Radenie rychlosti

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

pexobb
*
Příspěvky: 47
Registrován: 24 říj 2007, 19:35
Bydliště: Banská Bystrica

Radenie rychlosti

Příspěvek od pexobb »

Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
HYUNDAI ACCENT 1.4 16V
EBONY BLACK
ELEGANCE
Reklama
 

Uživatelský avatar
Pavel46
*
Příspěvky: 82
Registrován: 11 úno 2007, 11:44
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Radenie rychlosti

Příspěvek od Pavel46 »

pexobb píše:Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večer :D
Hyundai Accent ´07 1.4- Elegance - Beige Gold
pexobb
*
Příspěvky: 47
Registrován: 24 říj 2007, 19:35
Bydliště: Banská Bystrica

Příspěvek od pexobb »

No ale ja vzdy ked niekam idem tak riadne vypekam takze ja motor velmi nepocujem :(
HYUNDAI ACCENT 1.4 16V
EBONY BLACK
ELEGANCE
Uživatelský avatar
peter1205
*
Příspěvky: 69
Registrován: 03 zář 2007, 22:45
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peter1205 »

Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
Obrázek
Hyundai Accent 1.4i - Elegance - Leaf green - 2007
recenzia môjho auta: http://moje.auto.cz/peter1205/hyundai-a ... nce-1.html
Edrien
Příspěvky: 6
Registrován: 03 úno 2008, 21:39

Příspěvek od Edrien »

peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikro »

Edrien píše:
peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??
na dieslaku v pohode jazdi na 1500 RPM. pod 1500 uz nie ale na 1500+ je to pohoda.

na 2000 ti zabera poriadne turbo takze pokial chces pekne zrychlenie tak to drz nad 2000.

uz som o tom v niektorej sekcii pisal.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

Mikro píše:
Edrien píše:
peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??
na dieslaku v pohode jazdi na 1500 RPM. pod 1500 uz nie ale na 1500+ je to pohoda.

na 2000 ti zabera poriadne turbo takze pokial chces pekne zrychlenie tak to drz nad 2000.

jj, u mna konkrete je to cca 1600, pod 1500 nejdem na 5ke na rovinke, potom mam pocit ze to trapim

uz som o tom v niektorej sekcii pisal.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
palčo
**
Příspěvky: 306
Registrován: 15 lis 2007, 17:41
Bydliště: RK

Příspěvek od palčo »

Včera som si to tak pozeral, ja preraďujem nahor so zohriatym motorom pri cca 3000-3500ot/min (skôr 3000). Nie je to však pravidlo.
HYUNDAI Accent, 1,4 Dynamic-Gold beige
Edrien
Příspěvky: 6
Registrován: 03 úno 2008, 21:39

Příspěvek od Edrien »

Mikro píše:
Edrien píše:
peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??
na dieslaku v pohode jazdi na 1500 RPM. pod 1500 uz nie ale na 1500+ je to pohoda.

na 2000 ti zabera poriadne turbo takze pokial chces pekne zrychlenie tak to drz nad 2000.

uz som o tom v niektorej sekcii pisal.
Aha, to ja mam 1,4L benzin, takze nic.
Inak mam Kia Rio II, ale to je to iste ako H...
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Radenie rychlosti

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Pavel46 píše:
pexobb píše:Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večer :D
Přesně tak neexistuje hodnota při které je třeba řadit jednou pojedeš d ozatáčky jednou do kopce jednou s proti větrem jednou klidně jednou rázněji atd prostě je na to moc vlivů dnešní nejvýkonejší automaty řadí až podle 7 vstupů ale to jen proto že více nedokáží vyhodnocovat. Prostě nemůžeš říct mám benzín takže pod 2000ot to nepojede a u ropáka třeba od 1500ot. Je to od každého motoru hmotnosti auta odporu vzduchu atd zařazení musíš cítit auto si samo řekne kdy chce jen musíš poslochat prostě "zístak cit". Je to jako když se učíš rozjíždět aby ti nepadli otáčky pod volnoběh nebo jsi to nepřetáčel při rychlích rozjezdech vědět kde je hranice podklouznití kol a jen podle reakce auta to korigovat pro danou silnici.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Edrien
Příspěvky: 6
Registrován: 03 úno 2008, 21:39

Re: Radenie rychlosti

Příspěvek od Edrien »

Presne, netreba pozerat na otackomer, treba zatvorit oci a ist :D :shock:
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Radenie rychlosti

Příspěvek od Mexican »

Vladislav Bureš píše:
Pavel46 píše:
pexobb píše:Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večer :D
Přesně tak neexistuje hodnota při které je třeba řadit jednou pojedeš d ozatáčky jednou do kopce jednou s proti větrem jednou klidně jednou rázněji atd prostě je na to moc vlivů dnešní nejvýkonejší automaty řadí až podle 7 vstupů ale to jen proto že více nedokáží vyhodnocovat. Prostě nemůžeš říct mám benzín takže pod 2000ot to nepojede a u ropáka třeba od 1500ot. Je to od každého motoru hmotnosti auta odporu vzduchu atd zařazení musíš cítit auto si samo řekne kdy chce jen musíš poslochat prostě "zístak cit". Je to jako když se učíš rozjíždět aby ti nepadli otáčky pod volnoběh nebo jsi to nepřetáčel při rychlích rozjezdech vědět kde je hranice podklouznití kol a jen podle reakce auta to korigovat pro danou silnici.
no dovolim si nesuhlasit.. na to je forum, neporovnavame kedy radit na Scoupe, bavime sa sa o accentoch.. a ak niekto u CRDi radi pri 3000 otackach a ma vysoku spotrebu, kopa z nas poradi ze pri normalnej jazde (samozrejme nemyslim jazda v kopci, to snad dojde kazdemu) treba radit pre minimalizaciu spotreby do 2500 otaciek tak aby to nepadlo pod 1500-1600 ... a o tom to je, ziskat skusenosti od inych aby clovek nemusel pracne a dlho ziskavat skusenosti svoje
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Radenie rychlosti

Příspěvek od Mikro »

Mexican píše:
Vladislav Bureš píše:
Pavel46 píše: Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večer :D
Přesně tak neexistuje hodnota při které je třeba řadit jednou pojedeš d ozatáčky jednou do kopce jednou s proti větrem jednou klidně jednou rázněji atd prostě je na to moc vlivů dnešní nejvýkonejší automaty řadí až podle 7 vstupů ale to jen proto že více nedokáží vyhodnocovat. Prostě nemůžeš říct mám benzín takže pod 2000ot to nepojede a u ropáka třeba od 1500ot. Je to od každého motoru hmotnosti auta odporu vzduchu atd zařazení musíš cítit auto si samo řekne kdy chce jen musíš poslochat prostě "zístak cit". Je to jako když se učíš rozjíždět aby ti nepadli otáčky pod volnoběh nebo jsi to nepřetáčel při rychlích rozjezdech vědět kde je hranice podklouznití kol a jen podle reakce auta to korigovat pro danou silnici.
no dovolim si nesuhlasit.. na to je forum, neporovnavame kedy radit na Scoupe, bavime sa sa o accentoch.. a ak niekto u CRDi radi pri 3000 otackach a ma vysoku spotrebu, kopa z nas poradi ze pri normalnej jazde (samozrejme nemyslim jazda v kopci, to snad dojde kazdemu) treba radit pre minimalizaciu spotreby do 2500 otaciek tak aby to nepadlo pod 1500-1600 ... a o tom to je, ziskat skusenosti od inych aby clovek nemusel pracne a dlho ziskavat skusenosti svoje
suhlas.
mam odjazdene cca 300t KM na naftakoch a viem svoje.
momentalne jazdim uz len podla sluchu ale pokial niekto nejazdi vela a pravidelne musi jednoducho pozerat na otackomer pretoze mu nic ine nezostava. pokial chce samozrejme jazdit tak aby mu motor aj nieco vydrzal.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Dobrá tak někdo nemá cit nebo mu to trvá já nevím mám rád řízení sednu do auta a jedu říkám dvě tři křižovatky si zvykám na spojku a pak jedu normálně na otáčkoměr jsem se nedíval ani u prvního auta jen podle citu je jedno jestli to je ropa nebo benzín ale pozná se kdy se má zařadit já to na autě cítím i když s ním jedu poprvé jako automechanik jsem projížděl spousty aut a snad nikdy jsem neměl problém s tím kdy a jak zařadit a už vůbec ne koukat na otáčkoměr ale aby to nebylo jen o tlachání tak přidám pár čísel a otázku když jsme byli u spotřeby kdy má auto menší spotřebu při 1500ot a půl plynu že se autu nebude chctít z důvodu nějakého vlivu nebo 2500ot a jen plyn šimrat ten druhý způsob je úspornější protože otáčky nestoupnou ani na dvojnásob ale množství vzduchu je mnohem nenší nežli malé otáčky a půl plynu kdy je ve válcích několika násobek vzduchu a čím více vzduchu tím více paliva. Dle mého otáčkoměr je jen na okrasu proto se do spouty modelů ani nedává ono je to těžké když za každé situace se řadí jinak a když budu jezdit jak říkáš jen občas tak se budu věnovat o to více řízení a ne koukat na budíky.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikro »

Vladislav Bureš píše:Dobrá tak někdo nemá cit nebo mu to trvá já nevím mám rád řízení sednu do auta a jedu říkám dvě tři křižovatky si zvykám na spojku a pak jedu normálně na otáčkoměr jsem se nedíval ani u prvního auta jen podle citu je jedno jestli to je ropa nebo benzín ale pozná se kdy se má zařadit já to na autě cítím i když s ním jedu poprvé jako automechanik jsem projížděl spousty aut a snad nikdy jsem neměl problém s tím kdy a jak zařadit a už vůbec ne koukat na otáčkoměr ale aby to nebylo jen o tlachání tak přidám pár čísel a otázku když jsme byli u spotřeby kdy má auto menší spotřebu při 1500ot a půl plynu že se autu nebude chctít z důvodu nějakého vlivu nebo 2500ot a jen plyn šimrat ten druhý způsob je úspornější protože otáčky nestoupnou ani na dvojnásob ale množství vzduchu je mnohem nenší nežli malé otáčky a půl plynu kdy je ve válcích několika násobek vzduchu a čím více vzduchu tím více paliva. Dle mého otáčkoměr je jen na okrasu proto se do spouty modelů ani nedává ono je to těžké když za každé situace se řadí jinak a když budu jezdit jak říkáš jen občas tak se budu věnovat o to více řízení a ne koukat na budíky.
ja mam vo svojom okoli dost vela ludi ktori jednoducho nevedia jazdit podla sluchu a musia pouzivat otackomer.

neznamena ze ked to tak nerobis ty tak to neexistuje.
kedze si robil automechanika tak mas urcite k autam kladny vztah a preto sa necudujem ze ti to problem nerobi.

nie kazdy vie to co ty takze by si to mal jednoducho akceptovat a nie to tu spochybnovat.

niekde som tu pisal aj o tom ako zabehavat auto, ako jazdit na dieslaku, ako je mozne na dieslaku jazdit len na volnobehu. a naslo sa vela ludi ktori to ocenili a pomohlo im to. takze to asi take zbytocne nebude.

tot mojich 5 centov :roll:
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“