ruční brzda

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lhoty
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: 02 říj 2007, 10:32
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

ruční brzda

Příspěvek od Lhoty »

zdravím, jde nějak zkrátit chod ruční brzdy na Lantře J2 rok96? nějak sem si nikde nevšiml žádného nastavování,diky za rady
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Sice nevím jak je to na tvém autě ale v podstatě jsem se setkal se třemy systémy
1) štělování hned na rameni páky ruční brzdy či kousek za ní někdy s možností seřizovat každou stranu zvlášť
2) seřízení pod autem a to u táhla které přechází v bodě jakoby háčkem (před ním je štelování) v "Y" a z toho jdou lanovody ke kolům či až u brzdy (přirovnal bych to ke způsobu štelování na kole)
3) pevný lanovod kde až se lanko vytahá tak vyměnit

Další věcí může být sjetí destiček a z toho důvodu delší dráha než se dostatečně přitisknou. Každopádně při dotahování pamatovat že musí zůstat určitá vůle aby se případně deštičky nemohli dotýkat a přibržďovat.
Pokud jde jen o to aby byla dráha kradší ale přitom se nic nezkracovalo co jsem popsal víše. tak bych šel cestou úpravy převodu kdy dráha páky se odvíjí poloměru po kterém se odvíjí lanko brzdy jako u zkráceního řazení. prostě jestliže zvětšíš poloměr po se kterém doposavat lanko pohybuje tak snížíš úhel zvednutí ručky při zachování délky lanka které přitáhneš ale o to tuší bude brždění ručkou protože sníží poměr pák.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

popsano do detailu, ja jen dodam ze u me (J1) je to za pakou v interieru pod tunelem loketni operky.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
Lhoty
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: 02 říj 2007, 10:32
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lhoty »

ryba píše:popsano do detailu, ja jen dodam ze u me (J1) je to za pakou v interieru pod tunelem loketni operky.
diky,to jsem chtěl vědět,jestli mam rozebirat tunel...protže pod autem žádný štelování neni,jen 2 lanovody napevno a vzadu na třmenech taky štelování neni...
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

bacha at si nejakou nepribrzdis moc, pak to pribrzduje a na technicky neprojdes
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Moc to nedotahij musí to jít až na 4 až 5 zub, vzadu na třmenech jsou takové ráčny a ty mají zoubky a ty se musí vždy vrátit, potřebují vůli. Proto těch 4-5zubů.
Já jsem to taky napřed dotáhl na třetí zub a nebrzdilo to!!! Tak mi to mechanik povolil a už to brzdí.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“