Odskakování a hluk zadní nápravy.

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
pepe pedro
**
Příspěvky: 426
Registrován: 13 dub 2011, 14:08
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od pepe pedro »

Rozkaz pane!Idú mi vymenit zadné bambusy -na záruku.Už minulí rok som im hovoril ,že sú nejaké "oblemcané" a teraz je tam nový technik,tak mi to uznali.
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Reklama
 

Uživatelský avatar
PetrUL
**
Příspěvky: 125
Registrován: 14 říj 2011, 17:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od PetrUL »

Dovolím si přidat čerstvou zkušenost a doufám, že za ni nebudu ukamenován ... :roll:
Minulý týden jsem chtěl naše auto r.v. 11/2011 vyměnit za nové ix 20 (ve vyšší výbavě a stejné motorizaci), ale testovací jízda mě zcela od nákupu odradila.
Nové auto bylo na nerovnostech neskutečně neklidné a poskakovalo dost nepříjemně do stran v místech kde jezdím naším ix 20 pravidelně a auto se chová normálně. Nevím jak mělo nové předváděcí auto nahuštěné pneumatiky, ale ani s výkonem motoru jsem nebyl spokojený. Rozhodl jsem se nové ix 20 nekoupit i když auto jsem měl usmlouvaný na neskutečné peníze. Naše o 4 roky starší auto jezdí mnohem lépe.
I když to sem asi nepatří, ale rozdílů se kterými se mi nechtělo smiřovat bylo více např. kůže na volantu byla u nového auta jako z plastu.
:hyu: ix20 1,6 CVVT 16V,TRIKOLOR
Vanilla White, 11/2011
Uživatelský avatar
zdenda.stary
*
Příspěvky: 50
Registrován: 30 črc 2013, 15:45

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od zdenda.stary »

On prodejce často dává na předváděcí auto větší kola. Dají 17 palců a nízkoprofilové pneu, vypadá to líp, ale komfort jde do háje. Ono už to obyčejné není žádná žehlička nerovností, tak je to pak hodně znát. Ostatní nevím. Když jsem se šel na novou iX 20 podívat, (neviděl jsem ji ze předu) tak jsem ji nepoznal :D Vypadala stejně jako ta naše, tak jsem to víc nezkoumal.
Hyundai ix20 1.4 CVVTi, 2013 trikolor. 6.2l/100km.
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od airwaves »

Zřejmě dobrej postřeh. Nové tvrdé. Naše ix20 po najetí 135.000 km je krásně pohodlná, měkoučká a stále neodskakující. Gumy 205x55x16, momentálně hodně ojeté a tím pádem hlučné Conti2.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Olda47
**
Příspěvky: 140
Registrován: 05 pro 2007, 09:59

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Olda47 »

Citace z testu FL ix20 www.vybermiauto.cz:

"Hodně jsem se soustředil na věci, na které si někteří z vás stěžovali v diskuzích pod testem ix20 před modernizací. Šlo zejména o velké rány při přejíždění nerovností a odskakování v zatáčkách na nekvalitní silnici. Je fakt, že oba tyto jevy vyvolat lze, ale musel jsem je opravdu extrémně vyhledávat a "jít jim naproti". Pokud schválně projedete co nejpropadlejší kanál nebo vezmete pod plynem zatáčku na rozmlácené okresce, opravdu se dočkáte rány a někdly i značného vychýlení auta ze stopy, ale v rámci malých vozů kategorie MPV, pro něž je typické vyšší těžiště, nejde o nic mimořádného, což platí i o hodnocení náklonu."
---------------------------------------------------------------------
Souhlas
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od airwaves »

No jak tohle zase dopadne teda nevím. Vytváříme tady nechtěnou skupinu neodskakovačů... :D
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Uživatelský avatar
zdenda.stary
*
Příspěvky: 50
Registrován: 30 črc 2013, 15:45

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od zdenda.stary »

Za sebe souhlasím s textem od Oldy. V novém jsem ještě nejel, ale zkusím to. Já mám 195/65R15, ty budou asi nejmíň náchylný na nerovnosti. Nervozně se ale na rozbité silnici chová, to musím přiznat.
Hyundai ix20 1.4 CVVTi, 2013 trikolor. 6.2l/100km.
runis
Příspěvky: 1
Registrován: 29 črc 2015, 09:38

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od runis »

Dotaz. Dá se to zlepšení zadní nápravy někde koupit? A když tak za kolik? Případně návod co a jak a jaký materiál... Děkuji, prosím případně zprávu na mail.
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od mmv »

zeptej se airwavese, třeba ti ty svoje co si omylem vyrobil prodá,

jinak frantaservis, i když tam pochybuji...
František Lasovský
Franta SERVIS
K Dobřejovicům 176
251 01 Čestlice
tel. 603 424 639
e-mail: frantaservis@gmail.com
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Červ
*
Příspěvky: 34
Registrován: 20 pro 2011, 19:34

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Červ »

runis píše:Dotaz. Dá se to zlepšení zadní nápravy někde koupit? A když tak za kolik? Případně návod co a jak a jaký materiál... Děkuji, prosím případně zprávu na mail.
Na stránce 56 tohoto vlákna je moje recenze na Frantovy adaptéry, které mi k vyzkoušení (nezištně zdarma, za což mu děkuji) zapůjčil Airwaves.
Myslím, že kdybys slíbil, že pak pro ostatní uživatele napíšeš svůj názor, že by Ti je také velmi rád zapůjčil.
Vždy je lépe jednou zkusit, nežli stokrát slyšet.
2011, IX20 1.6 CVVT, Tricolor
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od mmv »

ještě bych dodal či doplnil červovu zkušenost s Fbumerangy, totiž že se ztratí při rychlejším projetí táhlejší prohlubně a neprázdném autě to dvojí až trojí následné vertikální zhoupnutí zádě způsobené lepší funkcí tlumiče který svou práci má podstatně lehčí, bohužel ale když dojde k propružení na "doraz" je hlukový projev silnější, což si myslím, je způsobeno, že tlumič dojede do své krajní polohy až mám starost o tu desítku šroub , jestli vydrží to spojení... soudruzi z Rüsselsheimu použili uložení tak, že jim muselo stačit 11 cm zdvihu tlumiče a to je setsakra málo a při jeho narovnání se činná plocha v podstatě ještě zkrátí
... se zbytkem nelze než se z červem ztotožnit
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Vlado D
**
Příspěvky: 119
Registrován: 30 kvě 2014, 15:53
Bydliště: Bratislava

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Vlado D »

Pozdravujem všetkých a podelím sa o moje najnovšie skúsenosti v oblasti odskakovania zadnej nápravy.

Už som tu spomínal, že kúsok od domu máme 90 stupňovú zákrutu s vyjazdenými hrboľmi. Otestoval som ju 2x so synovou krátkou Fábiou (nové tlmiče). Odskakovanie sa nekonalo.

Potom som spravil to isté s firemnou Fabiou kombi. Má najazdených 168 000 km a netuším, či a kedy mala menené tlmiče (ja na nej jazdím iba rok). Celkom možné je že sú pôvodné. Tu som už registroval znateľné odskoky.

Na záver prišla na rad ix20. Bol som zhrozený, lebo odskakovala o poznanie viac ako Fabia kombi. A za poľahčujúcu okolnosť nepovažujem to, že za normálnych okolností prechádzam túto a podobné zákruty rýchlosťou 40-50 km/h a nie 60, ako pri týchto testoch. Tak som si v duchu začal sypať popol na hlavu a povedal som si, že sa mmv musím ospravedlniť. Ibaže poučený diskusiou som premeral tlak v pneu. A namiesto 2,2 som mal od 2,5 do 2,65 atm, či v čom sa to dnes meria. Totiž pri výmene gúm zima - leto som dofúkal pneu na jazdu po diaľnici. Navyše vtedy v marci bolo okolo 10 st. C a teraz cez 30 st. C. Odpustil som teda prebytočný vzduch a plný zvedavosti som znova vyrazil do zákruty. A čuduj sa svete, odskoky žiadne (technická poznámka mám 17" pneu na Al diskoch).

Tým nechcem povedať, že ix20 má perfektný podvozok. Iba konštatujem, čo som zistil.

A teraz trocha úvah. Predovšetkým odskakovanie sa ťažko objektívne meria/vyhodnocuje. Hmotnosť, rozmery auta, maximálna rýchlosť - to všetko sú nespochybniteľné a pomerne presne merateľné veličiny. So spotrebou je to už komplikovanejšie (štýl jazdy, protivietor, valivý odpor pneu, ne/zabehnutý motor,...). A také radenie rýchlostí, či bočné vedenie sedačiek sú už vyložene subjektívne kategórie. Nehovoriac o estetickom vzhľade exteriéru, či interiéru.

Pri mojom posudzovaní odskakovania som si tiež uvedomil, že nie je jednoduché trafiť sa v inkriminovanej zákrute do tej istej jazdnej stopy a ísť presne tou istou rýchlosťou. A predpokladám, že svoju úlohu zohráva aj to, či je zvlnený asfalt studený, alebo mäkký rozpálený slnkom. Takže exaktne hodnotiť mieru odskakovania v týchto podmienkach naozaj nie je možné.

Nebudem opakovať množstvo úvah, ktoré tu už x-krát zazneli. Kto chce psa biť, palicu si nájde. Ak je niekto nespokojný napr. s odskakovaním, má naporúdzi kopu argumentov svedčiacich o "jeho pravde". I keď sú niekdy žartovné a protirečiace si. Napríklad keď nemenovaný xyz jedným dychom tvrdí, že sa jedná o zásadnú konštrukčnú vadu a vzápätí napíše, že mám najazdených iba 8 000 km a preto nemám s odskakovaním problém. Ja teda neviem, ale predpokladám, že ak by bola zadná náprava principiálne zle navrhnutá, tak by mala odskakovať bez ohľadu na najazdené kilometre.

Názory majiteľov ix20 sú očividne široko spektrálne. Od maximálnej nespokojnosti so zadnou nápravou až po spokojnosť Asi by bolo stratou času snažiť sa presvedčiť /ne/spokojných, aby o 180 stupňov zmenili názor.

Chudáci sú však motoristi, ktorí ešte nešoférovali ix20 a teraz si majú vybrať z protichodných názorov. Samozrejme môžu posúdiť niektoré technické (pseudo) argumenty, ale niet nad osobnú skúsenosť.

Lebo zatiaľ čo napr. ja tvrdím, že ix20 vzhľadom na typ zadnej nápravy a výšku karosérie sedí na ceste dobre, mmv vás ale predpokladám bude presviedčať o opaku. A teraz si vyberte!

Preto myslím najlepšie bude, ak záujemca o kúpu tohto vozidla absolvuje skúšobnú jazdu a urobí si vlastný názor. Je to analógia známeho príslovia, že je lepšie raz vidieť, ako 100 x počuť.

Dnes už asi nič múdrejšieho nevymyslím, takže končím a želám vám všetkým veľa beznehodových kilometrov.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
Uživatelský avatar
Vlado D
**
Příspěvky: 119
Registrován: 30 kvě 2014, 15:53
Bydliště: Bratislava

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Vlado D »

mmv píše:ještě bych dodal či doplnil červovu zkušenost s Fbumerangy, totiž že se ztratí při rychlejším projetí táhlejší prohlubně a neprázdném autě to dvojí až trojí následné vertikální zhoupnutí zádě způsobené lepší funkcí tlumiče který svou práci má podstatně lehčí, bohužel ale když dojde k propružení na "doraz" je hlukový projev silnější, což si myslím, je způsobeno, že tlumič dojede do své krajní polohy až mám starost o tu desítku šroub , jestli vydrží to spojení... soudruzi z Rüsselsheimu použili uložení tak, že jim muselo stačit 11 cm zdvihu tlumiče a to je setsakra málo a při jeho narovnání se činná plocha v podstatě ještě zkrátí
... se zbytkem nelze než se z červem ztotožnit
Plačeš na nesprávnom hrobe, milý mmv. O totiž ten tlmič je konštruovaný na pôvodné uchytenie kde postačuje menší zdvih. Amatérske zásahy do konštrukcie auta nesú so sebou aj takéto riziká.

Ostatne na tento potenciálny problém som myslím upozorňoval pred časom, keď sa reč točila okolo bumerangov. Ak by bol záujem, pridám odkaz na môj inkriminovaný príspevok.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od mmv »

mýlý vlado,
přijeď do prahy, rád ti auto pučím a abys věděl že sem charakter, před tebou ty bumerangy vyndám a zase ti auto pučím, rozdíl ve změně jízdních vlastností k lepšímu si troufám říct pozná i ten nejzarytější traktorista, takže předjímám, že ani ty nebudeš vyjímka a budeš se shánět po nějakým tom exempláři, nebo alespoň prstíkem budeš škrábat, aby ti to někdo vyrobil, to tvoje teoretizování je totiž zcela k prdu
... a ještě poznámka, auto mi neposkakovalo "jenom" v levý (pravý) kose, v rozpisu bacha bacha levá sedm kope... ale i na zcela přímé silnici, blbý co :-k
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Vlado D
**
Příspěvky: 119
Registrován: 30 kvě 2014, 15:53
Bydliště: Bratislava

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Vlado D »

Milý mmv,

vďaka za ponuku, ale ak sa neurazíš, tak ju v dohľadnom čase neakceptujem. Predovšetkým preto, lebo nemám žiadne problémy s odskakovaním ni na rovnej, ni na krivej ceste.

Okrem toho by som asi z princípu nepoužil výdobytok austrálskych domorodcov (= Franta), lebo pri správne fungujúcich tlmičoch prináša zhoršenie jazdných vlastností (tvrdšie perovanie, používateľ sa vyjadril, že cíti každý kamienok). A to už nehovorím o tebou zmieňovanej skutočnosti, že pôvodný tlmič je navrhnutý na kratší zdvih a pri bumerangovom uchytení sa ničí. Plus možné problémy s uplatňovaním havarijnej poistky pri nehode spôsobenej napr. šmykom. Ale to všetko už tu bolo viac krát spomínané.

Takže ešte raz ďakujem za ochotu a želám ti pekný deň a mnoho radosti z jazdy na neodskakujúcom aute.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
Odpovědět

Zpět na „ix20“