Spotřeba NX4e

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1625
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Spotřeba NX4e

Příspěvek od oltcitak »

Pekná trasa, pekná spotreba. O takej môžem len snívať. Ale zasa mám svoj domček so sebou. :mrgreen:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Reklama
 

103kw
*
Příspěvky: 61
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: Spotřeba NX4e

Příspěvek od 103kw »

Jen doplním
tmx píše: 07 srp 2025, 16:27 Mám vysledováno, že čas od času mi vzroste o litr spotřeba na dálnici, docela na dlouhou dobu
Nevím jak ostatní motory, ale zrovna VW u dřívějších modifikací motorů při velké zátěži (dálnice) chladil motor dodatečným vstřikem benzinu. Benzin se odpařil a ochladil stěny válce, tzn. benzin je dodatečné chladivo. Tak bych ze zvýšené spotřeby na dálnici GPF úplně nevinil
Uživatelský avatar
tmx
**
Příspěvky: 336
Registrován: 02 pro 2014, 23:00

Re: Spotřeba NX4e

Příspěvek od tmx »

To měly první 1,2 HTP a chladil se tím katalyzátor příliš přilepený na motoru, ne? Od té doby jsem o tom neslyšel.
Vždy, když se ta zvýšená spotřeba objevila, tak pár minut po najetí na dálnici (na tempomat ustálených 135 km/h, takže cca 2500 otáček). Za pár desítek minut se vrátila k normálu a pokračoval jsem x dalších hodin ve stejném režimu. Takže regenerace se mi jeví nejlogičtěji.
Volkswagen Tiguan 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2429
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Spotřeba NX4e

Příspěvek od milosh »

Spotreba u tak vysokyho auta ok, ale 130 a vic bych s tim asi nejezdil. Na nase dalnice tech 120 je tak akorat.
Hugo11
**
Příspěvky: 269
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: Spotřeba NX4e

Příspěvek od Hugo11 »

103kw píše: 08 srp 2025, 09:50 Nevím jak ostatní motory, ale zrovna VW u dřívějších modifikací motorů při velké zátěži (dálnice) chladil motor dodatečným vstřikem benzinu. Benzin se odpařil a ochladil stěny válce, tzn. benzin je dodatečné chladivo. Tak bych ze zvýšené spotřeby na dálnici GPF úplně nevinil
Pro upresneni, obohacenim smesi se nechladil motor, ale katalyzator, ktery byl kvuli pozadavku na co nejrychlejsi ohrev po startu umisten hned za vyfuk. svody. Dnes uz toto neni nutne, protoze se pouzivaji chlazene vyfukove svody integrovane v hlave valcu a v ramci pomerne striktnich pozadavku poslednich emisnich norem na rezim λ=1 neni uz vlastne obohaceni smesi pripustne skoro nikdy.
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Pokec“