Přestavba N1 na M1

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Gurthang
*
Příspěvky: 56
Registrován: 10 led 2008, 23:18

Přestavba N1 na M1

Příspěvek od Gurthang »

Jelikož nám už týden platí novela zákona o DPH díky které lze uplatnit odpočet DPH i u osobních automobilů, rozhodl jsem se zbavit klece.
Santu servisuju v Autoprofi Příbram, tak jsem se ptal, jak je to se spětnou přestavbou a homologací. Zatím to u nich nikdo neřešil, takže mě odkázali na importéra.
Takže jsem zjistil následovné:
1) Přstavba na N1 je u Santa Fe vratná, tudiž zpětné přestavení na osobní automobil možné je.
2) Njeprve je nutné zaslat importérovi (konkrétně vyřizuje pan Horák) žádost o povolení přestavby z N1 na osobní automobil a zaslat kopii velkého techničáku. za to vše se zaplatí zatím neupřesněná částka
3) Za zmíněný poplatek obdržíte povolení k přestavbě a Autorizovaný servis odstraní mříž
4) Přestavba musí projít technikcou prohlídkou
5) Přestavbu necháte zapsat do techničáku , respektive bude vyměněn malý i velký techničák.

V průběhu budu informovat, jak jsem dopad a na kolik mě celej ten špás vyjde
Počítám zatím s cca 10.000,-Kč
SF 2,2CRDi VGT, MT - Elegance - sleek silver


Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od pepan »

a nebude problém s dph? to ti vraceli přece ještě když si auto kupoval a to bylo před dubnem že? jde o to ,abys nemusel vracet ty tedka dph. mám dojem že tenhle odpočet platí jen na nové auta. já to mám horší. mám jen úpřední sedačky,tudíž auto pro 2. mříž sem hned po namontování odmontoval :), ale asi bych dostal pěknej flastr, kdyby mě chytli.už sem přemýšlel že tam ty sedačky dám,ale je top asi održku respaktive o peníze:)
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Gurthang
*
Příspěvky: 56
Registrován: 10 led 2008, 23:18

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od Gurthang »

Ono je to tak že před 1.4.2009 spadali do režimu s odpočtem DPH jen nákladní automobily. takže jsme pořídil N1. Teď spadají do DPh všechny automobily, takže i po přestavbě na osobní automobil budu splňovat podmínky režimu odpočtu DPH.
Jinak samozřejmě není cesty jak dostat auto kupované mimo režim odpočtu DPH nyní do tohoto režimu.

Jinak s tím počtem sedaček to je taky dost zásadní , zapomněl jsme to sem napsat. Tahle zpětná přestavba jde jen u santa Fe které bylo pro 5 lidí. pokud má někdo N1 ze 7mi místné verze, tak tam už zpětná přestavba na osobák nejde. Stejně tak prý nelze přestavět Tuscona ( ten je v N1 4 místný)
SF 2,2CRDi VGT, MT - Elegance - sleek silver


Obrázek
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od pepan »

tím pádem sem v řiti? já to teda nemůžu přepsat a dát to nazpátek? je to z roku 2005 ta přestavba. je to vedený jako užitkový vůz myslím
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Gurthang
*
Příspěvky: 56
Registrován: 10 led 2008, 23:18

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od Gurthang »

No podle všeho jseš asi fakt v loji, jelikož importér ti tu přestavbu asi nepovolí.
Ačkoli podle mě si můžeš udělat jakoukoli přestavbu sám, nebo si dokonce i celé auto postavit sám,a le pak si musíš taky sám zajistit homologaci a to asi bude ten problém.
Ale dot ohodle už fakt nevidím. nejlepší bude když se zeptáš nejdřív prodejce/dovozce a když to nepůjde, tak se dotázat přímo na registru vozidel, co budeš muset doložit.
SF 2,2CRDi VGT, MT - Elegance - sleek silver


Obrázek
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od pepan »

a toho sem se bál:) no optám se kámoše,dělá na justičním u bengů.tak snad něco vědět bude. díky
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
Zdeněk ČB
**
Příspěvky: 223
Registrován: 04 lis 2006, 17:28
Bydliště: České Budějovice

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od Zdeněk ČB »

Hmmm, hmm, hmmm nejsem si tím vším tak jistý. Ano, že je od dubna ta úprava vím, ale ze všech stran tvrdili, že se to bude týkat jen nových aut, ty s již namontovanou přepážkou mají smolíka. Ne že by to asi nešlo přestavět zpět na OA, ale bude to zřejmě spojené s doměřením a doplatkem DPH.
Trošku jsem nepochopil tu přestavbu na M1 v titulku. M1 byli "montážní" vozidla s přepážkou a odpočtem DPH, akorát v malém techničáku měli napsáno "osobní" a tudíž nikdo nepoznal, že má být přepážka. Měl jsem tak své první SF. Tuto kategorii ale někdy kolem roku 2005 +- zrušili a zbyla už jen N1.
Třeba se ve všem co jsem psal pletu a fakt to půjde se ofiko zbavit té hrůzy vzadu, proto budu rád za každou novou informaci i názor.
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
Gurthang
*
Příspěvky: 56
Registrován: 10 led 2008, 23:18

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od Gurthang »

M1 je označení kategorie osobních automobilů (řádek "J" velkého techničáku).

Lépe řečeno : kategorie M - motorová vozidla, která mají nejméně čtyři kola a používají se pro dopravu osob
kategorie N - motorová vozidla, která mají nejméně čtyři kola a používají se pro dopravu nákladů

Po zmiňované přestavbě vozidla N1, které již je v režimu odpočtu DPH, na vozidlo M1 zůstává od 1.4. 2009 toto vozidlo i nadále v režimu odpočtu DPH.
Trochu zjednodušeně jsem to slyšel od Kalouska a ověřit si to stejně jako já můžete na ministerstvu financí. Stačí zvednout telefon :wink:
SF 2,2CRDi VGT, MT - Elegance - sleek silver


Obrázek
Uživatelský avatar
Zdeněk ČB
**
Příspěvky: 223
Registrován: 04 lis 2006, 17:28
Bydliště: České Budějovice

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od Zdeněk ČB »

Maličko jsem zagogloval a ono to je opravdu tak. M1 "osobní". Ale dříve to vážně bylo "montážní". Což mimochodem potvrzuje i následný text který i říká, že zpětná přestavba je opravdu možná.
Je to stažený od VW. Dokonce jsem získal pocit, že nemusíme žádat importéra pokud nedošlo ke změně obsaditelnosti. A Pepan by to mohl mít také v pohodě po montáži sedaček, pásů a schválení importéra. Možná to ale platí jen pro koncern VW.
Celý text zde:
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/E0D1969 ... 2_2009.doc

Přestavba montážních vozidel kategorie M1 na osobní kombi kategorie M1

Přestavba montážního vozidla kategorie M1 je možná na osobní kombi kategorie M1 při dodržení následujících podmínek:

1. dojde k demontáži přepážky
2. z bočních oken vzadu budou odstraněny tuhé a pevné zábrany
3. vozidlo lze ztotožnit se ZTP v provedení kombi kategorie M1

Jedná se např. o vozidla: Audi A6 Avant typ 4B, Audi A6 Allroad typ 4B, VW Passat typ 3B, VW Golf Variant typ 1J

Přestavba nákladních vozidel kategorie N1 na vozidla kategorie M1, která vznikla

úpravou vozidel kategorie M1

Kategorie A:

Vozidla s druhem karoserie kombi - AC u kterých nedošlo při přestavbě na kategorii N1 ke změně obsaditelnosti a hmotností. Taková vozidla lze přestavět na osobní při dodržení následujících podmínek:

1. dojde k demontáži přepážky
2. z bočních oken vzadu budou odstraněny tuhé a pevné zábrany
3. vozidlo lze ztotožnit se ZTP v provedení M1

Jedná se např. o vozidla: Audi A6 Avant typ 4F, Audi A6 Allroad typ 4F, Audi Q7 typ 4L, VW Touran typ 1T, VW Touran Gross typ 1T, VW Passat typ 3C, VW Golf typ 1K, část. VW Caddy typ 2K


Kategorie B:

Vozidla u kterých došlo při přestavbě na kategorii N1 ke snížení obsaditelnosti a jsou schválená podle Vyhlášky MD 102/95 Sb. Taková vozidla lze schválit při dodržení podmínek:

1. dojde k demontáži přepážky
2. z bočních oken vzadu budou odstraněny tuhé a pevné zábrany
3. zvýšení obsaditelnosti je možné při použití originálních sedadel a bezpečnostních pasů, které budou ukotveny v originálních kotevních úchytech
4. vozidlo lze ztotožnit se ZTP v provedení M1

Jedná se např. o vozidla: VW T4, část. VW Sharan typ 7M, část. Seat Alhambra typ 7M

Kategorie C:

Vozidla s druhem karoserie AC - kombi u kterých došlo při přestavbě na kategorii N1 ke snížení obsaditelnosti a jsou schválená podle zákona 56/2001 Sb. Taková vozidla lze schválit při dodržení podmínek:

1. dojde k demontáži přepážky
2. z bočních oken vzadu budou odstraněny tuhé a pevné zábrany
3. zvýšení obsaditelnosti není možné
4. vozidlo nelze ztotožnit se ZTP

Jedná se např. o vozidla: část. VW Sharan typ 7M, část. Seat Alhambra typ 7M,
VW Transporter typ 7HC a 7HCA, VW Multivan typ 7HM,
VW Caravelle typ 7HC a 7HCA

Kategorie D:

Vozidla s víceúčelovou karoserií AF, u kterých došlo při přestavbě na kategorii N1 ke snížení obsaditelnosti nebo změně hmotností nelze schválit.

Jedná se o vozidla: část. VW Sharan typ 7M, část. Seat Alhambra typ 7M,
část. VW Caddy typ 2K, Seat Leon 1P, Seat Altea 5P


Kategorie E:

Vozidla u kterých došlo při přestavbě na kategorii N1 ke snížení obsaditelnosti nebo změně hmotností. Taková vozidla lze schválit pouze se souhlasem importéra.
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
Uživatelský avatar
Zdeněk ČB
**
Příspěvky: 223
Registrován: 04 lis 2006, 17:28
Bydliště: České Budějovice

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od Zdeněk ČB »

a zde je další podobný text, který hovoří o cenách zpětné přestavby Škodovek. Je to za pusu.
http://www.mtx.cz/mtx/n1docs/prestavby1.pdf

a ještě malinko citace z téhož článku, která mně ale nijak netěší:

Vzhledem k tomu, že výše uvedené přestavby se dotýkají i daňové problematiky (daně z přidané
hodnoty), uvádíme pro vaší potřebu tuto neoficiální informaci:
Podmínky přestavby upravuje zákon o DPH č. 235/2004 Sb ve znění novel, § 13, odst. 4g a § 36,
odst. 6d.
Zmiňovaný § 36 mluví o přestavbě vozidel kategorie N na vozidlo kategorie M s tím, že
přestavěné vozidlo je nutno z hlediska DPH dodanit; základem daně je cena zjištěná podle zvl.
předpisů tj. vyhl. o oceňování, která vyžaduje odborný posudek. Povinnost dodanit vozidlo není
nijak časově omezená, tzn. v předpise není stanovena úleva, že po uplynutí určité doby od data
první registrace vozidla N by vozidlo přestavěné na M již nebylo nutné dodanit. Z uvedeného
vyplývá, že přestavbu vozidla z kategorie N, event.M1 speciál, na M není vhodné provádět
prvonabyvatelem vozidla.
Upozorňuji, že tato informace nebyla schválena odpovědným daňovým orgánem.


dodatek: dal jsem se i na studium zákonů a § 13, odst. 4g říká:zdanitelné plnění: g) přestavba motorového vozidla, jejímž výsledkem je osobní automobil, u kterého není nárok na odpočet daně, a protože nárok na odpočet daně je už u všech aut, neměl by to být problém.
§ 36,odst. 6d. - byl zrušen, takže to fakt asi půjde. Zítra jedu do servisu!!
:D
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od pepan »

tak to vypadá ,že by to i šlo.musím zajet do :hyu: v šumperku a uvidíme. když to půjde-paráda :) http://www.novinky.cz/ekonomika/166219- ... hodit.html
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
Zdeněk ČB
**
Příspěvky: 223
Registrován: 04 lis 2006, 17:28
Bydliště: České Budějovice

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od Zdeněk ČB »

Ani v Šumperku ti možná nepomohou. Byl jsem v na prodejně i servisu u nás a nikdo tam bohužel nic neví. Prý chybí jakýsi prováděcí předpis (snad jsem to nepopletl). Dostal jsem kontakt na p.Horáka z centrály, tomu jsem posílal stručný email s pár otázkami, ale bohužel zatím bez odezvy.
Kdyby šlo jen o těch pár tisíc za případnou pokutu, už bych přepážku vyndal, ale co v případě nějaké nehody? Pojišťovna by se prý mohla vymlouvat na nepovolenou přestavbu a pojistné plnění odmítnout.
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od pepan »

to máš pravdu.já už jí tam teda nemám 4roky :),ale tedka jezdím štreky tak mám docela lufta
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
SuperMUF
**
Příspěvky: 154
Registrován: 01 říj 2006, 16:16

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od SuperMUF »

ahoj,

dneska mi dealer říkal že aktuální oficiální stanovisko importéra je že NEDOVOLUJE REHOMOLOGACI z N1 na M1 ...

takže máme ( doufám ale že jen prozatím ) smůlu
Hyundai iX35 Premium 4x4 135 kw Sirius Silver 05/2011
Hyundai iX20 Comfort 1.4CVVT 16V digi A/C 04/2011
Hyundai H1 Tour 8 míst. 2.5CRDi ESP 04/2010

Hyundai SantaFe 2.2CRDi silver MT Dynamic 4x4 09/2006-04/2011
Hyundai Getz 1.1 Dynamic A/C 01/2008-04/2011
Uživatelský avatar
Zdeněk ČB
**
Příspěvky: 223
Registrován: 04 lis 2006, 17:28
Bydliště: České Budějovice

Re: Přestavba N1 na M1

Příspěvek od Zdeněk ČB »

Skvělé. :(
Řekl ti proč? Jestli je to jen z důvodu jakési neochoty ze strany :hyu: tak mne docela fest nakrknou, když u jiných značek to není problém a dokonce se to snaží co nejvíc ulehčit, aby každý nemusel individuálně žádat. Doufejme, že se jedná pouze o neinformovanost dotyčného dealera.
Jinak z Hyundai zatím žádná odpověď na můj dotaz.
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“