Stránka 8 z 8

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 29 pro 2021, 18:07
od Vysous
Ještě nemám i30, ale ve Fordu Focus 2 mám vždycky úplnej kompost 😁

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 29 pro 2021, 18:32
od Cecil67
i30mpact: dela mi to taky, pravidelně to vyfoukavam stl.vzduchem. Spíš mě zarazil u tve posl.fotky ten sopel vlevo. To je rez?

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 29 pro 2021, 18:45
od pozorovatel
Vysous píše: 29 pro 2021, 14:28 A jak je to u LED světel? Je nějaký režim kdy vždy nabíjí?
Kúpim si merač do 12v zásuvky a budem zisťovať 😅 teraz v zime je to asi jedno, keď idem ráno do práce a ide rádio, svetlá, vyhrievanie sedačky, volantu, zadného skla a dashcam. Ale v lete... klíma + ventilované sedačky 🤔
inak pár krát sa mi stalo, že mi po chvíľke vyplo infotainment s vypnutým motorom. Raz som chcel len pozrieť v navi ako ďaleko je cieľ a nestihol som napísať ani adresu a z dôvodu ochrany batérie...

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 29 pro 2021, 19:17
od Cecil67
pozorovatel píše: 29 pro 2021, 18:45
Vysous píše: 29 pro 2021, 14:28 A jak je to u LED světel? Je nějaký režim kdy vždy nabíjí?
Kúpim si merač do 12v zásuvky a budem zisťovať 😅 teraz v zime je to asi jedno, keď idem ráno do práce a ide rádio, svetlá, vyhrievanie sedačky, volantu, zadného skla a dashcam. Ale v lete... klíma + ventilované sedačky 🤔
inak pár krát sa mi stalo, že mi po chvíľke vyplo infotainment s vypnutým motorom. Raz som chcel len pozrieť v navi ako ďaleko je cieľ a nestihol som napísať ani adresu a z dôvodu ochrany batérie...
To si kup, je to legrační podívaná.... Lita to podle jizadního stylu mezi 12,1 - 14,7V

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Napsal: 29 pro 2021, 20:29
od i30mpact
    Cecil67 píše: 29 pro 2021, 18:32 i30mpact: dela mi to taky, pravidelně to vyfoukavam stl.vzduchem. Spíš mě zarazil u tve posl.fotky ten sopel vlevo. To je rez?
    Taky list, všecko jsem to pak vysál a budu to muset častěji kontrolovat. U toho stlačeného vzduchu bych se trochu bál, že to skončí někde, kde nemá.

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Napsal: 29 pro 2021, 21:44
    od Pjotr1
    napětí lítá a pro zajímavost je krásně vidět kdy dobíjí a kdy ne. Hlavně ať nenabouráte při sledování. S puštěnými halogeny se to stabilizuje.
    Nicméně pro mně nejdůležitější hodnota je stav napětí před nastartováním (po alespoň 8 hodinách klidu). To +- reprezentuje stav nabití aku. To si zkuste. Dobijte večer externí nabíječkou do plna a ráno koukněte kolik má voltů = referenční napětí. Pak po čase koukněte na kolik to dobíjí inteligentní dobíjení vašeho auta.

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Napsal: 04 čer 2025, 13:47
    od BackPa
    Mám i30 2025 71kW DPI Comfort. V návodu se píše, že když se např. déle stojí, hlavně v zimě, tak mám vyndat akumulátor a držet ho v teple. Ale o pár odstavců dál se zase píše, že po odpojení (třeba i kvůli nabíjení) se musí znovu provést nastavení oken, klimatizace, palubního počítače a pár dalších věcí.
    Můj dotaz zní: Co si pod tím nastavením představit? Že je potřeba po každém odpojení (nabíjení) potřeba zajet do servisu, nebo to jenom znamená, že se vyresetujou nastavení a po opětovném zapojení akumulátoru (po nabíjení nebo výměna za nový) není třeba navštívit servis? Co to udělá s Bluelink?

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Napsal: 04 čer 2025, 14:23
    od Mexican
    co znamena "dele stoji"?
    minuly rok sme boli 2 mesiace prec (Sept-Okt) s tym, ze pred odjazdom som AGM Stonica (baterka stara 3 roky) dobil Lidl nabijackou. Kamos to bol raz previezt (skor kvoli pohnutiu pneu, premiesaniu telesnych tekutin) po mesiaci stania na 10km. To znamena ze asuto mesiac stalo, nasledne 10km, a znovu mesiac stalo. Ked som prisiel, rovno som to pichol na nabijacku (merac ukazoval 12.3xV - uz si nepamatam presne)

    Ja by som rozhodne aku nevytahoval ak nemusim. Ani nie kvoli kodovaniu (netreba) ale kvoli zbytocnemu povolovanoi, utahovaniu, prenasaniu...
    treba pamatat, ze bateria sa v zime viac nevybija, zima sposobuje vacsi vnutorny odpor. (napr pri potrebe nasledneho nastartovania) To je zasadny rozdiel

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Napsal: 04 čer 2025, 16:32
    od Mi.Ha.
    Tak těch 10 km je pro to auto horší,než kdyby stalo další měsíc,to se ani kloudne neohřeje,když dělám oil na soukromých,tak jim dávám více a na garanci s novym jedu od nás 100km a jde na dílnu hned.

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Napsal: 04 čer 2025, 17:08
    od mozecek
    Jedine ceho jsem si vsimnul po odpojeni/pripojeni baterky je trvala deaktivace funkce "zapnuti predni parkovacich senzoru pri nizke rychlosti", tj. je nutne opet v menu aktivovat, zbytek nastaveni zustava ulozen resp jsem nepostrehl zadny problem. Dokonce narozdil od koncernu neni treba provadet proceduru stahnuti a vytahnuti okynek .. asi protoze ji moje hyu nema (resp ma jen zavreni ale nikoli otevreni).

    Druha vec co tusim po 10ti ci 14ti dnech umre je BlueLink .. auto prejde do nejakeho hlubsiho spanku a do odemceni klicem nebo dokonce do nastartovani na pozadavky z aplikace nereaguje. Tedy opet klesne i klidova spotreba.

    Co se tyce vybijeni baterie tak je nejvyssi tesne po dojezdu a zamceni. Potom "stav nabiti" baterie klesa jeste nekolik hodin a postupne zpomaluje. To je dano opotrebenim baterky co nedrzi stav, u nove bude pokles nizsi. Tez kdyz jedu na mesic pryc tak ma otec nadiktovano 1x za 14 dni vyrazit na vylet :D necham mu plnou nadrz a rikam ze me nezajima kam pojede ale at jede a nevraci se driv nez po 100 km :D Jak rikal mexican je fajn otocit gumy a promichat tekutiny :mrgreen:

    Od Uniqua jsem mel sledovaci zarizeni SafeLink .. snizovalo mi to pojistku a melo to nejake drobne vyhody, ale treba pri delsim stani to zralo zbytecne stavu a odpojit to nebylo mozne, ptze pojistovna by stekala ze sem to odpojil (po odpojeni od aku mi vzdy prisla SMS tj to vedeli i oni). Co se tyce ubytku napeti na aku, tak mohu porovnat aktualne dvoje dvojkovy ovce - jedna v provedeni socialni edice a druha v plne palbe. Obe mohou stat mesice a ubytek je tak maly ze na mesic nebo dva nema zadny smysl aku odpojit. Oproti tomu hyundai podle me da mozna mesic, ale dva urcite ne. I po tech 14ti dnech pak vidim kam klesne startovaci napeti byt bezne napeti se tvari jeste jakztakz. Tedy kdybych musel auto nechat stat mesic tak baterku urcite odpojim.

    tohle ja stav napeti po 2 tydnech - 23.5. je videt jak oziveni auta a prvni start s tou baterkou zacvicil, nasledne 3 spicky jsou dalsi starty a kratke jizdy
    Screenshot_2025-06-04-17-03-33-69_50d2f43b07d40e26976c269b48206bf1 (Velké).jpg
    Screenshot_2025-06-04-17-03-33-69_50d2f43b07d40e26976c269b48206bf1 (Velké).jpg (109.97 KiB) Zobrazeno 149 x

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Napsal: 05 čer 2025, 13:03
    od BackPa
    Já tu už myslel na budoucnost, až mi ta baterka umře a budu ji muset vyměnit, resp. až ji budu muset někdy nechat nabít = odpojení kabelů. Auto mám zatím jenom 2 týdny.
    Díky za odpovědi a jestli dobře chápu, tak tedy po odpojení (výměně) aku není potřeba návštěva servisu a nakodování nového aku, jako u (některých) jiných značek.

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Napsal: 05 čer 2025, 14:44
    od mozecek
    do servisu opravdu nepotrebujes jezdit, auto si stav aku po par hodinach stani vyhodnoti samo

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Napsal: 05 čer 2025, 15:36
    od Birdr
    Máme Tucsona, Mildhybrid a protože na zimu odjíždíme mimo republiku, je na 6 až 7 měsíců odstaven. Před odjezdem dám plnou nádrž a VIF a baterii v autě napíchnu na nabíječku CTek. Syn ho co 6 týdnů za sucha projede cirka 50 km a zase dá na nabíječku. Dotankuji až po návratu Dělám to tak už 3 zimy a zatím dobrý. 🤔