...mám vám to říct, nemám vám to říct....
nejdůležitější je rozjezd. Co ztratíš na rozjezdu už nedoženeš. Je třeba mít rozjezd bez prokluzu na spojce a i bez prokluzu na kolech (nehrabat) a přitom mít vyšší otáčky (mezi otáčkami max momentu a otáčkami max výkonu), aby po plném záběru (moment, kdy se pustí spojka), nespadly otáčky někam ke 2000 (nebo kamkoli pod otáčky max. momentu), to už je pak taky rozjezd ztracenej.
A pokud se povede rozjezd, je důležité vhodně a bleskově přeřadit. Na Renaultu jsem měl plný výkon při 6500ot/min, omezovač na 7000ot/min. Bylo výhodné řadit mezi otáčkami max výkonu (6500) a mezi otáčkami omezovače (7000), tedy někde na 6600-6700, to pak otáčky po přeřazení nesletěly moc dolů a šly pak opět ryclheji k otáčkám max. výkonu. Coupé 2.0 má obě hodnoty posazeny o 500ot/min níž, tedy řadím při 6200-6300ot/min.
A zapomente na řazení alá pohodička, chce to ve stejnej okamžik dupnout na spojku, v tu chvíli bleskově přeřadit, div neurvete fofrpáku a současně dat tvrdej na plyn a pustit spojku tak, aby noha byla rychlejší než vracející se pedál. Samozřejmě, pokud proti sobě jedou auta s rozdílem 50PS na výkonu nebo 300kg na hmotnosti, tak výše popsané moc nemá cenu, pokud to dotyčný ve výhodě nepodělá.
Ale nejdůležitější je fakt rozjezd. Na něm se dá nejvíc ztratit, klidně i 3s a 3s v měření např. zrychlení 0-100km/h je u aut se zrychlením kolem 9s 30%času.
Takže vyražte na opuštně okresky a trénujte rozjezdy. Ale to pak rychlé odchází spojkové obložení
