líná 88kW?

Tato sekce je určena těm, kteří zvažují koupi vozu Hyundai (ne Hyunday).

Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři

doubas86
*
Příspěvky: 21
Registrován: 22 led 2014, 18:52

líná 88kW?

Příspěvek od doubas86 »

dobrý den! chtěl bych se stát majitelem i30kombi, rok 2013, benzínové motorizace 1.6, 99kW. dneska jsem absolvoval zkušební jízdu s motorizací 88kW a bylo mi vysvětleno, že motory gdi nejsou vhodné do města neboť krátké trasy způsobují srážení vody v oleji a následně hladina oleje zvedá hladinu a je nutné pak navštívit servis k řešení problému.
faktem zůstává, že najedu cca 10t/rok, cesty převážně 2-5km (nákupy a další drobnosti) nebo 25km (cesta do práce). proto jsem chtěl benzín, ale s ohledem na spotřebu jsem si vyhlídnul verzi 99kW.
dnešní výlet s 88kW jsem proto nepřivítal s chutí. ale na jeho konci (najel jsem asi 350km, dálnice, okresky, kopce) jsem zjistil, že mám spotřebu 6,3l!! auto mělo najeto 250km, když jsem si ho přebíral.
spotřeba má prý klesnout a výkon stoupnout o 20-30%. u spotřeby mi to žíly netrhá, ale výkon motoru se mi zdál poněkud plytký... srovnávám s toyotou avencis 1.6. sice se motor sbíral od nějakých 1 000ot, ale když jsem chtěl předjíždět (okreska-kamion) musel jsem z 6stupně řadit na 4 a doufat...
máte někdo zkušenosti a mohl byste mi poradit prosím?
Reklama
 

Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: líná 88kW?

Příspěvek od mnkk »

S 1,6i 88kW som najazdil niekolko tisíc km. Aj od nova, aj s cca 6-7 000km. Výkon o 20-30% nestúpne. Auto ide tak ako píšeš. Je pružné v nízkych otáčkach. Na dialnici je treba podradiť, to je tiež pravda. Ten avensis nebol náhodou 1,8i???

1,6i 88kW je myslím dostačujúca. Povedal by som, že je velmi vydarená.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
doubas86
*
Příspěvky: 21
Registrován: 22 led 2014, 18:52

Re: líná 88kW?

Příspěvek od doubas86 »

ne, motor 4afe, 81kW

ty hodnoty 20-30% mi je jasné, že byl úlet prodejce, ale spíš mi šlo o to, jestli se motor zajede, nebo je toto jeho koncový výkon. říkal mi, že je možné při svižnější jízdě jeho pružnost zlepšit.

a to je vlastně další dotaz, nápověda řazení se převážně pohybovala kolem 2t ot vyjma 6stupně kde to bylo 2,5t ot, někdy mi dokonce radil řadit ne o jeden stupěň, ale o dva výš. jezdíte někdo podle toho a nebude motor "ubrkaný"?
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: líná 88kW?

Příspěvek od mnkk »

Motor si isto sadne, ale nie po 5, ale po 25-30 000km. To je pri tvojom nájazde 3 roky. Neviem na čom si jazdil a aké máš návyky. 1,6i je dostatočný motor. Popozeraj fórum. Ludia s jazdou 3-5km majú spotrebu okolo 9.

Podla "rádcu" radenia možeš po rovine kludne radiť. i30 GD nevibruje ani pri 1500ot. Toto je bez problému. :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
doubas86
*
Příspěvky: 21
Registrován: 22 led 2014, 18:52

Re: líná 88kW?

Příspěvek od doubas86 »

jezdím spíše na spotřebu - dojezdy, vyřazování, otáčky 2-2,5t ot... ale v případě nového vozu bych z něj nerad udělal onoho "ubrkance"

ano, spotřeba po městě 9 očekávám

ještě k servisům, na palubním pc sem se dočetl, že je návštěva za 29t km nebo 355dní (nevím přesně ta čísla), chápu správně, že i hyundai má dlouhé výměny? osobně preferuji rok nebo 15t km, neb ve firemní flotile máme oktávky II řady a po dlouhých intervalech nám odešly dva motory. co doporučujete?

omlouvám se, že Vás zasypávám dotazy, ale mám v plánu koupi prvního novéh vozu a kolem sebe hodně "rádců"
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: líná 88kW?

Příspěvek od mnkk »

Aký je interval neviem. Zdá sa mi, že dlhý má iba CRDi a možno GDI. Skôr si myslím, že bude mať interval 20 000km/rok.

V každom prípade sa nič nestane, keď olej vymeníš po roku a garančku urobíš každý druhý rok.

Na zábeh sú tu iné kapacity, ale prvé kilometre by si nemal motor podťáčať.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Meggie007
**
Příspěvky: 280
Registrován: 05 říj 2009, 19:23
Bydliště: Rousínov

Re: líná 88kW?

Příspěvek od Meggie007 »

Servisni interval u i30 2012+ je 30.000km nebo 1 rok, co nastane drive samozrejme.
Jinak vetsina majitelu co ma sve auto aspon trochu rada meni olej max. po 15.000km, longlife olej je jen nepovedena iluze ( po 15.000km v beznem provozu bude kazdy olej mit mazaci vlastnosti spis jako marmelada :-).
Hyundai i30CW 1.6GDi, 99kW, 2016 "Kraken"
MG ZS 180 2,5 V6, 130kW, 2003 "Cipajz"


Čo bolo to bolo:
Hyundai i30 II 2012 1.6 CRDi
Hyundai Elantra 1.6 GL
Rover 25 2.0 iDT
Hyundai Lantra 1.5
Škoda 105S
doubas86
*
Příspěvky: 21
Registrován: 22 led 2014, 18:52

Re: líná 88kW?

Příspěvek od doubas86 »

Meggie007 píše:Servisni interval u i30 2012+ je 30.000km nebo 1 rok, co nastane drive samozrejme.
Jinak vetsina majitelu co ma sve auto aspon trochu rada meni olej max. po 15.000km, longlife olej je jen nepovedena iluze ( po 15.000km v beznem provozu bude kazdy olej mit mazaci vlastnosti spis jako marmelada :-).
no a to je právě ono, co znamená podtáčet a co znamená první kilometry? pokud bych volil dle dnešní jízdy, bylo by to 2,5-3t ot a první kilometry bych asi neřešil.

ano, 15t km nebo rok jezdím a beru to jako optimum :)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: líná 88kW?

Příspěvek od idam.i »

doubas86 mám motor 1,6GDI už skoro 2roky.Má najazdených 57.000km a šlape uplne v pohode.Nechápem tie reči,že GDI sa nehodí do mesta a pokial s ním jazdíš v meste tak máš problémy. ](*,) Motor si definitívne sadol pri 30.000km.Prejavilo sa to najviac v ťahu okolo 2.000 až 2.500otáčok.Ochotne ide od 1.500 otáčok a nad 2.000 môžeš kludne preradiť,pokial nikam neponáhlaš.Pokila chceš trochu radosti,tak ho treba podržať a zhruba od 4.000 celkom pritlačí.(jasné,nie je to diesel) Keď potrebuješ rýchlo predbiehať treba podradiť aj o 2 stupne.Vôbec mu to nerobí problém a pokial to nie je často ani moc nezvyšuje spotrebu.Váhal som s volbou tohto motora do môjho auta,no po týchto skúsenostiach vôbec nelutujem.Myslím,že pre 30 je to ideálna volba.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
doubas86
*
Příspěvky: 21
Registrován: 22 led 2014, 18:52

Re: líná 88kW?

Příspěvek od doubas86 »

inu, jsem vcelku na rozpacích. na jednu stranu jsem rád, že jsem zkusil jízdu ve verzi 88kW a poznal, že jede a není to vůbec špatný, ale nadruhou stranu budu muset zkusit i tu 99kW a pokud říkáte, že ono srážení vody do oleje není takový strašák jako se zdá...

to odřazení o dva kvalty jsem aplikoval i na verzi 88kW a pak se taky rozjela :)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: líná 88kW?

Příspěvek od idam.i »

Vcelku poctivo sledujem na fóre skúsenosti s GDI.O vode v oleji ,alebo niečo podobné ani ťuk.Zatial sa nevyskytlo nič.1,6 CVVT je tiež ok,ale čítal som o problémoch pri rozjazdoch so studeným motorom a tempomat zvláštne funguje.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
doubas86
*
Příspěvky: 21
Registrován: 22 led 2014, 18:52

Re: líná 88kW?

Příspěvek od doubas86 »

to jsem rád a začínám čím dál více přicházet na to, že prodejce neměl úplné informace a 100% neměl chut semnou až tak diskutovat, hlavně mi nabízel na prodej krátkou verzi, ačkoli sem měl požadavek na kombi 99kW.

tempomat souhlasim, ale říkal jsem si, že jsem rozmazlený z oktávky a nestudoval jsem manuál, takže to bude má chyba.

a mohl by mi někdo doporučit lepšího nebo alespon jiného prodejce v okolí ústí nad orlicí?
mizuno
*
Příspěvky: 49
Registrován: 07 črc 2013, 22:07

Re: líná 88kW?

Příspěvek od mizuno »

Mám 1,6 88 kW, kupoval sem novou a teď po 7 měsících mám něco přes 8000 km. Můžu říct, že rozdíl ve výkonu nyní je ve srovnání s novým autem značný. Taky mi nový auto přišlo líný a to jsem měl předtím felicii 1,6. Hlavně mi přijde, že se zlepšila akcelerace z nízkých otáček, v některých místech, kde jsem dříve musel podřazovat na dvojku, teď stačí trojka. Pokud potřebuju předjíždět a rychle akcelerovat, tak tam je nutné podřadit většinou na trojku. Jinak s autem spokojenost, teď přes zimu s ním ve městě jezdím za 7,5 l (ale žádné velké kolony, spíše hladký průjezd a čekání na semaforech).
Hyundai i30 kombi 1,6 CVVT
doubas86
*
Příspěvky: 21
Registrován: 22 led 2014, 18:52

Re: líná 88kW?

Příspěvek od doubas86 »

děkuju moc za příspěvek. jsem totiž ve fázi rozmýšlení jestli se vydat cestou 88 nebo 99kW, jel sem s oběma, obě stejně nové (asi 200km). a teďka moc nevím kudy se vydat. nehledě k tomu, že nejsem moc na výbavu takže pořizovací ceny u referentských vozů jsou značné...
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: líná 88kW?

Příspěvek od idam.i »

V princípe ani s jedným neurobíš zlú volbu. [-X Ja by som volil GDI,ale je to len moja volba a teraz je rozhodnutie na tebe. :mrgreen:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Odpovědět

Zpět na „Koupě ojetého nebo nového vozu Hyundai“