Kmitání řemene

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Kmitání řemene

Příspěvek od zz »

Z motoru se mi při volnoběžných otáčkách začaly ozývat divné zvuky a to takové intenzity, že při stání na červené na křižovatce raději vypínám motor!!! První myšlenky byly velice nepříjemné, ale dnes už vím, že to způsobuje řemen, který při nízkých otáčkách začne silně kmitat, napínák se může zbláznit a zvuk to vydává naprosto děsný!
Řemen má najeto asi jen 5.000 km, stejně jako altík, napínák jsem dnes dal nový, ale nezměnilo se nic. Zapnutí klimy ani zatížení servočerpadla nemá na zvuk a kmitání žádný vliv. Zítra zkusím ještě jednou vyměnit řemen, jestli to není nějaký zmetek.

Nesetkali jste se někdo s něčím podobným? Já jsem s nápady v koncích
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Kmitání řemene

Příspěvek od Hardcam »

Zmetek muze byt vsechno, bohuzel i remen. Uz jsem videl i piskajici uplne novy remen.
Mel bys tam mit jeste vodici kladku, mrknio na to.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Re: Kmitání řemene

Příspěvek od zz »

Jj, vodící kladka je mezi servem a kompresorem, tu jsem ještě neměnil, ale vypadá v pohodě , když byl řemen dole, ložiska neměla ani vůli, ani se to nepřidíralo ..... při nastartovaném motoru nehází žádné kolo ani kladka a stejně se řemen rozkmitá v té úplně dolní větvi mezi kompresorem a klikou, kde je vlastně nejvíce natahován ..... i na tak krátké větvi dělá výkmit minimálně 1 až 1,5 cm na každou stranu.... no a tím pádem se rozkmitá i napínák i když je až za klikou
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
Uživatelský avatar
Bed@
**
Příspěvky: 241
Registrován: 03 dub 2011, 21:49
Bydliště: Dubí
Kontaktovat uživatele:

Re: Kmitání řemene

Příspěvek od Bed@ »

Osobne jsem se setkal s hucenim nebo takovym "rachtavym" zvukem, ktere vydava nenamazane lozisko s vuli. Delal to napinak, ale ja radsi menil jak napinak, tak vodici kladku i remen. Mnohem vic to bylo slyset, kdyz sepl kompresor klimatizace :idea:

Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)

Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)


Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Uživatelský avatar
Giovany1971
*
Příspěvky: 76
Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
Bydliště: Vsetín

Re: Kmitání řemene

Příspěvek od Giovany1971 »

Mě to dělá taky nejvíce za studena,,po chvílí ty zvuky mizí,, řemeny měněny 3x za sebou,,Contitech, Bosch, Pořád stejné,, altík nový, ..tudiž volnoběžka vyloučena,,, Neni to jen u Santy,, bratrovi to dělá u Bmw 530d,,, u octavie 1 to dělala vadná volnoběžka altíku--ale u motoru PD 74kw vodící kladka nemá tlumič kmitů,,, u Santy mi dochází inspirace,,, nepomohla ani přidaná kladka v nejdelším místě řemenu,,, snat mám jen pocit že napínací kladka mikrořemenu nemá tlumič vibrací jako octavia 1 u motoru 66 a 81 kw ,,ale jen pružinu a to může být ten problém
Sono sempre moderato critico!!
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Kmitání řemene

Příspěvek od Hardcam »

V hlinikovy tele napinaku nejaky mechanismus bude, pravdepodobne prave ta pruzina. Treba uz to mel nekdo rozebrany.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Re: Kmitání řemene

Příspěvek od zz »

Tlumič tam asi bude, protože když jsem napinák měnil, tak jsem ve svěráku porovnával starý a nový a ten nový, kromě toho, že byla pružina tvrdší, měl i takový "pomalý" odpor a to i při chodu zpátky ...... takže tím to nebude ...... jsem taky s nápady v koncích :-(

Mi se to ale projevuje u zahřátého motoru. Po nastartování jsou otáčky vyšší a je klid, když se ale vypne "sytič" a otáčky klesnou, začíná koncert ..... takže pokud zastavím na červenou a nechci, aby se všichni za mnou otáčeli, tak musím buď vypnout motor nebo jemně přidat plyn - a obojí je na ..vno!!!
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
Uživatelský avatar
Giovany1971
*
Příspěvky: 76
Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
Bydliště: Vsetín

Re: Kmitání řemene

Příspěvek od Giovany1971 »

zz píše:Tlumič tam asi bude, protože když jsem napinák měnil, tak jsem ve svěráku porovnával starý a nový a ten nový, kromě toho, že byla pružina tvrdší, měl i takový "pomalý" odpor a to i při chodu zpátky ...... takže tím to nebude ...... jsem taky s nápady v koncích :-(

Mi se to ale projevuje u zahřátého motoru. Po nastartování jsou otáčky vyšší a je klid, když se ale vypne "sytič" a otáčky klesnou, začíná koncert ..... takže pokud zastavím na červenou a nechci, aby se všichni za mnou otáčeli, tak musím buď vypnout motor nebo jemně přidat plyn - a obojí je na ..vno!!!
Zkus to vysledovat kde se ten zvuk nasobí nejvíc,,, zkus přitlačit na kladku ve směru napnutí,,, nevím jestli jsi psal že jsi kontroloval vše co je v cestě,,servo, klima, altík, vodící kladka, napínací,,, potom jestli ten zvuk neni z něčeho kolem ... chtělo by to vidět,, ale všíml jsem si že maš benzin... ale může to mít stejné symptomy
Sono sempre moderato critico!!
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Re: Kmitání řemene

Příspěvek od zz »

Pardooon, zapomněl jsem sem dát výsledek pátrání ...... po několika měsících provozu se zasekla volnoběžka nového alternátoru ..... závada byla odstraněna výměnou za původní ze starého altíku a motor pak už jen šeptal :D

Díky Giovany1971 za inspiraci!
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
Uživatelský avatar
Giovany1971
*
Příspěvky: 76
Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
Bydliště: Vsetín

Re: Kmitání řemene

Příspěvek od Giovany1971 »

zz píše:Pardooon, zapomněl jsem sem dát výsledek pátrání ...... po několika měsících provozu se zasekla volnoběžka nového alternátoru ..... závada byla odstraněna výměnou za původní ze starého altíku a motor pak už jen šeptal :D

Díky Giovany1971 za inspiraci!
Doufám že ten nový altík nebyl kupovám v Auto kelly :mrgreen:
Sono sempre moderato critico!!
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“