Denní svícení

Audio, klimatizace, exteriérové osvětlení, DRL

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: Denní svícení

Příspěvek od tom »

Gandalf píše:Možná už to někde dřív zaznělo - tohleto jsou ty údajně jediné homologované s LED od Helly, co jsem je teď někde viděl v akci za cca. 2500 Kč? A jaké je tam zapojení do palubní sítě, zvládne to běžný kutil nebo je třeba autoelektrikáře?

Tak nejsou od Helly ale od Mycarr typ 2, cena je 1900 za pár, mají na sobě skutečnou homologaci RL, zapojení je naprosto jednoduchý, stálý plus z baterky, stálý mínus a ještě plus z parkovaček... To je vše.
schema.JPG
schema.JPG (56.39 KiB) Zobrazeno 1989 x
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Reklama
 

Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Re: Denní svícení

Příspěvek od Bruno »

Pro Tom:
Nezlob se ale je to konina!!! Já mám na lantře palubní počitač od Blendiho, který mimo jiné měří okamžitou spotřebu a také spotřebu za určenou trasu /takový taxametr/. To co říkáš je nesmysl!!! Mám to ověřené na svém PP. Pokud si spočítáš spotřebu ve watech, kterou dělají zaplá světla tedy 2x50W + 2x5W a něco konrolky, tak je to maximum 115 W tj. 0,115kW. Když si vypočteš nutnou spotřebu motoru na výrobu 0,115 kW tak ti vyjde 0,000prd litrů benzínu. To co tu uvádíš je zavádějící!!! Ne, že by ta spotřeba světel nevzala nějaký výkon /nějakou spotřebu benzinu/ ale já si mohu změřit přesně okamžitou spotřebu při stojícím autě /na volnoběh/ a pak se zapnutými světly ale ta zvýšená spotřeba je nepatrná. Mám měření po 0,1 /desetinách/ a zapnutí světel jí zvýší sotva o 0,1 ale to je spotřeba za hodinu!!!!! Takže se chlapče mateš!!!! Na volnoběh bere auto cca 1,0-1,2l/hod při zaplých světlech + 0,1l/hod . Požádej Víťu, ať ti to změří na svém PP na ten volnoběh a přepočte to na litry benzínu při jízdě na trase 2 km.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7916
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení

Příspěvek od Mexican »

Bruno na tom bude zrejme dost pravdy, 0,2 litra navyse len kvoli par Watom... i ked treba zaratat este osvetlenie palubky, zadne svetla a svetla osvetlujuce SPZ.. ale myslim, ze to bude tak 0,005 litra, viac nie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení

Příspěvek od Borek »

Mexican píše:Bruno na tom bude zrejme dost pravdy, 0,2 litra navyse len kvoli par Watom... i ked treba zaratat este osvetlenie palubky, zadne svetla a svetla osvetlujuce SPZ.. ale myslim, ze to bude tak 0,005 litra, viac nie
Souhlas-vidíš,že se i v něčem shodneme. :D Navíc návratnost investice 1900,-Kč v pobobě uspořeného paliva+žárovek,bude tak po milionu najetých km. :( Ale bál bych se jedné věci-i když jsou skoro předpisově namontovaná,představa jedoucí svítící kolony a v ní ty Tome,tak bych řekl,že nízko a blízko středu auta(i když v rámci předpisů)umístěná světla nebudou vidět za autem před tebou.Tlumená světla jsou přeci jen dost vysoko a hlavně u kraje karoserie,takže jsou v koloně vidět(i svítící koncová světla beru jako + k bezpečnosti-zvláště u šedých barev aut).Měl bych strach,že tě někdo v protisměru,v koloně svítících aut přehlédne. :(
Možná se mě to jen zdá,hádat se nechci,na to mám Mexicana :lol: (doufám,že má smysl pro humor :oops: ).
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: Denní svícení

Příspěvek od tom »

Bruno píše:Pro Tom:
Nezlob se ale je to konina!!! Já mám na lantře palubní počitač od Blendiho, který mimo jiné měří okamžitou spotřebu a také spotřebu za určenou trasu /takový taxametr/. To co říkáš je nesmysl!!! Mám to ověřené na svém PP. Pokud si spočítáš spotřebu ve watech, kterou dělají zaplá světla tedy 2x50W + 2x5W a něco konrolky, tak je to maximum 115 W tj. 0,115kW. Když si vypočteš nutnou spotřebu motoru na výrobu 0,115 kW tak ti vyjde 0,000prd litrů benzínu. To co tu uvádíš je zavádějící!!! Ne, že by ta spotřeba světel nevzala nějaký výkon /nějakou spotřebu benzinu/ ale já si mohu změřit přesně okamžitou spotřebu při stojícím autě /na volnoběh/ a pak se zapnutými světly ale ta zvýšená spotřeba je nepatrná. Mám měření po 0,1 /desetinách/ a zapnutí světel jí zvýší sotva o 0,1 ale to je spotřeba za hodinu!!!!! Takže se chlapče mateš!!!! Na volnoběh bere auto cca 1,0-1,2l/hod při zaplých světlech + 0,1l/hod . Požádej Víťu, ať ti to změří na svém PP na ten volnoběh a přepočte to na litry benzínu při jízdě na trase 2 km.

Tím jsi v podstatě napsal totéž co já...
Já jsem psal o jízdě ustálenou rychlostí 50km/h, kde PP vyhodnotil zvýšení o 0,2l/100km.
Ty jsi došel k závěru 0,1l/hod.
Mě při rychlosti 50km/h bude trvat 2hodiny než ujedu 100km, a jestliže mám 0,2l/100km, tak je to 0,1l/hod.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: Denní svícení

Příspěvek od tom »

Borek píše:
Mexican píše:Bruno na tom bude zrejme dost pravdy, 0,2 litra navyse len kvoli par Watom... i ked treba zaratat este osvetlenie palubky, zadne svetla a svetla osvetlujuce SPZ.. ale myslim, ze to bude tak 0,005 litra, viac nie
Souhlas-vidíš,že se i v něčem shodneme. :D Navíc návratnost investice 1900,-Kč v pobobě uspořeného paliva+žárovek,bude tak po milionu najetých km. :( Ale bál bych se jedné věci-i když jsou skoro předpisově namontovaná,představa jedoucí svítící kolony a v ní ty Tome,tak bych řekl,že nízko a blízko středu auta(i když v rámci předpisů)umístěná světla nebudou vidět za autem před tebou.Tlumená světla jsou přeci jen dost vysoko a hlavně u kraje karoserie,takže jsou v koloně vidět(i svítící koncová světla beru jako + k bezpečnosti-zvláště u šedých barev aut).Měl bych strach,že tě někdo v protisměru,v koloně svítících aut přehlédne. :(
Možná se mě to jen zdá,hádat se nechci,na to mám Mexicana :lol: (doufám,že má smysl pro humor :oops: ).
Návratnost bude o něco dřív, nejde o úsporu na palivu, ale o žárovky H4, které používám buď Osram Night Breaker a nebo Philips. cena cca 500Kč za pár.
Oba typy mají zvýšenou svítivost a ne zrovna dlouhou životnost... - tak proč je likvidovat ve dne.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2059
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: Denní svícení

Příspěvek od Gandalf »

Když se v Rakousku rušila povinnost denního svícení, kromě faktoru vnímání řidiče a vývoje nehodovosti se tam zmiňovali i o zvýšené spotřebě a tím nárůstu emisí (na ekologii jsou v Rakousku extrémně zatížení). Bohužel už si nepamatuju přesné hodnoty a zdroj jsem zpětně nenašel, ale taky tam hovořili o nárůstu spotřeby v řádově desetinách. Ono sečíst všechny ty žárovky, které se rozsvítí (a je jich dost) znamená taky současně napájení celé řady dalších obvodů, relé apod. Takže pokud jsou extrémně úsporné a trvanlivé LED diody pouze ve dvou předních světlometech, asi to je znát. Ale samozřejmě největší úspora je v úspoře za výdaje na výměnu halogenových žárovek. I tak se bude ovšem investice vracet dost dlouho. Proto řada zemí prosazuje instalaci podobného zařízení hned z výroby, protože tam by náklady na výrobu i montáž výrazně poklesly... Uvidíme, kde to všechno bude za pár let :)

Já osobně jsem přešel na levnější H4 za pár desítek Kč, protože se mi stalo, že jsem měnil dražší značkové i několikrát do roka a přestalo mě to bavit. Paradoxně žárovka za 40-60 Kč mi tam vydržela déle. Uznávám ale, že kvalita světelného toku bude někde jinde.
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení

Příspěvek od Borek »

Gandalf,třeba budeš překvapený,že dobře vybrané žárovky doslova za pár pětek(tuším +-60Kč/ks svítí daleko lépe,než spousta značkových za 500,-KČ/ks).Testy ,tabulky,svítivost,dosah paprsku i s cenami žárovek......tady kdysi dával tuším Josef nebo Vipe a byly více než překvapující,zvláště pro lidi,kteří si myslí,že s cenou automaticky roste kvalita/svítivost.Možná to tady někdo najde,nechce se mi to hledat.Byla to tabulka i s obrázky.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7916
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení

Příspěvek od Mexican »

bavili sme sa o tom myslim v nekonecnom vlakne s 200 stranami, mam to ulozene v compe:
Přílohy
test_zarovek.jpg
(371.05 KiB) Staženo 362 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
jandaxx
***
Příspěvky: 508
Registrován: 21 čer 2005, 19:31
Bydliště: Praha

Re: Denní svícení

Příspěvek od jandaxx »

Jenom technická k tomu výpočtu spotřeby.
2 x 55W hlavní světla
2 x 5W parkovačky
2 x 5W koncová světla
2 x 5W osvětlení RZ
1 x 10W různé kontrolky/odhad dohromady
1 x 10W různá relé na sepnutí žárovek / odhad dohromady
------
160W dohromady / odhad, možná jsem na něco zapomenul

Nevím, kolik je účinnost alternátoru 50%? Dohromady i s různými ztrátami na řemenech, ložiscích, teple v altíku a podobně, bych si tipnul, že skutečná energie na spotřebu cca 160W bude tak cca 400W. Je to samozřejmě málo v porovnání výkonu motoru. Je ale fakt, že při zapnutí světel, či jiného většího spotřebiče/třeba rozmrazování zadního skla - to má cca 100W/ dojde k citelnému houpnutí a následnému vyrovnání volnoběhu. Takže k jistému nárůstu spotřeby jistě dojde. Na moje svícení to ale nemá vliv. Svítím trvale od roku 95/na motorce od roku 91. Byla doba, kdy jsem s tím byl za exota. Pamatuji i jednu kontrolu ze stranu PaCH, kdy mi bylo vytčeno, že ve dne zbytečně svítím.
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: Denní svícení

Příspěvek od tom »

jandaxx píše:Jenom technická k tomu výpočtu spotřeby.
2 x 55W hlavní světla
2 x 5W parkovačky
2 x 5W koncová světla
2 x 5W osvětlení RZ
1 x 10W různé kontrolky/odhad dohromady
1 x 10W různá relé na sepnutí žárovek / odhad dohromady
------
160W dohromady / odhad, možná jsem na něco zapomenul

Nevím, kolik je účinnost alternátoru 50%? Dohromady i s různými ztrátami na řemenech, ložiscích, teple v altíku a podobně, bych si tipnul, že skutečná energie na spotřebu cca 160W bude tak cca 400W. Je to samozřejmě málo v porovnání výkonu motoru. Je ale fakt, že při zapnutí světel, či jiného většího spotřebiče/třeba rozmrazování zadního skla - to má cca 100W/ dojde k citelnému houpnutí a následnému vyrovnání volnoběhu. Takže k jistému nárůstu spotřeby jistě dojde. Na moje svícení to ale nemá vliv. Svítím trvale od roku 95/na motorce od roku 91. Byla doba, kdy jsem s tím byl za exota. Pamatuji i jednu kontrolu ze stranu PaCH, kdy mi bylo vytčeno, že ve dne zbytečně svítím.
K celkovému maximálnímu výkonu motoru je 400W jistě zanedbatelná hodnota, ale při té konkrétní situaci, kdy auto jede po městě ustálenou 50-ti kilometrovou rychlostí není výkon motoru nutný k udržení rychlosti ani 5kW. A tam je vidět zda z paliva vyrobit 5 a nebo 5,5kW.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2059
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: Denní svícení

Příspěvek od Gandalf »

tom: tohle má jistě svou logiku. Je jasné, že motor takřka nikdy nepracuje na 100% výkon a tak na něj nelze ani poměrně vztahovat zatížení elektrospotřebiči.

Ostatně je to paráda, když si tu takhle pár lidí vyměňuje své zkušenosti a poznatky. Skvělé fórum :)
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Uživatelský avatar
jandaxx
***
Příspěvky: 508
Registrován: 21 čer 2005, 19:31
Bydliště: Praha

Re: Denní svícení

Příspěvek od jandaxx »

Tak já nemám Hyundíka už více než rok a stejně sem chodím. Už se nevyjadřuji ke konkrétním problémům určitého modelu, ale spíše tak všeobecně ke věcem, které souvisí s provozem aut.
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Denní svícení

Příspěvek od mirpie »

pro Gandalf :to krutě přidej..Odpory v převodovce třením na ozubených kolech, valivé ztráty v ložiscích a třením o víření olejové náplně, valivé a třecí odpory v diferenciálu, v ložiscích kola v těhlici, ztáry valením pneu o vozovku, ztráty valením pneu o vozovku nepoháněných kol, ztráty v ložiscích nepoháněných kol, ztráty v ložiscích všech kladek pro pohon řemenu pomocných agregátů, ztráta na mikroprokluzu řemene v kladkách, odběr výkonu z klikové hřídele na pohon pomocných agregátů (alternátor - ztráty v ložiscích + vlastní odběr na základě zatížení sítě odebíraným proudem do palubní sítě vozidla, hydraulický poslivač řízení - pohon čerpadla - ztráty lopatek třením o stěnu, valivé ztráty v ložisku, čerpadlo chladicí kapaliny, olejové čerpadlo) atd, atd, atd... Pak aerodynamické odpory, ztráty při propružení kola (zvýší se vaLivé ztráty při náhle více zatíženém kole)...atd.

Nevim, kolik to v součtu dá, ale rozhodně více než 5kW...Jen tlačit auto rychlostí 50km/h s vypnutým motorem a vypnutými spotřebiči včetně světel by pár koníků vzalo..

Jinak výkon na pneumatice je až o 30% ostrouhaný od výkonu na klikové hřídeli, vlivem výše a to ještě stručně popsaných ztrát..
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení

Příspěvek od Rexcor »

No taky jsme o denním svícení už uvažovali. Ale stejně bychom chtěli dát světla i dozadu. Pak tedy na Santíkovi přichází v úvahu:
Vepředu dát osvícení buď mezi mlhovky a světla, nebo nějakým způsobem nainstalovat aspoň led pásky do světel.
Vzadu pak do podobného místa jako vepředu zapustit další ledky s červeným světlem. (mezi mlhovky a světlo)

Ale tak jsem uvažoval dál a radši jsem všechna podsvícení v autě změnil na Modré Led (místo původních žárovek) a uvažuji o koupi Led žárovek do zadních světel. (Dvě intenzity jsou vyřešeny stejně jako u dvouvlákovejch žárovek)
Maximálně ještě vyřešit svícení vpředu. Uvažuji o jízdě na potkávačky + něco jako Angel eyes do mlhovek. Ale nejsem si jist, zda se mi bude zdát osvícení dostatečné. Ale pomocí led aspoň snížím odběr a navíc se mi modrá líbí:-)
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Elektroinstalace“