Slabé pružiny?!?

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
AleKa82
**
Příspěvky: 168
Registrován: 23 led 2012, 13:02
Bydliště: Praha

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od AleKa82 »

:hyu: sice už nemám, ale je pravda že i u FDčka byly na kombík ty pružiny vzadu měkčí. Nyní máme Octavii II kombi a ta taky pořád seděla zadkem na zemi. Drhli jsme koulí na každém větším retardéru, i když vzadu seděl jen mrňous v sedačce a v kufru byl jen kočárek. Vyřešily to zátěžové pružiny značky Lesjofors a zátěžové tlumiče Sachs. Tlumiče se asi ještě měnit nemusely, ale vzhledem k tomu, že už tam skoro nebyly dorazy tlumičů, tak jsme je nechali taky vyměnit. Celé to stálo 9000,- bez daně. Od té doby nemáme problém s výškou podvozku, jen je teď trochu tvrdší zadek, ale není to žádná katastrofa. Jinak skoro každá druhá Octavia II, kterou potkávám má taky zadek nízko, takže originální pružiny jsou prostě měkké stejně jako u :hyu:.
Jezdím hlavně sockou a na skútru Derbi Atlantis
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od idam.i »

Asi som trafil.
Os tam skákal do Ondra a mal dosť ironické výpady.Zrazu to zmazal respektíve výrazne upravil.Snáď mu došlo,že nie je naj ... na svete.Všetkým prajem pokojné Vianoce.

P.S. V každom prípade pánu Novákovy =D> vie si urobiť poriadok.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
ondrab
Příspěvky: 4
Registrován: 14 pro 2016, 16:27

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od ondrab »

Zdravím všechny zúčastněné,

dovolím si pár vět k dovysvětlení mého problému.Doufám, že mě za něj zdejší zavilí fans značky Hyundai nebudou chtít podříznout jako ovci a mou hlavu nebudou chtít přibít nad vjezd nošovické fabriky.
Co se týče ochoty, vstřícnosti a rychlosti servisu Domanský , zcela určitě nemohu říct ani popel a pokud to tak pane Nováku vyznělo, je to má chyba.Je pravdou, že jsem psal poněkud ovlivněn negativní náladou vyvolanou problémem u nového vozu, který jsem nečekal.Jak s prodejem, tak i s aktivním přístupem servisního oddělení zastoupeného Vaší osobou jsem spokojen.Je pravdou, že jsem čekal, že nebudu první, kdo se s tímto problémem setkal a tudíž bude řešení problému jednoduchou a hlavně méně nákladnou záležitostí . Nicméně autorizovaný servis má dle mě zřejmě dané mantinely co smí a co nesmí automobilkou a víc zřejmě udělat nemůže, to nemohu posoudit. Navíc mi stále není jasné, že jsem opravdu ojedinělým uživatelem, který tento pro mě naprosto evidentní problém na straně výrobce vidí a chce řešit ?
Navrhované řešení je pro mě prostě neuspokojující. V tuto chvíli je to postavené tak, že já / nesoudný blázen / , jsem přeložil své i30 nad povolenou mez a pokud chci něco nadstandartního, musím si za to také nadstandartně zaplatit . Od začátku jsem věc nechtěl řešit nějakou reklamací a nebylo mi proti srsti se na výměně nějak finančně podílet.Nicméně zaplatit více než 8000,- za pro mne nutnou výměnu poddimenzovaných pružin pár týdnů po koupi je pro mne zcela neuspokojující.Proto jsem toto řešení v první chvíli odmítl a odložil na dobu pozdější / myšleno za tuto cenu nikdy /.
V nejbližší době přesně zvážím obsah mého kufru a pokud se bude pohybovat , jak si myslím, v hodnotách povolených výrobcem, nechám to tak, jak to je a uvidím, zda se to po nějaké době negativně projeví. Doufám jen, že tomu tak nebude ve spojitosti s bezpečností automobilu.
Než se do mě zase nějaký srdcař- korejec pustí, toto je víceméně jediná kaňka na mé třicítce a jinak jsem s ní vcelku spokojen, přesněji samozřejmě nějaké chybky by se našly, ale kde ne.Navíc za tu cenu.Až po pár letech uvidím, zda jsem vybral to pravé.
Pro úplnost dodávám, že netrpím žádnou psychickou poruchou, zrak mi ještě slouží , toto jak jsem již uvedl není můj první vůz a zmíněnou závadu jsem si nevymyslel ani za účelem exhibování na tomto fóru, ani za účelem očerňování značky Hyundai. :D :D

Vše nej do roku 2017 Vám všem !
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od shawt »

No, ja nevim, asi sis mel auto pred koupi pujcit a narvat plny kufr pytlu s cementem...vicemene se to vi, ze i30, kdyz se nalozi, tak si sedne na prdel, ale udajne to same udela Octavia, ikdyz asi mene.
Me prijde ted jestli to chapu spravne 8000 za 4 pruziny? mozna 2 ok a prijde mi i v poradku, ze si to ma majitel zaplatit sam. Je to extra vec nad ramec seriove vyroby. A co si budem povidat i30 neni firemni auto, na to sou jine auta.
Tot muj koment.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
ondrab
Příspěvky: 4
Registrován: 14 pro 2016, 16:27

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od ondrab »

Hurá, nejsem sám, kdo kromě pár jedinců zde na fóru problém se slabými pružinami vidí......viz :

,, Ešte odfiltrovať podvozok
Hyundai i30 kombi má dobrú štartovaciu pozíciu v tom, že nikto od neho neočakáva etalón triedy v podvozku a jazdných vlastnostiach.
Tým, čo predviedol, sa zaradil medzi ostatné slušné autá triedy. Možno tak dobre nepohlcuje zvuk od odvaľujúcich sa pneumatík alebo nerovností, ale zasa dáva vodičovi celkom dobre cítiť cestu.
S pedantne nastavenou elektronikou si užijete aj sneh a aj ostrejšiu jazdu na Šturci. Podvozok bol o chlp lepší ako naše očakávania na začiatku testu a v tomto ohľade nemá čo bežného motoristu sklamať.
Možno by sme na základe zlej skúsenosti zo zimy použili 16 palcové kolesá. Ozdobné 17 palcové kolesá sú fajn ale na ostrej hrane jamy pneumatiku seknete podstatne skôr.
Komfort pruženia na danom obutí je na takej úrovní, že nemožno povedať: "nekupujte 17 palcové kolesá" ani nemôžeme povedať, že je to úplne komfortné.
Ešte by stálo za zváženie dať dozadu tuhšie pružiny, aby auto po plnom naložení menej "sadlo" na cestu.´´


Čítajte viac: http://auto.sme.sk/c/7026627/hyundai-i3 ... z4WNqEULTd
hyundi30
**
Příspěvky: 107
Registrován: 06 úno 2017, 11:25

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od hyundi30 »

Dobrý deň. Uvažujem nad kúpou i30 kombi, ale toto vlákno ma trošku zneistilo. Konkrétne čo sa týka tých zadných pružín. Sú naozaj také slabé ? Auto bude samozrejme využívané na dovolenky, to znamená 4 dospelí a taktiež kufor. Veď je to predsa rodinné kombi. Ten obrázok na prvej strane je fakt desivý. Ak je pravda, že bol naložený len kufor, lebo z obrázku sa mi zdá, že vzadu nikto nesedí.

Prosím majiteľov i30 kombi aby sa vyjadrili, ako je to s tými pružinami. Pamätám si prvé seaty cordoby a to aj bez naloženia šúchalo zadok o cestu, tak to by som teda nerád bol, aby to takto s novým autom dopadlo. Na druhej strane, keby to tak naozaj bolo, asi by sa na to ľudia sťažovali či nie ? Veď II gen, je tu 5 rokov.

Ďakujem.
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od shawt »

Asi takto, bez do salonu, pujc si kombika a naloz ho cim potrebujes a vyzkousej to sam...na prdel si sedne aji Octavka dle vyjadreni mojeho znameho. Ja bych to tak cerne nevidel.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
hyundi30
**
Příspěvky: 107
Registrován: 06 úno 2017, 11:25

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od hyundi30 »

Autá sledujem už nejaký ten rok, porovnávam a tak. Vyskúšal som si takmer všetko v tejto triede a najviac mi vyhovovala i30 kombi. Veľmi sa mi páči dizajn, hlavne po facelifte. Interiér sa mi tiež páči, ale hlavne ma to auto dostalo priestrannosťou a maličkosťami typu úložné priestory v kufri a pod. maličkosti, ktoré si cením. O výbave nehovoriac. Vyhrievaný volant a pod. Bol som si s ňou aj zajazdiť, mám záujem o 1,6 88KW benzín. Výkon motora mi absolútne postačuje. Takže všetko je v poriadku, až na ten padnutý zadok. Človek by si myslel, že je to 5 rokov v predaji a všetky nedostatky už musia byť vychytané, tak snáď by na takú podstatnú vec ako poddimenzované pružiny nezabudli, predsa by si na to sťažovalo viac ľudí.

Volal som do nejakých servisov a nikdy nič také nezaznamenali. Tak neviem. Ale tá fotka na prvej strane vyzerala dosť divoko. Už len z estetického hľadiska. Ktovie čo v tom kufri mal a či tam aj sedel niekto vzadu.
ulthar
**
Příspěvky: 393
Registrován: 02 čer 2015, 15:15
Bydliště: Novy Jicin

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od ulthar »

Obcas svoji i30 vozim jednu kapelu na koncerty, tj. kufr nalozeny minimalne 100kg + 2 dospeli lidi vzadu (rekneme 160kg). Auto si samozrejme trochu sedne, ale rozhodne nemam kola zarazene do podbehu tak, jak vyfotil Rad3c3k na prvni strane. Az to priste nalozim, zkusim si na vas vzpomenout a udelat fotku.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1251
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od Neo-Mike »

Mám zkušenost 4 dospělý, 2 kola na střeše a auto nesedělo tak jak je na první fotce. Samozřejmě, když auto naložíš a projedeš přes něco, kde se auto víc zhoupne, tak to umí jít na doraz. Podvozkem ale zem neberu.
Hyundai i30 kombi, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
Uživatelský avatar
icu
***
Příspěvky: 578
Registrován: 25 črc 2016, 15:23
Bydliště: ČR, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od icu »

hyundi30: To auto má vychytané všechny důležité věci, ale pár drobností se prostě neřešilo a propírají se tady na fóru. Namátkou - podsvícení rádia, to není v češtině, palubní počítač poskytuje málo informací (a často v nevhodné formě), střešní lišty je nutné v rámci garance obvykle dotáhnout a umístění některých ovládacích prvků není zrovna optimální (handsfree a PP na volantu, např.). Ale - to auto je vypočitatelné (má podobné jízdní vlastnosti, ať je prázdné nebo naložené), po zajetí zdá se všechny asistenty (tempomat, ESP...) fungují tak, jak mají a nejsou známy vážné konstrukční problémy (jako byly řemeny/řetězy u starších TSI motorů či spojky v "malých" DSG převodovkách).

Je to prostě spotřební kombík v nižší střední, který dnes můžeš koupit ve velmi slušné výbavě za rozumnou cenu. Pokud ti vadí šéf českého zastoupení, ale to auto jako takové ti vyhovuje, koukni na Kiu Ceed (je to to samé, jen v trochu jiné kastli a s jiným interiérem.
1998-2004: ZFA18200; 2004-2016: ZFA35000; 2016- : TMAD381C

Obrázek
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od Axel.Foley »

Pozor, sedačky jsou jiné :!: a ne každému vyhovují ty v Ceed´u, ač to na první pohled není vidět. Rozdíl je znát tak po 300 km. Rovněž v Ceed´u tlačí středová konzole do lýtka. Doporučuji projet obě vozítka a vyzkoušet.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
t0x!n
****
Příspěvky: 1333
Registrován: 01 říj 2013, 21:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od t0x!n »

ma pravdu ten chlapec, ale se stredovou konzoli nemuzu souhlasit, ani na jednom nemam problem s nohou a na obou mam odjezdeno si myslim jiz dost na seznameni, sedacky souhlasi, ale osobne mi sedi lepe treba ted v ceedu, protoze jsou "pevnejsi", takze nejsem tak propadnuty a zada po dlouhe ceste citim mene jak v i30

pred rokem bych doporucil pri vyberu mezi i30/ceedem, i30 (i kdyz jsem si se svoji uzil a jiz jsem nechtel stejny auto po tech eskapadach) protoze byla levnejsi v porovnani se ceedem, kdezto jak postupne ty ceny vylezli nahoru, tak nyni bych doporucil prozmenu ceeda, paradoxne jsou nyni ve srovnani vybav levnejsi

shrnuto a ne ze bych nekoho tlacil jednim smerem, ale muj subjektivni pocit, kdyz vypustim vsechny reklamace i30 a porovnam jen funkcni hledisko je ten, ze ceed je dle meho prijemnejsi komfortem (ergonomie je o fous lepsi jak i30) prikladem ovladani na volantu je shodne jak na i40, to v i30 je takove "orezanejsi", posouvani v menu pp jde obema smery, ovladani klimy je intuitivnejsi, jsou to takove drobnosti, ale ty u techto 2 stejnych aut prave rozhoduji
Kia Ceed 2015 1.6 GDI TOP - bílá WD
i30 II 1.4 CVVT 73kW - "původní" Komfort - prodáno
Obrázek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od petzl62 »

Každému vyhovuje něco jiného.
Ve spoustě věcí s tebou naprosto souhlasím,co se týká ergonomie ovládacích prvků atp.V čem nesouhlasím,jsou z mého pohledu sedadla,alespoň jako řidiče,absolutně mi nevyhovuje a najít polohu,aby mě nebolely hovadsky záda,po víc jak 100km mi trvalo víc jak půl roku.A až jsem ji našel,tak mi fakt hodně vadí ten plast,který popisuje Axel.Jde to eliminovat,ale změnou polohy sedadla a to mě zase pak bolí záda.Začarovaný kruh. Máme Kiu ve firmě rok a něco a ujel jsem s tím 40tis. km a ne a ne se s tím posazem za volantem sžít.Do i30 sednu a nemám problém.
Jinak ale souhlasím,mám pocit,asi jen pocit,že Kia je trošku líp udělané auto.I co do odhlučnění.
A k tématu-mě přijdou jak i30CW,tak i Kia cee´d CW měkká a houpavá auta.A pokud do kufru naložím věci ke své práci-cca 60kg sedí to fakt dost.Oba vozy.Pokud dáš do kufru víc jak 100kg a vzadu je prázdno,ještě to jde-s výhradou...,ale pokud si dozadu k tomu sednou ještě 2 dospělí,jdou auta na dorazy bez jakýchkoliv problémů.
Nevím jak na tom byly generace FD CW,ale můj i30 FD-krátká nemá ani zdaleka takový problém.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
hyundi30
**
Příspěvky: 107
Registrován: 06 úno 2017, 11:25

Re: Slabé pružiny?!?

Příspěvek od hyundi30 »

Dizajn je subjektívna záležitosť. Mne sa napríklad páči exteriér i30 II po facelifte viac ako i30 III, to bez pochyby a popravde sa čudujem tým, čo si myslia opak. Ale rešpektujem to, lebo 100 ľudí, sto chutí :D i30 III ma spredu absolútne neočarila a myslím si, že sa to ani časom nezmení. No a zozadu je to obyčajný golf. Kia ceed combi z pohľadu exterieru može byť, ale viac sa mi páči i30 II kombi.

Čo sa týka interiéru, zase môj subjektívny názor, ale interiér v i30 II sa mi páči naozaj veľmi, naproti tomu v ceed ani náhodou a popravde som zo ceedu po nasadnutí musel vystúpiť, až tak na mňa pôsobil zle. Zase keď počujem ľudí, že sa im v ceede interiér páči neporovnateľne viac ako v i30 II, tak len neveriacky krútim hlavou. Taktiež pri oprotí nohy o stredný panel to bolo nepohodlie, a preto som nad ceedom prestal uvažovať. Ale v tom je ten svet taký krásny. Každému sa páči/nepáči niečo iné :) Interiér v i30 III ma neuchvátil, ale ani vyslovene neurazil. Zuby som jedine zatínal pri tom nacapenom displeji. Ale keď by malo auto všetko ostatné na parádu, asi by som si zvykol. Horšie to bolo s mietom pre zadných cestujúcich. Citeľne sa oproti dvojke zmenšil. To považujem za väčšie mínus, hlavne keď chcem, aby mala rodina v zadu pohodlie.

Ale aby som sa držal témy. Včera som si bol vyskúšať i 30 II kombi, ako je to s tými pružinami. Do zadu si sadli dvaja urostlejší chlapi, dokopy tak 200kg. Auto sadlo, ale medzi kolesom a blatníkom bolo pár cm miesto. Potom si sadli ďalší dvaja na kufrový prah, to bolo asi 150 kg. Tam už auto viditeľne sedelo, ale nebolo to také ako na tej fotke. Ako na tej fotke by to bolo možno v prípade, ak by aj v predu sedeli urostlejší chlapi. Takže nie je to až také zlé, ako som si myslel.

Ale pruženie je naozaj o niečo mäkšie, lebo pri nenaplnenom aute sa mi podarilo bez väčšej námahy auto stlačiť dole rukami z kufra, kďežto u novej i30 III sa mi to nepodarilo. Tam to bolo neporovnateľne tvrdšie. Možno a 1 cm sa mi to podarilo, ale pri i30 II aj o 3 cm.

No nič. Rozhodnutý som pre i30 II.

Ďakujem za vaše postrehy a rady.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Podvozek a řízení“