J1 - ztráta výkonu

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od Luboshak »

Zdravím spřízněné duše,

včera se mi na lantře vyskytl následující problém:

Auto ztratilo výkon. Když se dostanu nad 2000 otáček, má to výkon pořád jako kdybych jel na 2000 ot. a když šlápnu na plyn, ozývá se z motoru takové šumění nebo syčení, nevím jak to přesně popsat, jako když něco fouká a auto nemá skoro akceleraci. Na volnoběh, když šlápnu na plyn, tak to normálně reaguje a žádný divný zvuk se neozývá. Ani když zvednu kapotu, tak na první pohled nevidím nic špatného.

Souvislosti: Mám totálně děravý výfuk, nefunkční krokový motorek. Po 8000 km jsem doléval 2 litry oleje. Spotřeba se mi při poslední nádrži zvedla na 8,6 l namísto obvyklých 7,6-7,8 l(ale to může být tou zimou a tím, že jsem neměl delší trasu než 10 km).

Nevyskytl se někomu z vás podobný problém? Nebo netušíte co by to mohlo být? V pondělí to chci odvézt do servisu a bude to rozhodování o tom, jestli to auto ještě dávat do kupy nebo je to konečná. Pokud by to bylo opravitelné za rozumné peníze, tak bych i nechal vyměnit výfuk a jezdil bych s tím dál.

Díky.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Reklama
 

Uživatelský avatar
kibut
**
Příspěvky: 136
Registrován: 19 zář 2007, 08:59
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od kibut »

Mozno popraskane zvody, alebo treba vymenit tesnenie pod hlavou motora ? :?
mozno...
HYUNDAI Lantra 1,6 16V ´92 automat

www.hmaservice.com
Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od Luboshak »

kibut píše:Mozno popraskane zvody, alebo treba vymenit tesnenie pod hlavou motora ? :?
mozno...
Těsnění pod hlavou mě taky po pročtení fóra napadlo. Kamarád mi poradil zkoušku - nastartovat a sundat víčko od oleje, jestli to nefouká. Tak jsem to zkusil a fučí to jako z výfuku. Je to relevantní zkouška?

Jak je nákladná oprava?
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Uživatelský avatar
LongStar
****
Příspěvky: 1275
Registrován: 12 říj 2007, 21:13
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od LongStar »

mozna ucpany kat
:hyu: S-coupe s Fénem:)
ScoupeTech ->->->->->->->VWGolf-IV Objem stylem nenahradíš!!!
Uživatelský avatar
kibut
**
Příspěvky: 136
Registrován: 19 zář 2007, 08:59
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od kibut »

Luboshak píše:
kibut píše:Mozno popraskane zvody, alebo treba vymenit tesnenie pod hlavou motora ? :?
mozno...
Těsnění pod hlavou mě taky po pročtení fóra napadlo. Kamarád mi poradil zkoušku - nastartovat a sundat víčko od oleje, jestli to nefouká. Tak jsem to zkusil a fučí to jako z výfuku. Je to relevantní zkouška?

Jak je nákladná oprava?

Neviem, ci je to relevantna skuska, chcelo by to nazor niekoho skusenejsieho... :shock:
Ak by bolo na vine to tesnenie, tak nie je drahe, len vymena je trochu narocnejsia, asi.
HYUNDAI Lantra 1,6 16V ´92 automat

www.hmaservice.com
Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od Luboshak »

Tak novinky po 30 km ježdění:
- Když šlápnu na plyn, začne foukat studený vzduch zvenku výduchy ventilace vlevo od řidiče a vpravo u spolujezdce. Z těchto výduchů fouká studený vzduch i když je nastavená teplota na maximální a normálně to odjinud fouká teplý vzduch. Původně jsem si špaatně myslel, že to fouká někde v motoru.

- Po ujetí 10 km v kuse lehké kouření z chladiče. Otevřel jsem kapotu a odšrouboval víčko nádrže chladící kapaliny, při otevření to začalo téct odněkud zespodu. Při zavření přestalo. Po otevření opět teklo. Po lehkém vychladnutí motoru jsem víčko odšrouboval, nikde nic neteklo a voda byla na maximu. Nechápu co tam tedy teklo, mělo to zelenou barvu jako fridex.

- Zespoda na víčku oleje je bílá emulze a smrdí to po spalinách.

Odvezl jsem to před servis a zítra to předám technikovi. Všechno asi nasvědčuje tomu těsnění po hlavou motoru.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Uživatelský avatar
Peťan
**
Příspěvky: 102
Registrován: 31 pro 2008, 12:50
Bydliště: Široký Důl
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od Peťan »

Tak to máš v háji těsnění pod hlavou.Ty příznaky tomu nasvědčují.
Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od Luboshak »

Tak předběžná zpráva ze servisu je, že je buď zamrzlý katalyzátor, nebo je v háji. Ještě to budou testovat, mají tam nějak plno.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Uživatelský avatar
LongStar
****
Příspěvky: 1275
Registrován: 12 říj 2007, 21:13
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od LongStar »

LongStar píše:mozna ucpany kat
ja to rikal:)
:hyu: S-coupe s Fénem:)
ScoupeTech ->->->->->->->VWGolf-IV Objem stylem nenahradíš!!!
Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od Luboshak »

LongStar píše:
LongStar píše:mozna ucpany kat
ja to rikal:)

:-) Asi jsi dobrý diagnostik na dálku. Doufám, že ho nebudu muset měnit. Nový je za 7800, jak jsem koukal na auto kelly.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Uživatelský avatar
broža
**
Příspěvky: 280
Registrován: 10 říj 2008, 11:33
Bydliště: Bohušovice nad Ohří

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od broža »

no nebo nejaky uni. ja ho nekde videl asi kolem 2500,-
:hyu: Hyundai Lantra 1.6 16V GLS 84kW r.v.1996 zelená metalíza

Seat Cordoba 1.8 červená metalíza r.v.1999 R.I.P 2010

VW Passat Variant 1.9 TDI 85kW r.v2000
Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od Luboshak »

Tak problém je opravdu v katalyzátoru, je rozpadlý. Bez něj to jezdí jako fík.

Takže možnosti jsou buď ho tam nedávat nebo koupit univerzální a zároveň vyměnit přední a zadní díl výfuku, což jak vypadá je už třeba.

Našel jsem tohle na vyfuky-katalyzatory.cz:

Univerzální katalyzátor do 2000 ccm za 2125,-
Koncová část výfuku za 1275,-

Na AAAvyfuky.cz je přední díl výfuku za 3209,-

Takže celkem 6600 plus práce plus úchytky.

Nedá se někde sehnat ten přední díl levněji?
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Uživatelský avatar
kibut
**
Příspěvky: 136
Registrován: 19 zář 2007, 08:59
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od kibut »

Ceny su v pohode si myslim, a ze si vobec zohnal predny diel, sa az divim (bud rad) :). Ja som na Slovensku pre seba nezohnal, mali ho len v original Hyundai servise za 11 000 Sk. Tak som ho nakoniec vyrobil 8)
HYUNDAI Lantra 1,6 16V ´92 automat

www.hmaservice.com
Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: J1 - ztráta výkonu

Příspěvek od Luboshak »

Tak auto "opraveno". Vzhledem k tomu, že nešel rozebrat výfuk (všechno zatuhlé), tak jen odstraněna vložka katalyzátoru, zavařeno a jezdí se dál. Kdybych chtěl vyměnit katalyzátor, musel bych nechat vyměnit celý výfuk a vzhledem k tomu, že stk je do jara 2010 a nepočítám s tím, že bych tam ještě jednou šel, tak se to vyřešilo takhle. Doufám, že do té doby zavedou "šrotovné" jako v Německu ve výši 2500 Eur :-)
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Odpovědět

Zpět na „Benzín“