IX 35 2,0i - Synchronizace ozubených kol při řazení

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Gooo
*
Příspěvky: 52
Registrován: 19 črc 2014, 18:44

IX 35 2,0i - Synchronizace ozubených kol při řazení

Příspěvek od Gooo »

Zdravím

Jsem naprostý laik v motorech a převodovkách, tak to možná popíšu úplně hloupě, ale:

Koupil jsem Hyundai IX35 s motorem 2,0i a 4x4, který je 4 roky starý a má najeto 98 000 km. Mám problém s řazením rychlostních stupňů a to primárně u nižších stupňů 1,2 a 3. U 4 a 5 problém moc nepozoruji. Problém se projevuje tak, že vyhodím rychlost a zařazuji třeba vyšší, nebo nižší. Pomalu přesunu páku do požadované pozice, dostanu se do bodu, kdy se nějak ty ozubené kola v převodovce sesynchronizovávají a měl bych zařadit...jenže to kolikrát nejde a trvá to třeba 3-5 sekund, než se stupeň zařadí a to občas musím i silou zacvaknout, protože jsem třeba v kopci.

Zní to hloupě, nic jsem nikde neměřil, ale srovnávám to s předešlou Oktávkou, která měla najeto 210 000 km a nebo s manželčiným golfem, který má také 200 000 km a například u toho golfu se řadí naprosto přesně a bez jediného problému a ihned.

Neumím to právě ani moc popsat, takže by bylo vhodné řešit se servisem, prtože je auto ještě půl roku v záruce, ale nejdříve zjišťuji, co mám vlastně řešit a zda to je normální, nebo třeba jestli sám nedělám nějakou chybu...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: IX 35 2,0i - Synchronizace ozubených kol při řazení

Příspěvek od Dextrone »