Bouchání přední nápravy

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
koudý
**
Příspěvky: 121
Registrován: 19 kvě 2011, 08:35

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od koudý »

KRTEK1000 píše:No tedy nevím jestli to tak dělat. To by to taky nemuselo přežít :D Dneska jsem jel po vcelku rovné silnici a když jsem zkusil držet prázdnou sedačku spolujezdce tak se poměrně hodně sedačka chvěla :lol: z toho dedukuju že by to moje ix20 opravdu nemusela přežít do první garančky. :lol:

.. hele, je to nový auto, běžný ježdění po běžných silnicích mu nemůže dělat problém a jestli ano, od toho jsou garanční prohlídky, aby dali do kupy to, co na prkně nebo ve fabrice odflákli ..
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Reklama
 

Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od airwaves »

Krtku, musím se přiznat že si legraci trošku dělám. Mě totiž přijde velmi podivné, legrační a nebo nezodpovědné, udělat investici do auta a pak se divit. Prostě zaplatit 300 tisíc a nevědět, nemít odzkoušeno, načteno, zjištěno...... že je to tvrdé MPV. Když to řeknu narovinu, zdá se mi, že tady píšeš pouze účelově. Pokud ti křivdím tak se omlouvám.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
KRTEK1000
*
Příspěvky: 10
Registrován: 14 bře 2012, 10:02

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od KRTEK1000 »

No to máš tak než jsem to koupil, tak jsem toto forum nenašel. Před koupí jediné co jsem našel byly velmi kladné reference a o přední nápravě ani slovo. prostě mně vážně nenapadlo že by s tím mohl být jakýkoliv problém. Zkušební jízda také nic neodhalila. Opravdu toto není žádné účelové psaní. Nebo možná jo, chci aby kdokoliv si to auto koupí tak aby narozdíl ode mně věděl co kupuje. Minimálně aby si nekupoval motorizaci 1,4 protože jak se zdá je to jediná která to dělá.
IX20 2/2012 1,4 66,2kw 2300km 6,8l/100km
Erik-TT
**
Příspěvky: 158
Registrován: 17 dub 2011, 09:00

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od Erik-TT »

Hmmm... Ja mám 1,4, jazdím 90 % mesto. Žiadne problémy s podvozkom, s nápravou, s tlmičmi, auto je tvrdšie a mám pocit, že tvrdé je v súčasnosti každé auto. Citroen C4, Peugeot 207, 308, nová Fábia je reklama na auto, ktoré ako keby nemalo tlmiče, v práci dskúšané a pod...S hyundaiom som spokojný a nemám žiadne problémy s podvozkom, nápravou a to možno asi aj preto, pretože jazdím iba mesto a ak mimo mesto,tak jazdím 90-100 km/h. Takže žiadne závody, rezanie zákrut na dvoch kolesách a pod. Pri skúšaní iných vozidiel mi príde Hyundai ako štandardný a ničím sa nelíšiaci od bežných nových aut...

Mal som pár problémov zo začiatku, zošúchal sa mi volant,dali mi nový potiahnutý pravou kožou-nie umelou,ako je od výroby / problémy s volantom po 3 000 km-Avensis, Renault, Opel, Chevrolet, Nissan, Takže hyundai žiadna výnimka v tomto / a problém, ktorý som mal, že som mal zle osadený stĺpik, ktorý mi urobili aodvtedy žiadne problémy. Ja som videl negatívum v aute, že je všetko z plastov a či je leto-či zima, stále je počuť nejaké zvuky. Toto som riešil dosť často. Lenže: toto všetko ma už dávno prešlo a auto si neviem vynachváliť a keď sa zamyslím nad cenou a nad známymi, ktorí majú Touareg-po 14 000 km, Audi po 600 km autom. prevodovka odpálená, Volkswagen,Octavia-Odpálené turbo pri 2500 km a kopec ďalších problémov u iných áut a za iné ceny... Odvtedy som rád, že mám auto za takú cenu akú mám a som maximálne spokojný a nehľadám chyby a auto mi vyhovuje. Na druhej strane nekúpil som si auto na to, aby som teraz hľadal celú dobu, po ktorú ho budem mať chyby a nasilu závady a porovnával, prečo ja to mám a iné značky to nemajú. Iné značky majú kopec iných problémov. Ja by som možno poradil tým chronicky chorým, ktorí si kúpili auto a teraz stále hľadajú chyby a nadávajú,aby to predali alebo podpálili a budú mať pokoj a kúpili si niečo iné ! Kúpou auta s ktorým sú neni spokojní nepodpísali automaticky jeho predajom aj svoju smrť...A kúpili si Rolls Royce alebo navrhli do výroby niečo, čo sa ešte nevyrába a nevyrobilo a bude to podľa ich predstáv a dokonalé. Ja si myslím, že Hyundai je za tú cenu veľmi prijateľný, kúpil som ho preto, pretože na Mercedes alebo BMW nemám a kúpil som auto za takú cenu aj preto, pretože akýkoľvek škrabanec od hypermarketových parkovísk a mestských parkovaniach menej bolí,ako škrabanec na Mercedesi za 40-60 000 €. Samozrejme ak by som na ten Mercedes mal :)

Keď som si kúpil Hyundai a riešil tie malé problémy, ktoré som spomínal a zisťoval na fóre, či to, čo mám ja robí iba mne alebo aj ostatným, či to majú aj druhí alebo len ja mám vadný kus. Neskôr som zistil, že nie som sám a je to štandardná vec. Zo začiatku som premýšľal, prečo som si radšej nekúpil novu Citroen C4ku, možno by bola lepšia. Dnes prejdem fórum Citroenu a som rád, že mám Hyundai. Skúste Vy, čo nie Ste s autom spokojní pobehať iné fóra a poprezerať si rôzne značky a ich závady, ktoré majú a budete mať pocit, že máte super auto a nie, ako niektorí na Slovensku a v Čechách povýšenecky hovoria, že Hnujdaj alebo hnojdaj... Takže ja len toľko, lebo naozaj ako aj administrátori uvádzali, mám už aj ja pocit, že sa tu účelovo alebo naschvál hľadajú chyby. Samozrejme tým na nikoho nenarážam, myslím to všeobecne... Samozrejme, že závady sa vyskytnú a od toho sú servisy a záruky, ale Hyundai je oproti iným značkám naozaj viac, než dobre na tom...
KRTEK1000
*
Příspěvky: 10
Registrován: 14 bře 2012, 10:02

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od KRTEK1000 »

ahoj já nemůžu psát za ostatní , ale pouze za sebe. Když jsem ix20 kupoval byl jsem nadšenej, protože je na pohled krásný ,uvnitř velmi prostorný a v podstatě se dá předpokládat že se vše co ptřebuje moje 4člená rodina do auta narvat tak se tam vejde. Spotřeba jde také postupně dolů tak snad opravdu bude taková jak píšou. jediné co mně na tom autě sere je ta přední náprava. ano pokud jedu po nové nebo relativně nové silnici tj v čechách maximálně 2 roky stará :D tak je to dobrý. Jenže jakmile je tam pár malých hrbolků které v 10let staré fábii necítím a v nové ix20 citím každý hrbolek tak to potom sorry to se mi opravdu nezdá v pořádku. Co se týká rychlosti tak taky nejsem přiznivec jízdy brzdy,plyn,brzda. samozřejmě na povrchu na kterém jsou viditelné díry nebo hrboly jedu taky pomalu. Pokud jsou ty hrboly viditelné takv těchto místech mě nepřekvapí že slyším jaktlumiče makaj. Ovšem na místech které se zdá rovné a je tam drobné zvlnění které není vidět tak tam při normální rychlosti. t.j. maximální rychlost dle předpisů očekávám že neuslyším tlumiče.
Je skvělý že tobě to nedělá. Je to pro mně dobrá zpráva v tom že ne všechny 1,4 blbnou jak ta moje. smutná že zrovna já jsem vyfasoval exemplář který ano ](*,) . Nejsem ten který za každou cenu bude chledat chyby na autě které si koupil s nadšením. Ale pokud to dělá něco co podle mně nemá a i prodejce po telefonu přizná že je to konstrukční vada a že stím tedy nemůže nic dělat a pak tam přijdeš to řešit tak ti řekne že písemně ti nemůže nic dát a že čeká až navyjádření výrobce který s tím již 2 roky nic oficiálně nedělá tak tě to mírně naštve :evil:
No na závěr kdyby v okolí prahy byly všechny silnice rovné tak s tímto autem rozhodně nebudu mít žádný problém. Ale nejsou a jak tu pár lidí radí dát si nahlas rádio tak to moc nepomáhá :D
Pár lidí tu píše že jim ty plasty různě vržou, tak mně to třeba zatím vůbec nedělá ale přesto věřím že jim ano. A přesto si nemyslým že to píšou nějak účelově aby poškodily značku. Pišou tu své problémy které mají s autem které si koupily. Ano mážná je tu zaregistrovaný někdo kdo :hyu: vůbec nemá a jenom blbě kecá jak s ním má problémy. ale tech tu moc nebude. myslím že spíš se tito lidé budou věnovat propagaci své značky někde jinde než na tomto fóru.
IX20 2/2012 1,4 66,2kw 2300km 6,8l/100km
Martin1975
Příspěvky: 4
Registrován: 05 úno 2012, 20:23

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od Martin1975 »

Zdravím. Krtku, to, co si popsal s tím úplně souhlasím, jelikož moje ix 20 1,4 cvvt kterou mám od února najeto 1900 km se chová naprosto stejně a není možné, aby se auto chovalo tak jak se chová při projíždění sebemenších nerovností nebo zvlnění vozovky. Přijde mi, že některé reakce údajných majitelů tohoto vozidla mi spíš připomínají reakce prodejců z autosalónů, kteří se snaží celou věc bagatelizovat nebo celý problém nenápadně odvézt jinam a spíš popsat pozitiva auta než,aby se snažili na problém reagovat. Jak jsem již psal tak mě osobně přístup mého prodejce přijde solidní, jelikož poté, co jsem u nich bouchání reklamoval mi vyměnili oba přední tlumiče. Bohužel chování auta mi přišlo jen o trochu lepší jen prvních pár stovek metrů než jsem najel na velmi malé nerovnosti, kde se to opět opakovalo. Je jasné, že se v dané věci jedná o výrobní vadu, kterou pokud neodstraní by museli řešit vrácením peněz. To, že se jedná o vadu by musel samozřejmě určit nezávislý znalec v daném oboru na jehož znaleckém posudku by si se mohl otočit. Ty sám nemůžeš určovat co je a není vada, na to nemáš oprávnění a na to nikdo reagovat nebude.
Nyní jsem předběžně domluven s prodejcem, že se pokusí sami celý problém řešit, kdy mi bylo sděleno, že provedou fotodokumentaci, a pomocí přístroje se budou snažit lokalizovat hluk odkud se přesně ozývá. Až bude po těchto úkonech dám vědět, jak jsem dopadl.
Nemám zájem poškozovat značku, ani prodejce pokud se bude snažit problém vyřešit, ale v opačném případě bych zvažoval kroky, které jsem popsal + medializaci.
Radekw
Příspěvky: 4
Registrován: 05 úno 2012, 14:38

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od Radekw »

Zdravím, to co zde popisuje Krtek1000 a Martin1975, je naprostá pravda, protože mi to taky dělá. Mám také ix20 od začátku února ujeto 1500 km a jsem z toho zděšen, při projíždění sebemenších nerovností na vozovce se ozívají od přední nápravy tvrdé rázy, jako kdyby byla přední náprava bez tlumičů. Ještě jsem v servisní opravně nebyl, čekám až mi to přezují na letní pneumatiky, tak to porovnám a jestli se to nezlepší tak navštívím servis. Po jiných stránkách jsem z vozem velice spokojen a je veliká škoda že tento podvozek jízdní vlastnosti znehodnocuje.
Uživatelský avatar
ilja
*
Příspěvky: 32
Registrován: 12 kvě 2011, 20:09
Bydliště: Senec

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od ilja »

Radekw píše:Mám novou ix20 1,4 tricolor benzín, ujeto mám teprve 300 km - vše je v pohodě, vůz se mi moc líbí, ale po pěkné silnici je jízda perfektní, ale když přijedu na hrboly, železniční přejezdy a nerovnosti jsem zklamán z hluku podvozku a tvrdých rázů. Může mě někdo poradit, kdo má ix20 delší dobu, jak se mám zachovat. Při jízdě jinou zkušební ix20, byla jízda po nerovné vozovce docela přijatelná.
predpokladam, ze uz mas podstatne viac km... ale - kontroloval si nahustenie pneumatik? Nam auto ties buchotalo a odskakovalo a potom asi po 1500 km ma napadlo skontrolvoat, ako su nafukane - boli na 2.9 namiesto predpisanych 2.2 ;-) Ked som vypustil vzduch, auto sa zazracne upokojilo - menej buchotu, menej odskakovala zadna naprava.
ix20 1.6 Style, Honda Civic 8g 1.8
EX: Honda Civic 8g Type S
EX: Toyota Corolla E10 1.3
EX: Renault 5 1.4
Uživatelský avatar
Chose06
Příspěvky: 2
Registrován: 25 led 2012, 14:18

Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od Chose06 »

Tak jsme si zakoupili 1,4 a zatím je to bez bouchaní, tak uvidíme ;-)


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?spjx4h
Radekw
Příspěvky: 4
Registrován: 05 úno 2012, 14:38

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od Radekw »

Dnes jsem navštívil záruční opravnu ohledně klepání a bouchání přední nápravy, k mému překvapení nenašli zaměstnanci servisu žádnou závadu a vše je v normě. Pneumatiky mám nafoukané na předepsaných 2,2 Mám dotaz na ostatní postižené, které vlastní stejné vozidlo a mají podobnou závadu, jak mám dál postupovat. V servisu to nijak nechtějí řešit a mají výmluvy, že některé vozy jsou na tom daleko hůře. Není možné, aby nové vozidlo které má ujeto 1500 km se na vozovce s nerovným povrchem chovalo takovýmhle způsobem [-X . To jsem si mohl koupit z autobazaru za desetiprocentní cenu nového vozu, nějakou ojetou šunku.
Uživatelský avatar
petulko666
*
Příspěvky: 81
Registrován: 27 úno 2011, 11:11
Bydliště: SVK

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od petulko666 »

aj mne to na nerovnej ceste vydava z prednej napravy taky tvrdy buchotavy zvuk....prvy mesiac som bol z toho nervozny....ale uz to neriesim...to auto je dost tvrde...aj v zakrutach to dost drzi...takze sa to da aj ocakavat...mam tigru a ta je tiez taka tvrda dokonca ta buchoce viac...a nezda sa mi ze by tam bol problem z napravou...skor sa mi zda ze su tam tvrde napravy...venga ze je este tvrdsia
HYUNDAI IX20 -1.6 DOHC CVVT 16V - 91.5 KW /124 HP - STYLE
Uživatelský avatar
koudý
**
Příspěvky: 121
Registrován: 19 kvě 2011, 08:35

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od koudý »

Radekw píše:Dnes jsem navštívil záruční opravnu ohledně klepání a bouchání přední nápravy, k mému překvapení nenašli zaměstnanci servisu žádnou závadu a vše je v normě. Pneumatiky mám nafoukané na předepsaných 2,2 Mám dotaz na ostatní postižené, které vlastní stejné vozidlo a mají podobnou závadu, jak mám dál postupovat. V servisu to nijak nechtějí řešit a mají výmluvy, že některé vozy jsou na tom daleko hůře. Není možné, aby nové vozidlo které má ujeto 1500 km se na vozovce s nerovným povrchem chovalo takovýmhle způsobem [-X . To jsem si mohl koupit z autobazaru za desetiprocentní cenu nového vozu, nějakou ojetou šunku.
.. bohužel je to tak. Servisy v tuto chvíli nemají co opravovat, protože takto to bylo vyrobeno. Je to bohužel vlastnost tohoto vozu ..

Pokud jsi četl téma o bouchání zadní nápravy tak tam je od Franty vysvětleno i chování přední nápravy.. je tam problém v tlumičích - jsou velmi nekvalitní. Ač nové, mají parametry tlumičů starých (někdo odsud účinost tlumičů nechal měřit). Aby toho nebylo málo, navíc je tlumič špatně uchycen - má velmi krátkou dráhu chodu, což je zase konstrukční vada tak je výsledek jaký je .. na sebemenší díře či nerovnosti tlumič jde nadoraz a ozve se rana. Nejhorší je že vlivem tohoto se to za pár tisíc km po našich silnicích z toho stane mlátič a drnčák a těžkoi se toho bude člověk zbavovat..
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Jarda IX20
*
Příspěvky: 13
Registrován: 31 bře 2012, 00:02

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od Jarda IX20 »

ahoj,
já s mlácením tlumičů až takové problémy nemám a to jezdím docela dost po rozmlácených okreskách. Ale neskutečným způsobem mi klepe rezonuje palubní deska a vše s tím související. Na pár věcí už jsem přišel, ale pořád nevím jak na to:
1/ poměrně nepříjemný rámus dělal zapalovač, respektive ta pružinka v něm. Protože nekouřím, tak jsem ho vyhodil. Hned se to zlepšilo.
2/ za určitých otáček a nerovností mi klepalo sklíčko tachometru. Zjistil jsem, že tam je vůle, sklíčko lze stiskem "prohnout" tak, že je možné slyšet cvakání
3/ klepe mě fakticky celá přístrojovka - to souvisí i s bodem 2. Když silně zatlačím z vrchu na horní oblou část přístrojové desky, tak klepání přestane. Nějak je to provázané i s tím sklíčkem toho budíku v bodě 2, ale je to účinnější. Plasty přitom licují poměrně dobře.
Nemáte s tím někdo zkušenosti? Jak jste to řešili? Případně nevíte o nějakém jiném místě, které by to vrzání mohlo způsobovat.
dík
skrabi
*
Příspěvky: 74
Registrován: 04 bře 2011, 11:30

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od skrabi »

Jarda :
k bodu cislo 3 - Mal som rovnaky problem a neskutocne ma vytacal, vyriesil som ho sposobom, o ktorom pisem v tejto teme 6.februara . Pomohlo.
Nie ze by som tymto riesenim bol nadseny, ale za to ticho to stoji .
Neviem co to sposobuje - mozno pod pristrojovkou vedie nejaky zle upevneny vodic , alebo su tam nejake uvolnene spony ...
frantaservis
**
Příspěvky: 168
Registrován: 15 říj 2011, 02:18

Re: Hluk podvozku a tvrdé rázy

Příspěvek od frantaservis »

benny píše:No vzhledem k tomu že jsem majitelem vozu :hyu: - accent - mimo jiné jsem s ním maximálně spokojený , řeknu vám k vozům - ix 20 - a - ix 30 - jednu věc a představu ať si o tom udělá každý sám a zamyslí se nad tím. Tyhle vozy byly navrhovány a projektovány ve spolupráci s automobilkou FORD. Vůz - :hyu: - ix 35 - je na první pohled hodně totožný s vozem Ford - Kuga. A vůz - :hyu: - ix 20 - má hodně shodného s vozem Ford C - max. Takže můj verdikt je ten , že Ford si určil podmínky za kterých se budou tyhle vozy prodávat , prostě a jednoduše nemohou být víc prodejné než vozidla Ford. I když si myslím že se prodávají víc ale s určitýni technickými problémy které zhoršují jízdní vlastnosti a celkový dojem ze zakoupeného vozu :hyu: . Něco podobného praktikuje koncern VW u automobilky Škoda , vozy Superb se mohou vyrábět pouze v omezené výbavě určené koncernem VW. Jednoduše řečeno se nesmí Superby v rajchu prodávat víc než passaty. Přestože v hodnocení německého časopisu - AUTO BILD - vyšel náš Superb combi v testech mnohem lépe než Passat , jenže ......................... A tak je to pořád dokola. Prostě musí být tyhle vozy vždy o krok zpět oproti těm renomovaným značkám.
ANO! To je naprosto správný názor. Je to prostě sabotáž.Franta
Odpovědět

Zpět na „ix20“