Stránka 9 z 12

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 25 čer 2020, 08:30
od idam.i
Tiež dom došiel k tomuto názoru.Síce som momentálne so svojím :hyu: úplne spokojný,nové auto lovím v inom rybníku. :(

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 25 čer 2020, 08:35
od TheCory
Koukám, že dost lidí, co má :hyu: přechází jinam :shock:
Otec od Hjondé k Peugeot
Kolega od Hjondé k Seatu
Kolega od Hjondé k Opel
Nikdo z nich na to auto nenadává, ale šli jinam. Přijde mi, že to je tím, že :hyu: je brána jako spotřební značka a není tam ten vztah, co má mnoho škodovkářů. Kromě Mr Hyundai samozřejmě :mrgreen:

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 25 čer 2020, 08:50
od Mr. HYUNDAI
Myslíš :?: :!: :?: :!: :?: :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A teď vážně, u mě ten vztah už taky dávno není emocionální. Kdyby mi někdo dokázal nabídnout srovnatelné ceny za servis a zhruba stejný zákaznický servis jako mám u :hyu: , tak jsem taky dávno utekl. Ale finanční úhel pohledu spolu s komfortem poprodejních služeb zatím vždy zvítězil - viz pokusy s VW a TOYOTou během uplynulých pár týdnů...

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 25 čer 2020, 09:41
od stanKon
JJ je to celková hmotnost. Tak já jezdím dost 1+2 a plnej "kufr" :mrgreen: . A jak píše i.dam tuky má celkovou o 200-300 víc no.

Co se týče "proč :hyu: ?

U mě rozhodly tyhle věci"
1) zkušennost s litrovou Konou v rodině
2) láska na první pohled :twisted: :D/ ..no emoce, který ve mě narozdíl od jiných z výběru vyvolala, stejně to mám s Cliem, ale to nevyhovělo ve výběru tehdy nabízených pohonů + potřebě pohodlného nástupu pro starší osoby
3) porovnání co za co v cenovém limitu, tady se koncern vyřazuje sám na třetí kliknutí v konfigurátoru
4) diskuze..fóra
3bit píše: 25 čer 2020, 02:24
A sakra, kde si to vzal? Máš střechu ze zlata? To je celková hmotnost, když je plně obsazená, naložená a natankovaná.
Nevím teď úplně přesně, ale kona má pohotovostní hmotnost něco přes 1200kg, tvoje 1,6 nemá ani 1400kg.

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 25 čer 2020, 10:10
od slabostka
Moja osobná skúsenosť - na poskakovanie po meste a medzimesto jednoznačne toyota hybrid. Víťazí nielen spotrebou v meste, komfortom jazdy ale HLAVNE lacnou údržbou - paradoxne servis urobí garážnik a veľmi lacno. Problémom môžu byť karosárske diely - tie origo nie sú lacné a to riešim kúpou z allegra.
Auto kupované so 100 000km, t.č. 190 000km a autorizák nevidelo.

Priamy vstrek - doma máme vitaru s 1.4 turbínou a tú olej stojí od výmeny k výmene t.č. má cez 40 000km, auto autorizák nevidelo.

Paradoxne starý getz jak je hrdzavý tak všetko fachčí, t.č. asi 250 - 270 000km, je v rodine a motora sa nikto nedotkol, ešte aj lambda sa stala kvôli hrdzi pevnou súčasťou zvodov a emisie stále OK.

Problém vidím v tom že veľa modelov, rýchla obmena, málo sa vylaďuje a rýchlo do obehu.

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 25 čer 2020, 13:52
od dibarbora
Na ladenie nie je čas, keď nestihneš dať do výroby jeden motor, pričom Ti na dvere už klepe nová najlepšie 2x prísnejšia emisná norma.. na ktorú musíš vyrobiť zase iný motor. Kdesi to vo vlákne bude aj odkaz, honda sa s tým ani nezaoberala... rovno hodili do sveta video, ktoré priznáva riedenie oleja benzínom. Dokiaľ olej nedosiahne na rysku X.. tak je všetko v najlepšom poriadku ;-).

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 25 čer 2020, 14:10
od TheCory
Ono to taky může dopadnout tak, že neevropské automobilky se tady na nás vykašlou a budou produkovat a prodávat auta ve zbytku světa. A pokud se něco rychle nezačne měnit, tak ty evropské půjdou rychle do ******. Už teď se auta zdražují kvůli kravinám, které chce málokdo, různá čidla, senzory. Do toho nákladné vývoje motorů, převodovek, za chvíli se zaměří na emise brzd, k tomu všemu výpalné EU za neplnění nesmyslných norem. Stačí se podívat na nové motory. Kde je jednoduchá a účelná konstrukce? Vždyť to je složitější než raketoplán před 15 lety..
Nejvíce fascinující je sekce hybridů, kdy je udávána nesmyslná spotřeba, kterou nikdo nedá, auto je o 200 kilo těžší a jako vrchol idiocie tam cpou nějaké benzínové motůrky. Proč VW nemá hybrid s 2,0 TDI? Protože teoretické tabulky a idioti.

Ale za tento stav ať všichni poděkují koncernu a dalším německým automobilkám, které proti tomu snad ani nelobovaly a ministrům životního prostředí, kteří to v rámci EU dohodli.

A jelikož fyziku člověk neoj*be, tak u přímovstřiků prostě benzín do oleje pronikat bude. Ale můžeme se tvářit že ne.
dibarbora píše: 25 čer 2020, 13:52 Na ladenie nie je čas, keď nestihneš dať do výroby jeden motor, pričom Ti na dvere už klepe nová najlepšie 2x prísnejšia emisná norma.. na ktorú musíš vyrobiť zase iný motor. Kdesi to vo vlákne bude aj odkaz, honda sa s tým ani nezaoberala... rovno hodili do sveta video, ktoré priznáva riedenie oleja benzínom. Dokiaľ olej nedosiahne na rysku X.. tak je všetko v najlepšom poriadku ;-).
Úplně přesně popsáno. Prostě se musí rychle udělat něco, co splní nové normy. Protože pak přijdou ještě přísnější. A na pořádné vyladění není čas...

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 25 čer 2020, 14:14
od TheCory
Taky se vždy tak rozčílíte, když se zamyslíte nad tím, co se s automobilovým průmyslem v EU děje? #-o

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 25 čer 2020, 17:27
od Axel.Foley
Děje se "jen" to, že směřuje od desíti k pěti (hodně slušně napsáno).

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 25 čer 2020, 19:27
od slabostka
Ja si myslím že každá "technologia" sa dá spracovať dobre aj zle. Aj priamy vstrek sa dá vyrobiť dobre aj nahovno. Sú limity technologie ale nato sú tam inžinieri aby sa s tým popasovali.
Výrobcovia sa na EU trošku alibisticky vyhovárajú. Sústreďujú sa na "výbavu" a nie na "auto". Ano aj majitelia sú dnes takí že kukajú "koľko výbavy" na nič dostanú za svoje peniaze.
Ja pozerám aký motor a nie akí asistenti.
To je ale menšinový pohľad. Ja stále používam klasický tlačítkový telefon, za voľné peniaze si radšej kúpim račňu ako nejaký smartfon a vozím sa na obyčajnom železnom bicykli :-k možno iná generácia chce iné. Potom ma to aj na ceste serie - auto za tisíce, asistentov desiatky a jazda ako s 1000MB.

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 26 čer 2020, 07:06
od TheCory
To sice ano, ale když máš rozpočet do půl milionu, najdi mi auto se zajímavým motorem... Neexistuje. Přitom ještě tak 2-3 roky dozadu výběr byl. Taky je pro mne priorita motor, podvozek a jízdní vlastnosti... jenže teď se vyrábí pozlacená bída. Ale to už jsme dost mimo téma příspěvku.

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 26 čer 2020, 07:20
od slabostka
Ale čo je zaujímavý motor? atmosféra? turbo? 4valec? 6valec? dízel? benzín? v akej karosérii? triede?

Ja mám vybratý ako ďalší toyotu v hybride s 2.0l - má výkon, kombinuje priamy a nepriamy vstrek, dobrá spotreba, treba ešte počkať na prvé referencie po pár servisných prehliadkach, zatiaľ sú majitelia spokojní... či je to v tej cene neviem. Kompromisy to sú krysy. Sú aj dôležitejšie veci ako auto. Napíšem že pri výbere auta to bude vždy o nejakom kompromise.

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 26 čer 2020, 07:26
od idam.i
Momentálne sa javí ako dobrý motor v kategórii rozumnej ceny,motor 1,33 Tce Renault,Nissan,MB.

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 26 čer 2020, 07:55
od TheCory
Upřímně, mi je jedno jestli budu jezdit na benzín nebo naftu, jestli je to vstřik přímý, nepřímý, oklikou... Ale rád bych výkon a kroutící moment na bezpečné předjíždění, aby to jelo velmi podobně i když bude auto plně zatížené, konstantní spotřeba, dobrá životnost a bezporuchovost, snadná údržba. Pro někoho je třeba 500 000 za auto málo, ale pro mne je to strop. A výběr čehokoliv s opravdu dobrým motorem tam není.

Ale když vezmu své auto i30 1,4 T-GDI. Papírově skvělé hodnoty 103 kW a 242Nm. Ale ten výkon má v nesmyslných otáčkách a navíc to tak reguluje řídící jednotka... Takže realita naprosto neodpovídá papírové síle motoru.

1,3 TCe jsem zkoušel v Megane a přišel mi lepší než 1,4 T-GDI. ALe zase je třeba říci že jsem měl tu nejvýkonnější verzi a celkově mi ten chod motoru a reakce na plyn přišla pružnější. S takovým vývojem automotive si myslím, že mé další auto bude s tímto motorem, případně nafta, v Dácii :D už to prostě bude spotřebka na převážení rodiny...

Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne

Napsal: 26 čer 2020, 10:15
od dibarbora
V podstate potvrdzuješ fakt, že úprava motora 1,4TGDI pre normu euro 6d-temp (GPF+SW úpravy) jeho prejavu citeľne ublížila. Nemal som možnosť porovnať.. mám ešte euro 6c bez GPF. Predajca mi nedávno tvrdil, že sú to dva svety. S normou euro 6d temp prišiel motor o pružnosť v nižších otáčkach, pocitovo je vraj dosť utlmený.