crashtest na nové santa fe

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
karl.fon
*
Příspěvky: 37
Registrován: 30 črc 2006, 11:08

crashtest na nové santa fe

Příspěvek od karl.fon »

Už jste někdo konečně někde na netu našli crashtest na novou santu? Docela by mě zajímalo jak dopadla. Díky.
santa fe 2,2 crdi, manuál, elegance
Reklama
 

zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Euro NCAP tuším ještě není. V americké obdobě se dělala zatím jen zkouška čelního nárazu (SF 3.3 V6, diesel tam nedělají) v níž získalo celkově 5G (hlava-krk, hruď, nohy L/P, záchytný systém) tj. maximum stejně jako starý model Santy.
Oproti prvotnímu starému modelu (r.v.2001) měl nový model lepší výsledek v oblasti hlava/krk (šlo o nejvyšší model 3.3V6 s bočními airbagy a aktivními opěrkami hlavy, ) a v oblasti pravé nohy řidiče. U starého modelu byly tyhle dva mínusy zlepšeny u vozů od r.v. březen 2002, kdy byly přidány airbagy (první vozy byly bez nich) a změněna konstrukce plynového pedálu (ten od té doby neohrožuje při havárii pravou nohu řidiče).
Testy na boční a zadní náraz se u nového SF zatím nedělaly.
Jinak pro zajímavost, nové SF je v USA již počítáno do segmentu středních SUV (starý model byl malý SUV). Mezi středními SUV dopadly při čelním nárazu hůře než SF: Kia Sorento, Mitsubishi Montero, Buick Rendezvous, Jeep Liberty. U nás rozšířená Sorento má např. hodně špatný záchytný systém, po nárazu narazí hlava do B sloupku a sedadlo je vtočeno do dveří. Stejný problém s B sloupkem má i Tucson (Kia Sportage), kde jsou navíc strašně zranitelné nohy - levá je po nárazu prakticky na odpis (nejhorší možné hodnocení), pravá na tom není o moc lépe (druhé nejhorší možné hodnocení).
Toť asi tak vše, aspoň zatím.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“