Rapid nebo ix20?

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Rapid nebo ix20?

Příspěvek od airwaves »

Doufám že jste také využili možnosti prohlédnout si nového Rapida? Já ano a byl jsem mile překvapen. Dostali jsem i kafe a buchty tak teď musím psát slušně jako ve SM. Jsou to jen dojmy po velmi krátkém seznámení tak to berte velmi s rezervou.
Pryč je hnusný design palubovek fobie a hrumstera. Rapid má elegantní palubovku, šmrncovní výplně dveří, i z venku ok, mě se líbil. Řekl bych že má palubku více dole a i kapotu a člověk si v něm nepřipadá jako v ponorce. Interiér je tak akorát nic moc místa navíc nikde není. Sedadla ve předu na mně působí že jsou krátká a úzká, možná je to ale z hlediska zdravotního a pro delší cestování dobře. Netuším. Výplně dveří i dveře působí pěkně ale jsou jako by vmáčknuté do dveří aby zbylo co možná nejvíc místa pro posádku. Když otevřete dveře a držíte je v ruce tak se až leknete že skoro nejsou jak jsou úsporné.
Mohl jsem absolvovat zkušební jízdu s 1,6/77kW naftou. Raději bych jel s benzínem ale nebylo na výběr. Motor je to zvláštní. Řekl bych že 60% zdvihu plynového pedálu se nic neděje pak se ozve takové zachrochtání a zatáhne pěkně. Asi stejně jako naše 1,6 benzín. Co jsem ale vnímal nepříjemně bylo, jakési podprahové neslyšitelné dunění které mě tlačilo na uši. Jestli to dělá nafta nebo novej tuhej podvozek to sem nezjistil. Podvozek je ale jinak při přejíždění nerovností příjemně odhlučněný, řekl bych jen o malinko líp než naše ix20, ale líp. Sedí to dobře, řízl jsem jednu zatáčku co znám v rámci možností. Prý to také v zatáčce na nerovnostech odskakuje jako každá tuhá náprava, to jsem nezjistil. Tlumič to má chycený za pérem. Asi kvůli zadnímu převisu s velkým…. Po otevření zadního víka zíráte do díry, septiku nebo jak to nazvat. Kladl jsem si otázku na co, proč u takovýho auta? Co tam kdo bude vozit? Do chorvatska už průměrný čech jídlo a dobrou vodu nevozí ne? Možná pro okolní obyvatele jaderných elektráren se to může hodit. No je to legrační. Malý auto a obrovský kufr. Každý záhyb každý výstupek toho kufru je pečlivě vylepený kobercem aby se využil každý litr. To je hloubka. Prodejce na to pyšně upozorňuje stejně jako na nastavování výšky sedadla řidiče a nastavování volantu. To už má … :D Škodovka vyhlásila kufrový závody a vítězí. Mnohem víc by mě potěšilo, kdyby tam byla podlážka a rovnej kufr i po sklopení sedadel. Na to v aznp ale kašlou. No jiná filozofie. Proč ne ať je na výběr.
Ten dehet co jsem ho projel byl v tzv. plné palbě za 430 tisíc. Volant byl ale bez čudlíků pokud se dobře pamatuji. To je taky podle mě legrační. Mě by se rapid jevil velmi zajímavě, kdyby začínal na 189 a končil na 330 tj. všechny ceny mínus 100. Uvidíme, linka má být postavená na 50.000 ks ročně to se snad prodá i za ty nastavený ceny. Každopádně přeji Rapídkovi úspěchy, hanbu nám v cizině dělat nebude, pěkná česko-německá práce. Za ix20 bych ale neměnil, je to přece jen jiná kategorie.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Reklama
 

severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od severtom »

airwaves píše:Doufám že jste také využili možnosti prohlédnout si nového Rapida? Já ano a byl jsem mile překvapen.
Nevyužil, předjížděl jsem ho při testování a nezaujal mě tvar ani to, jak se to kývalo v poslední zatáčce, než jsem ho vzal :-)
airwaves píše:Interiér je tak akorát nic moc místa navíc nikde není.
Typický problém Škoda werke.
airwaves píše:Sedadla ve předu na mně působí že jsou krátká a úzká, možná je to ale z hlediska zdravotního a pro delší cestování dobře. Netuším.
Typický problém Škoda werke. Tohle je špatně i na pohodlí, i na zdraví. Na první pohled vedle ramen cítíš, že sis prostě koupil malé auto.
airwaves píše:Výplně dveří i dveře působí pěkně ale jsou jako by vmáčknuté do dveří aby zbylo co možná nejvíc místa pro posádku.
Typický problém Škoda werke. Boční náraz nic moc. Doženou to airbagy? Budou jich mít 8 nebo 10? Nedoženou to, tlustou pěnovou výplň nic nenahradí. A ty airbagy nejspíš mít nebudou.
airwaves píše:Když otevřete dveře a držíte je v ruce tak se až leknete že skoro nejsou jak jsou úsporné.
Viz výše, duní to (jeden z tvých dotazů), protože to je tenká šlupička pěny na špatně tvarovaném (a tenkém) plechu.
airwaves píše:Motor je to zvláštní. Řekl bych že 60% zdvihu plynového pedálu se nic neděje pak se ozve takové zachrochtání a zatáhne pěkně. Asi stejně jako naše 1,6 benzín. Co jsem ale vnímal nepříjemně bylo, jakési podprahové neslyšitelné dunění které mě tlačilo na uši.
Viz výše, tenký plech a špatný tvar ploch, které rezonují.
airwaves píše:Sedí to dobře, řízl jsem jednu zatáčku co znám v rámci možností. Prý to také v zatáčce na nerovnostech odskakuje jako každá tuhá náprava, to jsem nezjistil.
Hlavně se to naklání, protože to má být levný rodinný vůz. "Zítra ho představíte rodině" :-)
airwaves píše:Tlumič to má chycený za pérem. Asi kvůli zadnímu převisu s velkým….
Typický problém Škoda werke - nestačí změnit světla nebo palubku, když celé auto je vždy děsivě disproporční, moc úzké, moc vysoké nebo má strašlivý převis.
airwaves píše:Po otevření zadního víka zíráte do díry, septiku nebo jak to nazvat. Kladl jsem si otázku na co, proč u takovýho auta?
To nech zákazníkům, někteří to chtějí.
airwaves píše:Každý záhyb každý výstupek toho kufru je pečlivě vylepený kobercem aby se využil každý litr. To je hloubka. Prodejce na to pyšně upozorňuje stejně jako na nastavování výšky sedadla řidiče a nastavování volantu. To už má … :D
Fakt? :-) :-)
airwaves píše:To je taky podle mě legrační. Mě by se rapid jevil velmi zajímavě, kdyby začínal na 189 a končil na 330 tj. všechny ceny mínus 100. Uvidíme, linka má být postavená na 50.000 ks ročně to se snad prodá i za ty nastavený ceny.
Tak nějak, nečeká se že by to byl trhák ani propadák, chtějí průměr, designovali průměr, vyrobili průměr, nasadili nadprůměrnou cenu, kterou budou snižovat balíčky, akčními ceníky atd.

NEJSEM odborník na auta, ale vidím co v provozu potkávám, když jsem kupoval i30, sedl jsem si jen v našem městě do aut 8 značek... a mám známé v automobilce i v servisech Škoda.

Netuším, proč se tahle auta kradou. Chápal bych rozebírání na díly, při ceně ŘJ airbagu i krádeže airbagů, ale krást celé auto... takové auto... to nepochopím. Nudné, tuctové, technicky zaostalé (motory vždy koncernové staré až nejstarší, případně slabší až nejslabší verze). Fuj.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od airwaves »

=D> =D> =D> já měl ty buchty a kávu já nemůžu.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
pepe pedro
**
Příspěvky: 426
Registrován: 13 dub 2011, 14:08
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od pepe pedro »

To je fakt,že nemůžeš-si se zaprodal-za kus žvance :mrgreen: Mně to auto přijde rovnaký jak octavka,až na malé odchylky.Nevýrazné,jak bez duše.Pravé koleno Tě netlačilo?A cenou to prehnali :|
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od Farrael »

Prostě si to přiznejme je to stejnej nudnej kus plechu jako vždycky. Sice musim přiznat, že se mi ten vnější vzhled rapidu celkem i zamlouvá - je takový ostře řezaný, tak to je asi tak všechno. Vnitřek je nudná koncernová šeď, která vypadá jak z devadesátejch let minulého století, kterou jen trošku zmodernizovali. Předražená a těžce zaplacená výbava, no škoda mluvit. Prostě auto, který si dobrovolně koupí fakt jenom čecháček.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 939
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od tatchwud »

No já v tom dnes seděl shodou okolností také. Sedačky mi připadaly docela utopené a poměrně krátké a úzké. Kufr opravdu působí dojmem pohledu do díry. Uvnitř to bylo dvojbarevné béžovo černé, zadní skla ofoliovaná, vzadu loketní opěrka, okna i vzadu v elektrice,asi v té lepší výbavě. Volat byl docela bída z plastu.Ale dát za to víc jak 400 tis. , to soudruzi z NDR přehnali. :^o
i30, Champaigne Silver, style, 1.6,benzín, 09/2008
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Uživatelský avatar
gogo
*
Příspěvky: 35
Registrován: 23 bře 2008, 11:15

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od gogo »

Zdarec. Taky jsem se byl projet. Dostali jsme vodu, řízečky a kafe :-) Jel jsem s benzínem 1,2 TSI, výbavu nevim, ale předpokládám spíš nějakou vyšší... Moje dojmy:
NEGATIVA:
- zase mě tlačil do pravé nohy ten středovej sloupek - já fakt nevim, jak to v té škodovce dělaj (den poté jsem seděl ve Fluence a místa habakuk)
- na nerovnostech po městě to teda dost poskakovalo
- synátor (13 let) si stěžoval, že na zadní sedadla hrozně zapadl a blbě se mu vylejzalo ven...
POZITIVA:
- v reálu to auto nevypadá tak zle jako na fotkách, ale celkově je to fakt nenápadná tuctovka
- pěkně to šlo za plynem - ale já bych si stejně motor s turbem nekoupil a tříválec taky ne, takže u škodovky moc není na výběr
- kufr fakt dobrej... Ono to ani tak není o tom, že povezu do Chorvatska řízky a vody... Pro mě jsou nejhorší v zimě hory - 4x lyže + lyžáky, 4x helma, minimálně 2-3x snowboard + boty... A ani na střeše rakev nepomáhá...

Za ty prachy ani omylem... Pokud by to stálo cca 250.000 v normální výbavě (manuální klima, pár airbagů, okýnka v el., mlhovky, centrál) a s normálním nepřeplňovaným čtyřválcem, tak proč ne...
Peugeot 301 Active 1.2 VTi - 53 kW, rok výroby 2013
Hyundai Atos Prime Dynamic 1,1i - 46,3 kW, rok výroby 2008 (prodán v květnu 2013)
Dacia Logan "Social Edition" 1.4 MPI - 55 kW, rok výroby 2005 (prodán v květnu 2011)
radesko
Příspěvky: 6
Registrován: 22 zář 2012, 22:10

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od radesko »

I kdyby to mělo kufr jako náklaďák a interiér kdovíjakej, tak mě se stejně to auto prostě nelíbí. Např. ta mřížka chladiče mi přijde úplně hnus fijalovej. Pro mě je odpověď na úvodní otázku jasná.
Hyundai ix20 1.6 CVVT, Style, Crystal White, LPG
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 939
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od tatchwud »

gogo píše:
Za ty prachy ani omylem... Pokud by to stálo cca 250.000 v normální výbavě (manuální klima, pár airbagů, okýnka v el., mlhovky, centrál) a s normálním nepřeplňovaným čtyřválcem, tak proč ne...
No za 310 tisíc 1.2 MPI 55 kW 5-stup. mech.je napsáno ve výbavě:

Bez 2DIN-rádia, pouze se schránkou
Bez kontroly opotřebení brzdového obložení
Bez make-up zrcátka vlevo
Bez make-up zrcátka vpravo
Bez multifunkčního ukazatele
Bez odkládací kapsy/boxu
Bez ovladačů
Bez prodloužené záruky
Bez rezervního kola
Bez stěrače a ostřikovače zadního okna
Bez uvolnění opěradel předních sedadel
Bez vyhřívaných trysek ostřikovače skla
Bez závěsného zařízení
Bez klimatizace
Díly bez zvláštní povrchové úpravy
Počet válců 3; in line
atd....
No nevím...Samá pozitiva.... ](*,)
i30, Champaigne Silver, style, 1.6,benzín, 09/2008
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od Skyline »

No na I30 II Skodovka nema odpoved, ale Rapida bych bral asi taky radeji nez IX 20, taky jezdim lyzovat a to bych s IX 20 nedal.

Jinak IX 20 i I30 nema v zakladu taky:
Bez 2DIN-rádia, pouze se schránkou
Bez kontroly opotřebení brzdového obložení
Bez multifunkčního ukazatele
Bez odkládací kapsy/boxu
Bez ovladačů
Bez rezervního kola
Bez vyhřívaných trysek ostřikovače skla
Bez závěsného zařízení
Bez klimatizace

Proste bych dosetril a koupil I30 CW 1,6GDI idealni auto.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

Zlatá slova =D>
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od mmv »

nevím co tu blbnete, ta IX 20 ve skorozákladu (trikolor) je taky přes 300 kolíků ale jenom, že ste zahrádkář, nebo že váš dědeček byl kulak, nebo že Vaše maminka má auto, tak pak se ta cena pomocí těchto rádobalíčků dostala na 250t ??? věřte tomu, že ten rapid bude za stejný love po těchto nesmyslných akčních slevách :-) a nezapomínejte, jde sem recese a tak ty auta budou chtít prodávat za (skoro) každou cenu , adekvátní cena IX 20 v základu by dle mého měla být o tísíc pod 200t

na druhou stranu, přiznám, že jsem v tom nejel, ale to zde na tomto foru je vlastně nejlepší počinek kdy do toho kecat , největší 2 rozdíly spatřuji, že se za
1. do rapida (stejně jako do i30) poleze jako do rakve
2. má to rozhodně větší kufr jak ix20
zbytek budou v podstatě jenom pozlátka a kraviny

vono naskládat do ix20 na weekend rodinu 2 děti z toho jedno s kočárem a na plínách je docela kejklířský kousek :-)

apropo, jak že to má uchycený zadní tlumiče ???
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
iggyno
**
Příspěvky: 194
Registrován: 12 bře 2011, 13:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od iggyno »

Skyline píše:No na I30 II Skodovka nema odpoved, ale Rapida bych bral asi taky radeji nez IX 20, taky jezdim lyzovat a to bych s IX 20 nedal.

Jinak IX 20 i I30 nema v zakladu taky:
Bez 2DIN-rádia, pouze se schránkou
Bez kontroly opotřebení brzdového obložení
Bez multifunkčního ukazatele
Bez odkládací kapsy/boxu
Bez ovladačů
Bez rezervního kola
Bez vyhřívaných trysek ostřikovače skla
Bez závěsného zařízení
Bez klimatizace

Proste bych dosetril a koupil I30 CW 1,6GDI idealni auto.

Problem je,ked si vezmete tu najdrahsiu verziu Rapidu, tak rezervu nema stale...ako aj opierku hlavy vyzadu.
Lyze sa zmesitia do rapidu? Aha...mas 1,2m? :D
1,6 AT
40500km
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od Skyline »

Ok, neprijemne, ale na leto si tam dam zimni kolo a v lete naopak, treti operka k cemu 80% cest jsem v aute sam 19,9% ve 4 a 0,01% v 5 a lyze mam 1,6m a ty dam urcite lepe pohodlneji a tak aby moc nezavazely v delsim Rapidu nez v IX20, lyzovat jezdim ve trech lidech. V IX 20 jsem jel a nic moc, jediny dobre pouzitelny a konkurenceschopny model na trhu od :hyu: je I30 II (I40 je taky dobra ale draha ve srovnani s konkurenci) IX ma dobre prodeje kvuli cene, prodejce mi rikal ze maji 50% prodeju IX20, ja z toho auta nedseny nebyl, vypada sice dobre, ale jak jsem psal vyplati se nasetrit na I30 to je dobra volba obzvlast s motorem 1,6 GDI.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: Rapid nebo ix20 ???

Příspěvek od zulyk »

apropo, jak že to má uchycený zadní tlumiče ???[/quote]

predna naprava prebrata z fabie, zadna naprava prebrata z octavie I (ked sa mylim, opravte ma), takze ti nic nebrani v tom, najst si nejaky ten obrazok z tejto skladacky :wink:
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Odpovědět

Zpět na „ix20“