Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 368
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od mozecek »

Oh :roll: :( díky za vážné upozornění ... Apce sem tedy vypnul data a funguje dál :D pořád si myslím že je fajn. Ono změřit aku jednou za čas multimetrem je fajn ovšem nad na nějaký cyklus či špičky je takové měření na prd a nevytrhne to ani voltmetr do zásuvky
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Reklama
 

shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

i30mpact píše: 27 čer 2023, 21:01
mozecek píše: 27 čer 2023, 09:52 Pouzivate nejaky baterkovy monitor? Mate to odsledovane i tam? Mam ted cerstve BM6 z aliexpresu (jako superdeal byl jen za 280 i s postou) a prijde mi naprosto paradni. Dat a zkusenosti mam zatim za 5 dni malo, ale z dlouhodobeho hlediska mit historii akumulatoru bude fajn .. ac nechci delat reklamu a kupte si co chcete, tak jsem vahal jestli staci protoze se nikde nepise ze si i uklada hodnoty do pameti i pokud neni pripojen telefon cely mesic. Nakonec je teda videt jak moc se mi vybije aku po dvou dnech stani apod. Z hodnot uplne nadseny nejsem ale je mozne ze to auto resp dalsi doplnky jako kundoplasic neco stale papkaji.
https://doubleagent.net/2023/05/21/a-ca ... r-location
Celkem sila!!
patrik8
Příspěvky: 3
Registrován: 07 črc 2023, 19:03

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od patrik8 »

Ahoj, mam tento motor s iMT prevodovkou uz rok, najeto 12k a nedavno probehl prvni garancni servis.

Bohuzel se mi zacalo dit, ze obcas kdyz jedu v obci a blizi se konec obce, tak pri plnem plynu nejcasteji na 3. nebo 4. rychlostni stupen, tak auto cukne a pak zacne tahnout, je to pocit jakoby vynechalo turbo. Na dalnici nebo ve meste se to nedeje. Zatim se to deje jen na rezim normal.

Pres pristi tyden jsem objednany do servisu, tak uvidim. Nesetkal se s tim nebo necim podobnym nekdo?

Diky moc.
Fry
*
Příspěvky: 83
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

Mám niečo podobné, ale neviem či je to vlastnosťou prevodovky (skôr nie) alebo motora, či štarter-generátora

Mne sa to prejavuje nasledovne, pripájam sa na diaľnicu, stlačím plný plyn, prevodovka podradí v pohode trebárs do 3-jky, následne začne auto zrýchľovať, potom asi do 0,5s príde akokeby "šklbnutie" a auto začne zrýchľovať razantnejšie. (nedochádza k podradeniu ostáva tam tá 3-jka)

Tak teraz neviem či, keď dám ten kickdown tak zopne turbo a následne do 0,5s sa pridá ten elektromotor alebo je to naopak a zo začiatku to tlačí ten elektromotor a následne do 0,5s zaberie turbo. V manuálnom režime prevodovky toto nepozorujem a auto pri plnom kickdowne ide pekne bez šklbania

niekto nejaké skúsenosti?
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

Nastavenie odladenie pohonu s dct. Turbo, dct to nebude smotana.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Axel.Foley »

Jak se pleteš... Kia 1,5 T-GDI s DCT bez MHEV řadí nádherně hladce, bez cukání.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Fry
*
Příspěvky: 83
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

slabostka píše: 28 zář 2023, 08:13 Nastavenie odladenie pohonu s dct. Turbo, dct to nebude smotana.
hmm to sa mi nezdá

Prevodovka radí v pohode, reaguje ako má, tam problém nevidím.
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

Snad sa zhodneme ze kazdy pohon ma vlastne naladenie. Az je tam hybrid tak je to ina RJ ze. A ze radi hladko? Pan sa stazuje ze ked dupne na plyn reakcia auta nie je dobra. Dct Nikdy nebude fungovat tak hladko ako menicovy automat. A dajte si dokopy bleskovu reakciu na pedal plynu, nutnost reakcie motora a turba a dct. A mame Zavahanie.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

Axel.Foley píše: 28 zář 2023, 17:13 Jak se pleteš... Kia 1,5 T-GDI s DCT bez MHEV řadí nádherně hladce, bez cukání.
- viem ze mas potrebu komentovat moje prispevky ale napis to panovi ktoremu to nefunguje ako by si predstavoval. Bude spokojnejsi.kedze MHEV radi hladko - po slovensky 😄
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Sám Fry uvádí, že DCT funguje jak má.
Problém je samozřejmě v implementaci MHEV systému, jehož vstupování do akce a vystupování z akce není ideálně sladěné s charakteristikou samotného spalovacího motoru.
Sám motor 1,5 T-GDi je vydařený, i jeho spojení s DCT (je-li sám) - jak si můžeme ověřit u Ceedu, ale MHEV klade na sladění celé soustavy vyšší nároky, než jaké byl :hyu: ochoten/schopen splnit...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od idam.i »

slabostka píše: 28 zář 2023, 18:35
Axel.Foley píše: 28 zář 2023, 17:13 Jak se pleteš... Kia 1,5 T-GDI s DCT bez MHEV řadí nádherně hladce, bez cukání.
- viem ze mas potrebu komentovat moje prispevky ale napis to panovi ktoremu to nefunguje ako by si predstavoval. Bude spokojnejsi.kedze MHEV radi hladko - po slovensky 😄
Slabostka zjavne veciam rozumieš a väčšinou máš aj pravdu.No často používaš zbytočné útočny prejav,ktorý prekryje obsah informácie.Škoda. :(
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Fry
*
Příspěvky: 83
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

hm, som si myslel, že to bude mať na svedomí ten mild...

chcel som ísť do do Ceed-a ale žiadny nebol, celý ten mild-hybrid je meh...

plynulosť jazdy, to je pojem čo v tomto novom aute vôbec nepoznám, stále sa niečo nabíja/vybíja, rekuperuje, brzdí

hlavne že vozím baterku a rezerva nikde...

je šanca na update RJ, robí to servis vôbec niekedy? dochádza priebežne k updatom počas garančných prehliadok?
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Updaty se průběžně dělají - já sám jsem u Tucsonu absolvoval update ŘJ motoru a DCT a celkový projev pohonu (jeho už tak dobré sladění) to hodně výrazně posunulo =D> .
Takže ANO - šance je :wink:
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Mgls
*
Příspěvky: 69
Registrován: 27 črc 2020, 17:50

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mgls »

Možná to bude blbej dotaz, ale doteď jsem jezdil pouze s atmosférama.
Jaké jsou optimální otáčky pro běžnou jízdu u tohoto 1.5tgdi motoru? Z atmosfér jsem zvyklý na 2000-2500, ale u tohoto motoru me to porad žene na nějakých 1500, tak se bojím, jestli je to dobře. Když s tím jedu jak s atmosférou (tj.2000-2500 otáček), tak to žere 7l/100. Zatím mám najeto jen 200km, tak je mi jasné, že spotřeba klesne.
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Fry
*
Příspěvky: 83
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

Máš dct? Keď píšeš že ťa motor “núti” ísť 1500 ot/min? Ak áno prepni do Sport režimu a pod 2000 ot/min ti to neklesne. Všeobecne platí jazdiť dynamicky, otáčky držať v rozpätí 2000-4000ot/min, zbytočne motor nezaťažovať napr. jazdou do kopca, či ťahaním prívesu. Píšem o zábehu, čo budeš robiť potom je tvoja vec, no ja osobne to pod 2000 nepúšťam ani po úvodných km :)
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“