Rachot - klepání motoru

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Farrael »

Tak dneska ráno jsem byl nemile překvapen. Ráno jsem nastartoval motor a auto mělo uplně jiný zvuk už při tom startu, než obvykle. Bylo to asi jako starý nafťák. tdddddtddddtdddtddddtddd. Možná jako hodně ale hodně stará zašlá motorka. No a asi po minutě či možná méně to přestalo a přeskočilo to zase na normální chod.
Co jsem si ale všiml jako další věci, že motor jde při chodu poměrně rychle do otáček. Ne o moc, ale na jedničku se moc rychleji než ke třiceti jet nedalo, než to dalo omezovač. A tak celkově to dosahuje rychleji otáček. Ne o moc, ale je to vidět.
Nevíte někdo co to dělá?

PS: Ještě doplním poznatky z jízdy domů od přítelkyně. Motor po nastartování neklesne na těch svých cca 900 otáček, ale drží se na 1100-1200 otáček. Po rozjetí a ujetí nějaké trasy už na ten neutral klesne na nějakých těch 900 otáček. I když ono to bude zřejmě méně. Motor se má celkově snahu dost rychle vytočit do otáček. Daleko dříve než předtím. Hlavně v nižších stupních. U vyšších stupňů už to není zrovna patrné. Na čtyřku si toho prakticky nevšimnu.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Reklama
 

Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od ryba »

no ty zvuky asi nebudou nic svetobornyho, dela to hodne studenej motor s hydraulickymi zdvihatky, olej je hustej a nestaci to mazat tak to dela kraval. Zkontroluj si olej, jestli ho neni malo. No a s tim volnobehem to je uplne normalni, za studena se syticem, po ohrati normalne 850 ot/min
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Farrael »

Aha já že mi to předtim nikdy nedělalo no :-) Jinak olej ještě zkontroluju, ale co jsem koukal, tak pod autem louže nebyla a olej byl měněnej nedávno :-)
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
-G-E-R-O-J-
*
Příspěvky: 37
Registrován: 08 črc 2010, 10:45

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od -G-E-R-O-J- »

robi to olej na 75percent,, mozno bolo do rana chladnejsie alebo si dlhsie nejazdil mal som tam valvolain capovany a chodilo to jak traktor,, zmenil som na shell helix a jak sijaci stroj .. ani neni pocut motor.. na oleji pri tomto motore naozaj moc zalezi kvoli tomu ze je hydrostel.. to iste ako fiat bravo 1.4 12V ak mas znameho s nim opytaj sa... uvidis ako bude nadavat :D (este citlivejsie..) a tie otacky? silny motor lahke auto... ale pozri vzduchovy filter moze byt roztrhnuty,,,aj ked neviem od coho
Hyundai Accent 96, 1,5 12V
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Farrael »

No také tam mám Valvoline, tak je možné, že je tu chyba. Každopádně auto má vyšší otáčky a zase pokud ho vytočim, tak ve 4tis - na dvojku u trojky je to 4,5tis otáček si zakašle jako, když praští sebou do omezovače a cukne zpátky. Ale to hodlám vyřešit. Další věcí je díky těm otáčkám vyšší spotřeba o trochu.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Accentdevil »

Tak cvakání jsis všiml až teď před zimou když je chladněji tak si prostě zacvakaj ty zdvihátka než se k nim dostane olej, protože je hustej jak tu někdo už psal..volnoběh je jasný, to má každé auto..a ty otáčky, jak je na tom spojka??
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Farrael »

Jj začalo to dělat až teď před zimou. Už jsem si zvykl tak to už ani neřešim. :-) Spíš ty otáčky a vyšší spotřeba mě teď serou no. Co jsem si všiml, tak auto už neni tak líne. Nebo je to jak kdy. Spíš jak se vyspí :mrgreen:. Někdy to jede jako drak a někdy se mu moc nechce.
Spojka je na tom tak, že je původní se skoro 160tis. na krku. Když jsem to skusil na Hujerovu radu přidat plyn na tu pětku se zataženou ručkou a pustit spojku tak auto chcíplo až když, jsem spojku uplně pustil, dokud jsem ji i byť lehce držel tak to nechcíplo. Takže nevim jestli to je dobře, nebo blbě. JInak samozřejmě občas má trošku problém někam dát stupeň, ale to co jsem slyšel je normální.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Accentdevil »

Takhle se právě zkouší jestli náhodou spojka neprokluzuje...pokud začly stoupat otáčky, tak je to špatně a spojka prokluzuje...jestli ti jde blbě řadit, tak si zkus seřídit spojku, třeba už máš opotřebovanou lamelu, tim bych začal.. :)
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Happy-Gilmore
*
Příspěvky: 30
Registrován: 24 bře 2010, 05:22
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Happy-Gilmore »

Tak s tím klepáním mám taký problém. Jakmile brzo ráno nastartuji, tak vozidlo začne klepa a přibližně po 10 sekundách přestane a jede normálně.
Jinak co se týká otáček, tak s tím bohužel neporadím. Nemám otáčkoměr :-/
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Farrael »

Accentdevil píše:Takhle se právě zkouší jestli náhodou spojka neprokluzuje...pokud začly stoupat otáčky, tak je to špatně a spojka prokluzuje...jestli ti jde blbě řadit, tak si zkus seřídit spojku, třeba už máš opotřebovanou lamelu, tim bych začal.. :)
No zejtra to pokud možno odvezu k Hujerovi a nechám zkontrolovat :-)
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Farrael »

Tak to nakonec nebyla spojka, ale zase snímač klikové hřídele. Herdek budu muse tamten vyreklamovat :-( Dokonce mi bylo sděleno, že ještě nezažili, že by to zrovna tohle někdy dělalo. No hlavně, že už to jezdí :D/
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Jirka RCK
**
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2010, 18:14
Bydliště: Brno/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Jirka RCK »

Zdarec, jak moc ti ty otáčky blbly a co je to vyšší spotřeba? Mě to dělá něco dost podobnýho. Po nastartování otáčky tak na deset vteřin vyletěj na nějakých 2500, pak držej tak 1200 a teprve až něco ujedu a auto se ohřeje, začnou držet pěkně 900. Spotřebu mám absolutně příšernou, v poslední době jezdím tak za 4 až 5 korun na kilometr...přitom ale emise na STK nádherně vyšly, svíčky sou nový NGK, check nesvítívá a olej vůbec nežere. Už jsem bezradnej a zvažuju, že se ho zbavím.. :-(
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Farrael »

No projevovalo se to asi tak, že motor rychle šel do otáček a když jsem se ho pokusil vytočit do otáček třeba na dvojku či na trojku, tak to asi ve čtyřech tis. umřelo a zachovalo se to asi jako když se to praští čelem o omezovač, takže se to hezky zakuckalo a musel jsi přeřadit, aby šlo jet rychleji. Po výměně snímače v pohodě. Skus dojet na diagnostiku jestli jsi už nebyl. Protože u mě se čidlo hlásilo jako vadné hned. Co se týče spotřeby tak tehdy byla vyšší. I teď se mi zdá vyšší, ale rozhodl jsem se, že ho budu pozorovat a jestli se mi nebude něco zdát tak to nechám ještě skontrolovat. Nádrž, ale byla dost prázdná a po natankování asi 25L vyskočila na uplně plnou, takže věřim tomu, že čidlo kecá a teprve si sedá :-D
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Jirka RCK
**
Příspěvky: 196
Registrován: 09 led 2010, 18:14
Bydliště: Brno/Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot - klepání motoru

Příspěvek od Jirka RCK »

Jj, tu diagnostiku musím udělat. Bohužel servis, kam jezdím, nemá na :hyu: kabel, ale někde sem tu četl, že se dá chyba vyblikat přes kontrolku check, tak to zkusím. Doufám, že tam ta chyba už bude načtená...od naposled odpojené baterky se mi totiž kontrolka při jízdě ještě nerožla.
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Odpovědět

Zpět na „Accent - Motor a převodovka“