdovka je i pokud přihrádky nemáte. Před chvílí jsem to zkoušel sklopit, opěradlo je sice rovné, ale oproti kufru (bez přihrádek) jsou 2 malé schodky, první je ještě v kufru a je tam i bez sklopení opěradel a druhý je vlastní opěradlo po sklopení. Celkem to dělá cca 10 cm výškového rozdílu. Schodky jsou od sebe asi 15 cm.
to Jenec: znamena to, ze mas podlahu kufra nizsie ako je nakladacia hrana?
ix35 F/L 2.0 CRDi 135kW 4x4 PREMIUM White 2/2014
i30 CW 1.6CRDi VGT 85kW STYLE, 6/2008 - bolo super no už je preč
Renault Megane 1.4 55kW, 6/1999
Odpovědět

Zpět na „i30 Pokec“