LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: LPG

Příspěvek od robil »

mmv píše:jo ahaaaa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: no a proč myslíš že tam je za tím 0,5mm ta specifikace motoru :D/ :D/ jednalo se totiž o závodní úpravu motoru škoda 130 metalex, kde se ta vůle pro značné tepelné namáhání dělala ještě větší a dokonce na teplém motoru (nikoliv rozžhaveném motoru) :D/ takže pořád si nikde neprotiřečím :-) dřík ventilu se stále protahuje do délky a proto se tam dělá ta vůle, někde větší, někde menší, ale furt je tam mezera, aby po zahřátí na provozní teplotu tam nebyla vůle (skoro) žádná, a věř, že na závodním motoru ta teplota je vyšší jak na serii ;-)
takže jak píšeš
robil píše:Ahoj plyňáci ...
Pokut si dobře pamatuji ze školy teplem se ventilová vůle zvětšuje ! Nevím jak to funguje u moderních motoru u starých to tak bylo.
tak já o5 tvrdím "zpátky do školy" teplem se ventilová vůle NEzvětšuje, ale právě naopak zmenšuje , jde pak jenom o to, čemu ty říkáš "ventilová vůle" , ale jelikož máš v popisu schadewerkehundrtdvacet tak věřím, že víš co je a kde se šteluje - měří "ventilová vůle" :-)
Takové chytráky mam hrozně rád!Tady probíráme běžné problémy u obyčejných aut!
Ventilová vůle je jen jedna mysli si co chceš.
Najdi si běžný motor bez hydroštelu a ověř si svou teorii!!!
Dalo mi dost práce najít knížku která tě snad přesvědčí!!!
Knížka byla vydaná v roce 1977.Tehdy byly všechny vydávané technické knížky lektorovány tedy zaručovali pravdivost textu!!!
Přílohy
CCF28032014_00000.jpg
CCF28032014_00000.jpg (82.64 KiB) Zobrazeno 2768 x
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od Richard555 »

já nevím co furt řešíte, vždyť je to jasný jako facka, za studena musí být nastavena ventilová vůle dle předpisu výrobce (většinou 0,15 sání , 0,2 výfuk, ale můžou být předepsány i jiné hodnoty)..... Po ohřátí motoru na provozní teplotu vůle skoro zmizí ...... větší vůle se projeví slyšitelným klepáním -cvakáním ventilů , menší ev. žádná vůle zajistí nedovření ventilu po ohřátí a tím jeho podpálení
Tohle se týká jen motorů, které nemají hydroštely v motorech, kde jsou hydroštely je vůle udržována olejem v podstatě na 0 při všech režimech motoru za tepla i za studena
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Mirek B píše:ten řetěz na vačce jsi měnil proč? v servisním plánu se běžně asi nedělá.
Jednoduse proto, ze kdyz to bylo rozdelany, tak se to rovnou udelalo. Retez + lizatka jsou v originale 1100,-. coz je treba oproti rozvodum podstatne nizsi castka. Kdybych mel 1.4 nebo 1.6, menil bych retez na rozvodech, ikdyz v planu zahrnut neni, nejsem nazoru, ze to je dozivotni zalezitost, obzvlast, kdyz pulce i30ek chrasti..vzdy jsem ale byl zastancem remenoveho rozvodu a jeho pravidelny udrzbe.

A abych nebyl mimo tema, tak posledni nadrze tankovani +-32 litru (lisi se maximalne desetiny) a ujeto 430km / lisi se max do 10km), coz odpovidal nejakych 7,4 litru plynu a to je zhruba stejne, co to zralo benzinu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Ahoj,

po tom co jsem do sve I30tky nechal anmotnovat ten VAP saver jsem s tim u prilezitosti prezuti na letni gumy byl v AP. A chtel si nechat nestavit ten privstrik benzinu OD 4000 otacek vys. V Neptunu na Harfe me totiz varovali, ze zmena nastaveni BRCcka by mohla byt povazovna za zasah porusujici zaruku.

Takze sem sim jel na Sporilov a poprosil je, at nastavi privstrik benzinu od 4000 otacek, ze mam ted VAP saver. V AP se velmi divli co je to za divny dotaz, rekli mi ze to lze nastavit bud na "permanentni privstrik" a nebo vypnout uplne. A ze mam ted VAP saver a dalnice-nedalnice ze to staci a ze se ten privstrik muze uplne vypnout, coz mi taky udelali. Na moje argumenty ze na dalnici ten podtlakovej system moc nefunguje mi bylo receno, ze to je nesmysl, ze podtlak je v sani porad.

No mam se s nima hadat ? Mam od nich zakazkovej list kde je uvedeno ze jsem pozadoval to nastaveni od 4000 otacek. Tak sem to zatim nechal s vypnutym privstrikem a vyrazil do Berlina. Mezi Drazdanama a Berlinem na dalnici se mi trikrat stalo nasledujici:

Ukazatel stavu plynu - takovej ten valecek s LED a tlacitkem pro prepinani benzin-plyn - najednou zacal prerusovane piskat a ta LED co signalizuje jestli to jede na plyn nebo benzin svitila cervene - jako ze benzin. Piskalo to a nechtelo prestat, takze sem to jednou zmack a prepnul na benzin a pak podruhy a prepnul zpatky na plyn. Piskani prestalo a horni LED mi zezelenala, ze jedu zase na plyn.

Stalo se to celkem trikrat, zcela nahodne, nemuzu si vybavit styl jizdy nebo neco jinyho co by to spojovalo. Dvoji prepnuti to pokazde "vyresilo" :-k

Hlavne: CO TO K CERTU MY BYT ? :shock:
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Přepnutí zpět z plynu na benzin se děje po informaci z čidla tlaku plynu že tlak není na požadované hodnotě. Nevím přesně kde to čidlo je, zda na vstřikovací liště nebo někde na reduktoru. Takže bych usuzoval, že při jízdě velkou rychlostí s velkou spotřebou plynu nastal pokles tlaku. Co tam je špatně ? No, mrkl bych se na filtry LPG jak tekutého tak i plynného pokud jsou před tím čidlem tlaku plynu. Pak by to mohla být i membrána v reduktoru že nestíhá a nebo na reduktoru nízký tlak? Nebo málo teplé vody? Záleží v jaké kondici jsou tyto věci kolik máš na LPG najeto?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Diky za odpoved.

Ja se v tom LPG systemu tezko budu hrabat, nemam k tomu zkusenosti a jeste by mi pak hodili na krk, ze jsem porusil podminky zaruky.

Spis by me zajimalo jestli se ten system po nejake dobe automaticky zase prepne na plyn, nebo se o to musim rucne starat. Nejvic me otravuje to piskani. Kdyby to treba zapipalo trikrat nebo petkrat, ale ono to pipa nepretrzite, dokud na to nesahnu. Vydrzel jsem to asi pul minuty, pak mi dosla trpelivost.
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

nn z5 se to nepřepne, je to v modelu stejné, jako když ti dojde plyn vůbec, prostě poklesne nastavenej tlak a pak se to automaticky přepíná do benzínu s tím, že ti to pípáním dává najevo že se to přeplo, ty to akorát potvrdíš jedním zmáčknutím že to jako bereš na vědomí, že jedeš na BA, to přepnutí se mi taky občas stane, třeba když vjedu na dálnici a potřebuju razantně zrychlit na trojku, tak se to taky občas přepne, jestli se to neděje co 100 Km tak bych to neřešil ;-)

no, neptun harfa jsou smluvním partnerem AGC (plus) tak tam by asi technici měli zapracovat na informovanosti jejich montážníků #-o

ten spořilov bych vynechal, už se nejspíš nedostanou do svodek z centrály :hyu: oni už nejsou smluvním partnerem hjůndaje a tak se na to může :hyu: koukat stejně jako na ten neptun titiž jako neautorizovanej zásah, takže jestli AP, tak jenom Butovice, popřípadě Hyundai centrum Praha, tam mi nastavili dle požadavku co jsem si řekl, na druhou stranu se místní plynový guru moc "nesral" s taháním drátků od kontrolky a jak mu to tam přišlo, tak to tam nabastlil, ještě podotýkám, že si naúčtovali drátek jako materiál 2 x cca 1,5 metr obyčejný vodič CYA 0,75 za 84 Kč s DPH což je cca 1000% rabatu a 10 stahovacích pásků 100mm za 64,-Kč, proč prostě o 150,- nezdražili ten JLM přikapávač to mi fakt hlava nebere :-( takhle tu jsme obě strany za blbce :-(

... koukám, že stopky by měli k tomudle výrobku (JLM) dávat jako povinnou výbavu :-( dnes změřeno a kape si to 20 kapek :-( :-k :-k (volnoběh na zahřátým autě)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

karlitos : Ja se v tom LPG systemu tezko budu hrabat, nemam k tomu zkusenosti a jeste by mi pak hodili na krk, ze jsem porusil podminky zaruky.

Tak to samozřejmě záleží na Tobě jak moc se chceš autem bavit a co zvládneš a co ne. Nebo jaké na to doma máš podmínky. Doporučuji ale, po zkušenostech se servisy se základní úkony údržby naučit. Co se týče záruky, tak o tu jsi právě již přišel. Tento hyundai klub předává totiž všechny naše IP adresy na centrálu do Nošovic. A tam maj specialisty a Ti už si tvůj příspěvek přiřadili ke konkrétnímu vozidlu. Takže až přijedeš do servisu třeba reklamovat stahování okna máš smůlu! Jsi prostě šťoural! A s takovými si dělnická třída poradí! Všechno souvisí s filtrem LPG ! Neměnit, čekat na prohlídku a jezdit třeba s ucpaným! Zásadně neměnit! :D :D :D
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

...čím víc ucpanej, tím menší spotřeba, to dá rozum :mrgreen:
... uff ještě že jsem za routrem :D/ tak to má soused smůlu, tomu neprodaj už ani :hyu: televizi :mrgreen:
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Ale no tak ... nedeste me :evil:

Ja jsem si pro sebe rekl, ze dalsi auto bude nejaka ojetina kde si budu moct delat udrzbu castecne sam a vybrat si servis dle vlastniho uvazeni.

Takhle me stve ze se vydalo spousta penez za novy vuz kvuli reklamnim "5-ti letem zaruky bez najetych kilometru" a akorat abych s tim porad jezdil do autorizovanych servisu a plnil jim kasicku.

Uvidim nejdriv jak se ted bude auto chovat po tom (ne)autorizovanem zasahu s vypnutm privstriku. Pokud by mi to pipalo co 50km, tak bych to byl asi nuceny resit. Stejnak mym v planu zajet do Butovic, protoze mi zacinaji reznout dvere od kufru. Jsou tam dva male rezaver flicky pod lakem, bez viditelneho poskozeni povrchu.
Pokud to neuznaji jako opravu v zaruce bude me velmi zajimat jak se k tomu postavi DAS. Mam pocit ze platim hodne penez za ruzne "alibi-sluzby" (DAS, zaruka na novy vuz) a moc by me zajimala jejich uplatitelnost v praxi.
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Nepatrí to síce do tejto diskusie, ale najviac o LPG sa píše v tejto téme. Mám namontovaný systém BRC Sequent v i20ke 1,25 Kappa. Po najazdení 65.000 km som nechal zmerať kompresiu valcov, všetky dosahujú rovnakú hodnotu 10,5. Prívstrek nemám nastavený, využívam VAP Saver. Po prečítaní rôznych príspevkov týkajúcich sa prestavieb nových :hyu: na LPG som čakal, že motor po celkových 100.000 km bude KO, ale našťastie tomu tak nie je. Celkovo som so systémom spokojný, najnižšiu spotrebu som mal na okreskách 5,5 l LPG, najvyššiu pri dialničnej 120 - 160 8,5 l LPG.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
mixomix
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 bře 2013, 07:49
Bydliště: Říčany

Re: LPG

Příspěvek od mixomix »

caruser píše:Nepatrí to síce do tejto diskusie, ale najviac o LPG sa píše v tejto téme. Mám namontovaný systém BRC Sequent v i20ke 1,25 Kappa. Po najazdení 65.000 km som nechal zmerať kompresiu valcov, všetky dosahujú rovnakú hodnotu 10,5. Prívstrek nemám nastavený, využívam VAP Saver. Po prečítaní rôznych príspevkov týkajúcich sa prestavieb nových :hyu: na LPG som čakal, že motor po celkových 100.000 km bude KO, ale našťastie tomu tak nie je. Celkovo som so systémom spokojný, najnižšiu spotrebu som mal na okreskách 5,5 l LPG, najvyššiu pri dialničnej 120 - 160 8,5 l LPG.
A jak často jezdíš po dálnici - a kolik točíš na ni točíš otáček? :) jestli jezdíš předevší okresky v nižších otáčkách, tak by to dávalo větší logiku.
i30cw 1.6CVVT 92kW 2011 ... dálnice 8.5L ... kombinovaná 7.7L
2013 - LPG PRINS (+ValveCare)
mixomix
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 bře 2013, 07:49
Bydliště: Říčany

Re: LPG

Příspěvek od mixomix »

caruser píše:Nepatrí to síce do tejto diskusie, ale najviac o LPG sa píše v tejto téme. Mám namontovaný systém BRC Sequent v i20ke 1,25 Kappa. Po najazdení 65.000 km som nechal zmerať kompresiu valcov, všetky dosahujú rovnakú hodnotu 10,5. Prívstrek nemám nastavený, využívam VAP Saver. Po prečítaní rôznych príspevkov týkajúcich sa prestavieb nových :hyu: na LPG som čakal, že motor po celkových 100.000 km bude KO, ale našťastie tomu tak nie je. Celkovo som so systémom spokojný, najnižšiu spotrebu som mal na okreskách 5,5 l LPG, najvyššiu pri dialničnej 120 - 160 8,5 l LPG.
A jak často jezdíš po dálnici - a kolik točíš na ni točíš otáček? :) jestli jezdíš předevší okresky v nižších otáčkách, tak by to dávalo větší logiku.
i30cw 1.6CVVT 92kW 2011 ... dálnice 8.5L ... kombinovaná 7.7L
2013 - LPG PRINS (+ValveCare)
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

No, nevím přesně kolik barů komprese má vydupat tvůj motor a jak byla komprese měřená, ale atmosférické motory mívají kompresi kolem 12ti barů. Při 65 000km nájezdu by pořád měla být tak vysoká. Moje i30, i po seřízených ventilech má také 10,5 , což se mi zdá být málo a podezřívám LPG, že dal "zahulit" i těsnosti pístů a kroužků ve válci ! Maitenens říká, že tlak pod 10 barů je na opravu.
Zdraví Honza.
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

mixomix

Prvých 60.000 km na LPG som jazdil diaľnice okolo 100ky, posledných 5000 km diaľnice 125 - 140, a dosť často krátke úseky max. rýchlosťou, možno aj preto mám spotrebu oleja 0,3 l na 2000 km :)

Honzza

Najazadených mám 100.000 km, z toho 65.000 km na LPG.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“