
Spotřeba NX4e
Moderátor: Moderátoři
Re: Spotřeba NX4e
Pekná trasa, pekná spotreba. O takej môžem len snívať. Ale zasa mám svoj domček so sebou. 

- Reklama
Re: Spotřeba NX4e
Jen doplním
Nevím jak ostatní motory, ale zrovna VW u dřívějších modifikací motorů při velké zátěži (dálnice) chladil motor dodatečným vstřikem benzinu. Benzin se odpařil a ochladil stěny válce, tzn. benzin je dodatečné chladivo. Tak bych ze zvýšené spotřeby na dálnici GPF úplně neviniltmx píše: 07 srp 2025, 16:27 Mám vysledováno, že čas od času mi vzroste o litr spotřeba na dálnici, docela na dlouhou dobu
Re: Spotřeba NX4e
To měly první 1,2 HTP a chladil se tím katalyzátor příliš přilepený na motoru, ne? Od té doby jsem o tom neslyšel.
Vždy, když se ta zvýšená spotřeba objevila, tak pár minut po najetí na dálnici (na tempomat ustálených 135 km/h, takže cca 2500 otáček). Za pár desítek minut se vrátila k normálu a pokračoval jsem x dalších hodin ve stejném režimu. Takže regenerace se mi jeví nejlogičtěji.
Vždy, když se ta zvýšená spotřeba objevila, tak pár minut po najetí na dálnici (na tempomat ustálených 135 km/h, takže cca 2500 otáček). Za pár desítek minut se vrátila k normálu a pokračoval jsem x dalších hodin ve stejném režimu. Takže regenerace se mi jeví nejlogičtěji.
Volkswagen Tiguan 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Re: Spotřeba NX4e
Spotreba u tak vysokyho auta ok, ale 130 a vic bych s tim asi nejezdil. Na nase dalnice tech 120 je tak akorat.
Re: Spotřeba NX4e
Pro upresneni, obohacenim smesi se nechladil motor, ale katalyzator, ktery byl kvuli pozadavku na co nejrychlejsi ohrev po startu umisten hned za vyfuk. svody. Dnes uz toto neni nutne, protoze se pouzivaji chlazene vyfukove svody integrovane v hlave valcu a v ramci pomerne striktnich pozadavku poslednich emisnich norem na rezim λ=1 neni uz vlastne obohaceni smesi pripustne skoro nikdy.103kw píše: 08 srp 2025, 09:50 Nevím jak ostatní motory, ale zrovna VW u dřívějších modifikací motorů při velké zátěži (dálnice) chladil motor dodatečným vstřikem benzinu. Benzin se odpařil a ochladil stěny válce, tzn. benzin je dodatečné chladivo. Tak bych ze zvýšené spotřeby na dálnici GPF úplně nevinil