Getz nebo Elantru?

Moderátoři: vipe, Moderátoři

JG

Zivost auta

Příspěvek od JG »

Rozmyslam o "nenarocnom" aute. Rozhodujem sa medzi Getzom1.3 a Elantrou. Jedna vec ktora by ma na Getzi odradzala a davala navrh Elantre je dialnica. Je Getz1.3 dostatocne zivy - da sa s nim jazdit okolo 130 - 140 bez nejakych zjavnych vykonnostnych problemov na dlhsie trasy?
Reklama
 

Uživatelský avatar
venousek
**
Příspěvky: 190
Registrován: 26 dub 2005, 10:32
Bydliště: Praha

Re: Zivost auta

Příspěvek od venousek »

JG píše:Rozmyslam o "nenarocnom" aute. Rozhodujem sa medzi Getzom1.3 a Elantrou. Jedna vec ktora by ma na Getzi odradzala a davala navrh Elantre je dialnica. Je Getz1.3 dostatocne zivy - da sa s nim jazdit okolo 130 - 140 bez nejakych zjavnych vykonnostnych problemov na dlhsie trasy?
Bez sebemenších problémů. Třeba srovnání pružného zrychlení fabie 1.2 12V a getze 1.3 12V z těchto rychlostí vychází jedoznačně pro korejce. Getz obecně zrychluje ve větším spektru otáček. Pravda je, že při 150 km/h už je docela hlučněj, ale do 140 se dá v pohodě poslouchat rádio a povídat si.
Hyundai Getz MAX 1.3 12V od 29.12.2004 do 6.3.2010
Hyundai i30cw Comfort 1.6 CVVT z Ulsanu od 13.3.2010
http://moje.auto.cz/nextright/hyundai-i30.html
Uživatelský avatar
mylys
Moderátor
Příspěvky: 321
Registrován: 19 dub 2005, 11:21
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mylys »

Cau, nevim jak je na tom Elantra, ale pro dalnicni provoz mi Getz prijde pomerne dost hlucny pri nedodrzovani rychlostnich limitu. Pri 130 to jeste de, tusim, ze motor 1,3 toci pri teto rychlosti cca 3500 otacek, ale pokud to srovnam s firemni Fobii 1,4 MPI, tak u te je motor a rek bych i podvozek odhlucneny mnohem lip. Ja osobne ve Fobii radim klidne az pri peti tisicich, kdezto hluk od motoru v Getzu me nuti radit uz cca pri ctyrech.
Zda se mi, ze Getz je zivejsi pri nizsich rychlostech, ale na dalnici se to castecne srovnava s Fobii (mozna proto, ze Fobii vic tocim motor a ani mi to vzhledem k mensimu hluku neprijde).
Ale ve srovnani Getz - Fobie je Getz pro me jednoznacny vitez.
A k te Elantre - asi bych koupil ji, jestli nemas financni limit jako ja . . .
A jeste jeden argument pro Getze - je hezci nez Elantra . . .
Uživatelský avatar
venousek
**
Příspěvky: 190
Registrován: 26 dub 2005, 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od venousek »

mylys píše:Cau, nevim jak je na tom Elantra, ale pro dalnicni provoz mi Getz prijde pomerne dost hlucny pri nedodrzovani rychlostnich limitu. Pri 130 to jeste de, tusim, ze motor 1,3 toci pri teto rychlosti cca 3500 otacek, ale pokud to srovnam s firemni Fobii 1,4 MPI, tak u te je motor a rek bych i podvozek odhlucneny mnohem lip. Ja osobne ve Fobii radim klidne az pri peti tisicich, kdezto hluk od motoru v Getzu me nuti radit uz cca pri ctyrech.
Zda se mi, ze Getz je zivejsi pri nizsich rychlostech, ale na dalnici se to castecne srovnava s Fobii (mozna proto, ze Fobii vic tocim motor a ani mi to vzhledem k mensimu hluku neprijde).
Ale ve srovnani Getz - Fobie je Getz pro me jednoznacny vitez.
A k te Elantre - asi bych koupil ji, jestli nemas financni limit jako ja . . .
A jeste jeden argument pro Getze - je hezci nez Elantra . . .
Ono je to dáno tím, že 1.4 MPI je osmiventil, tudíž pracuje s nižšími otáčkami. Co já jsem měl možnost srovnávat, tak Getz je jednoznačně tišší než 1,2 12V, s 1.4 MPI 44 kW tak nastejno, ale getz je na tom mnohem lépe co do ochoty zrychlovat.
Hyundai Getz MAX 1.3 12V od 29.12.2004 do 6.3.2010
Hyundai i30cw Comfort 1.6 CVVT z Ulsanu od 13.3.2010
http://moje.auto.cz/nextright/hyundai-i30.html
Uživatelský avatar
Vyki
**
Příspěvky: 233
Registrován: 16 kvě 2005, 10:50
Bydliště: krkonošské city

Příspěvek od Vyki »

jak muzete srovnavat Getze :roll: a Elantru ???? jednoznacne :arrow: Ela :twisted:
ObrázekKorean cars forever
Hyundai Avante 1,6V DOHC sport sedan GLS 125PS
Hyundai ELANTRA 2,0 CWT DOHC Elegance 235/40 ZR17 Dunlop SP 9000 Sport
Uživatelský avatar
Bruce Lee
**
Příspěvky: 132
Registrován: 16 čer 2005, 13:20
Bydliště: Č.T.,Řeka,Třinec
Kontaktovat uživatele:

Getz / Elantra ???

Příspěvek od Bruce Lee »

To je jako rozhodovat se mezi Felinou a Oktávkou.Jestli chceš závodit na dálnici tak Elantru.Ve městě pak snad ten Getz.Já hovím pro větší,bezpečnější a rýchlejší auta.Bez urážky ale ke Getzu.Ten se hodí pro ženy spíše do města.Sám mám Lantru 1.8 combi.
Uživatelský avatar
Vyki
**
Příspěvky: 233
Registrován: 16 kvě 2005, 10:50
Bydliště: krkonošské city

Re: Getz / Elantra ???

Příspěvek od Vyki »

Bruce Lee píše:To je jako rozhodovat se mezi Felinou a Oktávkou.Jestli chceš závodit na dálnici tak Elantru.Ve městě pak snad ten Getz.Já hovím pro větší,bezpečnější a rýchlejší auta.Bez urážky ale ke Getzu.Ten se hodí pro ženy spíše do města.Sám mám Lantru 1.8 combi.
jojo ... souhlasim ... Getz je zkratka takova mala mrdka :D nechtel bych :wink:


po malych pripominkach to zkonkretnim ... JAK nelze porovnavat vykonove, tridove a cenove tak odlisna auta

Sakra je to blbost!

jinak nic proti Getzi
ObrázekKorean cars forever
Hyundai Avante 1,6V DOHC sport sedan GLS 125PS
Hyundai ELANTRA 2,0 CWT DOHC Elegance 235/40 ZR17 Dunlop SP 9000 Sport
PeterJ

Getz vs Elantra

Příspěvek od PeterJ »

No bol som v autosalone nieco riesit a popri tom som si odskusal aj Elantru. No pravdu povediac, keby som sa mal rozhodovat tak zoberiem radsej inu znacku (Focus, Civic, Corola, Octavka). Getz je v podstate Europske auto kym ta Elantra presne naopak. Kvalitativne sa mi na prvy pohlad a test jazdu zda klasicky Korejec. Takze ak planujes jazdit po meste a sem tam si odskocit mimo(moj pripad) tak jednoznacne Getz. Uplne staci 1.1. Ak by to bolo tak 50:50 aj tak by som zobral tiez radsej Getz i ked uz urcite s vykonejsim motorom. Ak nebyvas vo vacssom meste Praha, BTV a pod. tak jednoznacne jedno z horeuvedenych a ked mas k tomu rodinu s nie prilis malymi detmi tak to duplovane. J mam rocnu dcerku a je to teraz tak akurat. Za take tri rocky planujem obmenu za vacsie. Ak Hyundai pride s niecim vacsim a kvalitou podobnou Getzovi tak ostanem "verny". Ak nie zial.....Ale to je len moj nazor, rozhodnut sa musis Ty.
akro260
*
Příspěvky: 27
Registrován: 31 kvě 2005, 18:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od akro260 »

Jak můžete srovnávat dvě úplně odlišná auta? Getz na ježdění po městě či do práce a sem tam si zajet na chalupu. Měkké odpružení na nerovnostech dlouho poskakuje než se sklidní. V malých rychlostech silně nedotáčivý.
Naproti tomu Elantra tvrdé sportovní odpružení, přisně neutrální podvozek ve všech spektrech rychlosti se skvělou boční stabilitou.
Mám doma oba vozy a na Getzu najeto 15 tisíc a na Elantře 70 tisíc, tak snad již mohu trochu hodnotit.
Peter

Getz vs Elantra

Příspěvek od Peter »

No ak ma Getz makke odpruzenie tak ja som papez. Tak to si si asi pomylil auta.
Peter

Getz vs Elantra

Příspěvek od Peter »

A okrem toho, mozes mi vysvetlit ako moze byt auto v malych rychlostiach nedotacavy?? ako sa ti to prejavuje? ja som si myslel ze nedotacavost je vysadou aut so zadnym nahonom.....hmmm nic v zlom, ale.... sedel si vobec niekedy v obydvoch autach?
jandaxx

Re: Getz vs Elantra

Příspěvek od jandaxx »

Peter píše:A okrem toho, mozes mi vysvetlit ako moze byt auto v malych rychlostiach nedotacavy?? ako sa ti to prejavuje? ja som si myslel ze nedotacavost je vysadou aut so zadnym nahonom.....hmmm nic v zlom, ale.... sedel si vobec niekedy v obydvoch autach?

Nechci se tě nějak dotknout, ale podle toho co tady píšeš, jsi jel maximálně na koloběžce ty. Auta se zadním pohonem jsou přetáčivá, auta s předním téměř vždy nedotáčivá. Vyplývá to z principu pohonu zadních a předních kol. Takze asi tak. :roll:
Uživatelský avatar
Vyki
**
Příspěvky: 233
Registrován: 16 kvě 2005, 10:50
Bydliště: krkonošské city

Příspěvek od Vyki »

blbost blbost ....

premyslel jsem ... je mozne srovnavat dejme tomu jeste acenta a elu ... ale ne podauto jako je getz ... bavite se tady o zvyseni vykonu ... o titanovych svodech ... o sportovnim odpruzeni ... jezisi!!! vzdyt od 107 z kolina pres podauto matize az po getze ... mluvime tu panove o nakupni tasce ... ktera se rovna nakupu do 200tis. maximalne spotrebni auto ... za par let se budou prodavat po 20 tisicich a vsichni skodovkari co nemaji penize budou mit podauta nakupni tasky ... vazne nerozumim tomu co se snazite vyresit ... objem motoru se rovna 0 0 nic a stejne nikdy ten vykon neda ... takze pokud se nekdo zlobi at si uvedomi svobodu nazoru... dekuju
Naposledy upravil(a) Vyki dne 22 čer 2005, 08:57, celkem upraveno 1 x.
ObrázekKorean cars forever
Hyundai Avante 1,6V DOHC sport sedan GLS 125PS
Hyundai ELANTRA 2,0 CWT DOHC Elegance 235/40 ZR17 Dunlop SP 9000 Sport
akro260
*
Příspěvky: 27
Registrován: 31 kvě 2005, 18:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od akro260 »

Peter: Tak jak Ti napsal "C" v těch autech si asi skutečně nejel Ty!
Nebo máš o tvrdém odpružení skutečně zkreslené představy. Až někdy budeš v okolí Prahy napiš a já tě svezu v autě, které má skutečně tvrdej podvozek :wink: a kde cítíš každý kamínek na silni. Pak můžeš srovnávat.
O přetáčivosti a nedotáčivosti aut se raděj nebudeme dohadovat že.
"jandaxx" Ti už odpověděl.
Peter

Příspěvek od Peter »

oki chlapi, s tou nedotacavostou a pretacavostou som si to ozrejmil, takze Sorry, viem si uznat chybu. Ale co sa tyka toho podvozku, stojim si za svojim. Je to tvrde auto, bral by som trosku komfortnejsi podvozok ala francuzi.
Inak co sa tyka tych tried, vid prispevok vyssie. Nikdy som netvrdil ze Getz je auto na dlhe trate... Elantra je to auto ktore tam patri, ale v tej triede by som si vedel uz vybrat aj lepsie auto. Ktovie, mozno nova Elantra bude iny chlebicek, pocul som ze o dva roky by mala byt na trhu.
Odpovědět

Zpět na „GETZ“