Stránka 2 z 5

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 03 led 2021, 11:54
od martasak
1. k atmosféře a spalovacím motorum - dost překračuje flotilové limity 95 g co2/km (v CZ je to o cca 10 více), aktuálně 136, takže problém s vysokými pokutami, takže je otázka, kdy ho zaříznou - pokud ho nevyváží automobily pod 95, třeba 70, a těch moc není. Pokuty se totiž budou zvyšovat, pak to nepůjde promítnout do ceny.
1.5 TGdi - 124 g/km
1.0-tgdi - 120 g/km
brzy uvidíme, co tam zbude
viz třeba zde
2. Elektromobil - ano barák, bez něj je to nemožné aktuálně provozovat. teď ho máte snadno za nějakých 10 mega, jak se tisknou peníze a levnější to nebude. Jedině energetická bezpečnost je podle mne argument.
3. Ropa - te%d byla nedávno i zadarmo, pokud se EU hospodářsky nezničí díky své neschopnosti a díky snaze vybudovat nový zelený socialismus, tak bude mít kupní sílu si tu ropu koupit
4. plyn není moc podporován, naopak mu hází klacky pod nohy, přitom je to IMHO lepší, než složite v plynové elektrárně vyrobit se ztrátami elektriku a t tou pak nabít elektromobil.
5. Led žárovka a auto je jiná liga. Bohužel auto na baterky není pro přírodu přínosné, zvlášt ty s větším dojezdem a ty s malým nejsou moc prodejné.

článků je o tom hafo Sám jsem v elektroautu jel, abych neteoretizoval.

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 03 led 2021, 15:00
od stefanpilat
S tím souhlasím. Německo se chová nelogicky a sebemrskačsky až sebevražedně. Uhlí ať radši zůstane pod zemí, ale v tom případě jádro Evropa potřebuje, ČR v první řadě.

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 03 led 2021, 15:44
od Odjinud
Tak ono to s tou individualni dopravou neni jen o palivu, ale treba i o omezovani moznosti parkovani (parkovaci lobby, ekologove, starostove obci, co si mysli, ze jsou prezidenti velmoci, oblasti vjezdu jen pro rezidenty atd.). Ale jinak souhlasim, ze soucasne ukvapene zavadeni elekromobility na baterky nas bude stat zbytecne hodne navic, nez kdyby slo o prirozeny proces bez dotaci a sankci. A je otazka, jestli to neskonci nejakym pruserem, protoze mam pocit, ze po nacismu a komunismu nam prichazi jakysi eko-ismus, coz je v podstate nenavist lidstva k sobe samemu, za to ze vubec dycha.

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 04 led 2021, 13:50
od martasak
No bohužel se nestalo vůbec nic v hlavách pomazaných byrokratů EU ba naopak, ještě víc vzali CO2 útokem, chtějí snížit do 2030 o 55% místo 37,5, což je za 10 let šílené. Bohužel propady prodeje aut se teď budou svádět na Covid a tu část že se vyrábí něco, co lidé nechtějí, se ukáže možná až bude pozdě a firmy to budou mítnasměrované na elektromobilitu.

Nelíbí se mi, jen to doufat, že vládci, kteří si užívají života v luxusu a neřeší, zda dají o 30 navíc za automatickou převodovku a půjčí si na to od táty, jako většina lidí, si něco vyýmšlejí od zeleného stolu blbosti a my jen kýváme , skláníme hlavu a říkáme oni snad dostanou rozum a nebude to tak brzy. Můj návrh je nakopat do pr... a nevolit a volit strany, které nehodlají nám překládat fakturu s nesmyslným pseudoekovýpalným ze kterého těží určité skupiny a většina na tom prodělá. A ty si snadno najdete.
Totiž doprava je jedna z nejdůležitějších součástí života a je třeba konkurence, ať si každý vybere čím chce jet. Zdraví, práce, partnerství/rodičovství, bydlení, doprava, přibližně v tomto pořadí priorit, ale doprava souvisí i s těmi předchozími.

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 04 led 2021, 14:15
od PomalyPredek
@martasak

Hm, a jak si to jako predstavujes? Vystoupime z EU, zrusime katalyzatory a bude blaze??? Skodovka bude vyrabet jina auta pro domaci a jina pro zahranicni trh? A kdyz si tady koupis auto tak te s nim nepusti za hranice (ne my, ale ti na druhe strane)...

Pamatuju se, ze lide narikali, ze je to moc slozite a ze se to bude kazit:
- kdyz se zacal vyrabet Favorit (elektronicke zapalovani)
- kdyz se zacala vyrabet Felicie (vstrikovani a katalyzator)
...
- kdyz prisly benzinove motory s turbem primym vstrikem a filterm pevnych castic
...
Nic hrozneho se samozrejme nestalo. Vsechno pres narust slozitosti funguje. A auta stoji nominalne stejne, jako pred ctvrt stoletim, ale platy jsou mnohem vyssi...

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 04 led 2021, 14:29
od dibarbora
@martasak

Veľmi celý problém prežívaš... predpokladám, že dosť ľudí to tu aj "žerie". Treba to však vidieť z pohľadu majority, ktorú to až tak nepáli. Aj tu na fóre a podobných fórach sme relatívne malá skupina entuziastov, ktorí s autami žijú "na vyššej hladine". Auto je pre nás koníček.
Pohľad majority je však úplne iný:
1/ auto berú ako vec, ktorá im má zabezpečiť potrebu mobility (individuálne, rodinnej), ak tú potrebu budú mať zabezpečenú inou formou, auto im nebude chýbať
- ako argument si prečítaj rozhovor s majiteľkou autoškoly v Prahe vo vianočnom SM 2020
- tam uvádza, že väčšina novo-vodičov má 30+ rokov, do autoškoly prichádzajú s pohnútkami bodu 1
- už dávno neplatí situácia.. napr. mojej mladosti, kde sme už ako 15r. húfne atakovali autoškolu aby sme mohli fichtle legálne preháňať... ;-) .... dnes je to skôr výnimka, mladá generácia má úplne iný postoj, priority a potreby
2/ Bod jedna celkom dopĺňa aj marketingová politika výrobcov... motorizácia (skôr technológia pohonu) je už niekoľko rokov v pozadí... zato sa vo veľkom rieši konektivita, asistenčné systémy a iné sw fičúry... podstata pocitu z automobilu, ako ho chápeme my (na fóre) sa posunula už niekam inam...
3/ kam napríklad mieri vývoj asistenčných systémov?? .. nemusím byť futurológ aby som napísal, že sa postupne blížime k autonómnej jazde bez potreby čo i len pasívnej účasti človeka..
4/ keď si to spočítam, tak mierime (otázka ako rýchlo) do stavu, že vlastníctvo auta nebude otázka dňa... budeme sa dopravovať rôznymi prostriedkami hromadnej dopravy + vhodne doplnenými zdieľanými prostriedkami individuálnej autonómnej dopravy... platiť budeme službu.. podľa úrovne súkromia bude definovaná samozrejme cena.
5/ V takýchto podmienkach bude úplne jedno aký bude systém pohonu, dôležitá bude poskytnutá služba dopravy... súčasná mladá generácia sa už vnútorne na to čiastočne pripravuje, takže vývoj sa isto nezastaví..

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 04 led 2021, 16:05
od Odjinud
PomalyPredek píše: 04 led 2021, 14:15
Pamatuju se, ze lide narikali, ze je to moc slozite a ze se to bude kazit:
- kdyz se zacal vyrabet Favorit (elektronicke zapalovani)
- kdyz se zacala vyrabet Felicie (vstrikovani a katalyzator)
...
- kdyz prisly benzinove motory s turbem primym vstrikem a filterm pevnych castic
...
Nic hrozneho se samozrejme nestalo. Vsechno pres narust slozitosti funguje. A auta stoji nominalne stejne, jako pred ctvrt stoletim, ale platy jsou mnohem vyssi...
Ja pamatuju, jak vsichni nadavali, kdyz museli na stodvaci doinstalovavat mlhovky....
Taky se nejak zapomnelo, jak se o auto muselo starat... ja to tedy nepamatuju, ale nekde v knizce mam tzv. mazaci plan, tusim na š100, kde bylo, co se kde vsude na aute muselo mazat. Dneska se nemaze nic. A nebo se menil olej z letniho na zimni. Atd.

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 04 led 2021, 16:31
od stefanpilat
A teď nadáváme, když musíme před jízdou zmáčknou jedno tlačítko na vypnutí start/stop. Já vím, je to zbytečné a obtěžující, nemuselo by to být vůbec, ale ve srovnání s tím, jak se museli starat o své vozy řidiči před třiceti a více lety a jaký kumšt bylo zvlášť za mrazivého počasí některá auta vůbec nastartovat, úplná prkotina :)

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 04 led 2021, 16:51
od martasak
Ano, do určité doby tam byl vývoj pozitivní, teď to jde ale zpátky.
Takže nesrovnávej 1980 ale 2012, třeba. Podle mne pro automobilismus resp. komfort a kvalitu byl nejlépe někdy mezi rokem 1995 a 2014 a každý na to může mít jiný názor, mně se nejlépe líbila I30 2012 -2014 EURO 5, předtím můj Focus 2008 EURO 4, rozumný servis, dost vychytávek za přijatelné peníze, pak už to jde zpátky.

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 04 led 2021, 17:13
od Maras
Když vzpomenu na svou Š120 a pak Favorit a dnes vidím cenu za veterána klidně i 300k a víc, tak to opravdu nemusím. Natrápili mne obě auta dost. jako veterána bych to nechtěl ani za nic. Lepší to nemít vůbec na očích. A dnes sice spolehlivost někde jinde, jenže zase spousta el.blbostí. I proto má volba padla na ještě jednoduchý vůz i30 +1.5DPi. No a EU nám začíná dělat z automobilismu peklo. Zelené mozky by chtěly ať auto mají jen bohatí a zbytek si jezdí třeba na kole, nebo v buse. Prý to pomůže planetě, chachá. Kdyby to mysleli opravdu vážně, tak problém je:
1) Chemie v potravinách a plodinách
2) Plasty všude a ve všem
3) Drancování moří a oceánů
4) Likvidace pralesů
5) Emise samozřejmě také, nikoliv však ono CO2 u aut

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 04 led 2021, 17:57
od Odjinud
No je pravda, ze auta maji sva nejlepsi leta za sebou (za me 2000 - 2010) a od te doby to jde pomalu ale jiste z kopce... sice obcas nejaka fajn vychytavka, ale jako nechteny bonus trvale nevypinatelny start/stop, LKAS, sos call, sledovani spotreby on-line, tlak v pneu, int.dobijeni aku, ruzne filtry....

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 04 led 2021, 18:42
od Stringo
LKAS jde trvale vypnout a v podstatě mi třeba na dálkové trase nijak nepřekáží

Sledování tlaku v pneu je užitečné

Filtry jako katalyzátor, gpf a dpf mi nevadí a rozumím tomu v těch objemech aut (když člověk s autem jezdí normálně, tak ho ani po 300000km nečeká zanesení)

Start/Stop mě štve, mohl by jít vypnout taky permanentně, ale tak nějak jsem se automaticky naučil ho vypínat při zapínání pásu, takže otravné, ale akceptovatelné

SOS call nevím přesně jak funguje, zatím jsem ho v autě neměl, ale co jsem četl, mohlo by to mít přínos v okamžiku, kdy člověk nabourá a on sám pošle varování, může to člověku zachránit život...

Inteligentní dobíjení baterií je neskutečná prasárna, vůbec jsem nepochopil proč jednotka nutí baterii pracovat v předsmrtném stavu

Co vidím jako buzeraci je sledování spotřeby, omezení max.rychlosti (ať už na území obcí, tak i max.rychlost všeobecně), do budoucna i plánované sledování polohy aut mezi sebou (tzv. CAR 2 CAR které vyvíjí Volvo a chce ho v dohledné době protlačit do výroby)... Tohle všechno už se hraničně dotýká osobních práv a svobod.

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 04 led 2021, 18:53
od kolomaz
Tak jsem se zamyslel a zavzpomínal na dobu před 60 ti lety
Olej byl sice letní a zimní – ale neznám nikoho , kdo by nepoužíval celoroční !!!! M8 super Mogul jsem používal já . U žádného auta jsem nikdy nic nemazal , nikdy jsem nedával auta do oprven servisu , porovnám –li to co jsem dělal před 60 ti lety u auta a co dělám dnes , tak - neměl jsem kabinový filtr, nedezinfikoval jsem klimu, toť asi vše.
Vypínání otravných tlačítek ? Jak jsem četl, někteří to řeší zalomením párátka, proč ne je to jejich majetek. Komu to vadí, vypne to. Co nejde vypnout tak se s tím smířím.
Startování za mrazivého počasí ? Jo u RTOčka byly u služebního sedadla místa, kam se dala dát etherová ampule – žádný slušný šofér to nikdy nepoužil , ani na horách. Žádný kumšt – starost o nabitou baterii
Cituji : „ No je pravda, ze auta maji sva nejlepsi leta za sebou „ auta jsou tam, kam je dostali lidé, voliči. Někdo poslance do europarlamentu musel zvolit .

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 04 led 2021, 20:29
od idam.i
Je to celé na h....o 8-[
Na druhej strane keby mi niekto ponúkol,že mám jazdiť so svojou bývalou Skodou 120,tak radšej ostanem pri svojom terajšom. :mrgreen:

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Napsal: 05 led 2021, 06:40
od Axel.Foley
Stringo píše: 04 led 2021, 18:42 Filtry jako katalyzátor, gpf a dpf mi nevadí a rozumím tomu v těch objemech aut (když člověk s autem jezdí normálně, tak ho ani po 300000km nečeká zanesení)
Co myslíš "jezdí normálně"?