výkon motoru

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

tOOki
*
Příspěvky: 67
Registrován: 06 kvě 2014, 03:53
Bydliště: Jizni morava

Re: výkon motoru

Příspěvek od tOOki »

Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
i30 1.6GDI, 2014, Style, Ice Blue

Drive:
Honda Civic 1.6i LS 83kW nehoda
Skoda Felicia 1.3MPi GLXi 50kW prodano
Reklama
 

Uživatelský avatar
msifa
**
Příspěvky: 168
Registrován: 21 říj 2014, 09:03

Re: výkon motoru

Příspěvek od msifa »

tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
abdulzabak
**
Příspěvky: 351
Registrován: 26 zář 2014, 16:52

Re: výkon motoru

Příspěvek od abdulzabak »

msifa píše:
tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.
jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Uživatelský avatar
msifa
**
Příspěvky: 168
Registrován: 21 říj 2014, 09:03

Re: výkon motoru

Příspěvek od msifa »

abdulzabak píše:
msifa píše:
tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.
jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...
Ano, jsou klimatizace s kompresorem, který má proměnlivý výkon. Ale u aut běžné produkce pod 1 mil kč se nevyskytují. Snad mne jedině napadá Toyota Prius, která nějakou takovou vychytávku má......
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
abdulzabak
**
Příspěvky: 351
Registrován: 26 zář 2014, 16:52

Re: výkon motoru

Příspěvek od abdulzabak »

msifa píše:
abdulzabak píše: jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...
Ano, jsou klimatizace s kompresorem, který má proměnlivý výkon. Ale u aut běžné produkce pod 1 mil kč se nevyskytují. Snad mne jedině napadá Toyota Prius, která nějakou takovou vychytávku má......
ja ji mam na zahrade, vytapi mi dum, ale v aute mam klasiku, bud 100% nebo nic... :D
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: výkon motoru

Příspěvek od vorlajz »

počkej... klima běží jenom když je potřeba chladit ne?
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
abdulzabak
**
Příspěvky: 351
Registrován: 26 zář 2014, 16:52

Re: výkon motoru

Příspěvek od abdulzabak »

vorlajz píše:počkej... klima běží jenom když je potřeba chladit ne?
to jo, ale neumi bezet na castecny vykon, takze kdyz je treba chladit jen malo, zapne/vypne/zapne/vypne/zapne...
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: výkon motoru

Příspěvek od vorlajz »

ale jo.. to jo... ale když jedu na AUTO režim celý rok, tak mi klima spíná jenom když chladí... že? :)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
abdulzabak
**
Příspěvky: 351
Registrován: 26 zář 2014, 16:52

Re: výkon motoru

Příspěvek od abdulzabak »

vorlajz píše:ale jo.. to jo... ale když jedu na AUTO režim celý rok, tak mi klima spíná jenom když chladí... že? :)
jo. Ovsem nekdy misto spinani a vypinani, aby nekurvila kompresor, ma pusteny chlazeni a zaroven topeni a z toho micha vyslednou teplotu vzduchu. Teda aspon jsem to nacetl z ruznych zdroju, kdyz jsem hledal neco jeste pro oktavku.
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Uživatelský avatar
msifa
**
Příspěvky: 168
Registrován: 21 říj 2014, 09:03

Re: výkon motoru

Příspěvek od msifa »

vorlajz píše:ale jo.. to jo... ale když jedu na AUTO režim celý rok, tak mi klima spíná jenom když chladí... že? :)
V režimu AUTO běží kompresor téměř vždy, pouze když venkovní teplota klesne pod určitou hodnotu, tak se vypíná. V případě Škody Octavia II to byla teplota 5°C. U ostatních aut to bude obdobné.
Je to z toho důvodu, že kompresor nejvíce trpí při rozjezdu.
A v autě to poznáš tak, že v režimu AUTO, i když bude teplota třeba 15°C a teoreticky není potřeba chladit, tak kompresor stále běží a teplotu dorovnává topením a hlavně není problém s mlžením skel (z výdechů jde vysušený vzduch).
Když v tomto samém případě vypneš klimatizaci manuálně (v Octavii tlačítko ECON, u Hyundaie nevím....), tak se odstaví kompresor. Teplota se bude udržovat ohřevem vzduchu zvenku a pomalu se začnou mlžit skla (z výdechů jde vlhký venkovní vzduch).
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: výkon motoru

Příspěvek od vorlajz »

no... to je zajímavé... já jsem si myslel, že když mám zapnutý AUTO, tak to zapne klimu jen v případě potřeby...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
msifa
**
Příspěvky: 168
Registrován: 21 říj 2014, 09:03

Re: výkon motoru

Příspěvek od msifa »

Právě že ne, když máš režim AUTO, tak ti klima (přesněji kompresor) jede prakticky pořád.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Zlicka
**
Příspěvky: 113
Registrován: 13 led 2015, 19:35

Re: výkon motoru

Příspěvek od Zlicka »

Ale musí přitom svítit i A/C. když manuálně vypnu A/C, ale režim auto nechám aktivní, tak už kompresor nejede, je to tak?
Hyundai i30 combi weekend 1,6 MPI, D-CVVT
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: výkon motoru

Příspěvek od vorlajz »

Zlicko... takto bych to také chápal... tzn. že auto samo udrží teplotu, která je vyšší než ta vnější, protože jen topí... hm?

já to tedy nikdy neřešil... pořád mám zapnutou klimu na AUTO a jezdím tak celý rok... akorát reguluji teplotu, abych třebas z 35° C nechladil na 22° ... apod.
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Johny-D
*
Příspěvky: 67
Registrován: 27 kvě 2015, 11:41

Re: výkon motoru

Příspěvek od Johny-D »

Ahoj jen tak pro zajímavost, také při teplotách 30°C a více mi auto jede o poznání hůře, mě teda ještě k tomu ve vyšších otáčkách škube (jako by se přidusilo) ale dělá to sporadicky. Dokonce mi to někdy dělá i když je zima. V servise nic nezjistili, jednomu technikovi to udělalo, ale vymazal adaptivní data a bylo vyřešeno - samozřejmě auto škube dál, při další náštěve se jim to prý neprojevilo a diagnostika nic neukázala. No jo už mám staré auto, 3 měsíce, asi se opotřebovalo. Vždy jsem byl poslán domů bez protokolu
Hyundai i30 kombi model 2015, 1,6 MPI, 88kw, trikolor komfort, s přisvětlováním do zatáček ;-)
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“