Rezonance motoru

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Vosy
Příspěvky: 5
Registrován: 05 čer 2006, 15:00
Bydliště: Litvínov

Rezonance motoru

Příspěvek od Vosy »

Zdar fandové Accentů. Nějaký čas se probírám různými tématy ve fóru a dospěl jsem ( konečně ) k závěru, že bych mohl taky troškou přispět, nebo se i něco důležitýho dozvědět. Mám Accenta 1.4 / 1995 asi 4 roky a jsem s ním nadmíru spokojenej. Některý poznatky z fóra jdou tak trochu mimo mě, protože je alespoň prozatím nemusím řešit. Čas ukáže... Chtěl bych se pro začátek někoho zeptat, jaké má zkušennosti s "drnčením" motoru při otáčkách kolem 2500/min. Jde o to, že při této rychlosti se mi ozývá od motoru nějaká rezonance. Jeden mechanik mi řekl, že může být vůle na klice, jiný, že jsou vymačkaný selenbloky na motoru. S autem jinak problémy nemám, ale tohle mi docela vadí. Je to jako by to chtělo buď o trošku víc otáček, nebo mírně povolit plyn. To pak ale musím jet něco málo pod 80. Budu moc rád, když mi někdo napíše svůj názor, nebo zkušennost. Dík Vosy
Reklama
 

black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

me to dela mezi 3750-4000tis, takze nekde od 110ti do 130ti je to strasnej kraval na petce :cry: takze me to nuti jet 100 nebo pak 140 :?
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Já s tím to problém nemám žádný!!
Motor když běží mám mít nepatrné vibrace,to je normální!
Ale pokud motor běží a motor se třepe,tak je to buď vymačkanými silentbloky nebo hůř pálejí válce(špatné zapal.svíčky) nebo špatnou kompresí motoru(seštelovat vůle ventilů nebo vyměnit zdvihátka na ventily) a pak je další možnost vůle v pístním čepu na pístu!! :cry:
A pak třeba samotná klika je nevyvážená! :cry: Taky průser!! :shock: Většinou je to způsobeno mázlou šálou!! :cry: :wink:
Jo a zapoměl jsem na pístní kroužky!!(Tlaky) To taky dělá!! :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

ono ani nejde o vibrace jako takovy, spis se neco rozkmita co by melo bejt normalne utazeny a drnci to.. uz to dela dva roky mimochodem a bylo to na vsech moznejch testech a vsecko okay. Svicky meneny pravidelne, silenbloky - ze by? tlaky zmereny jako novy.. pistni cep dela jinej bordel, takovej cinkavej.. nevyvazena klika, a takovy veci to je znat na zvuku motoru, tenhle ma zdravej zvuk jen se proste neco rozvibruje kolem 3750-4000tis otacek.. premejslim neco se svodama? nebo takovej ten plechovej kryt? tezko rict vono se mi to nechce cely odpoledne turovat na miste do 4500otacek abych to zjistil.. :roll:
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

black_sheep píše:ono ani nejde o vibrace jako takovy, spis se neco rozkmita co by melo bejt normalne utazeny a drnci to.. uz to dela dva roky mimochodem a bylo to na vsech moznejch testech a vsecko okay. Svicky meneny pravidelne, silenbloky - ze by? tlaky zmereny jako novy.. pistni cep dela jinej bordel, takovej cinkavej.. nevyvazena klika, a takovy veci to je znat na zvuku motoru, tenhle ma zdravej zvuk jen se proste neco rozvibruje kolem 3750-4000tis otacek.. premejslim neco se svodama? nebo takovej ten plechovej kryt? tezko rict vono se mi to nechce cely odpoledne turovat na miste do 4500otacek abych to zjistil.. :roll:
Pokud máš na mysli toto kmitání,tak to je buď řemenice od kliky nebo od vodní pumpy!! :evil: Zažil jsem ze začátku když jsem dával motor do cajchu,že Mi tam něco kmitalo a nakonec to byla řemenice od vodní pumpy,špatně jsem jí tam usadil,podruhé jsem si na to dal pozor a rovnoměrně ji dotáhl,dodneška klídek!! 8) :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

hihi jenze rozvody mam taky komplet novy :lol: :P delalo to i predtim, i potom.. je to proste takovy.. ja nevim, asi jako kdyz se rozkmita nakej plech..
black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

urcite to bude asi normalni, pac si na to uz dost lidi s accentem nebo scoupe stezovala, da se na to zvyknout ale kdyby to nedelalo tak bych byl fakt moc stastnej pac tocit to do 4tis znamena peknej rachot..
Vosy
Příspěvky: 5
Registrován: 05 čer 2006, 15:00
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Vosy »

Dík za vaše postřehy. Když jsem to kupoval, nechal jsem si udělat nový rozvody a vyměnit řemeny. Když jsem byl na technický, tak jsem prošel bez jakýhokoliv zásahu technika, říkal, že tak to má vypadat - přijet,změřit,odjet. Proto si nemyslím, že by byl problém někde u špatnýho pálení, nebo v nějaký vůli. Teď jsem měnil tlumiče a kupoval nový kola, tak je to slyšet víc. Asi mi nezbyde nic jinýho, než si na to zvyknout. A protože to je jediný "neduh", tak se s tím dá určitě žít.... :D
Vosy - Accent 1.4 GLSi/95
black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

ja premyslim o celkovym odhlucneni motoru, protoze pronika do kabiny vic nez je zdravo.. zezacatku mi to nevadilo a byl jsem naopak rad, ale uz me to celkem otravuje.. :roll:
Vosy
Příspěvky: 5
Registrován: 05 čer 2006, 15:00
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Vosy »

.. to by možná nebylo špatný, ale nedovedu si dost dobře představit vymýšlet něco pod palubkou.... :( . Co se týče "plechařiny" v prostoru motoru, tak dejme tomu, ale jak se to bude chovat v těch teplotách ???
Vosy - Accent 1.4 GLSi/95
black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

no samozrejme bych musel koupit nejakej material pro to urcenej. Asi staci neco nacpat za motor a na haubnu (zespoda) hlavne...
Vosy
Příspěvky: 5
Registrován: 05 čer 2006, 15:00
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Vosy »

Taky bych to řešil nacpáním "něčeho" ze strany motoru. Jestli něco vymyslíš, dej vědět.... :D
Vosy - Accent 1.4 GLSi/95
Uživatelský avatar
Lukino
Moderátor
Příspěvky: 457
Registrován: 30 bře 2006, 10:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukino »

K odhlučnění motoru jen přidám svou zkušenost. Měl jsem ze spoda haubny nalepenou speciální tlumící hmotu s nehořlavým povrchem. Výsledek = naprd. V interiéru se hladina hluku nezměnila. Jediné co jsem pozoroval, že při zamykání alarmu nebylo tolik slyšet "štěkání" sirény :lol: . Pokud do nějakého odhlučnění půjdete, dobře to zvažte. Já jsem vyhodil 1500,- za matroš ...
Sonata 2.0 16V, 1993
Accent 1.3 12V, 1996
Vosy
Příspěvky: 5
Registrován: 05 čer 2006, 15:00
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Vosy »

Když se na chvilku odpoutám od "motoru" a juknu na "zadek" , tak se mě osobně moc nelíbí ten umělej papundekl, který je mezi kufrem a opěradlem zadní sedačky. Neřešil jste někdo i tuto záležitost?
Vosy - Accent 1.4 GLSi/95
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Blacksheep má svý autíko zakletý to mu moc nevěřte!!! :o
To auto má ůdajně víc problému než Blacksheep sám osobně ve svým životě!! :lol: :lol:
Má zakletou žabku ve svým scupátku,snad se mu to taky jednou poštěstí!! :wink: Ale až ho dá do kupy,tak nám to všem natře,teda Mě!! 8)
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“