michal-b3
Ak uvažuješ nad LPG, čakať na OIII nemá zmysel. Motor 1,6 BSE už do OIII montovať nebudú a TSI na LPG je ďaleká pesnička.
Ako tu niekto spomínal výkonovo aj pružnosťou bude na tom motor v i30ke podstatne lepšie, taktiež aj spotreba bude nižšia.
Výhodou starého motora 1,6 BSE z koncernu VW je jeho konštrukcia (klasický 8V, žiadne variabilné čašovanie, dlhá životnosť, nízke servisné náklady) a hlavne tento motor je ideálny pre prestavbu na LPG (či už továrenskú Tartarini, prípadne individuálnu). Rovnaký motor som mal v predchádzajúcom aute, prestavaný na LPG a bez problém som s ním odjazdil 110.000 km kým so ho predal. V rámci záruky mi menili vodnú pumpu. Ale budem úprimný ten motor je skvelý na pomalé jazdy, ak jazdíš svižne, prípadne naložený v kopcoch budeš sklamaný, tu už je lepšia voľba i30 1,6 88 kW.
Ku kvalite spracovania vozidla, prípadne interiéru nemá zmysel sa nejako vyjadrovať, každý má iný názor, nemyslím si však, že by nová i30ka bola na tom lepšie ako OII, sedel som v oboch vozidlách, kvalita spracovania interiéru a detailov je lepšia pri OII, ale to je len môj názor.
Nikto to tu nespomínal, ale treba si uvedomiť, že servisné náklady na i30 sú vyššie ako na OII
