Objem palivovej nadrze

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ttoomikk
*
Příspěvky: 21
Registrován: 08 říj 2012, 18:10

Objem palivovej nadrze

Příspěvek od ttoomikk »

Zdravim, chcel by som zacat temu velkosti palivovej nadrze. Vo vsetkych parametroch sa pise ze objem nadrze je 53litrov, v zahranici sa to meni da sa najst 50litrov aj 55 litrov aj ked predpokladam, ze to je stale ta ista nadrz a nerobi sa pre rozne trhy ina velkost.

Problem, aj ked velmi pozitivny je, ze nadrz je podla mna vyrazne vacsia, samozrejme, ze nejake palivo je aj mimo nadrze, ako v rozvodoch paliva, hadickach ci hrdle nadrze, ale ako je potom mozne ze podla mna ma nadrz objem az 59litrov (teoreticky rovnych 60)?

jazdim vacsinou do sucha, dojazd 0 - 30 km (ano viem ze PP ukazuje dojazd iba do 50km) a preto tankujem pravidelne do plna, ked pridem s tak prazdnou nadrzou pistol mi vypne pri cca 49-51 litroch (tankujem len na OMV tak snad tie stojany nie su az tak nepresne) a vzdy dotlacim naozaj doplna pravidelne 57-59litrov ! Doplna myslim tak, az kym zmizne vsetka pena, aby mi ostala stala hladina paliva pri ochrannej zapadke pri viecku nadrze a dost casto sa stava ze by tam este aj liter vosiel, kedze ta hladina vie pomalicky stale klesat, ale to uz sa mi nechce klikat tou pistolou dalsiu minutu :D

Takze ake su vase skusenosti ? kolko do i30ky viete natankovat ?

P.S. tankovanie takto do plna pre mna znamena, ze palubny pocitac sa prakticky vobec nemyli v spotrebe a rozdiel oproti realite je maximalne 0,1litra prekvapujuco je ale matematicka nizsia ako podla PP, co viem ze PP skor podhodnocuje u inych znaciek
i30 - 12/2012 - 1.6 CRDi (94kW) - Style + navi + xenon+ LED
Reklama
 

Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Objem palivovej nadrze

Příspěvek od lada 71 »

Já osobně mám předešlou generaci i30-ky (2010), ale jak tak koukám, tak máme téměř totožný styl tankování PHM. Já k čerpačce jezdím pokud možno co nejméně, protož vždy když tam přijedu, tak musím platit docela nepříjemnou částku :oops: . Jezdím víceméně stejné trasy a vím, kde tam jsou čerpačky na kterých tankuji, tak že si můžu dovolit dankovat, když mi PP ukazuje dojezd 50km a někdy i ještě o něco méně. Tankuji tedy z téměr prázdného stavu, skutečně ouplně do plna. Někdy, když vím že po natankování do toho sednu a ujedu na zátah bez přerušení 150km a i víc, tak to tam narvu skutečně až po okraj hrdla nádrže, kdy vidím hladinku okem. Z téměř prázdné nádrže až do skutečně maxima, tam jsem schopen natankovat 58-60l. V papírech mám samozřejmě také uveden objem nádrže 53 litrů, ale to je podle mě vypočítaná hodnota objemu nádrže, která počítá i s rezervou pro nabývání objemu PHM. Do přívodní hadice k nádrži, se podle mě vejde tak 1-2l, a nádrž jako takovou bych objemově viděl na nějakých 57-58l. Nechci tě poučovat, spíš jen informativně oživuji, ale pokud taky tankuješ takto do maxima, tak jen za předpokladu, že do toho po natankování sedneš a skutečně na zátah odjedeš alespoň těch 100km. V žádném případě se nedoporučuje narvat diesel až po hrdlo, popojet domu jen 10km a auto zaparkovat. Ale každý svého štěstí strůjce :) .
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Uživatelský avatar
ttoomikk
*
Příspěvky: 21
Registrován: 08 říj 2012, 18:10

Re: Objem palivovej nadrze

Příspěvek od ttoomikk »

lada 71 píše:Já osobně mám předešlou generaci i30-ky (2010), ale jak tak koukám, tak máme téměř totožný styl tankování PHM. Já k čerpačce jezdím pokud možno co nejméně, protož vždy když tam přijedu, tak musím platit docela nepříjemnou částku :oops: . Jezdím víceméně stejné trasy a vím, kde tam jsou čerpačky na kterých tankuji, tak že si můžu dovolit dankovat, když mi PP ukazuje dojezd 50km a někdy i ještě o něco méně. Tankuji tedy z téměr prázdného stavu, skutečně ouplně do plna. Někdy, když vím že po natankování do toho sednu a ujedu na zátah bez přerušení 150km a i víc, tak to tam narvu skutečně až po okraj hrdla nádrže, kdy vidím hladinku okem. Z téměř prázdné nádrže až do skutečně maxima, tam jsem schopen natankovat 58-60l. V papírech mám samozřejmě také uveden objem nádrže 53 litrů, ale to je podle mě vypočítaná hodnota objemu nádrže, která počítá i s rezervou pro nabývání objemu PHM. Do přívodní hadice k nádrži, se podle mě vejde tak 1-2l, a nádrž jako takovou bych objemově viděl na nějakých 57-58l. Nechci tě poučovat, spíš jen informativně oživuji, ale pokud taky tankuješ takto do maxima, tak jen za předpokladu, že do toho po natankování sedneš a skutečně na zátah odjedeš alespoň těch 100km. V žádném případě se nedoporučuje narvat diesel až po hrdlo, popojet domu jen 10km a auto zaparkovat. Ale každý svého štěstí strůjce :) .
Tak ja tiez jazdim podobne trasy a poznam umiestnenie benziniek naspamat, ja podla toho palubaku jazdim tak ze ked mi uz ukaze dojazd 50km tak si zmazem trip a jazdim takych 30-40km raz som dokonca presiel 65km ale to uz boli nervy stres ci to neskape, ale pravidelne zvyknem tankovat tych 58litrov takze take 2 litre tam ostava na tepelnu roztaznost paliva.
Tepelna roztaznost nafty je na 100litrov - 0,1litra na 1stupen C takze aj keby bol rozdiel 20 stupnov tak sa ten objem nezvacsi o viac ako 2 litre, tak nevidim dovod mat strach z preplnenej nadrze, vacsinou to mam z benzinky takych 20km cize taky 1liter paliva spalim, plus jeden az dva litre mi tam ostavaju, tak nevidim dovod preco sa obavat :) ale aj tak dakujem za odpoved :)
i30 - 12/2012 - 1.6 CRDi (94kW) - Style + navi + xenon+ LED
Uživatelský avatar
mikkian
**
Příspěvky: 169
Registrován: 05 črc 2012, 15:39

Re: Objem palivovej nadrze

Příspěvek od mikkian »

podle mého je objem paliva (v našem případě 53l) značem pro "nádrž" a po první cvaknutí - tzn. co se skutečně vleze pouze do té "plastové krabice" a nepočítá se s benzínem v potrubí atd... proto je uvedená nádrž 53l a pokud já tankuju na 1.cvaknutí, tka to vychází. U každého auta se samozřejmě "do nádrže" vleze víc, než je psáno, protože se sposutu paliva dá ještě vecpat do potrubí... a podle mého je jedno, jestli natankuju po okraj, nebo jen po 1. cvaknutí - PP bude ukazovat vždy stejně = bude přeměřovat ať tak či tak. Pokud tobě tedy při plnění po okraj neproměřuje, tak to zkus antankovat jen na 1. cvaknutí a podle mě ti bude dobře měřit i tam
Hyundai i30cw-2012, premium, 1.6GDi 99KW, aqua blue - live
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“